Jump to content
Naimisiin.info

Talvihäät - vihkiminen ulkona?


aili

Recommended Posts

Ajattelimme viettää häitä helmikuussa etelä-Suomessa. Haluaisimme vihkimisen tapahtuvan ulkona juhlapaikan ulkopuolella,aika karulla paikalla. Onko mielestänne vieraita kohtaan väärin edes ajatella tällaista? Itse pitäisin ajatuksesta ,että talvesta huolimatta tai juuri sen takia vihkiminen olisi taivaan alla, eikä kirkossa...Toki laittaisimme asiasta viestin jo kutsuun eli sään salliessa vihkiminen ulkona,PUKEUDU lämpimästi ja sisällä olisi mahdolista odotella ennen vihkimistä sekä tarjolla olisi kuumaa glögiä! Mitä mieltä olette,jos itse saisitte kutsun tuollaisiin häihin harmistuisitteko? Osaisitteko juhlavaatteiden ohella pukeutua niin,että EI tulisi kylmä? Mielipiteitä,onko kellään kokemuksia?

Link to comment
Share on other sites

Guest WishfulThinking

Eipä minua ainakaan haittaisi. Satun omistamaan mustan täyspitkän villakangastakin, jossa on ihana karvakaulus ;D . Se sopii vallan hyvin juhlavaatteiden kanssa ja on todella lämmin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tosi kutkuttava ja romanttinen idea, mutta vieraan näkökulmasta aika ankea (tai ainakin jos vieras on tällainen samanlainen vilukissa kuin itse olen  ::) ) Juhlavaatteet on aina juhlavaatteet, enkä oikein tiedä miten saisin itseni puettua riittävän lämpöisesti. Vaikka olisi pitkä lämmin takki (mitä mulla ei edes ole) ja villatakki siellä alla plus talvisaappaat jne, niin noin vartin paikallaan seisomisen jälkeen olisin ihan kalikka lämpimistä juomista huolimatta. Ja sitten tuommoisen kylmettymisen jälkeen en lämpiäisi enää koko iltana (nimim. kokemusta on!). Jokainen, joka on ollut syksyllä / talvella hautajaisissa tietää mitä tarkoitan.

Tiivistettynä: en mä nyt ehkä tuommoisia häitä väliin jättäisi, mutta kyllä olisin vähän harmissani.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on kyllä samanlainen suunnitelma: vihkiminen juhlapaikan ulkopuolella. Ajatus on, että vieraat voivat odotella ensin sisällä, tulla sitten vihkimisen ajaksi ulos (lyhyt siviilikaava), sitten siirrytään sisälle kuumien juomien ääreen. Tosin tätä ei toteuteta jos sataa räntää tai on mielettömän kylmä, siinä tapauksessa vihkiminen on sisällä.

Olen saanut itse joskus samanlaisen kutsun, tosin en päässyt häihin, mutta mielestäni ajatus oli kiva eikä minua harmittanut. Olen tosin aika tottunut ulkoilija enkä vähästä hätkähdä...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
  • 1 month later...

Meillä oli häät maaliskuussa. Vihkiminen oli sisällä, mutta kuvat otettiin ulkona ja täytyy sanoa, että kylmä on. Ja tulin kipeäksi samoin tein heti häiden jälkeen. Ei siinä paljon huivit ja viitat lämmitä, vaan toppatakki ja parit sukkikset pitäisi olla päällä. Talvitamineissa kuvat sitten näyttäis aika arkisilta. Siviilivihkiminen on kyllä tosi lyhyt, mutta kyllä siinä puoli tuntia saadaan menemään, jos kaikki ei saavu ulos samaan aikaan ja jos onnittelut ja kuvausta on ulkona.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 28. tammikuuta 2015 at 21.43, häini said:

Nostan tätä vanhaa aihetta, koska meillä painiskellaan nyt juurikin tämän saman ongelman kanssa. Häät helmikuussa 2016 ja ulkovihkiminen houkuttaa, mutta onko se ihan kuolleena syntynyt ajatus? Mielelläni kuulisin kokemuksia niin hääparin kuin vieraidenkin näkökulmasta :)

Mitenköhän nämä häät sujuivat? Itse haluaisin häät maaliskuussa 2017 uuden kotimme pihassa järven rannassa. Onko se liian kylmää ja hankalaa? Lisäksi kiinnostaisi että auttaakohan teltta mitään, saako siitä riittävän lämmintä. Ei kuitenkaan vihkimiseen mutta johonkin oheistoimintaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...