Majakoski (Jyväskylä)


Guest Laura V.

Recommended Posts

Hei kaikki!

Millaisia kokemuksia on Majakoskesta Jyväskylästä? Paikasta, ruoasta ym. Onko sopiva tila n. 80-90 vieraalle vai parempi suuremmille häille? Entäpä paikkana noin heinäkuussa.

Mitä muita hyviä juhlapaikkoja tiedätte/suosittelette Jyväskylästä?

Kiitos vastauksista :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Paikka on ihana. Meidän häät on siellä ensi kesäkuussa. Isoja "juhlasaleja" on kaksi, toinen on tosi tunnelmallinen riihi, ja toinen se kaksikerroksinen päätalo. Diiliin kuuluu vielä navetta, jossa jotkut on järkänny tansseja, ja sitten 3 aittaa ja saunat jne. Riiheen mahtuu reilu 120 ja päätaloon jopa 160 muistaakseni. Ne voi vuokrata yhdessä tai erikseen, markoissa erikseen ne on jotain 4000, ja yhdessä n.7000. Mahtava pihapiiri meidän mielestä, sopiva matka kirkolta. Pitopalveluhommasta,  sinne pitää valita pitopalvelu kolmesta vaihtoehdosta. Ainakin Föhriä on kovasti kehuttu. Omat viinat saa tuoda tarjoiltavaksi. Kovasti ajoissa saa varata. Me varattiin kevättalvella 02. Tää on tosi noin-arvio, mutta antaa varmaan jotain suuntaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Onko kenelläkään Majakoskella juhlineella hyvää/huonoa kokemusta niistä kolmesta pitopalvelusta? Föhriä kovasti täällä kehutaan, mutta ei ollut ainakaan siinä listassa minkä minä sieltä sain... Onko siis vanhaa tietoa?

Link to comment
Share on other sites

Olen kuullut, että Föhr on lopettanut pitopalvelutoiminnan kokonaan. Itse olen ollut useammissa kesähäissä majakoskella ja paikka on kyllä uskomattoman kaunis! Päärakennuksen vieressähän on vanha navetta tms. jossa voi järjestää tanssit. Lisäksi siellä on muun muassa ihana lahja-aitta ja erittäin kaunis pihapiiri. Ainoa miinuspuoli mikä itselle näistä häistä jäi mieleen on se, että sekä päärakennuksessa että riihessä oli samaan aikaan häät. Oli kaksi morsianta samassa pihapiirissa, mutta en tiedä haittaako se kuitenkaan niin paljoa.. Pitopalvelusta sanottakoon sen verran, että riippuu hyvin paljon omista odotuksista. Yksissä häissä joissa olin oli huonot ruoat ja ne tarjoiltiin kertakäyttöisistä folioastioista. :o Kannattaa siis varmaan kysellä..

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häät Majakoskella heinäkuussa. Kumpaakaan suositelluista pitopalveluista ei haluttu, valittiin ihan ulkopuolinen (vaati kyllä vähän neuvotteluja). Toivottavasti kaikki onnistuu, vaikka ei niin tuttu paikka pitopalvelulle olekaan...

Tiedän jo että riihessä on samaan aikaan toiset häät, mutta päätin etten anna sen vaivata. Kunhan pysyvät omalla puolellaan, onhan siinä välissä kuitenkin se koivuaita. Jos olisi ollut pätäkkää tarpeeksi niin oltais varattu koko paikka, mutta jostain on joustettava kun maksetaan itse kaikki.

Navettaa ollaan suunniteltu tanssipaikaksi ja lahja-aitta tulee käyttöön. Valokuvauskin hoidetaan kauniissa maalaismiljöössä, eli sade pysyköön sinä päivänä kaukana!!! Hermoja repii kun kaikkeen pitää olla suunnitelma B sateen varalta  :(

Yöpuuta suosittelen lämpimästi yöpymiseen, vietetään siellä itsekin hääyö.  :-X

Link to comment
Share on other sites

Silloin kun varattiin Majakoski, sitä pyöritti vielä "vanha isäntä" eli Kirjapaino Karin Kari Pynnönen. Siinä osaa muuten olla lupsakan oloinen mutta tiukka mies. Varausvaiheessa hän SUOSITTELI Vehkalaa ja Räsästä, eikä sanallakaan maininnut ettei HEILLE kelpaa kukaan muu. Sitten kun ilmoitin kenet olemme valinneet, tuli isku päin kasvoja: ei käy, tänne tarvii ulkopuolisten tulla asioita sotkemaan. Minähän olin tietysti vähällä purskahtaa itkuun. :'( Varsinkin, kun toinen suositelluista pitopalveluista ei koskaan vastannut tarjouspyyntöön ja toisen tarjous oli joku perustarjous, jossa ei oltu lainkaan otettu huomioon toivomuksiamme. Valitse niistä sitten!

Anyway, nykyään Majakoskea pyörittää Karin vävypoika Pasi Kesonen, ja hänen kanssaan asiat luistaa kyllä. Itse asiassa (tästä tuleekin näköjään pidempi tarina...) olin ensin ilmoittanut Pasille valitsemamme pitopalvelun ja hänelle se oli periaatteessa ihan OK. Sitten muussa yhteydessä nähtiin Kari, joka paiskasi märällä rätillä ja tyrmäsi valintamme. Muutaman kuukauden tuskasin täysillä, kunnes uskalsin uudestaan soittaa Pasille, ja hän sanoi pysyvänsä sanojensa takana, "luvattu mikä luvattu, ja hänhän se paikan isäntä nykyään on". Voitte varmaan kuvitella helpotuksen tunteeni!!!

Alkuperäinen ja lopullinen valintamme on siis KM-Pitopalvelu, jonka kanssa yhteistyö sujuu. Kirsti Mättö on ihana ihminen, jolla on ideoita ja palveluhalukkuutta tarjouksen käsin kirjoitetusta kansiosta lähtien! Olen aiemmin ollut hänen järjestämissään häissä, ja ruoka suorastaan suli suussa. Odotukset on siis korkealla.

Link to comment
Share on other sites

Kuulostaa ihanalta että saitte asianne kuntoon, ja sen pitopalvelun minkä halusitte... :) Minulla ei vain ole kokemusta yhdestäkään Jyväskylän pitopalvelusta, niin pitänee sitten valita tarjousten perusteella...  :-/

Link to comment
Share on other sites

mä kyselin sieltä tossa talvella tarjousta ja sain odottaa noin kuukauden päivät ennen kuin vastasivat... että jätin paikan pois laskuista heti...  ::) mielestäni se kertoo palvelualalla olevan ihmisen innokkuudesta ihan tarpeeksi minulle... itse en asiakasta näin ehkä kohtelisi... no ehkä niillä oli jo tarpeeks monet häät...  ;D muuta paikasta en tiiä, mut kannattaa varmaan käydä tutustumassa... sillähän siitä selviää....  ;D

Link to comment
Share on other sites

Silloin kun meillä oli paikan varaus työn alla, niin soitin ensin Karille ja sovittiin milloin voidaan mennä paikkaa katsomaan, ja sillä katsastusreissulla kysyin hinnan. Ei siis pyydetty erillistä tarjousta. Samana päivänä tehtiin sitten päätös.

Nykyisestä isännästä Pasista mulla puolestani on oikeastaan vain hyvää sanottavaa, yhden ystävän polttarijärjestelytkin talvella sujuivat vallan mainiosti.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Mä olin tänä kesänä työkaverin häissä siellä isommalla puolella, joten tanssit oli siis navetassa. Navetta oli tosi upea tanssipaikka. Muistaakseni siellä oli viiden tai neljän hengen bändi. Hyvin mahduttiin, vieraita häiden alussa oli 150, en tiiä kuinka monta jäi tanssimaan. Mut kuten arvattua, eihän kaikki osaa tai halua tanssia. Mielestäni tunnelma olisi jäänyt jäykäksi, jos olisi ollut isompi tila tanssia... Omat häät tanssitaankin sitten riihessä...  :-X

Link to comment
Share on other sites

Meillä ei ollut bändiä, musiikki tuli levyltä.

Me tanssittiin navetassa sekä valssit (häävalssi talossa) että jytä-osuus, ja hauskaa oli. Kivinavetta oli sopivan viileäkin kuumana päivänä, myös booli pysyi viileänä. Navetassa oli myös muutakin ohjelmaa, ja kaikki kehuivat paikkaa. Suosittelen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...