Albergan kartano (Espoo)


ss79

Recommended Posts

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä ainakin piti hälyttimet itse huolehtia päälle ja pois päältä niin sinne tullessa kuin yöllä poistuessakin. Avain jätettiin sitten kartanon postilaatikkoon.

Aaa, okei. Tästä on muutama vuosi kun vielä itse kävin noita paikkoja tsekkaamassa, joten systeemi onkin sittemmin muuttunut :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei!

Moona, sisälsikö tuo siivous 135€ sen, että järjestivät pöydätkin takaisin ennalleen seivältä löytyvän ohjeen mukaan? Meille sanottiin, että siitä velotettaisiin ylimääräistä. Yhden huoneen pöydän laitetaan uuteen uskoon, pääsali pysyy suht samanlaisena.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä on häät Albergassa kahden viikon päästä. Vieraita on 57 ja mahdumme kaikki hyvin siihen isoon saliin.

Lisäksi meille tulee 12-henkinen bändi, jonka tieltä siirretään ruokailun jälkeen 2 pöytää, että mahdutaan tanssimaan. Pöytien poisottaminen tuntui aluks vähän hullulta, mutta siirettävissä pöydissä istuu, mun ja sulhon kavereita, nuoria ja liikkuvia ihmisiä, jotka tuskin istumapaikan vaihdosta hermostuu.

Tilaa koristellaan tosi niukasti (valkoiset pöytäliinat, tuikkulyhdyt joissa led-tuikut, ruusun terälehtiä). Kerron häitten jälkeen enemmän, miten onnistui.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Me oltiin tänään käymässä holvikellarissa, juhlimme siellä kolmen kuukauden päästä. Mittailtiin vähän ja laskettiin pöytiä ja tuoleja. Kotiin tullessani piirsin pohjakuvan ja leikkelin pöytiä ja tuoleja mitaakaavassa niin että saataisiin kokeiltua eri ratkaisuja. Meille siis tulossa yli 80 vierasta ja olen vähän jänskännyt että mitenköhän mahdetaan mahtua. Hetken tuumailtuamme saatiin kuitenkin 86 paikkaa aikaiseksi itse saliin niin että mahtuu vielä liikkumaankin. Tosin tanssin täytyy sitten tapahtua ns buffé-huneessa niin että siirretään buffapöytä tieltä. Nyt sitten vaan suunnittelemaan koristeluja. Jos jollakin olisi vielä kuvia omista koristeluistaan niin olisin ertittäin kiinnostunut!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Guest mehukannu

Itse olen ollut vain vieraana Albergan kartanossa. Vihkiminen oli yläkerran flyygelisalissa, missä hääpari tuli flyygelillä soitetun häämarssin tahdissa sisään. Vihkimisessä tuoleja oli se sinne mahtuva määrä (mummot ja ukit pääsivät istumaan) mutta osa vieraista seisoi seinustoilla. Vihkimisen jälkeen hääpari ajoi hääautolla muutaman kierroksen talon ympäri. Sen jälkeen hääpari kuvattiin pihalla.

Valokuvauksen aikana vapaaehtoiset siirsivät flyygelisalin tuolit pois ja siirtelivät muutamia pöytiä seinustoille iltaa varten. Tämän jälkeen aterioitiin kellarissa (olisikohan vieraita ollut 60?), jossa buffet oli katettu siihen pieneen valkoiseen huoneeseen, jossa on baaritiski.

Hieman ennen ruokatilaisuuden loppua muutamat avustajat kävivät laittamassa yläkertaa valmiiksi (tekivät boolit, laittoivat kaljat tarjolle kylmäaltaasta, popkorneja kulhoihin ym.) Yläkerrassa oli sitten dj soittamassa, tanssia ja hauskanpitoa.

Mielestäni olivat todella toimivat häät kaiken kaikkiaan eikä tuo kahden kerroksen välillä siirtyminen haitannut ollenkaan. Kustannuksia tietenkin tulee hieman enemmän kun on molemmat kerrokset käytössä mutta varsinkin jos suunnittelee siviilivihkimistä niin suosittelen!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Tänne menossa juhlimaan häitä näillä näkymin. Sattuisiko kellään olemaan kuvia omista häistään (lähinnä koristelut jne) tuossa tilassa? Olisi mukava nähdä erilaisia toteutustapoja. Onko kaikilla ollut erikseen tuo flyygelisali vihkimiskäytössä vai ovatko jotkut myös astuneet avioliiton satamaan ihan tuolla kellaritilassa, ja jos, mitä huonetta siihen käytitte ja kuinka paljon oli vieraita?

Hinnasta emme ole sen kummemmin jutelleet muuten kuin sen mailitse saadun infon verran, joten pitää varmistaa vielä täällä juhlineilta: onhan se 9 tunnin hinta 343e ihan alvillinen hinta, vai onko yllätysekstraa tähän tulossa? Ihan siksi kysyn, kun toisaalla (ilmeisesti jokin juhlapaikanvuokrausvälittäjä) näin samaisen paikan hinnoiteltuna vähän eri tavalla ilman tuntirajoituksia yms, ja siinä oli maininta ettei ko. hinta sisältänyt alveja.

Tässä on vielä kaikenlaista pohdittavaa, vaan onneksi on aikaakin!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 7 months later...

Me varattiin eilen Albergan kartanon kellari lokakuulle 2012. Tällä hetkellä aikeissa on järjestää myös vihkiminen samoissa tiloissa. Toiveissa olisi saada vihkiminen eri tilaan kuin ruokailu, joten ajattelin toista pienemmistä takahuoneista. Eri asia sitten on, saako sinne mitenkään mahdutettua 45 ihmistä seisomaan :huh: Pitää käydä vielä tarkemmin mittailemassa.

Link to comment
Share on other sites

Mä sanoisin että saa. Meillä oli itsellä haaveissa alunperin käyttää sitä toista (tiilisempää) takahuonetta tähän tarkoitukseen, mutta meillä vieraita oli hieman liikaa (57 me mukaan lukien), ettei uskaltauduttu. Yleensä käsittääkseni suositellaan, että ihmistä kohden pitäisi olla noin 0,5m2 seisomistilaa, ja se ei olisi meillä toteutunut. Teillä mahtuu jo melkein tuolirivistöinäkin sinne. :) Sellaistakin nimittäin vähän mallailtiin. Lopulta kuitenkin vihkiminen suoritettiin päätilassa, ja kaikki istuivat omilla paikoillaan pöydissä - ei tästäkään kyllä onneksi mikään kompromissimieliala jäänyt, hyvin toimi.

Mutta kannattaa käydä mittailemassa!

Muokattu: , käyttäjä: Woodwoman
Link to comment
Share on other sites

^ Heheh, mekin oltiin siellä nimenomaan lokakuussa... Onkin kyllä itse asiassa siihen aika hyvä - lämpötilakin kellarissa pysyi erittäin sopivana koko illan. Pöytien sijoittelu on oikeasti hankalaa, mutta riippuu tietysti paljon siitä, kuinka paljon on vieraita, halutaanko jättää tanssitilaa jne. Noin 60 vierasta mahtuu siihen ihan ok, jos tilaa ei isommin tarvita muuhun.

Link to comment
Share on other sites

Meillä varaus 20.10. :girl_smile:

Ajateltiin jättää pöydät aikalailla samaan järjestykseen, jossa ne olivat kun käytiin paikkaa katsomassa. Eli yksi iso U-muotoinen pöytä, jonka päädyssä keskellä itse istutaan ja sivuilla oleviin syvennyksiin neljän hengen pöydät. Huoneen toiseen päähän jää sitten tarpeeksi tilaa, että pystytään DJ:n tahdissa tanssimaan :girl_dance:

Ja kun niitä takahuoneita ei enää illalla tarvita, katsotaan saisiko DJ laitettua soittimensa siihen oviaukkoon niin ei veisi tilaa salin puolella.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...