Jump to content
Naimisiin.info

Hirvihaara (Mäntsälä)


Mansikkasuu

Recommended Posts

Tsekkaapas www.hirvihaara.fi.

Olen ollut syntymäpäivävieraana Hirvihaarassa talviaikana. Todella mukavan idyllinen paikka ja majoitustilaakin löytyy ihan kivasti. Persoonalliset isot huoneet, osa päätalossa ja osa erillisessä majoitusrakennuksessa. Valitettavasti hintakysymyksiin en osaa vastata, mutta ruoka oli TODELLA hyvää!   :)

Link to comment
Share on other sites

Olen kerran ollut häissä vieraana Hirvihaaran kartanossa. Häistä on aikaa jo 4 vuotta, mutta muistelisin/arvioisin, että ne olivat noin 80-100 hengen häät. Vieraat oli sijoitettu 2 eri tilaan ja kolmas tila toimi bändin/tanssin miljöönä, lisäksi ruoka haettiin sieltä. Sitä en kyllä muista, että kuinka täynnä oli tämä toinen tila (jossa oli ns. vähemmän läheisiä vieraita). Toivottavasti saat kyselyysi vastauksen suoraan kartanolta. Mutta aivan ihan paikka häiden viettoon. Musta oli vieraana ihana jäädä romanttisesti sisustettuun huoneeseen yöksi ja aamuksi hääpari oli varannut meille vieraille aamupalaa.

Riia

Link to comment
Share on other sites

hei mansikkasuu,

kyselin itse tietoja hirvihaaran kartanosta pari viikkoa sitten, ja puhelimitse minulle kerrottiin seuraavaa:

- alakertaan mahtuu istumapaikkoja 150 ja jos yläkerta otetaan

  mukaan, saadaan 50 paikkaa lisää (tilat muodostuvat

  useammasta eri huoneesta)

- paikan vuokra on 2700 e klo 12->12( sis. tilat, majoituksen

 n. 30 hlölle ja

 heille aamiaisen ja saunan sekä paikkojen siivouksen)

- ruoka n. 35 e/hlö

- a-oikeudet (alkoholin kulutuksen arvoitiin olevan n. 15 e/hlö)

- pari viikkoa sitten vapaita lauantaita oli 17.7 ja 7.8, muihin la-

 päiviin ainakin alustavat varaukset (luulisin, että tilanne on nyt

 aivan eri, koska alustavan varauksen jälkeen miettimisaikaa on 3

 viikkoa)

- ei rajoituksia juhlimisen suhteen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me menimme naimisiin Hirvihaarassa helmikuussa, siis puoli vuotta sitten.  :-X Meidät vihittiin kartanolla, juhlat oli sielä ja osa vieraista yöpyi meidän kanssamme sielä.

Vieraita oli reilu 80 (kutsuttu oli 140) ja mahduimme kahteen saliin. Yhteen tuli sitten ruoka ja lahjapöytä ja bändi oli aulassa.  Oli ihanat häät. Parhaat.  ;) Mielestämme paikka oli hinnan arvoinen. Vuokrasimme koko lystin, siis kartanon ja viereisen ruusutalonkin.  ;D

Lasku taisi olla lähemmäs 4500 e. Vieraista osa maksoi pikkuisen yöpymisestään. Lasku sisälsi siis yöpymisen monelta ihmiseltä, paikan vuokran, ruoat, lämpimän alkumaljan ja lasillisen kuohuvaa jokaiselle vieraalle.

Ruoka oli ihanaa, henkilökunta oli ihanaa ja auttavaista ja kaikki sujui paikan suhteen täydellisesti. Vieraille paikka oli jo sinällään kokemus, onhan se vaikuttava paikka.  :-*

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Mä olin eilen juhlissa (ei häät) Hirvihaaran kartanolla. Ihana paikka. Ruokakin (seisovasta pöydästä) oli hyvää. Meitä oli kolmisenkymmentä henkeä vain, joten me mahduttiin kaikki siihen pääsaliin, ja loppuilta istuskeltiin savusaunalla. Savusaunan lisäksi päärakennuksessa on kaksi tavallista saunaa kuulemma ja savusaunalla on saunatupa ja sieltä pääsee jokeen uimaan.

Henkilökunta oli todella mukavan oloista. Suosittelen lämpimästi.

Nettisivut muuten löytyy http://www.hirvihaara.fi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Olin talvihäissä Hirvihaarassa muutama vuosi sitten. Aivan ihana ja tunnelmallinen paikka, ruoka hyvää jne. Vain se vähän ärsytti, että porukka oli jaettu eri tiloihin, ja itse "en-niin-läheisenä-ystävänä" istuin jossain peränurkassa enkän kuullut juuri mitään ohjelmasta. Koska kyseessä olivat isot häät, tilaa oli aika ahtaasti, ja häävalssikin sujui aulassa...  :) Mutta varmasti pienemmälle porukalle unelmapaikka.

Link to comment
Share on other sites

. Vain se vähän ärsytti, että porukka oli jaettu eri tiloihin, ja itse "en-niin-läheisenä-ystävänä" istuin jossain peränurkassa enkän kuullut juuri mitään ohjelmasta. Koska kyseessä olivat isot häät, tilaa oli aika ahtaasti, ja häävalssikin sujui aulassa...  

Täsmälleen näin. Tämä on tosin lähes kaikkien kartanoiden ongelma. Kauniita paikkoja mutta vähänkin isommalla porukalla osa väestä jää pakostakin "syrjään".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Heippa,

onkos kellään tuoreempaa kokemusta hirvihaarasta. Olemme päätymässä hirvihaaran vuokraamiseen meille hääpaikaksi, mutta arveluttaa miten hyvin mahdumme sinne. Meitä varmaan tulee olemaan noin 90 (kutsutaan n. 120 henkeä). Jos jollain on kokemusta paikan suhteen niin mielelläni kuulisin niistä. Hirvihaarasta saadun tiedon mukaan 100 henkeä menee hyvin alakertaa, mutta miten on käytännössä, onko silloin hirmuisen ahtaan oloista. Miten muuten hirvihaarassa juhlineet, onkos siellä järjestelyt sujuneet hyvin? Niin ja sitten, sattuuko joukossa olemaan sellaisia jotka ovat Mäntsälän kirkossa vihitty, en ole siellä käynyt, mutta harkitaan sitä vihkikirkoksi.

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Link to comment
Share on other sites

Olen tänä vuonna ollut häissä vieraana Hirvihaarassa. Vihkiminen oli Mäntsälän kirkossa, mielestäni ihan hyvä yhdistelmä. Kirkolta oli tarpeeksi lyhyt matka ja aika helppo löytää kartanoon.

Mäntsälän kirkko oli ihan peruskirkko, ihan nätti se oli, ja sopivan pieni etteivät vieraat hukkuneet penkkeihin. Korkealla mäellä, joten oli helppo löytää kirkontornin perusteella, riisin heitolle yms. oli ihan mukavat puitteet, kun polku kirkon ovelta viettää sinne alas kadulle, hyvä näkyvyys siis, ja parin on helppo kipaista vaikka alas asti, jos hääauto odottaa siellä.

Kartano oli kaunis. "Takapihalla" oli kiva kävellä väliaikoina, ja varmaan sieltä saa ihan hyviä kuvia hääparistakin tai jopa hääkuvat. Jos tulee lapsia, niin koski ei sinänsä ole mikään bonus paikalle, mutta kaunishan se oli silti.

Häätilana toimi alakerta, vieraita oli varmaan siinä jotain 100. Isossa huoneessa istuivat sukulaiset, ja pienempään sivuhuoneeseen oli laitettu kavereita ja tuttuja. Sivuhuoneesta ei hirveästi näkynyt päähuoneeseen, mutta en minä ainakaan jäänyt morsiusparin sukulaisia kaipaamaan, ohjelmaakaan ei ollut hirveästi, puheet kyllä kuuluivat sivuhuoneeseenkin asti. Seisova pöytä oli katettu erilliseen huoneeseen, ihan näppärää. Tarjoilijat olivat ystävällisiä, ja ruoka hyvää. Siinä sivuhuoneessa oli muuten vessa (hmm, siis käynti vessaan), että siitä voi olla hyötyä (lapsiperheet, vanhukset... tms. ?) Kartanon sisustus oli muutenkin jo niin näyttävä, että koristeluja ei varmaan paljoa tarvitse laittaa, ei ollut ainakaan noissa häissä missä olin itse vieraana. Häävalssit tanssittiin sisääntuloaulassa. Jos hääkakunleikkaus on tärkeä ohjelmanumero, suosittelen että se yritetään järjestää aulassa, itse en ainakaan nähnyt mitään koko leikkauksesta kun kakku oli "tarjoiluhuoneessa".

Link to comment
Share on other sites

Kiitos paljon vastauksista!

Taidamme kyllä hirvihaaran valita hääpaikaksi, se on kuitenkin niin kaunis paikkana... Kiva kuulla ettei se niin kovasti ainakaan kaikkia häiritse vaikka ei samassa tilassa mahdukaan olemaan...

Meillekään ei kovinkaan paljoa ohjelmaa ole tulossa, itse inhoan juhlissa kaikkia ohjelmia mihin vieraiden pitää osallistua muiden edessä, joten tuskinpa järjestän sellaisia omissa häissäni... Todennäköisesti jos jotain ohjelmaa tulee niin se on puheita ja ehkä joku visailu häävieraille hääparista (ne on ihan kivoja yleensä, koska kaikki ei tunne hääparia kuitenkaan niin hyvin kuin parhaat kaverit ja läheisimmät sukulaiset), ym.

Toi oli hyvä idea että se kakku leikataan siinä aulassa, näkee vieraat todennäköisesti paremmin.

Mäntsälän kirkko on vielä harkinnassa, meillä on jo toinen kirkko alustavasti varattuna, mutta täytyy varmaan mennä vielä paikan päälle Mäntsälään katsomaan miltä se kirkko näyttää... :D

Mansqu :)

Link to comment
Share on other sites

Me vietimme häitämme helmikuussa Hirvihaarassa. Kaikki toimi hienosti, mutta kukista piti tulla hyvitystä ja tämä olikin muuttunut sitten loppulaskussa. Kävimme asiasta kädenvääntöä, mutta en jaksanut alkaa tappelemaan. Mutta, sopikaa kaikesta kirjallisesti, meillä oli kaikki muu, paitsi tuo paperilla.

Henkilökunta on ammattimaista ja osaa hommansa, kaikki mitä pyydettiin, onnistui. Paikka on ihan mielettömän kaunis ja kaikki vieraat viihtyivät loistavasti. Me leikkasimme kakun pääsalissa, mutta meillä oli kohtuupienet häät, n. 50 henkeä. Tanssin hoidimme takkasalissa, mutta aulakin on kuulemma suosittu. Mä olen kyllä sitä mieltä, että sata henkeä on aika paljon, koska tuo 50 henkeä oli sopiva määrä, mahduttiin juuri kaikki siihen pääsaliin.

Mäntsälän kirkko on mun mielestä kaunis, simppeli, mutta kaunis. Matka Hirvihaaraan on juuri sopivan pituinen.

Mikäli on kysyttävää, niin kerron lisää ;).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Täällä tuore vaimo kirjoittelee kokemuksia. Häät olivat 22.5.2010 eli kaksi päivää sitten. Hääpaikkamme oli Hirvihaaran kartano, joka hoiti tilaisuuden lämpimän ammattimaisesti ja aivan moitteettomasti, en voi kuin kehua! Vieraita meillä oli reilu sata ja mahduimme hyvin kahteen saliin. Salit ovat avonaisia ja molemmista saleista näkyi hääparin pöytään. Myös puheet kuuluivat ilman mikrofoneja hyvin molempiin saleihin. Henkilökunta oli ystävällistä ja asiallista ja suunnittelun ajan morsiamella oli jatkuvasti tavoitettavissaan kartanon häävastaava, joka kyllä vastasi hölmöimpiinkin kysymyksiin. Tilat olivat tunnelmalliset ja ruoka hyvää. Nelihenkinen bändi mahtui hyvin aulatilaan baarin viereen, johon mahtui myös paljon ihmisiä tanssimaan. Huoneet olivat kauniita ja hyvin varusteltuja. Lisäksi kartanon ympäristöstä löytyy upeita kuvauspaikkoja!

Otimme myös kartanolta hääautoksi vanhan vm. -55 olevan Citroënin, kuin suoraan Agatha Chriestien Poirotin ajoilta ja kuski oli symppis :).

Kiitos siis Hirvihaaran kartanolle upeasta ja ikimuistoisesta päivästä! Hintavahan paikka on, mutta kyllä joka pennin arvoinen.

p.s. Lisäksi pakko mainita muutama muu erityisen onnistunut valinta, nimittäin meikkaaja Riina Laine teki mielettömmän upean meikin morsiamelle, Järvenpään kukkatalo täysin toiveiden mukaiset kukat ja Kemia-bändistä puhutaan vielä pitkään. Reeta Vestmanin lauluesitys kirkossa, huh, ihmiset menivät aivan kananlihalle ja tuli tippa linssiin, kun sitä kuunteli, upeaa!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei. :) Minäkin mahdollisesti tulevaisuudessa olisin kiinnostunut kyseisestä kartanosta. Vaikuttaa tosi upealta, tosin kalliilta näin opiskelijoille. :P Onko kukaan pitänyt n. 100 henkilön häitä? Haluaisiko joku kertoa, kuinka paljon koko lysti on maksanut? :) Ja siis mitä ruokaan kuuluu? Kuuluuko ruokajuomat, kahvitukset jne.? Oon vielä erittäin kokematon näissä jutuissa. :)

Kuinka suosittu Hirvivaara muuten on? Kuinka ajoissa pitäis olla varaamassa? Ja onko muuten hinnalla eroa, jos menee kesäkuukausina/talvella naimisiin?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Adelheid, me juhlimme häitämme jo vuonna 2008 Hirvihaarassa, mutta eiköhän periaate ole edelleen sama. Kartano piti vuokrata lauantaiksi kokonaan, mutta siihen hintaan kuului sitten tietenkin kartanon 10 hotellihuonetta, joten vieraat saivat jäädä yöksi. Ruoka oli ravintolahinnoissa (40-50euroa riippuen menusta) ja siihen eivät kuuluneet ruokajuomat. Koska kyseessä on ravintola, tulee alkoholi ottaa heiltä ja viinit olivat myös normaaleissa ravintolahinnoissa, samoin kahvin avecit.

Paikka on ihana ja meidän juhlat olivat niin onnistuneet, että paikan hinta ei harmittanut yhtään :girl_smile:. Kannattaa olla heihin rohkeasti yhteydessä, tosi hyvää palvelua heiltä saa.

Täältä voi käydä katsomassa tarkemmin Hirvihaaran vuokra- ja ruokahintoja.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos tamtam! :) Tuo paikka on kyllä vienyt sydämeni jo nyt, vaikka en ole sitä livenä nähnyt ja asia ei nyt ihan vielä ole ajankohtainen. Varaus kyllä varmaan pitää ajoissa tehdä, sinne on varmaan moni muukin haluamassa? :) Opiskelijoita kun ollaan niin budjetti ei varmaan ihan huima ole, mutta olisi niin ihana saada tuollainen paikka, josta ei tarvitsisi ylimääräisiä stressata ja josta on paljon hyvää kuullut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest morsian2012

Meillä on häät Hirvihaarassa kesällä 2012 ja varasimme sen Tammikuussa (2011). Vuokraamme vain juhlasalit ja nyt olemme laskeneet että ruuat, tilat, juomat yms. tulevat maksamaan yhteensä n. 7500 e. Emmekä edes nuku siellä :D Paikka on kuitenkin niin hieno, että pakko oli varata ;) Täydellinen, vaikka hinta onkin vain noussut! 2012 hinnat ovat vain nousseet mutta onneksi saimme varauksen tämän vuoden hinnoilla :) Kannattaa käydä juttelemassa siellä paikan päällä. Varaatte vain juttelu ajan. Tosi ystävällisiä ovat olleet. Onneksi hintaan kuuluu paikan koristelu sekä kukat :)

Link to comment
Share on other sites

^^ Vaatikaa tuo kukkien hintaan sisältyminen kirjallisena. Meille sanottiin, että meidän hankkimat kukat korvataan, mutta tuo ei sitten pitänytkään enää paikkaansa juhlien jälkeen enkä jaksanut asiasta alkaa tappelemaan.

Nykyään on siis mahdollista vuokrata vain juhlasalit? Silloin kun me juhlimme häitämme, koko kartano piti vuokrata. Meille se sopi hyvin, koska tarvitsimme ulkomaan vieraille kuitenkin yöpymispaikan.

Ihana paikka tuo Hirvihaara on, lämmöllä muistelen omaa hääpäivää vieläkin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...