Soikkeli

Lapua/Ylistaro

11 viestiä aiheessa

Hei!!

Lueskelin noita vanhoja viestejä läpi eikä silmiini sattunut tälläistä aihetta. Onko kellään kokemusta esim. Simpsiön kahviosta hääpaikkana (Lapua) tai Ylistaron Tapaninlinnasta? Jos olet järjestänyt häät kyseisillä paikkakunnilla tai ollut vieraana, voisitko ystävällisesti jakaa kokemuksia? Tai jos tiedät upean paikan, jossa voisi järjestää n. 100 hengen häät ensi syksynä, olen pelkkänä korvana...

T: Sonja

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka,

Tässäpä muutamia mitä tulee mieleen (paikkojen laadusta/tyylistä riippumatta):

- Herkooli Ilmajoella (Ihana paikka mutta tee-se-itse-häihin verrattuna hintava)

- Trahteeri Koskenkorvalla (sama juttu, mutta mielestäni miljöö ei ole niin kiva, tosin kävimme syksyllä)

- Vanha Loukasmäki Ilmajoella

- Ylistarossa oli Tapaninlinnan lisäksi joku pienempi nuorisoseuran talo, joka oli ihan sympaattisen näköinen. Löytyi Ylistaron kunnan sivujen kautta kylien sivuilta. Valitettavasti en muista nimeä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikä hitsi tuo Tapaninlinna on? Googlesta löytyy vain muutama kuva, jotka näyttävät tosi hyvältä!! Ei kuitenkaan löytynyt osoitetta eikä juuri muutakaan infoa. Onkohan tuo paikka ihan törkeän kallis?

Meillä on häät tiedossa juurikin Pohjanmaalla. Mies vaan ei tunnistanut paikkaa vaikka on ihan Ylistaron korvilta kotoisin (asunut siellä 20 v). Ihmetteli vaan että eihän tuo siellä voi olla...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin kattomassa paikan päällä noi molemmat edellä mainitut paikat. Tapaninlinna tosiaan löytyy Ylistarosta, tarkemmin sanottuna aseman läheltä. Paikka oli sellanen nuorisoseuratyyppinen. Sinne oli tulossa uudet verhot ja astiastoon oli varattuna jo rahat. Eli ehkä jo ensi kesänä...Vuokra oli 100€ koko viikolta. Eli todella halpa, mutta kuten paikan näyttäjäkin sano, niin koristeluihin on kuulemma menny yleensä se viikko...Sielä pidetään itsenäisyyspäivänä tanssiaiset ja jotain koulun juhlia on kuulemma kans vietetty. Kannattaa ottaa yhteyttä tarkemmin samaiseen henkilöön, joka paikkaa meillekin esitteli. Mulla on numero, jos kiinnostaa. Ens kesään mennessä sinne menee jo asvalttitie perille asti. Ihan ok paikka, mutta ite me päädyttiin tuohon kahvila Taivaanpankkoon Simpsiöllä. Koristeluihin ei tarvi panostaa yhtä paljon, mutta hinta oli korkeempi. Mulla on kotona muistiinpanoja tosta Tapaninlinnasta, jos haluat tietää tarkemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Soikkeli,

kiitos tosi paljon tiedoista! 100E per viikko kuulostaa aivan käsittämättömän hyvältä... sanoin miehelle että varataan heti (kihlatkin on tosiaan vielä vaihtamatta :)

Ihan varaamiseen asti ei vielä menty :) mutta todella mielelläni ottaisin yhteystietoja ja muistiinpanoja vastaan. Voisit vaikka yksityisviestinä laittaa? Ollaan menossa Pohjanmaalle joululomalla, jolloin vasta päästäisiin itse katsomaan paikkaa. Eihän tässä pysy housuissa jos siihen asti pitää odottaa...

Kiitos uudemman kerran vielä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osui silmiin tämä ketju, ja mun on ihan pakko kysäistä tosta Tapaninlinnasta, että onko joku pitämässä häitä siellä?

Meidät vihitään Törnävän kirkossa, mutta juhlapaikka on vielä halusessa... Käytiin katsomassa tuota Tapaninlinnaa, sinne on laitettu aivan ihanat tummanpunaiset verhot  (meidän häiden värit tummanpun., kultainen ja valkoinen :D) ja astiastostakin ne oli jo kyselleet tarjouksia. Mua vain jäi mietityttään se pienen pieni keittiö (ruokahäät tulossa), mitenköhän sinne mahtuu tiskaan ja muutenkin? Ja lisäksi, minkähänlaista ääntä se lämmitys mahtaa pitää... Onko kellään kokemuksia noista jutuista?  ???

Lisäksi käytiin katsomassa Sovintolaa (Peräseinäjoen Viitalankylän nuorisoseura), missä on mahtavat tilat, mutta jotenkin vaan se ei säväyttänyt...  :-/

Parin viikon päästä ollaan menossa Pohjanmaalle ja tarkoitus ois varata joku paikka.  Asutaan muualla, joten ois ihana saada tämä asia pois päiväjärjestyksestä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En osaa sanoa tuon keittiön toimivuudesta, mutta meille esitellyt nainen suositteli pitopalvelun ottamista. Ja lapualainen pitopalvelu Hopearanta ainakin kuskaa ruokia Ylistaroonkin. Niitä saunatiloja ei käyty kattomassa, mutta luulis että sielä vois hätätapaukses tiskata, jos haluaa itte järkätä ruokatarjoilut. Siinä mitättömässä keittiössä kyllä epäilen homman onnistumista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ai siellä Tapaninlinnassa on saunatilat?! Multa meni tuo ihan ohi, kun käytiin siellä katsomassa paikkoja...   ::) Se saunahan auttaakin sit siihen tiskausongelmaan varmaankin! Me nimittäin ihastuttiin siihen paikkaan, talviaikaan sinne sais ihan uskomattoman tunnelman kynttilöillä ja muilla.  :-X

Vielä kysymys tuosta Tapaninlinnan lämmityksestä... Isukki meinas, että se saattaa pitää kovaakin ääntä ja tehdä paikan vetoisaksi. Onko kellään tietoa asiasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lueskelin noita vanhoja viestejä läpi eikä silmiini sattunut tälläistä aihetta. Onko kellään kokemusta esim. Simpsiön kahviosta hääpaikkana (Lapua)---

T: Sonja

Vastaan huvikseni, jos joku muu vaikka hyötyisi tästä ;)

Olen ollut vieraana Simpsiön kahviossa. Ihan mukava paikka, maisemaa tietysti riittää! Tilaa ei välttämättä 100 hengelle siellä kyllä ole. Näissä häissä kahviossa ruokailtiin ja tarjottiin kahvit. Hääporukka mahtui jetsulleen kaikki pöytiin - vieraita oli ehkä 70. Alhaalla oli tanssit, ja saunat löytyy myös sieltä. Hyttysiä siellä laella oli silloin aika hurjasti :D  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaisikohan joku kertoa tuosta Tapaninlinnasta tuoreempaa tietoa tai vaihtoehtoisesti muista Ylistarosta/läheltä löytyvistä juhlapaikoista? Tapaninlinnan nettisivutkin ovat kadonneet, joten kuvia en ole mistään löytänyt...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään