Marrilyn

Hampaat valkoisiksi, miten?

339 viestiä aiheessa

Käytin jokin aika sitten paketillisen stripsejä, ja kyllä ne tehosi. Ei nyt ihan barbie-valkoista tullut, mutta selvää vaalenemista. Vihlomista ei ollut ollenkaan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sensodyne -hammastahna auttaa hieman vihlontaan (hammaslääkäri suositteli kevytvalkaisun jälk., ja Sensodyneäkin on valkaisevana).

Apteekista löytyy Yotuelin vaihtoehdoksi edullisempi ja minun mielestäni täysin vastaava Emmelle -tahna.

Lisäksi olen nyt kokeillut Yotuelin valkaisukynää, toimii, mutta pitää käyttää usein. Olen siis kahvinjuoja... :(

Ajattelin, että töiden alkaessa voisi palkita itsensä jollain suuhygienistin tehopuhdistuksella (valkaisuväliksi hammaslääkäri suositteli 1 vuotta!). Hirmusti auttoi hammaskivenpoistokin jo ja asteen verran vaalentanut kevyt(?)valkaisu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minkälainen se kevytvalkaisu on? Itsekkin olen ajatellut valkaista hampaani, mutta en tiedä kuinka suuri se tarve oikeasti on.. Ehkä joku kevytvalkaisukin voisi riittää..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle lääkäri puhui "kevytvalkaisusta", ja homma tehtiin kutakuinkin seuraavalla tavalla (mitään kotivalkaisusysteemejä en ostanut, ja valkaisu suoritettiin vain kerran):

Hampaiden vaalennushoito

Vastaanotolla tehtävään hampaiden valkaisuun tarvitaan 45 minuuttia aikaa, jolloin ylä- ja alaetuhampaat puhdistetaan, ikenet ja limakalvot suojataan vanuilla ja valkaisugeeli levitetään 10-15 minuutiksi hampaiden pinnoille. Yhden vastaanotolla suoritetun hampaiden vaalennushoidon jälkeen hampaat näyttävät puhtaammilta ja kirkkaammilta, eli vaalenevat noin yhden asteen verrattuna alkuväriin. Selvä värimuutos on havaittavissa vasta toisen vaalennuskerran jälkeen. Vastaanotolla tehtävän vaalennuksen lisänä tehtävä kotivaalennus parantaa myös vaalennustulosta.

Valkaisupakettiin kuuluvat vastaanotolla suoritettava valkaisu, hammaslaboratorion valmistamat kotivaalennuslusikat sekä kotivaalennustuubi. Ensimmäinen aika tarvitaan vastaanottovalkaisuun ja jäljennöksen ottoon, jonka perusteella hammasteknikko valmistaa henkilökohtaiset kotivaalennuslusikat. Noin viikon kuluttua kotilusikat ovat valmiina käyttöön kotivaalennustuubin kanssa. Yksi tuubi riittää noin viiteen kotivaalennukseen ja yksi käyttökerta kestää 1-4 tuntiin tai jopa yön yli geelin vahvuudesta riippuen.

Vaalennutuloksen kesto riippuu värjäävien nautintoaineiden, kuten kahvin, teen ja punaviinin käytön määrästä. Tutkimusten mukaan hampaiden valkaisuhoidolla ei ole todettu olevan haittaa hampaiden terveydelle. Suun terveyden tulisi kuitenkin olla hyvä ennen valkaisua. Ennen valkaisua kannattaa siis hoidattaa esimerkiksi vialliset paikat ja ientulehdukset kuntoon. Huomioitavaa on myös se, että valkaisuaine ei tehoa proteettisiin kruunuihin tai paikkamateriaaleihin. Valkaisua ei suositella raskaana oleville tai imettäville naisille.

www.oral.fi

Minulla tuo vei värjäytymiä pois ja kirkasti väriä juurikin sen yhden asteen verran.

Kannattaa muuten huomioida, että valkaisun jälkeen tulee välttää värjääviä ruokia ja juomia vähintään vuorokausi, sillä valkaistu hammas imaisee väriä helposti (luulen, että mun ois pitänyt odottaa sen kahvini kanssa vieläkin pitempään, sillä valkein valkeus himmeni ekan kahvin jälkeen... vaikka hikenä harjasin sitten valkaisevalla tahnalla, plaah).

Lääkäri laittoi ikenille jotain kovettuvaa suoja-ainetta, ja valkaisuaine taisi olla hampaiden pinnoilla 30 min. Eli suu on aukivenytettynä melkein tunnin kaikenkaikkiaan.

Muokattu: , käyttäjä: lumi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on aika varattuna Zoom-valkaisuun! Pitkään ajatusta pyörittelin mielessäni, hinta on sen verran kamala. Mutta... minulla eivät ole mitkään muut keinot tuoneet haluttua tulosta ja hääpäivänä hymyn pitää hohtaa kirkkaana, joten kerran se vaan kirpaisee! Tai pitäisikö sanoa vihlaisee. Kuulemma toisilla vihloo ikävästikin, mutta eiköhän sen kestä :D

Palaan asiaan elokuussa, kun Zoomi on kokeiltu.

edit: typoja

Muokattu: , käyttäjä: Ninniminni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi että tuuhan tosiaan kertoon sit kaikki siitä Zoomista :) Itselläni pyörii se myös mielessä, mutta hinnan takia on vielä ajatuksen tasolla.. Olen ajatellut "palkita" itseni Zoom-valkaisulla jostain ja jollakin syyllä.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla vihloi aika ikävästi jo tuo omakin prosessi, tosin vihlontaa kesti vain noin vuorokauden. Kivut tulivat aina täysin yllättäen ja tuntui, että koko leuka revähtää/hammas irtoaa. Tuo vihlonnan yllätyksellisyys oli ehkä karmeinta.

En halua ketään pelotella, ja tuntemukset ovat varmasti hyvin yksilöllisiä (mun hammaslääkärikipukynnys on a l h a i n e n), mutta valkaisutapauksessa kauneudesta saattaa joutua kärsimään hieman.

Eli henkistä asennoitumista kehiin tarpeentullen! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullakin tuli stripeistä pari kertaa vihlontaa, mutta jätinkin sitten stripit päiväksi pois ja seuraavana päivänä jatkoin kuuria uudestaan... eli 7 päivän kuuri tais mulla kestää 9 päivää parine välipäivineen. Kuurin jälkeistä vihlontaa ei ole ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hieman OT:

Kuinka paljon sähköhammasharjoissa on eroja?

Jotain eroa varmasti on 30e harjan ja 130 euron vekottimen välillä??!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mahtaako joku tietää, saisko Stockmannilta noita stripsejä? Muutama kuukausi sitten Tarjoustalo markkinoi Rembrandtin stripsejä täällä Turussa, mutta en ehtinyt ajoissa ostoksille ja Tarjoustalo ei sit ole saanut tilattua maahantuojalta lisää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa kun tämä palsta löytyi, aion ehdottomasti kokeilla noita creast-liuskoja!! Jos ei toimi tai vihloo liikaa, niin sitten kokeillaa Yotel vai miten se kirjoitettiinkaan apteekki-hammastahnaa ja jos näistä kumpikaan ei tuota tuloksia niin sitten keksitään muuta! :D Tämä http://www.dentway.com/finland/fi/index.php Dentway kiinnostais kans, mutta taidanpa kokeilla noita liuskoja ensin, koska niissä peroksidi % alhaisempi ja hinta myös. Aattelin kokeilla tuota premiun-pakettia, hinta 37 tuolla isosmilessa, ei paha mun mielestä. :)

Mä oon oikeesti niiiiin innoissaan josko saisin näillä hampaani vaaleimmiksi, vuosikausia oon haaveillu vaaleammista hampaista ja luullu et vaalentaminen onnistuu vaan kalleissa hammaslääkärihoidoissa, vaan näyttävästi sen voi saada kotonakin vaan muutamalla kymmenellä eurolla. Jee!! Kunhan saan tilattua ja kokeiltua, niin tuun kertomaan sitten tänne tuloksia! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon Cresteistä puolivälissä kuuria, eikä ole kertaakaan vihlonut hampaita. Vaalenneet ovat jonkin verran, enemmänkin saisivat vaaleta :) Helppoja käyttää eikä edes kuolaongelmaa ole juurikaan ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle on tehty Zoomi vähän yli vuosi sitten. Alkuperäinen väri mun hampaissa oli A1 ja A2 välillä, tulos on nyt siis A1 selkeästi vielä valkeampi. Mä en halunnut mitään järkyttävää Hollywood-smileä ja siksi mulle tehtiin Zoomi vain 2 x 20 min (yleensä siis 3 x 20 min.)

Olen ollut todella tyytyväinen, vaikka kahvia ja teetä juon ja tupakoinkin jonkin verran (lähes päivittäin nykyään :blush: )

Aikaa kului kaiken kaikkiaan noin kolmisen tuntia! Ensin suojataan ikenet + muut pehmytkudokset ja levitetään valkaisuaine, jota siis pidetään 20 min kerralla. Sitten se otetaan pois ja levitetään uutta jne. Kamalaa vihlonnan lisäksi oli siis että joutui pitämään suuta auki niin kauan! Toki suuhun laitettiin sellainen muovijuttu mikä pitää suuta auki, se helpotti vähän.

Zoomin alussa ei tuntunut mitään, mutta sitten alkoi helvetillinen vihlonta! Vihlonta tuntui kuin olisi annettu sähköiskuja hampaisiin, sellaisia shokkivihlaisuja tuli!

Miehellä oli ennen tosi keltaiset hampaat, hän meni Zoomiin tänä keväänä ja myös hänelle tehtiin vain 2 x 20 min ja tulos oli A1 :)

Hänellä tuli myös noita shokkivihlaisuja, ne tosin loppuvat muutaman tunnin päästä.

Mä tein tänä keväänä ylläpitovalkaisun kotona (valkaisulusikat ja -aine kuuluvat Zoomin hintaan)

ja vaikka hampaani eivät olleet tummuneet yhtään, tuo jotenkin "kirkasti" sitä väriä.

Hintavahan tuo Zoom tosiaan on, mutta mä en ainakaan jaksaisi ruveta pitämään valkaisulusikoita montaa tuntia tai yötä usean päivän ajan etc. joten vaivattomuus ratkaisi.

Ja hammaslääkärin vastaanotolla tehtynä helppoa ja turvallisempaa.

edit: käyn suuhygienistillä kerran vuodessa puhdistuksessa ja sekin jo "valkaisee" vähän, koska poistaa kahvin jne. aiheuttamat tummentumat.

lisäksi käytän Yotuel-hammastahnaa (Emmelle on isompi tuubi ja pari euroa halvempi, mutta en voi sietää sitä Emmellen lääkkenmakua!)

Kaupan "valkaisevia" hammastahnoja ei saisi käyttää ollenkaan, koska niiden valkaisuteho perustuu abraasioon ts. hankaaviin ainesosiin jotka kuluttavat kiillettä tehokkaasti säännöllisesti käytettynä, Emmellen ja Yotuelin valkaisuteho taas perustuu entsyymiin ja on siten vaaratonta kiilteelle. Lisäksi ainakaan Yotuel ei sisällä vaahtoavia ainesosia eli on hellempi ikenille jos on herkät ikenet.

Muokattu: , käyttäjä: Cassandra

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noissa sähköhammasharjoissa ainakin hintaan vaikuttaa se kuinka kovaa harja pyörii.

Olen kokeillut apteekin Yotuel hammastahnaa hyvän sähköhammasharjan kanssa. Nuo nykyajan sähköhammasharjat on kyllä ihan eri vekottimia kuin viisitoista vuotta sitten. Suosittelen! Jos oma hammasluu on keltaista niin ei se siitä valkoisemmaksi tule, mutta tummentumat vähän ainakin ovat vaalenneet tällä systeemillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan kokeillut kristallivalkaisua? Kokemuksia!! Kun kerran tehdään, miten usein pitää uusia? Yritin googlettaa mutta Tampereella ei kukaan taida kristallivalkaisuja tehdä???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yotuelin valkaisukynällä läks hyvin tummentumat :rolleyes: riippuu kuulemma paljon tietty millanen hampaan pinta on kuin hyvin vaalenee, mut tälläkin järjettömällä kahvin ryystämisellä aikaan saadut tummentumat hävis multa ainakin kokonaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noista Cresteistä: oletteko tilanneet minkä paketin, Classicin, Premiumin ? Itse ajattelin tuota Premiumia, luulen ettei toi Classic riitä mun hampaille.

Oon kokeillut Rembrandtin liuskoja, mutta ei kyllä näkynyt mitään selkeää vaalenemista. Mahtaakohan mulla Crestikään toimia ? Crestin Premiumissa peroksidipitoisuus on 10%, mutta en saanut selville Rembrandtin pitoisuuksia. Olis kiva tietää, kumpi on tehokkaampaa ennen ku tilaan ...

Hitto tällasta !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pepsodentilta tuli viime kuussa markkinoille White Now -tahna, jota on vissiin telkkarissakin mainostettu. Mä ostin sitä tällä viikolla (mukavasti näin häiden jälkeen B)) ja kyllä lähti tummentumat!

Mulla on aina ollu kulmahampaat paljon keltasemmat ku muut ja nyt ne on samanväriset ku muut hampaat. Samoin mun äidillä lähti tupakoinnista tulleet kellastumat.

Todellakin suosittelen!

Tässä nettisivu jossa lisätietoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi erittäin tyytyväinen crestien käyttäjä, toimii tosi hyvin, hampaat vaalenee selvästi jo muutaman käyttökerran jälkeen. Nyt on toinen paketti jo menossa, ensimmäisen käytin reilu vuosi sitten ja vieläkin hampaat oli vaaleammat kuin lähtötilanteessa. Nyt ostin uuden "kuurin" ennen häitä että saa hääpäiväksi kauniin hymyn.

Pikkuvinkkinä jos pelotta ulkomailta tilata/ei ole visaa, niin olen löytänyt näitä myös nettihuutokaupoista..

Silloin tällöin saattaa paketti löytyä kun selailee =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huomasin tän ketjun ja tuun kertomaan omat kokemukset kanssa tänne. Valkaisevat hammastahnat on kokeiltu (varmaan kaikki mahdolliset) ja niillä en huomaa erityistä vaikutusta olevan (toki hampaat tuntuvat vaaleemmilta, mutta kaipa olen luonut päässäni kuvan loistavan valkoisista hampaista :lol: ). Oon käyny hammaslääkärillä ja pyytänyt hampaiden putsauksen (silloin ne kirkastuu) ja kaveri on tuonut jenkeistä valkaisu liuskoja (Suomessa niiden myynti on kiellettyä). Liuskat kyllä valkaisivat mutta muutaman päivän käytön jälkeen (pitäisi käyttää 14 päivää 2krt/pv) alkoi niin kova hampaiden vihlonta etten saanut öisin edes nukuttua, joten loput liuskat jäivät käyttämättä. :wacko:

Tupakan poltto on valitettavasti värjännyt jonkun verran hampaitani ja haluaisin ne valkoisemmiksi. Tupakan polton olen melkein lopettanut lukuunottamatta silloin tälläin polttelua joten mulle on luvattu joululahjaksi hampaiden valkaisu. Vaikutuksen pitäisi kestää useita vuosia, säännölisellä hampaiden hoidolla tietenkin. Ajattelin mennä täällä Hollywood Smileen (julkkikset tuntuvat ainakin suosivan kyseistä paikkaa). Hinta on tällä hetkellä 290 €. Ja ennen hoitoon menoa on käytävä poistattamassa hammaskivi ja muutenkin tehtävä hampaiden putsaus. Eli sitä odotellessa. ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huomasinpa tuossa kun etsin netistä valkaisevien hammastahnojen hintoja, että Yotuelilta on tullut uusi "7 hours kit" eli semmoinen muottivalkaisu.

http://www.yotuel.fi/yotuel.asp?viewID=272

Näytti nettikaupassa olevan jotain 45 euroa.

Jaa-a, taidan kuitenkin eka kokeilla hammastahnoilla, ennen kuin alan tuollaisilla leikkimään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä morsio pisti eilen stripsit tilaukseen B) Tilasin Premiumeja, kun hintaero classiciin oli aivan mitätön. Riittääpähän sitten kokeiltavaksi myös sulholle ja kaasolle, jos eivät toimikaan mulla (tai tietenkin paremmassa tapauksessa, jos tulee hyvää jälkeä jo muutamalla stripillä :))

Tulen sitten raportoimaan tuloksista heti, kun olen noita ihmeliuskoja kokeillut!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei tuo Pepsodent auta. Mies käyttää sitä päivittäin, mutta hänelläkään ei mitään eroa näy.

Itse ostin kesällä Denivit Expressiä ja käytin sitä reilun viikon. Se toimi. Ei tule kalliiksi, eikä kuolaa erity, niinkuin ilmeisesti välillä stripsejä käyttäessä. ;) Mulla on herkät hampaat, mutta niitä ei juuri vihlonut. Taisin pari päivää (tai siis iltaisin) käyttää välillä myös Sensodyneä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pepsodent White Now ei toimi minulla ainakaan.

Emmelle on paras, hintalaatusuhde hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin mennä ihan sellaiseen "oikeaan" valkaisuun ennen häitä. Nää päivittäiset kauniit tapani kun taitavat vähän kellastuttaa. Muutama vuosi sitten kävin, en kyllä yjtään muista minkä nimisessä, mutta kesti noin tunnin ja maksoi suunnilleen 200 euroa.

Ite en oo kyllä ainakaan kokenut saavani noista valkaisevista hammastahnoista vastaavaa hyötyä. Hyvä jos jollain toisella toimii...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään