Lopoel

Raskausarvet

18 viestiä aiheessa

Onko kellään hyviä vinkkejä raskausarpien poistamiseen tai edes häivyttämiseen?

On tullut laihduttua ja lihottua rajusti niin on päässyt tulemaan käsivarsiin.......jeeeelp!

:-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuota niin... Nyt on pakko sanoa että mä en tiedä mitä raskausarvet on. Aina niistä puhutaan ja aina oon miettinyt että miltä ne oikein näyttää. Äidillänikään ei niitä taida olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Raskausarvet tulevat kun iho joutuu venymään esim.raskauden tai lihomisen yhteydessä. Iholle tulee pitkittäisiä arpia vierekkäin, yleensä käsivarsiin, lantiolle ja vatsaan, (ainakin minulla).

:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Valitettava tosiasia on että niitä ei saa poistettua, ja vaalenemiseenkin menee aikaa. Eriasia on jos meikillä yrittää niitä peittää mutta pysyykö meikki koko hääpäivän?!

Onko bolero, pieni jakku tai hartiahuivi täysin poissuljettavia vaihtoehtoja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä vielä Verkkoklinikan artikkeli aiheesta: http://www.verkkoklinikka.fi/?page=9246291&id=1887125

Ja raskausarpia voi tulla myös pituuskasvun ja lihasmassan kasvamisenkin vuoksi. Veljelle tuli aikanaan käsivarsiin hauisten kohdalle todella pahoja raskausarpia, kun teki raksahommia.

Ja taipumus noihin, kuten ihon arpeutumiseen muutenkin, taitaa olla suurelta osin perinnöllinen. Itsellä niitä on käsissä ja polvitaipeissa ihan hervottomasti. :-/

Useimmissa lähteissä mainitaan ettei raskausarville voi juurikaan tehdä mitään, varsinkaan kun ne ovat jo tulleet. Esimerkiksi raskauden aikana niiden saamista voi ennaltaehkäistä ahkeralla ihon ahkeralla rasvauksella (näin väitetään).

Myynnissä on kuitenkin monia voiteita joiden väitetään auttavan raskausarpiin. Esimerkiksi Skin Doctors'lla ja Body Shopilla on omansa. Useimmiten nuo tuotteet perustuvat ihoa uudistaviin aineosiin.

Voisin ehkä kuvitella että joistain kosmetologien/plastiikkakirurgien menetelmistä (mikrohionta, laser) voisi kenties olla joillekin hyötyä mutta niistä en sitten enää tiedäkään.

Tuosta meikkaamisesta en tiedä, sillä usein jos ihon pinta on selvästi epätasainen (niin kuin ainakin oma iho raskausarpien kohdalta) meikki vain korostaa sitä. Punertavien arpien kohdalla siitä voisi tietysti olla jotakin apua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Raskausarpiin ei edes tarvita mitään massiivisia lihomisia, minulla riitti jo neljän kilon nopea lihominen tuomaan raskausarvet reisiin  :'( Oltiin lomalla Jenkeissä ja senhän tietää mitä ruokaa siellä meille tarjottiin. Hyvähän isäntäväen oli syödä kun kaikille oli tehty vatsalaukunpienennykset, minä ja sulhanen sitten koottiin kaikki rasva ruoasta kroppiimme  >:(

Noita arpien vaalennukseen tarkoitettuja aineita löytyy monelta valmistajalta, ajattelin kokeilla josko niistä olisi apua. Eroonhan noista arvista ei pääse vaikka laihduttaisi  :'(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on koekäytössä Avonin arpijuovia hälventävävoide....saa nähdä miten alle vuodessa tehoaa.

Onko kukaan muu kokeillut avonin tuotteita, esim.selluliittiin, arpiin tai kiinteyttämiseen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ookke, kiitos tiedosta. Toivottavasti en nyt kuulosta näsäviisaalta, kun itselläni ei noita ole, mutta ei ne mun mielestä nyt ihan hirveiltä näytä. Siis luulin että ne olisi jotain tosi kamalia, mutta ne onkin "vain" viivoja.

Ja kuulemma selluliittiin ei auta mikään. Juuri yksi lääkäri sanoi telkkarissa että koko selluliittihoitobisnes on huijausta. Mutta mielipiteitä on tietty monia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse opiskeluaikoina sain kaiken maailman kroppahoidot ja kyllä selluliitti hävisi kummasti..

Raskausarpia ei saa pois, mutta omalla kohdalla niihin on tehonnut Biothermin biovergetures niminen voide.

Punaiset arvet synnytyksen jälkeen vaaleni yllättävän nopeesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Siis luulin että ne olisi jotain tosi kamalia, mutta ne onkin "vain" viivoja.

Tuo kuva on aika "ruusuinen", sillä raskausarvet saattavat olla myös semmoisia punoittavia ja selvästi erottuvia. Ja vaikka nimi on raskausarpi, kyllä niitä tulee miehillekin jos iho venyy nopeasti. Ok, eihän ne nyt oikeasti ole mikään syy kokea olevansa huono ihminen, mutta saadaanpahan taas lisää voiteita myytyä!  ;D

Kiitos kaikille jotka ovat heitelleet tuotemerkkejä, lisääkin saa laittaa ja omia kokemuksia! Itsekin ajattelin tilata Avonin voidetta, josko se toimisi. Kun saisi nuo arvet muutettua punaisista vaaleiksi, niin sekin olisi jo paljon parempi.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli joskus teininä reisissä oikein violetteja arpia, ja kysäisin silloin sairaanhoitajalta, että voiko niille tehdä jotain. Se neuvoi mulle, että suihkussa kannattaa ensin suihkuttaa kylmällä vedellä arpikohtaan ja sen jälkeen hieroa karhealla pesusienellä aluetta, huuhtoa - hieroa - huuhtoa - hieroa. Mikä lie niksipirkkajuttu :). Ne arvet kyllä vaalenivatkin sitten ihan olemattomiin siitä ainakin muutamaksi vuodeksi. Mahtoiko johtua noista hoidoista  ::), en tiedä. Ne lienee vaalenevat muutenkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllähän nuo arvet vaalenevat ajan myötä, eikä niitä myöhemmin edes juuri huomaa. Itse myös synnyttäneenä olen saanut arvet kokea. Nehän on niitä äitiyden kunniamerkkejä  :) Olen huomannut, että rusketus peittää niitä hieman.. saatta myös johtuu siitä, että ainakin mun kroppa näyttää ruskeena muutenkin paremmalta  ;)

Häitä ajatellen voisin itse turvautua esim. suihkurusketukseen tjot.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie oon käyttäny oriflamen raskausarpi voidetta ja muutamassa viikossa kyl huomas jo selkeetä vaalenemista ja pahimmat arvet mahasta pieneni tosi paljon... ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla kans tuli masennuslääkkeiden takia neljä kiloa nopeasti lihottuani reisiin ihan järkyttävät tummanpunaiset leveät raskausarvet. Onneksi niiden ei tarvitse hääpuvusta mitenkään näkyä  :P

Rinnoissakin on, mutta en sitten valitse kovin avonaista kaula-aukkoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen nyt käyttänyt Avonin voidetta ja hienosti on toiminut! Selvää vaalenemista jo lyhyessä ajassa, jee! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

raskausarvet/venymäarvet kannattaa hoidattaa siinä vaiheessa kun arpi on "uusi" eli punertava tai sinertävä. Tässä vaiheessa arvella on vielä hyvät mahdollisuudet vaalentua kokonaan pois. Kosmetologilla on mm. timanttimikrohionta joka tempsii arpiin (vaalentaa ja tasoittaa arpikudosta) ;D Kuivaharjaus avittaa myös!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllähän nuo arvet vaalenevat ajan myötä, eikä niitä myöhemmin edes juuri huomaa. Itse myös synnyttäneenä olen saanut arvet kokea. Nehän on niitä äitiyden kunniamerkkejä :) Olen huomannut, että rusketus peittää niitä hieman.. saatta myös johtuu siitä, että ainakin mun kroppa näyttää ruskeena muutenkin paremmalta ;)

Häitä ajatellen voisin itse turvautua esim. suihkurusketukseen tjot.

No mukavahan se on jos on raskaana ollut, mutta ei minulle joka ei halua näyttää miltään teiniäidiltä ja muutenkaan hankkia koskaan lapsia. Kyllähän se aika paljon kolahtaa itsetuntoon, kun ei pidä lapsista ja kaikki olettaa että on joskus ollut raskaana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään