Jump to content
Naimisiin.info

Juhlapaikan ja vihkipaikan etäisyys toisistaan


Meirami

Recommended Posts

No, tästä lienee aika erilaisia näkemyksiä. Se yksi Satuhäät-pari oli järjestänyt juhlansa 250 km kirkosta... se alkaa olla liikaa kyllä.

Itse valittiin kirkko juhlapaikan mukaan ja etäisyyttä on 100 m. Jos tietty kirkko on tärkeä ja juhlapaikkaa ei löydy läheltä, niin paljon voi tehdä sen eteen että siirtyminen on tehty mahdollisimman helpoksi ja mukavaksi. Järkevä kuljetus ja mahdollisesti jotain pientä purtavaa tai juotavaa ja hyvät ohjeet autoilijoille niin ei tarvitse harmissaan eksyä matkalla. Kyllä täällä naikkareissakin monilla tuntuu olevan kymmeniä kilometrejä kirkon ja juhlapaikan välillä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Olen ollut häissä, missä kirkon ja juhlapaikan väli n.50km. Ja ei se kyllä missään tuntunut. Tosin itse sitä reittiä tulee ajettua useamman kerran viikossa. Mutta mainittiin kyllä kutsussa tuo matka, ja karttakin oli piirretty. Minusta ihan ok, kun etukäteen tietää. Kannattaa vaan miettiä, että kaikilla ihmisillä on sitten kyyti kirkosta juhlapaikalle, ettei tarvitse taksilla ajaa. Sitten tuo 50km voisi jo harmittaa  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meillä kirkon ja juhlapaikan välillä on 50km matkaa ja aikaa menee n. 45min. Aiotaan ilmoittaa matkasta kutsun liitteessä ja kertoa samalla, että juhlapaikalla voi sitten yöpyä..  ;) Bussikuljetus oli mielessä, mutta koska kirkkokin on sellaisessa paikassa, että suurin osa joutuu tulemaan sinne autolla, niin ei saattaisi kannattaa lainkaan.. Ajateltiin, että matka ei ole pitkä jos juhliin haluaa  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Mun mielestä niin lyhkäsin mahdollinen siirtyminen kirkosta juhlapaikkaan on paras... Ja jos se matka on yli 2 km, niin ehdottomasti täytyy järjestää vieraille bussikuljetus (tarvekartoitus kutsuissa). Ymmärrettävää on, että kehä kolmosen pohjoispuolella ei ole välttämättä kovin helppoa löytää kivoja paikkoja kirkon läheltä...  ;)

Meillä on kirkolta juhlapaikalle reilukilometri ja aiotaan silti kartoittaa bussin tarve.

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä niin lyhkäsin mahdollinen siirtyminen kirkosta juhlapaikkaan on paras... Ja jos se matka on yli 2 km, niin ehdottomasti täytyy järjestää vieraille bussikuljetus (tarvekartoitus kutsuissa). Ymmärrettävää on, että kehä kolmosen pohjoispuolella ei ole välttämättä kovin helppoa löytää kivoja paikkoja kirkon läheltä...  ;)

Meillä on kirkolta juhlapaikalle reilukilometri ja aiotaan silti kartoittaa bussin tarve.

Itse olen asiasta täysin erimieltä ! tuleehan ne ihmiset sinne kirkkoonkin matkojen päästä. Meillä ei sukulaiset ainakaan asu kirkon vieressä.. Jättääkö teillä vieraat autonsa sitten sinne kirkolle ? Meillä on matkaa kirkosta juhlapaikalle n. 25km ja kuljetusta ei järjestetä. Ihan jo siksi että tulevat ne ihmiset sinne kirkkoonkin autoilla ja toiseksi se tulee todella kalliiksi.

Jos joku siksi jättää häihimme tulematta, se on hänen valintansa !!!

Link to comment
Share on other sites

Meillä on tosi "tyhmä" matka kirkolta juhlapaikalle, n. pari kilometria, jos sitäkään. Eli liian pitkä laittaa vieraat kävelemään, mutta on se jotenkin hassua kuskata vieraat pikkubusseilla niin lyhyt matka  ::) Näin on kuitenkin tehtävä, kun suurin osa on autottomia tai eivät autolla tulisi vaikka sellainen löytyisikin, jotta voivat sitten iltaa surutta viettää ilman ehdotonta promillerajaa..

Link to comment
Share on other sites

Meillä on kirkolta juhlapaikalle n. 1-1,5 km. Meillä ainakin juhlijoissa on paljon nuoria aikuisia, joille voisi tuottaa päänvaivaa matkustaa jonnekin hevonkuuseen ja sieltä sitten yöllä kotiin. Juhlapaikka sopivasti Turun keskustassa, joten voi sitten vaikka yöbussilla kulkea. Riippuu tietysti paljon siitä että millaista juhlaväkeä vieraissa on ja voiko esim juhlapaikalla yöpyä. Jos suurin osa kulkee omalla autolla niin silloin pidempikin matka kyllä taittuu keposeen.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on kirkolla ja juhlapaikalla välimatkaa 30 km. En koe sitä mitenkään ongelmallisena, maalla kun on muutenkin pitkät välimatkat joka paikkaan. Ja kaikki vieraat tulevat joka tapauksessa autolla.

Juhlapaikalla on mahdollisuus yöpyä, mutta eiköhän kaikki kuitenkin kotiinsa mene yöksi. Kyllä niitä kuskeja aina löytyy.  ;)

Link to comment
Share on other sites

meillä matkaa noin 100metriä, jos lasketaan kirkon käytävä mukaan niin ehkä melkein 200m  ;D

Mut ei mun mielestä joku 20km ole liikaa, olen ollut aika monissa häissä ja missään ei ole ollut kirkko ja juhlapaikka ihan vierekkäin..koskaan ei ole ollut järjestettyä kuljetusta vaan omilla autoilla ollaan menty. En kyllä olis osannut sellaista kaivatakkaan. Johtuisiko sitten siitä, että sukumme asuu ympäri Suomea ja matkaa tulee usein muutenkin pari sataa kilsaa?

Link to comment
Share on other sites

... niin palatakseni vielä asiaan - jos järjestäisin häät jossain maaseudulla, missä kirkkoon/kirkosta juhlapaikalle ei olisi helppoa julkista liikennettä, niin todennäköisesti järjestäisin tilauskuljetuksen vieraille esim. lähimmästä isosta kaupungista kirkkoon ja sieltä juhlapaikalle ja lisäksi juhlapaikalta vielä takaisin sinne kaupunkiin, mistä päivällä lähdettiin, siis esimerkkinä; häät Porvoossa (suurin osa vieraista tulee muualta kuin Porvoosta ympäri Suomea)ja juhlapaikka noin 30 km Porvoosta "keskellä ei-mitään"; bussikuljetus olisi Porvoosta juhlapaikalle ja juhlapaikalta joko Porvooseen tai sitten Helsinkiin.

Itse olen järjestämässä hyviä bileitä, missä ei välttämättä autoilija kauheasti viihdy  ;), niin ja tosiaan meillä juhlapaikka on Hgin keskustassa ja kirkkokin muutaman kilometrin päässä juhlapaikasta, joten suurin osa vieraista tullee juhlapaikalle HKL:n turvin tai taksilla, mutta kirkosta eteenpäin he ovat vieraitamme ja haluamme tarjota heille järjestetyn kuljetuksen juhlapaikalle. Ne jotka tulevat autolla kirkolle ajanevat auton sitten sinne juhlapaikallekin, mutta kuten totesin, autoilijoita ei kovinkaan montaa ole tulossa.

Link to comment
Share on other sites

Mun veljen häissä oli kuljetus hääpaikalle mikä oli 14 km päässä kirkosta, ja illalla sitten kaksi bussikyytiä takaisin keskustaan (toinen kymmeneltä, toinen kahdeltatoista). Jos pitää häänsä jossakin kauempana, on mun mielestä vieraille kohteliasta tarjota kyyti. Olen nimittäin muutamissa tällaisissa häissä ollut missä vieraat ovat sitten olleet oman onnensa nojassa jossakin hornan tuutissa, ja on se aika epäreilua sitten sille joka joutuu kuskiksi. Taksithan tietysti kulkee, mutta ei ole kiva maksaa 100 egee et pääset kotiin toisten juhlista..

Mutta nää nyt on tällasia makuasioita, ja tietysti riippuu myös kutsutuista et millaseen ovat tottuneet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meille tod. näk. noin 30 km ja 35 min. kirkosta juhlapaikalle ja kyytejä vielä mietimme. Mutta vaikuttaa siltä ettei välttämättä ole edes tavetta bussikuljetukseen... Tuleehan ne vieraat sinne missä juhlat on jotenkin ja ellei matka kestä yli 40-45 minsaa niin se kyllä menettelee, saavathan sitten kaikki hetken rauhoittua ennen itse juhlia. Pidempää matkaa en kylläkään haluaisi itse koska sit rupee jo vatsassa vääntämään :P Jos alkudrinkit heti lykätään käteen pitkän reissun jälkeen niin kaikki on hyvin!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...