Jump to content
Naimisiin.info

Uusikaupunki


Riina-neiti

Recommended Posts

Olemme suunnitelemassa mieheni kanssa häitä kesälle 2007. Olen kotoisen Uudenkaupungin seudulta, joten haluaisimme pitää häämme siellä. Hääpaikka on ainut ongelma. Olen sen verran monta vuotta ollut poissa sieltä seudulta, joten apua tarvitaan. Oma mökki olisi yksi vaihtoehto, mutta tällöin vieras määrää pitäisi rajoittaa.

Onko kenelläkään kokemuksia??? :-?

Link to comment
Share on other sites

Hei

Taitaa riippua vähän kuinka paljon teille on tulossa vieraita, mutta laitan tähän listan erilaisista juhlapaikoista:

Nää kaikki on ihan ukissa: Suomineuvostoliittoseuran talo Orivolla, Kalannissa Voiton vai oliko se Toivon talo, työväentalo, vanha sairaalan juhlasali, pursiseuran pavilijonki siellä on kesäisin ravintolatoimintaa ja sitten ihan paikalliset ravintolat Pookilla on juhla pooki juhlatilana/tilausravintolana ja Suolaspuar on rannassa ja pitävät myös yksityistilaisuuksia.

Taivassalossa on Järppilän kartano

Toivottavasti oli apua

omia häitä odotellessa ....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oon eksynyt juuri tälle palstalle viikon alussa... Oon uunituore Ukilainen ja kotoisin Turusta... Oon menossa vihille syyskuussa... Meilläkin oli myös paikka hakusessa ja saatiin myös kivoja vihjeitä paikkakuntalaisilta... Me olemme varanneet just tällä viikolla Lahden nuorisoseuratalon Kalannin asemalla. Sinne mahtuu ainakin max. 150hlö...

Ystävyystalo oli meilläkin mielessä se Orivolla, mut se oli varattuna silloin. Sitten oli Työväentalo, mut ei meitä kiinnostanut paikka. Sitten on myös Hepokarin Messi, Aquarius -hotelli... Seurakunnat tarjoavat myös tilaa jos haluaa...

Link to comment
Share on other sites

Uudestakaupungista noin. 25km päässä Laitilassa on ihana juhlapaikka Louhenlinna. Kyseessä on kalevalaistyylinen "keskiaikainen" isojen kivenjärkäleiden sisään rakennettu juhlapaikka. Itse pidimme häämme siellä kesällä 2005. Vieraita oli vajaat 100, mutta käsittääkseni sinne mahtuu ainakin 120 vierasta.  Vieraamme kehuivat paikkaa tunnelmalliseksi ja sitä se todella olikin.  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hmmm... eikös Vallila Alisenkadun päässä ole enää  tilauskäytössä? Siellä olen ollut monet kerrat juhlissa, suht mukava paikka ainakin kesällä ja tila on yhtenäinen. Varmaan sellainen 100, ehkä 120 henkeä mahtuu sinne

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Otsikossa oleellisin.  :) Eli yritän kartoittaa, millaisia mahdollisuuksia Uudenkaupungin seudulla olisi järjestää häät. Itse en ole sieltä kotoisin, joten on hiukan hankala tietää, millaisia tiloja siellä olisi. Paikallisia tuttujani en vielä haluaisi vaivata, kun suunnitelmat eivät ole vielä ihan julkisia... mutta tältä palstaltahan löytyy apu ongelmaan kuin ongelmaan.  ;D Eli jos sinulla on tietoa Uudenkaupungin työväen- nuorisoseurain- tms. taloista, niin jaa toki tietosi. Tärkeää olisi ainakin vuokra (suunnilleen) sekä se, miten paljon sinne mahtuu väkeä. Kiitos  :-*

Link to comment
Share on other sites

Tämä ei nyt ole ihan Uudessakaupungissa mutta laitampa tämän tänne kumminkin josko siitä vaikka olisi hyötyä.

Laitilassa (noin 25 km Uudestakaupungista) on sellainen paikka kuin Poukan talo.http://www.laitila.fi/index.php?id=181  Sinne mahtuu ehkä noin 30-40 vierasta, ehkä enemmänkin. Ja parasta paikassa on, häiden kannalta, että kirkkoon on matkaa noin 200 metriä...  :)http://www.laitila.fi/index.php?id=182

Netistä löytyy ainakin Laitilan kotisivuilta tietoa Poukasta. Ja minultakin saa yksityisviestillä yhteystietoja tarvittaessa.

Ja toinen paikka mitä voisin suositella on Louhenlinna. http://www.louhenlinna.com/  

Paikka on todella tunnelmallinen ja on taatusti erilainen juhlatila.

Tulipa mieleeni vielä semmoinen paikka Laitilassa (tarkemmin Untamalan kylässä) kuin Ventola. Siinä olisi kirkko ihan pihapiirissä  :Dhttp://www.laitila.fi/index.php?id=228   http://www.laitila.fi/index.php?id=220  http://www.laitila.fi/index.php?id=183

Ja ympäristö on todella kaunista.

Tässä jo aiemmin ollut ketju Uudenkaupungin juhlapaikoista:

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb21/Y...?num=1138005486

Link to comment
Share on other sites

Ei minullakaan ihan Ukista oo paikkoja tiedossa, mutta meidän häitä vietettiin viime kesänä Pyhärannassa Suojalassa. Meren rannalla mukava rauhallinen paikka jonne mahtuu hyvin 150 vierasta. Eipä sinnekään oo pitkä matka Ukista!

Link to comment
Share on other sites

Kiitos Klaviks ja Mannuli!  :)

Näillä tiedoilla (ja linkillä tuohon aiempaan ketjuun, jota en jotenkin onnistunut löytämään) pääsen varmaan eteenpäin. Erityisesti tuo Suojala alkoi kiinnostaa. Luen siis mielelläni tarkempaakin tietoa.  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

moi

tässä pari paikkaa ukista:

VPK Kenttäpaviljonki

n. 200 henkeä

0400-535 423

Karri Grönruus

U:gin Työväentalo

n. 200 henkeä

02-841 2147, 02-842 3177

Pirkko-Liisa Leino

Pursiseuran paviljonki

Ravintolassamme mm.

- A-oikeudet

- ilmaiset venepaikat, poijukiinnitys

- 100-paikkainen ravintolasali

- 20-paikkainen kabinetti

- baari

- terassi

Pietarinkari, Uusikaupunki

Puh.(02) 841 2216 tai Kirsti Lampela (040 ) 9107 077

email: [email protected]

Vanha sairaalan juhlasali

mahtuu noin 120 hlö

ja Kalannista löytyy nämä ainakin (7km ukista)

Kalannin TY Voitontalo

n. 120 henkeä

050-306 0905

Taina Grönruus

Kalannin Urheilutalo

n. 500 henkeä

02-874 094

Leo Koistinen

Link to comment
Share on other sites

Vallila ei ole tällä hetkellä juhlapaikkana "kunnossa". Keittiö on niin alkeellinen että on saanut lapun luukulle terveystarkastajalta. Tiedä sitten tekeekö omistaja asian eteen mitään.

Itse pidän myös paikasta ja haluaisin tulevat hääni siellä viettää -07. Täytyy tiedustella kunnostavatko paikan.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Vallila olisi kyllä komea paikka. Meillä oli vanhojen tanssien juhlat siellä.  :-X

Mistähän noita Kalannissa ja Orivolla sijaitsevia paikkoja sais kysellä?

*muoks. Olisko jollakulla parempia kuvia Louhenlinnasta kuin niiden nettisivuilla???

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Kiinnostaisi kovasti tuo VPK:n kenttäpaviljonki. Olisko jollakin kokemusta, millaisesta paikasta on kysymys. Vieraita omiin häihin olisi tulossa 150-200 alustavien kutsulistojen mukaan ja juhlapaikan pitäisi myös soveltua tanssimiseen. Olisikohan tuosta tai jostain muusta siihen?

Link to comment
Share on other sites

Hei. Kokemuksesta voin kertoa että vpk:n paviljonki on aivan ihana häiden viettopaikka mutta maksimissaan 100 hengelle jos haluaa myös tanssia. Paikka on todella pieni ja ahdas.

Mutta entäpä Hepokarin Messi? Siellä on tilaa toteuttaa vaikka mitä!

Vuokraa ei oteta tilasta lainkaan, se periaatteessa sisältyy siihen ruokaan.

Olen ollut muutamissa juhlissa siellä ja ollut todella kiva paikka juhlia.

Ruoka kakkuineen päivineen on todella maittavaa ja riittoisaa ja ennenkaikkea hyvän hintaista!

Suosittelen lämpimästi että käyt katsastamassa paikan...

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia vastauksista! Mä noihin nyt olen soitellut, eikä lainkaan hullummalta kuulosta. Yritin myös sitä wanhaa prykiä tavottaa, mutta jostain syystä en nyt lainkaan saa yhteyttä varaajaan. Prykihän olis ainakin ulkomuodoltansa aika ihanan olonen, jos vertaa noihin telakka-alueen paikkoihin. Mutta suomen suven tuntien sisähäät on luvassa ;) Jos jollain on jotain tietoa ukin prykistä, niin kiitän kovasti! On muuten korvat ihan punasina jo, kun on tullu niin tuhanteen paikkaan soitettua ;D

Link to comment
Share on other sites

Itse en enää asu uudessakaupungissa mutta kyselin ystäviltä ja perheen jäseniltä prykin kohtalosta ja tiesivät kertoa että se on myynnissä taas vaihteeksi....

Kaveri joka sen muutama vuosi sitten osti, pitää ukissa nykyään urheiluliikettä, oisko nimeltään kesport alisellakadulla. Nimeltään Sami Laine.

Voishan sille vaikka soitella ja kysyä suoraan että mikä se tilanne mahtaa olla?

Prykillä on ollut vähän huono tuuri noiden viime aikaisten omistajien kanssa kun kukaan ei oikein tahdo saada sitä menestymään....ja niin kaunis kun se paikkana onkin. :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tervehdys !

Vietimme häät Hepokarin Messissä 2006. Paikka oli tosi ihastuttava hääjuhlan pitämiseen. Isäntäväki oli laittanut sisätilat tosi hienolsi. Kun kävimme eka kerran arkipäivänä katsomassa näytti aivan eri paikalta kuin juhlapäivänä sitten oli. Ruoka oli ehdottomasti tämän paikkakunnan parasta, mitä olen ikinä saannut. Onhan kokki käynyt Perhon ravintolakoulun, näin kertoi kun kiittelin hyvästä ruoasta. Osaan hyvin verrata koska olen itse kokki. Isäntä loihti hyvän boolin toimittamistamme aineista.

Voin suositella muillekkin kaikki toimi hienosti, ei mitään valittamista. Erillistä tilavuokraa ei peritty ja ruoan hinta oli mielestäni edullinen. Meitä oli 120 vierasta joka tuntui sopivalta k.o. paikkaan. Tanssitilaa riitti hyvin. Orkesterin hommasimme itse, koska näin tuli edullisemmaksi.

Terveisin Tiina-Liinu

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Häitä vuodelle 2010 suunnitteleva kaipaisi lisätietoja Uudessakaupungissa, Laitilassa, Vehmaalla, Pyhämaassa jne lähiseudulla olevista juhlapaikoista ja erityisesti yhteystiedot kiinnostaisivat, koska esim työväentalojen yhteyshenkilöitä ei tahdo löytää mistään. Jos jollakulla on kuvia juhlapaikoista niin olisin kiitollinen. :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 10 months later...

Olisiko jollain kerrottavaa Louhenlinnasta? Eivät vastaa sähköposteihin, ja tahtoisin kuvia, ja hintoja saada selville. Ja millaisia ruokia... Nettisivutkaan kun eivät ole toiminnassa. Tai on siellä 8 valokuvaa, yksityiskohdista :/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Täällä myös yksi, joka kaipailee kokemuksia Uudenkaupungin lähistöllä olevista juhlapaikoista. Harmittaa kovasti näin uutena uusikaupunkilaisena, ettei täällä ole ymmärretty käyttää hyväksi rantaviivaa ja tehdä jotain juhlaviettopaikkaa lähelle merta:) Wallila on ihanan näkoinen paikka, mutta ei ilmeisesti käytössä, vai?

Mutta kokemuksia on kiva kuulla, joka täällä olisi häitään juhlinut viime aikoina. Kaunis kiitos:D

p.s. Pursiseuran paviljonkiinkin kulkeminen hieman epävarmaa, siksi sen jättänyt valitettavasti laskuista pois!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Muistakaapa kaikki Uudessakaupungissa häitä suunnittelevat Kartanon Karkuri oy. Aivan ihana, tunnelmallinen juhlapaikka ja loistava palvelu. Myös vihkiminen paikan päällä onnistuu:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tuo Pursiseuralle kuljetus järjestyy kyllä:=). www.procruise.net/index Sivut vielä tekeillä mutta valmiina vuoden loppuun mennessä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...