Itsetehty meikki vai ammattilaisen tekemä?


Mia-Mari

Recommended Posts

Aion erittäin luultavasti tehdä meikin itse. Osaan tehdä itselleni kestävän meikin, josta myös ihan varmasti pidän. En viitsi käyttää turhaan rahaa meikkaajaan, enkä oikein luotakaan sellaisiin. Huonoja kokemuksia on itsellä ja kavereilla. Usein olen nähnyt meikkaajan tekemän meikin, joka liian tumma tai naamarimainen. Näyttää hyvältä kuvissa, mutta muuten ei miellytä silmääni.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 858
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Enköhän minäkin meikattavaksi mene.

Osaan ihan suht hyvin meikata itsekkin, mutta haluan hääpäivänäni parempaa.

Ja koemeikki ehdottomasti, ettei tule ikäviä yllätyksiä.

Sit en tiedä, jos koemeikki on esim. tosi huono, et mitä teen...

Tuntuu etten uskaltais huonon koemeikin jälkeen vaan sanoo et "tee ens kerralla parempi" ja luottaa sen varaan.

Et joko uus koemeikki tai meikkaajan vaihto.

Mua vaan vähän hirvittää ton meikin ja kampaajan suhteen semmonen, ku en oo juurikaan käyny kummassakaan...

Kaveri leikkaa ja värjää mun hiukset, joten kokemusta edes näistä oman paikkakunnan kampaamoista ei ole.

Meikkaajista puhumattakaan, toivottavasti täältä edes löytyy...

Mutta siis ois tosi kiva ku ois joku jolla ois käyny, ni tietäis et se on hyvä, sinne meen.

Mut nyt pitää "sokkona" lähtee kyselemään...  :(

Link to comment
Share on other sites

Luulen, että annan vapaat kädet eräälle kaverilleni, joka osaa meikata kyllä todella hyvin. Hän tietää millaisesta meikistä itse pidän ja missä tunnen oloni kotoisaksi. Tai vaihtoehtoisesti meikkaan sitten itse mutta enpä tiedä miten hääpäivänä käsiä täristyttää sitten :D

Link to comment
Share on other sites

Oon vielä vähän kahden vaiheilla, haluan neutraalin ja nätin meikin, osaan sellaisen itsekkin tehdä, joten saatan päätyä tähän..Säästäispähän siinä sen muutaman kympin ja käyttäis vaikka meikkeihin;) En halua mitään pakkelia, kun en normaalistikkaan niin älyttömästi käytä. Mut osaahan ne ammattilaiset :)

Link to comment
Share on other sites

taidanpa meikata itse.. jonkin verran olen meikattavana ollut näytöksissä yms, ja oikeastaan aina olen ollut sitä mieltä, että itse kun tunnen kasvoni paremmin, olisi meikkikin ollut parempi. joskus on tulos ollut jopa niin kamala, etten olisi halunnut edes lavalle kävellä.. itsellä onneksi pysyy kaiken maailman siveltimet hyvin kädessä, eli olen luottavainen siihen, että meikki onnistuu.. tosin toivoisin että löytäisin vielä jonkun superhyvän meikkivoiteen joka olisi riittävän vaalea! mutta onhan tässä vielä aikaa.. samoin voi tulla ongelmaksi kun yrittää miettiä, että minkäs värin sitä sitten valitsee..:)

Link to comment
Share on other sites

Ammattilaiselle uskon tämän tehtävän, sillä jo kuvauskin vaatii hyvän pohjan varjostuksineen. Vaikkakin päivittäin itse treenaan, en usko, että saisin parhaan mahdollisen, kestävän meikin. Itse saan kasvoni näyttämään pakkeloiduilta, kun alan sutimaan varjostuksia, kun taas ammatilainen saa luonnollisempaa jälkeä aikaiseksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hei vaan

minäkin aion meikata itse, koska häät paikkakunnalla jonne en pääse koemeikkiin, niin eipä viitsi maksaa jostakin, joka täytyy ehkä pestä pois. pitänee ostaa kunnon välineet ja mennä jonnekin meikkiopastukseen, kai se siitä hyvin menee. itse osaan kuitnekin tehdä luonnilloisen meikin, niin että sulhanen tunnistaa minut omakseen ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itselläni on niin ihana tilanne, että kaksi parasta ystävääni on alan ammattilaisia! He meikkaavat ja tekevät kampauksen häälahjaksi  :D

He ovat laittaneet minut ennenkin kauniiksi, joten voin luottaa täysin tulokseen. Ja ajatus, että meikkaisin itse hääpäivänä ei tule kysymykseenkään. Luultavasti olen niin jännittynyt, et ripsari olisi jossain muualla kuin ripsissä.. ;) Ja onhan se sellainen päivä johon kuuluu hemmottelua  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Olen hyvin kokenut meikkaaja ja aion tehdä häämeikin itse, koska minun mielestä itse tiedän parempi, mitkä värit minulle sopivat ym... En oikein usko ammattilaiseen apuun tässä tapauksessa, sillä jokaisella ihmisella on omat käsitykset siitä mitä on "kaunista"...

Mun mielestä hyväkuntoinen iho on kauniin meikin a ja o, yritän syödä terveellisesti, käydä solariumissa, tehdä naamiot jne..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest LilithDark

Ennen ajattelin että jos joskus naimisiin menen, niin menen ehdottomasti meikkaajalle. Nyt on kuitenkin mieli muuttunut.  Minulla on aika omaperäinen tyyli meikata ja ajatus siitä että joku täysin tuntematon ihminen joka ei ollenkaan tiedä minua ja persoonaani meikkaisi minut, on aika kamala.

Lisäksi näin kahden tuttavani hääkuvia, joissa he näyttivät suoraan sanottuna todella mauttomilta. Kumpikaan ei ollut ollut tyytyväinen häämeikkiinsä, mutta olivat ajatelleet, että kaipa ammattilainen tietää heitä paremmin  :P

Olen omasta mielestäni melko hyvä meikkaamaan ja jos kädet liikaa tärisevät eikä meikki onnistu, on minulla vara-apuna siskoni, jolla on sekä kosmetologin, että meikkaaja-maskeeraajan koulutus  ;D

Link to comment
Share on other sites

Itte meinaan naamani paklata. Hääpaikkakunnallani kun ei ole oikeastaan kuin yksi meikkaajavaihtoehto, joka sanoi mulle suoraan, että hänen meikkaustyylinsä on ihan erilainen kuin mun. Ammattilainen Raili Hulkkonenkin sanoi häämessuilla, että hääpäivänä pitää näyttää itseltään. Jos tyyliin kuuluu vahvat värit voi naturellimpi meikki (tai toisinpäin) hääpäivänä tuntua vieraalta. Aion kyllä kans käydä kunnon ammatilaisen opastuksessa, että saa värit ja tekniikat täsmällisesti kohdalleen. Kunnon vehkeet vaan, niin eikö se siitä suttaannu. Käsien mahdollinen tärinä kyllä hieman hermostuttaa...

Link to comment
Share on other sites

Täällä eräs rouva on edelleen tyytyväinen viime syksynä itse tehtyyn meikkiin. Elokuun jälkeen ei ole tarvinnut hankkia juuri mitään meikkejä, kun satsasin omaan arsenaaliin. Sain sitä paitsi hyviä neuvoja ja käytännössä koemeikin ihan ilmaiseksi innokkaalta myyjältä!

Oma valintani osui (pähkäilyn jälkeen) itse tekemiseen lähinnä siksi, että toisen tekemässä on olemassa suuri pettymyksen riski. Voi olla että ammattilaiselta olisi voinut saada myös oikein hyvän, mutta itse tehdessä ainakin tiesi mitä sai kun koemeikkejäkin oli mahdollisuus tehdä niin monta kuin haluaa.

Link to comment
Share on other sites

Mun piti tehdä oma meikki, mutta nyt olen kuitenkin kallistunut sille kannalle, että annan sen stressin jollekin muulle. Itseni tuntien en saa sitä kajaalia suoraksi ja pohjameikistä en varmasti saa yhtä kestävää kuin meikkaaja...koemeikissä ajattelin puhua suoraan siitä, että haluan kunnon pohjustuksen ja oman näköisen meikin. Jos se koemeikki näyttää siltä, että kuin oisi tullut ulkoavaruudesta niin sitten perun koko meikkauksen..That's it! ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...