SE

Saustilan kartano (Sauvo)

103 viestiä aiheessa

En tullut ajatelleeksikaan, että pitopalveluilla saattaa on hääkakkukin mukana ruuan hinnassa. En sen tarkemmin kysynyt mitä kaikkea siihen hintaan kuuluu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kuuluu kokonaisuuteen alkupalat, seisova pöytä, kahvipöytä (ja siis myös hääkakku) sekä vielä yöpala. Helpointa (ja varmasti halvinta) on pyytää tarjous koko paketille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

onko kellään muuten tietoa, onko saustilaan valmistumassa hääyönviettoon soveltuva paikka täksi kesäksi?Jostain luin jostain eevan hotellista..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pikkui:

Joku muukin täällä yökukkuu.

Kyllä se Eeva tais ens kesäks valmistuu. En nyt mee vannomaan. Eeva on ihan kartanon takana, kierretään vaan kartanon taakse, näkyy kartanon ikkunoistakin. Se on sellanen tosi pieni punanen "tupa" jossa ei juuri mukavuuksia ole, vain tuore aviopari. Vaikutti aika romanttiselta ja ihanalta jo ajatuksenakin. Me ollaan aateltu viettää hääyö siellä, niin saadaan sitten nauttia kartanosta aamullakin (on se niin ihana).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rakennus oli viime kesänä ilman kattoa ja muutoinkin ihan "riisuttuna". Omistaja jutteli, että se todennäköisesti valmistuu ensi kesäksi, mutta varmaksi ei voi luvata. Sinne kuulemma mahtuisi n.10 henkeä, mutta romanttistahan se kaksistaan oli  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Okei nyt hokasin, puhuttiin eri paikoista. Mä tarkotin sitä pientä punasta puista tupaa siinä kartanon takana ja sä puhuit siitä tiilirakennuksesta, joka tulee sen lammen tois puolelle kartanosta katottuna. Onko näin vai oonko ihan pihalla?! Siihen tiilirakennukseen tulee myös kokoustilat ja sauna. Viime elokuussa, ku käytiin, ni kattoa oltiin tekemässä. En kyllä yhtään muista mitä emäntä sano sen rakennusaikataulusta. Oliko sen tiilirakennuksen nimi Hotelli Eeva? Oon ymmärtäny jotenkin väärin, ku luulin, et puinen tupa on se Eeva. Kuiteski... me ollaan menossa hääyöksi siihen tupaan. Tupa oli ennen ollut huonossa kunnossa, mut ilmeisesti ens kesänä täysin kunnostettu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ainakin tarkoitin nimenomaan sitä lammen vieressä olevaa suurehkoa rakennusta, jonne sauna- ja ym.tiloja ollaan tekemässä. Sinne valmistunee myös "sviitti" hääparille, mutta myös tilat suuremmalle joukolle. Sen valmistumista ensi kesäksi ei pystytty ihan varmaksi lupaamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myön minulla on sellainen tieto, että "sviitti" hääparille on nimenomaan siinä kartanon takana olevassa punaisessa rakennuksessa eikä siinä, jota rakennettiin viime kesänä lammen rannalle. Näin ainakin emäntä minulle kertoi kun keittiön ikkunasta katselimme tupaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sanoko se teille jotain hintaa siitä hääyöstä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hinnasta ei mulla ainakaan tietoa, en ees muistanu sitä innostuksissani kysyä. Sähköpostilla hinnan saat helposti tietää, Saustilan nettisivuilla osoite. www.saustila.com

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin saustilassa viime viikonloppuna ja emäntä kertoi että elokuuksi valmistuu tämä 10 paikkanen eevan hotelli, eli ei ehdi meidän häihin kesäkuuksi.Heillä ei ole mahdollista viettää hääyötä ennen sitä.Hän sanoi, että paikan päällä on yksi huone, missä voisi yöpyä, mutta siellä ei ole mitään mukavuuksia, että ei se ole hyvä idea. Antoi tällaisen paikan nimen kun kärkniemen kartano, kuulemma lähellä ja siellä on hääsviitti ja muutenkin majoitusmahdollisuus. :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Te, joiden häät Saustilassa..oletteko tulleet ajatelleeksi, että häävalssin voisi tanssia siinä pihalla..? Minusta oli ihana idea ja kakkukin vissiin leikataan siinä terassilla. Ihan vaan ideaksi! iik, enää 3,5 kuukautta! :o :o :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi vaihtoehto on tosi lähellä oleva Kärkniemen kartano. Siellä maksaa hääyö aamiaisineen satasen paikkeilla. Ihan vaan vinkiksi, jos jollain on tarve. Me päätettiin, että sulhanen saa järjestää meille hääyön viettopaikan, joten en saa sitä tietää enne hääyötä! :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli muuten mieleen..Missä kirkossa teidät, jotka pidätte juhlianne Saustilassa, vihitään? Meidät vihitään Angelniemen kirkossa ja ajattelin että mitenköhän se lossiylitys kokkilassa sujuu käytännössä? Meinaan voi tulla ruuhkaa..ja en kyllä haluaisi, että vieraat on samassa lossissa meidän kanssa, ainakaan nyt ihan äkkiä ajateltuna.. :-? :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pikkui: Meijät vihitään Halikon kirkossa.

Tosta osoitteesta saat lossin aikataulut ym. tietoa lossista. Erityiskuljetuksista/aikatauluista voi ilmeisesti sopia.

http://www.tieliikelaitos.fi/lautat/kokkila.htm

En tiedä miten tunnet Halikon seutua, mutta Kokkilan kautta pääsee Sauvoon oikaisemaan, ei siis tarvi mennä 1-tien kautta.

Lisäys edelliseen vielä: Menkää 1. lossiin te ja esim. kaaso pyytää vieraita odottamaan tai, jos teillä on ajo-ohjeet tms., niin siinä voisi mainita lossin marssijärjestyksestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mietittiin pitkään Sauvon kirkkoa, joka on tosi kaunis vanha kivikirkko. Ulkopaikkakuntalaisilta veloitettava 300e kuitenkin tuntui turhalta rahastukselta joten päädyimme Kuusiston kirkkoon Kaarinassa, joka on kotikirkkomme. Matkaa Saustilaan kertyy noin 30km.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mites te muut Saustilassa juhlijat olette ajatelleet asetella yläkerran pöydät? Entäpä millaisia koristeluja on suunnitteilla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon vähän mietiskelly pöytien sijaintia ja kesällä, kun mennään taas käymään, niin tiedän sitten paremmin. Luulen, että suurin osa vieraista mahtuu isoon saliin ja loput sitten kahteen viereiseen saliin. Pöytiä oon aatellu niin, että olisivat isossa salissa kampamuodostelmassa ja hääpari olisi kamman isoimmassa osassa. Kamman "piikit" osoittais sinne salin peiliin päin. Sivuhuoneissa sitten ihan suorana pötkönä vaan. Tosiaan, ollaan kartanolla kerran vasta käyty ja vielä on vaikee suunnitella järjestystä ihan tarkasti.  

Koristeita ei meille kauheesti tuu. Pöydissä on maljakoissa yksittäisiä tummanpunaisia kalloja sekä saman värisiä sydämen muotoisia lasituikkuja pienissä rykelmissä. Lautasliinojen ympärille laitan tummapunaista nauhaa, johon pujotetaan pieni runo kartonkiin kirjotettuna.

Kakun kanssa tarjotaan punaiseen folioon käärittyjä sydänkonvehteja, kai nekin koristeesta käy.

Jotain lisä koristeita voi vielä tulla, mutta aika minimaalinen koristelu tulee olemaan. Kartano, niin kaunis jo itsessään ja en oo mikään krumeluuri friikki. Värit on ivory ja tummanpunainen koristelussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mellä tulee pöydät ihan sillätavoin kun ne nyt siellä on, eli peilisalissa kaksi pitkää pöytää, johon mahtuu 18 hlöä ja yksi lyhyempi johon mahtuu 12 ja sitten meidän kahden pöytä. Ruskeaan ja keltaiseen salonkiin tulee kumpaankin kaksi pitkää pöytää, johon mahtuu 10hlöä. Sitten päädyt ja muut käyttöön kun tila loppuu..Koristelua meillekin niukasti, viininpunaista organzaa pöytien keskellä kulkemaan "kaitaliinana" ja niiden lomaan saustilan omia maljakoita/kynttilänjalkoja, joka toiseen ruusu ja joka toiseen tuikku. Hääkarkit on meillä osa koristelua, vanha roosa tulitikkuaski jossa ruusu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli alunperin tarkoitus suorittaa siviilivihkiminen kartanon pihamaalla, mutta mitä lähemmäs häät ovat tulleet, sitä enemmän olen alkanut pelkäämään sadetta....  :-[ En kestäisi, jos hääpäivänämme sataisi, kun kaikki ohjelma on suunniteltu pidettävän ulkona! Kun otin asian puheeksi sulhasen kanssa niin hänpä oli miettinyt samaa asiaa ja toipa vielä esiin sellaisenkin pointin, että kirkkotilaisuudessa olisi enemmän "häämäistä arvokkuutta".

Siispä varasimme Sauvon keskiaikaisen kivikirkon, joka on aivan upea!!! Hinta ulkopaikkakuntalaisilta (300€) ei tässä konkurssissa tunnu  ::) ja maksamme sen ilomielin. Olemme jo käyneet kirkossa mittailemassa askelmerkkejä ja suunnittelemassa musiikkiohjelmaa. Ja koska välimatka kirkon ja kartanon välillä on vain 4 km, on sekin iso plussa (vaikka meillä bussikuljetus vieraille onkin).  

Pöytäjärjestystä olemme suunnitelleet seuraavasti: peilisaliin E- mallinen pöytä, jossa hääpari lähisukulaisineen on E:n "pitkällä" sivulla (yht.48 henkeä). Ruskeaan saliin 2 x 12 hengen pöydät, samoin keltaiseen saliin. Se, että vieraat ovat eri saleissa ei varmastikaan haittaa, sillä kartanolla on äänentoistolaitteet ja pääseehän sitä kurkkimaan ovensuuhun jos niikseen tulee... Hääkakun olemme ajatelleet leikata ruskeassa salissa, jotta sen näkee mahdollisimman moni helposti.

Kattaus meille tulee niin, että kaikkiin pöytiin tulee keskelle iso kukkamalja, jossa on samppanjan värisiä ruusuja. Samoin jokaiseen pöytään kaksi maljakkoa, joissa samoja vanilijaruusuja sekä galej- tuikkuja, joissa vanilijan värinen kellukynttilä. Elikä pääpaino koristelussa on aidoissa ruusuissa, joita olen tilannut kattausta varten jo 250 kpl  ;D Sitten tietysti paikkakortit, menulehtiset, hääkarkit yms., jotka kaikki ovat vanilijan ja kullan väristä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei carmen. Onpa teillä suunnitelmat jo pitkällä! Mistä olet tilannut ruusut koristelua varten?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saan ostettua ne suoraan kukkatukusta, vaikken floristi olekaan  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kutsutaan 95 aikuista ja 15 lasta, mutta näillä näkymin aikuisia tullee 75-80 ja lapsia 8  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulossa suurin piirtein saman verran porukkaa kuin Carmenilla ja kiva tietää, että mahtuvat 3 saliin. Itse olin myös niin ajatellut. Eivät vieraat sitten joudu pääsalista kauimmaiseen saliin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään