Mia-Mari

Itsetehty meikki vai ammattilaisen tekemä?

859 viestiä aiheessa

Minulle tämä on vähän kaksipiippuinen juttu... Olen ammatiltani kosmetologi ja erilaisia meikkejä teen työn puolesta asiakkaille päivittäin, arkimeikeistä aina juhla/häämeikkeihin. Minusta olisi toisaalta todella ihana mennä meikattavaksi, mutta siinä on taas se huono puoli, että huomaan jokaisen mahdollisen virheen, jonka toinen tekee (siis jos tekee). Ts. en tiedä pystynkö luottamaan ja rentoutumaan toisen armoille (vaikka työkavereissa ja ystävissä on ammattitaitoisia meikkareita niin silti) Ja sitten jos tyyli taas eroaa omatekemästäni ja jos lopputulos ei miellytäkään niin sekään ei ole hyvä.. Tiedän, että tulen olemaan asian suhteen todella kriittinen. MUTTA sitten olen taas miettinyt, että kestääkö oma hermo juhla-aamuna tehdä meikkiä. Jos jännitän ja käsi tärisee tms. ja joku menee pieleen niin alan varmaan itkemään.. :girl_impossible: Eli menen siis vihille naturellina :hysteric: Noh, onneksi tässä on aikaa vielä miettiä ja kokeilla ja pyytää jotain ystävää vaikka tekeen koemeikin ihan vaan sen takia, että kelpuutanko toisen tyylin =D Jotenkin tuntuu, että olisi helpompaa kun ei tietäisi aiheesta yhtään mitään :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minulle tämä on vähän kaksipiippuinen juttu... Olen ammatiltani kosmetologi ja erilaisia meikkejä teen työn puolesta asiakkaille päivittäin, arkimeikeistä aina juhla/häämeikkeihin. Minusta olisi toisaalta todella ihana mennä meikattavaksi, mutta siinä on taas se huono puoli, että huomaan jokaisen mahdollisen virheen, jonka toinen tekee (siis jos tekee). Ts. en tiedä pystynkö luottamaan ja rentoutumaan toisen armoille (vaikka työkavereissa ja ystävissä on ammattitaitoisia meikkareita niin silti) Ja sitten jos tyyli taas eroaa omatekemästäni ja jos lopputulos ei miellytäkään niin sekään ei ole hyvä.. Tiedän, että tulen olemaan asian suhteen todella kriittinen. MUTTA sitten olen taas miettinyt, että kestääkö oma hermo juhla-aamuna tehdä meikkiä. Jos jännitän ja käsi tärisee tms. ja joku menee pieleen niin alan varmaan itkemään.. :girl_impossible: Eli menen siis vihille naturellina :hysteric: Noh, onneksi tässä on aikaa vielä miettiä ja kokeilla ja pyytää jotain ystävää vaikka tekeen koemeikin ihan vaan sen takia, että kelpuutanko toisen tyylin =D Jotenkin tuntuu, että olisi helpompaa kun ei tietäisi aiheesta yhtään mitään :girl_sigh:

Mulla on ihan sama tilanne, ajattelin että joku ystävä/kollega tekisi meikin tai ainakin osan siitä, sitten saisi oman näköisensä. Kun ei todellakaan tiedä pystyykö itse silloin meikkaamaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meikkaan itse. Ei jaksa maksaa ammattilaiselle, panostan sen sijaan laadukkaisiin tuotteisiin, joita voin käyttää myöhemminkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin tehdä pohjan itse ja ystävä, joka laittaa mulle kampauksen, saa tehdä silmämeikin. Meikkipohjaa tehdessä saa käsi vähän täristäkin, mutta silmiini en uskalla hermostuksissani koskea :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taidan luottaa itseeni enemmän tässä asiassa, muutaman harjoitusmeikin teen ennen häitä jotta menee sitten hääaamuna rutiinilla. Kaaso varmaankin tekee "kampauksen" eli kiharoita lyhyehköön tukkaani + tiara päähän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti ammattilaisen meikki ja kampaus! Aion nauttia juhlapäivästä aamusta alkaen ja antaa muiden hoitaa hommat. Vaikka tykkään itsekin laittautua, niin juhlapäivänä haluan mennä varman päälle enkä stressata meikin täydellisestä onnistumisesta.. Olen tarkka meikistä ja hiuksista, joten koemeikki- ja kampaus toteutetaan taatusti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasoni ja paras ystäväni on kampaaja-kosmentologi-maskeeraaja. Hän tekee minulle kampaukset ja meikit!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kosmetologi-äitini tekee luultavasti miu meikin, ja hiuksetkin varmasti ammattilainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ammattilainen....itse en tuota meikkaus hommaa oikeen koskaan ole taitanut...tuskinpa se enää tätä kauhu budjettia kaataa! :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse mietin tässä edelleen kaasoni kehotuksista huolimatta, menisinkö meikkiin vai ei. Uskon, että osaisin tehdö sen myös itse, niin että se kestäisi ja olisin nättinä. En ole mikään luomivärien ystävä, sen vähän mitä laittaisin/laitattaisin, osaisin kyllä laittaa itsekin. Sen verran kovasti on tullut meikkausta harjoitettua. Voisin hyvin kuvitella, että käyn meikissä ja parantelen sitä sen jälkeen, ja maksan "suolaisen hinnan". Hiukset kyllä käyn laitattamassa, meikkiä mietin kyllä vielä. Jotain, jossa säästää ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse teen. Kun on lähes päivittäin meikannut viimeiset kymmenen vuotta (14-vuotiaasta alkaen), niin väkisin olen kehittynyt taitavaksi meikkaajaksi. Olen myös itseopiskellut erittäin runsaasti meikkauksesta ja tehnyt esimerkiksi useille ystävilleni ja skulaisilleni meikkauksia tärkeisiin juttuihin (vanhojen tanssit, viiskymppiset, ristiäiset, kihlajaiset jne), eli kyllä taitoa löytyy. Ostan joitakin uusia tuotteita, joista on iloa häiden jälkeenkin. Aika laadukkaita meikkejä minulla on jo nyt käytössäni aina.

Teen myös slhasen kevyen ehostuksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ajatellut mennä ammattilaiselle, mutta taidan ottaa omat tuotteeni mukaan.

Olen vuosien varrella löytänyt niin monta hyvää tuotetta, mitkä sopivat iholleni ja omiin sävyihin, että tunnen varmasti oloni kotoisimmaksi niissä. En kuitenkaan halua hääpäiväni aamuun mitään ylimääräistä stressiä, joten jätän lopputuloksen ammattilaisen käsiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin jättäytyä äitini meikattavaksi. Hän ei ole kosmetologi (vaikka muuten monitaituri onkin :) ) mutta on meikannut monta vuotta itseään ja useamman kerran minuakin. En meikkaa säännöllisesti lainkaan, satunnaisesti käytän ripsiväriä, enkä halua näyttää kamalan tällätyltä häissänikään! Lisäksi olen sellainen häslä että hankaan naamaa ja silmiä ja vaikka mitä toisinaan kuin pikkutyttö, ja ihan varmasti vahingossa hinkkaisin kalliit meikitkin kämmenensyrjään ajattelemattomuuttani :D

Lisäksi äitini on meikannut minut monta kertaa juhliin, mm. omiin vanhojen tansseihini, ja pidin lopputuloksesta paljon. Hän tietää aika tarkalleen, mitä haluan, minkälainen meikki miulle sopii ja muutenkin tuntee miun kasvonpiirteet aika hyvin.. Meikki ei myöskään ole (näin itserakkaasti sanottuna) näin hyväihoiselle eikä minulle muutenkaan se tärkein eikä edes toiseksi tärkein. Koko asian ajattelukin on jossain pahnapohjimmaisena listalla. Ammattilaisen käsiin lähtisin ehkä korkeintaan siitä syystä, että olisi kiva olla hemmoteltava, mutta rahaa sellaiseen lystiin ei edes häitten takia oikein irtoaisi, ja jostain syystä luotan äiskän käsiin enemmän :)

Mutta kassellaan nyt miten päin tämäkin asia vielä kääntyy, koskaan ei pitäisi vannoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin itse meikata. Perustelut: yleensä arkena en meikkaa ollenkaan, joten vaikka kuinka yrittäisin sanoa ammattilaiselle niin lopputulos (kokemukseni mukaan) on aina jotain liian raskasta. Silmäni eivät myöskään kestä oikein minkäänlaista silmämeikkiä, joten sekin vähän vaikuttaa asiaan.

Eli varmaan vaan laitan hyvän perusmeikkivoiteen (käytän sellaista mineraalimeikkivoidetta, joka on purkissa puuterimaista, mutta pyöritellään sellasella huiskulla iholle, jolloin muuttuu meikkivoidemaisemmaksi) plus huomaamattomimmat perusmallin irtoripset enkä muuta (paitsi ehkä huuliin hennosti sävyttävää superkosteuttavaa rasvaa). Hämmentävää kyllä, en voi käyttää ripsiväriä tai rajauskynää, mutta irtoripset ei ärsytä silmiä yhtään.

Olen aika luottavainen, ettei kukaan kummastele. Minusta on tärkeämpää näyttää miulta itseltäni kuin superkauniilta (mitä en normaalistikaan ole). :girl_blum:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meikkaan itse. Pelkään että ammattilaisen tekemästä meikistä tulee liian vahva tai naamiomainen. Laitan varmaan vaan meikkipohjan, rajaukset, irtoripset ja huulipunaa. Aion harjoitella pari kertaa ennen hääpäivää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käyn ammattilaisella.

Meikkaan itse lähes päivittäin, mutta en hallitse monimutkaisempaa meikkausta.

Meikkaus ja kampaus on ne minun omat hemmottelut hääpäivänä ja paree olla sitten kans toimivat ja miellyttävät, niih :skilletgirl:

Koemeikki on mulle ehdoton. En luota siihen, että mulle tumtematon meikkaaja saa tehtyä ekalla kerralla just sen mitä haluan, varsinkin jos en ole ihan varma, että mitä haluan ja mikä mulle puvun ja kukkien kanssa sopii.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä on kyllä hankala juttu. Olen ollut muutaman kerran meikattavana enkä oikein tykännyt lopputuloksesta, viimeisin parin vuoden takaa oli kyllä sellainen, että olisin itse selviytynyt paljon paremmin (olin kaasona meikattavana samassa paikassa kuin morsian). Juhlani ovat yli sadan kilometrin päässä kotoa ja siellä pitäisi käydä koemeikissä, kuulostaa kovin hankalalta.

Tosin sama hankaluus on hiusten kanssa, mutta niistä en usko selviytyväni itse. Mutta uskaltautuisikohan juhlakampaukseen ilman koekampausta? Mulla on melko lyhyt tukka ja tiedän, miten se pitää laittaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä meikkaan ehdottomasti itse. En tahdo kenenkään muun piirtelevän naamaani, pelkään etten olisi itseni näköinen enkä varsinkaan parhaimmillani.

Tiedän mikä itselläni toimii, osaan tehdä kestävän meikkipohjan enkä keksi mitä lisäarvoa ammattilainen voisi meikkiini tuoda. Luomivärisävyt ja poskipunan muut olen valinnut jo aikoja sitten, ja meikkiä on tullut silloin tällöin testailtuakin. Meikkaaminen on minusta ihanaa ja mielenkiintoista, nyt pitää enää löytää meikkisävyihin sopiva puku.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen ajatellut tehdä meikin itse. Tai siis kaaso saa aloittaa ja minä viimeistelen :) Aion käydä make up storella ammattilaisen meikattavana ja saamassa vinkkejä. Samalla rahalla saan ostaa make up storen tuotteita. Niillä mä sitten meikkailen (käsi täristen :D )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kävin ennestään tuntemattomalla ammattilaisella ensin koemeikissä ja hääpäivänä kampauksen jälkeen varsinaisessa häämeikissä.

Olin epäluuloinen aiempien huonojen kokemusten jäljiltä, mutta lopulta tosi tyytyväinen lopputuloksiin. Meikki kesti koko päivän virheettömänä (mitä nyt vähän kiiltoa pois ja huulipunaa lisää aina välillä) ja kuvissakin iho on täydellinen ja silmämeikit paikallaan.

Eli kannatan meikkaajalla käyntiä. Sitäpaitsi olin hääpäivän aamuna niin hermona, ettei meikkaamisesta omin avuin olisi tullut yhtikäs mitään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sen verran ajattelin ammattilaista käyttää, että käyn laitattamassa ripsien pidennykset. Meikki ja kampaus saavat hoitua omin voimin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä aattelin tehä häämeikin itse. haluan kuitenkin aikalailla samanlaisen kun on joka päivä, eli punaiset huulet ja mustat eyelinerit, häissä sitten vaan hieman enemmän irtoripsiä kun normaalisti.

eli tämän tyylinen.

dita09.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti ammattilaisen tekemä. En itse ole mikään kovin hyvä meikkaaja, joten aivan turha ruveta ite tuseraamaan :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä  minäkin arki meikistä selviän mutta häämeikissäni haluan a:olla hemmoteltavana b:valot ja varjot paikoilleen c:parhaat puoleni korostettuina.

Voin yhtyä tähän kommenttiin! Meikin kyllä voi tehdä mielestäni itsekin, jos vain sen taidon osaa. Itse en luota omiin taitoihini niin paljon, ja uskon, että ammattimeikkaaja osaa tehdä pohjustuksen paremmin kuin minä itse. Toivon ainakin niin :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole kertaakaan ollut meikattavana, koska osaan sen myös itse meikkaus- ja maskeerauskurssit käyneenä ja kavereita juhliin meikanneena, mutta... Tärkeänä päivänä, joka ikuistetaan vuosikymmeniksi monen monituisella kuvalla, en aio itse tehdä vaan luottaa ammattilaisen silmään ja käteen sekä tuotteiden kestävyyteen. Sen verran ajattelin kyllä säästää, kun pienistä häistä on kyse, että menen juhlameikkiin ja -kampaukseen. Ennakolta otan tarkasti selvää, mitä haluan ja "väännän sitten tekijälle rautalangasta" (toki neuvoja ja ideoita kuunnellen) :) Tätä ketjua lukeneena, usko ammattilaiseen on vahva, vaikka päinvastaisiakin kokemuksia on luettavissa... En ollut täriseviä käsiä ja riekaileina pätkiviä hermoja edes ajatellut.. ;) Yksi punnus lisää siis ammattimeikin puolelle vaakaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään