Serafina

Villa Haka (Helsinki)

40 viestiä aiheessa

Onkos kenelläkään kokemuksia Villa Hakasta Helsingissä? Hieman epäselvää on ollut yhteyshenkilöltä saamamme tieto lukuun ottamatta pitkää hintalistaa :-/.  Onko tila toimiva ja sujuuko siellä toimivan pitopalvelun Sååsi Cateringin palvelu niin ammattimaisesti kuin muita korkeamman hinnan perusteella voisi toivoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muakin kiinnostais kokemukset kyseisestä paikasta! Huhuu...?!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varattiin Haka syyshäittemme juhlapaikaksi. Kuvitelkaa auringonlasku, kynttilöitä, ihanaa ruokaa ja juomaa... :D Olen samaa mieltä, asiakaspalvelu olisi voinut olla "perusteellisempi". Olen kuitenkin vakuuttunut siitä että hoitavat juhlamme mallikkaasti. "Pisnesmies" Sååsista ei päästäisi tyytymättömiä asiakkaita perheineen Munkasta ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko jollakin kokemuksia häiden järjestämisestä tai vieraana olosta Munkkiniemessä sijaitsevassa Villa Hakassa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei muita kokemuksia, kuin että lähetin tarjouspyynnön sinne n. 1 kk sitten eikä vieläkään vastausta ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vietimme aivan mahtavat häät Hakassa ja voin lämpimästi suositella!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana kuulla, että juhlanne Villa Hakassa olivat onnistuneet  :) Oliko tellä bändiä? Miten akustiikka toimi eli pystyikö pöydissä keskustelemaan bändin soittaessa? Entä pysyikö tila sopivan lämpöisenä auringonpaisteesta huolimatta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin tämä on mietinnässä. Ikävä jos asiakaspalvelu on vähän sitä sun tätä, kun me ei asuta siellä, niin ei kauheesti voida hoitaa asioita. Miten ruoka? Sen pitäisi olla ensiluokkaista, menyn joustaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain tarjouspyyntööni töykeähkön vastauksen ja kiinnostukseni lopahti siihen. Voisivat tosiaan panostaa asiakaspalveluun hieman enemmän.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostetaanpa tätä aihetta hieman.

Eli olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia Villa Hakassa juhlia viettäneiltä. Meillä häät tulossa 2009 alkukesästä ja paikka vielä hakusessa. Kuvien perusteella Villa Haka näyttää aivan loistavalta, mutta nuo hinnat kyllä hirvittävät.. Eli mielellään kuulisin kommentteja tästä paikasta. Pitopalvelusta? Paljonko mahtuu vieraita? Kannattaako varata koko paikka vai riittääkö pelkät juhlasali? Kuinka myöhään paikalla saa juhlia? Pääseekö tiloihin edellisenä päivänä koristelemaan jne.?

Kiitokset jo etukäteen kaikille avusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näin kerran jutun ihan Häät lehdessä muutama vuosi sitten (kaverin häitä suunniteltiin :rolleyes: ) häistä Villa Hakassa ja ihan kivalta paikka näytti ja ruoat hyviltä. Itsekin aikoinani paikkaa mietin kun hinnaltaan olis ollut sopiva ja kivalla paikalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin...

itse en ole paikassa häitä viettänyt, ja tuskin vietänkään. Sen sijaan olen järjestänyt kyseisessä paikassa monia muita tapahtumia ja juhlia ja paikka on mielestäni melko ristiriitainen.

Sijainti äärettömän kauniilla paikalla, persoonallinen ja tyylikäs paikka. Toisaalta, alakerran allas-/saunaosastolla haisee melko vahvasti homeelle tai ummehtuneelle ja tila on mielestäni usein epäsiisti - eli siitä ei pidetä ihan niin hyvää huolta kuin pitäisi.

Sååsin ruoat ovat erinomaisia ja sieltä varmasti saa juuri haluamansa kaltaisen menun. Väkeä istumaan mahtuu n. 100 (aika tiukille tosin menee) - tämä siis hyödyntäen koko yläkerran. Pihallehan saa ihanasti ohjelmaa jos vain sää sallii.

Henkilökunta on osaavaa, ainoastaan paikan vuokraamisesta vastaava herra on ylimielinen ja töykeä. Harmi.

Kannattaa siis käydä paikan päällä mikäli on kiinnostusta - paikka näyttää kuvissa upealta, mutta paikan päällä käytyä saa sen todellisen fiiliksen paikasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aijoo, paikassa saa mun muistaakseni olla niin myöhään kun vain haluaa ( vuokrahinta sen kuin nousee) ja jos siellä ei ole tapahtumaa edellisenä päivänä niin saa mennä somistamaan ja rakentamaan valmiiksi. B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyisikö lisää kokemuksia? Onko salissa 100 hengelle katettuna näköyhteys koko saliin? Kotisivuilla olevan pohjapiirustuksen perusteella näyttäisi siltä, että osa pöydistä olisi ikäänkuin "seinän takana". Onko kukaan käyttänyt saunaosastoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhdyn aikaisempiin kommentteihin töykeästä paikan vuokraajasta. Kävimme katsastamassa paikan hänen "opastuksellaan" ja voin valehtelematta sanoa, että esittely kesti 3 minuuttia. Ihan totta! Hänen puheista pystyi lukemaan samantien rivien välistä että ei teitä täällä kaivata, koittakaahan jo löytää ovi ulos.

Alunperin kyselin tarjouspyyntöä puhelimitse. Jan (eli paikan vuokraamisesta vastaava henkilö) pyysi minua ottamaan yhteyttä sähköpostitse. Näin lopulta sainkin tarjouksen. Huomasimme nopeasti, että Villa Hakan hinnat ovat hyvin korkealla. Siitä huolimatta halusimme nähdä paikan livenä, sillä tila näköaloineen näytti aivan ihanalta.

Näyttöä oli vaikea saada aikaiseksi, koska Jan ei joko vastannut viesteihin tai mikään aika klo 8-16 ulkopuolella ei hänelle käynyt. Jos häistä maksaa yli kymppitonnin (mikä helposti on tämän paikan hintaluokka) olisi minusta sopivaa, että joku tulisi edes hymyssä suin näyttämään paikkaa asiakkaalle virka-ajan ulkopuolella, ettei tarvitse töistä pyytää vapaata.

Lopulta saimme varattua näytön Janilta. Jouduimme molemmat lähemään töistämme aikaisemmin, jotta tämä onnistui. Kun olimme jo matkalla paikan päälle, hän soitti ja yritti perua esittelyn (30min ennen sovittua aikaa). Sain onneksi puhuttua hänet ympäri. Kun saavuimme paikkaan ajallamme oli hänen käytös kovin ylimielistä ja töykeää. Kysyin ruokailijoiden maksimimäärästä ja että voisiko ruokailun ajaksi bändille varattuun tilaan laittaa esim. lisää pöytiä, jotta vieraita saataisiin yli 100. Tämä ei näyttänyt miellyttävän vuokraajaa ja sain selvästi ymmärtää ettei lisää pöytiä olisi paikkaan tulossa. Tuleva puolisoni kysyi saisimmeko nähdä saunatilan, ja hänen vastaus oli "ei häihin pidä sotkea saunomista. Kaikilla on omat hörsöttimensä päällä.. Ei sitä saunatilaa pidä sotkea hääjuhliin.." Yritimme vielä muutamaan otteeseen sinnikkäästi kysellä ja hän vain toisti itseään "..sitä paitsi se saunatila on nyt remontissa, ei sinne kannata mennä.." Viimeistään silloin ymmärsimme että meidän oli turha kysellä yhtään mitään ja parasta oli vain häipyä paikalta.

Kummastuttaa edelleen miten tuollaista pääsi edes tapahtumaan. Vaikka paikka oli erittäin hieno ja vaikka se olisikin juhlapaikkavaihtoehdoistamme ollut sopivin emme ikimaailmassa suostuisi juhliamme viettämään siellä kun palvelu oli mitä oli. Voi hyvin olla että paikan muu henkilökunta on paljon ystävällisempää, mutta en riskeeraisi tärkeää päivää tapahtuneen perusteella..

Varautukaa hyvät ihmiset, ketkä ikinä uskaltauduttekaan ottamaan tähän henkilöön yhteyttä : )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Olemme viettämässä häitämme Villa Hakassa 15.8. Olen ollut niin sähköpostitse kuin puhelimitsekin yhteydessä myyntiedustajaan ja hän on vastannut viesteihini varsin nopeasti, lyhyesti ja täysin asiallisesti. Tapaamiset ja näytöt on saatu mahdutettua kalenteriin mukavasti.

Ymmärrän, että me morsiammet haluamme hyvää/täydellistä palvelua ja kohtelua - ja niin minäkin - sillä onhan kysessä yksi elämämme tärkeimmistä päivistä. Sallikaamme kuitenkin myös erilaisuus! Myyntihenkilön Janin äidinkieli ei käsittääkseni ole suomi, minkä vuoksi hänen viesteistään saattaa saada töykeähkön vaikutelman. Ihan kaikkiin yksityiskohtaisempiin pyyntöihini ja kysymyksiini ei hänkään ole vastannut heti vaan totesi (lähellä tapaamistamme), että sovitaan näistä sitten lähempänä häitä pidettävässä palaverissa, jotta pysyvät tuoreessa muistissa ja näin tehtiin.

Villa Hakan henkilökunta on syystä myös ammattiylpeitä, sillä Villa Haka toimii kuten tilausravintola ja kaikki palautteet, mitkä olen ystäviltäni Villa Hakassa pidetyistä häistä, juhlista ja ruuasta saanut, ovat olleet positiivisia - jotkut suorastaan ylistäviä. Häitä on Villa Hakassa tanssittu jo vuosia, joten itse luotan heidän osaamiseensa ja ehdotuksiinsa mm. aikatauluista, juomamääristä ja tilaisuuden etenemisestä. Eiköhän he juhlienjärjestäjinä ole ammattitaitoisempia, kun me ihanat (joskus takakireät) morsiammet. ; )

Minulle vakuutettiin, ettei meidän tarvitse huolehtia mistään juhliini liittyen hääpäivänäni ja olen itse luottavainen, että sovituista asioista pidetään kiinni *koputtaa puuta*.

Koristelemaan pääsemme edellisenä perjantaina ja siivouskin (omien tavaroiden poisnouto) sovitaan sitten sunnuntaiksi, eikä tästä aiheudu kustannuksia.

Siispä siten ei auta kuin jännittää nämä parit päivät, ennekuin päästään sinne juhlimaan!

(P.S. Munkkiniemen rannassa café Torpanrannan edustalla kukkii parhaillaan sinilevä ja haju on aika karsea. Toivot ettei haju yletty Villa Hakaan saakka, mutta ensi kesälle häitä suunnittelevat morsiammet, tämänkin voi ottaa huomioon. Positiivisena puolena on, että pysyypähän porukat sitten sisätiloissa tanssimassa! : ))

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onkos kenelläkään kokemuksia Villa Hakasta Helsingissä? Hieman epäselvää on ollut yhteyshenkilöltä saamamme tieto lukuun ottamatta pitkää hintalistaa :-/.  Onko tila toimiva ja sujuuko siellä toimivan pitopalvelun Sååsi Cateringin palvelu niin ammattimaisesti kuin muita korkeamman hinnan perusteella voisi toivoa?

Olen omat hääni viettänyt Hakassa ja pari ystävääni on viettänyt hääjuhliaan samassa paikassa. Voin suositella, vaikka alkuun mesta saattaakin tuntua kolkolta (mustaa on paljon) niin pienellä somistuksella sen saa todella arvokkaaksi paikaksi. Plus, että jos joku väittää saunan olevan häissä "outo" juttu niin meillä ja ystävilläni se oli ehkä paras juttu koko bileissä. Iiiiiso allas ja kunnon saunat, parempia bileitä tuskin olisi voinut toivoa :)

Hinta on toki korkeahko, mutta kun loppupelissä se tuo myös säästöjä: paikkaan voi tuoda omat juomat, joka laskee paljon kuluja (useammassa paikassa tänäpäivänä on ostettava juomat cateringilta jne). Sååsi catering EI omista paikan cateringia yksinoikeudella, vaikka niin väittäisi. Eli paikan voi vuokrata ilman sååsia ja cateringin kilpailuttaa. Paikan keittiö on talon, joten se on käytössäsi myös silloin kun vuokraat paikkaa suoraan omistajalta ja keskustella myös hinnasta.

Omistajan suorat yhteystiedot: Aimo Kiikkilä, puh 0400 425427

Sååsin palveluita en ole itse kokeillut, mutta pari kaveria on, ihan ovat kehuneet cateringia siltä osin. Itse omissa häissämme aikanaan tilasimme toisen cateringin paikalle, joka hoisi asiat myös hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harmi vaan että paikalta pitää häippästä jo yheltä...

Muokattu: , käyttäjä: tiara-10

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaatko sanoa löytyykö sähköpostiosoitetta tälle henkilölle jolta vou "suoraan" varata. Paikka vaikuttaa ihanalta ja kielitaitoa tai ei, kyllä asiakaspalvelun pitää olla toimivaa. Pelkäänpä että käy niin että jos olen jonkun töykeän kanssa tekemisissä menee maku koko paikasta joten mielellään ensin tutustun paikkaa ja sen jälkeen vertailen cateringejä puolueettomasti.

Onkohan ranta paikan päällä sellanen jossa voisi suorittaa vihkimisen. Jotenkin tuntuu hassulta juoksuttaa porukkaa kirkon ja juhlapaikan välillä kun matkaa tulisi kuitenkin parikymmentä kilometriä...

Muuten paikka vaikuttaa upealta ja saunominen ja uiminen tottakai passaa häihin! Sehän tekee bileistä ikimuistoiset!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minuakin kiinnostaisi tietää tuosta paikan omistajasta enemmän. Miten häneen saisi muuten yhteyden kuin suoraan puhelimitse? Tuntuisi oudolta soittaa johonkin numeroon, josta ei varsinaisesti tiedä mistä se on peräisin. Olen yrittänyt googlettaa tietoja Villa Hakasta, mutta tie vie aina Sååsin sivuille.

Voiko paikkaan todella järjestää myös oman cateringin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostanpa tätä aihetta ylöspäin.

Onko joku viime aikoina soittanut yllä mainitulle Villa Hakan omistajalle? Little J, joku muu?

Hoituiko homma kätevästi omistajan kanssa? Mikä on paikan vuokra ilman Sååsi cateringia ja kuinka neuvoteltavissa hinta on? Kuka näyttää paikkoja ja ohjeistaa yleisesti tilan käytössä, kun hommat hoidetaan Sååsi cateringin ohi? Keittiö on talon oma ja ymmärrykseni mukaan käytettävissä, entäpä paikan kalusteet ja tekniikka?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Soittelin tosiaan sitten kuitenkin tuohon numeroon, joka täällä on esillä ja kyllä se on Villa Hakan omistajan numero. Vuokraaminen on mahdollista Sååsin ohi. Vuokra oli muistaakseni 1990€ + alv. Toisin kuin Sååsin sivuilla sanotaan Hakasta ei tarvitse poistua klo 01.00 kunhan melutaso ei nouse liian korkeaksi. Paikkahan on keskellä asutusta ja melu koetaan ongelmaksi kovaäänisissä bileissä. Kannattaa soitella omistajalle ja kysellä paikan esittelystä.

Muokattu: , käyttäjä: Little J

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kellään tuoreita kokemuksia tuosta mestasta? Vaikuttaa niin täydelliseltä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Itse soittelin suoraan omistajalle suoraan ja oli todella mukava. Sanoi, että voin joko vuokrata Villa Hakan häneltä suoraan 1660€ + alv23% (alakerta, ei uima-allas ja sauna) mikäli haluaa koko talon, niin se olisi 1990€ + alv23%.

Nyt sitten sain Sååsi Cateringilta tarjouksen, ja täytyy kyllä sanoa, että hinnat ovat ihan poskettomat. Yhdeltä toiselta cateringilta olen tarjouksen pyytänyt ja heidän kalleimman menuun ja Sååsi cateringin hintaero on jotain 7€/hlö.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävimme katsastamassa vähän aikaa sitten tämän Villa Hakan. Nettisivuilla olevat kuvat kun eivät kerro oikeastaan mitään paikasta. Paikassa oli juuri seuraavan päivän hääkattauksen laitto meneillään ja hienoltahan paikka näytti. Meille tuotti ongelmaa paikan kaareva muoto, koska esim. tanssitilaan eivät kaikki vieraat näkisi istualtaan. Samoin, jos ohjelmaa on paljon ja se tarvitsee tilaa niin sen seuraaminen ei onnistu seisomatta kaikilta. Pihallekkin pääsee, tosin se on rinnemäinen

Paikka oli kyllä harkinnan arvoinen :girl_smile: meille se ei vaan sovi muotonsa ja pienuutensa (max 90henkeä kattaukseen) takia. Eli edelleen paikkaa etsien...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään