Tammikuun_morsian

Missä järjestyksessä meikki ja kampaus?

46 viestiä aiheessa

Missä järjestyksessä pitää ajat varata näihin toimituksiin ja kuinka kauan yhteen pitäisi varata aikaa. Ajatus olisi siis laittautua, käydä kuvassa ja sitten tepastella alttarille.  :)

Onko meikki-kampaus tässä järjestyksessä vai toistepäin? Monelta varaisin ekan ajan? Vihkiminen on kolmen aikaan iltapäivällä ja mietin miten kampaus kestää, jos varaan ajan aamupäivälle.. Toisaalta jos aika olis iltapäivällä niin tulisko kiire? Mulla on pitkät hiukset, jotka siis jotenkin kiinni + kiharoita sekä pieni huntu. Meikki voisi olla melko yksinkertainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni ensin kampaus sitten meikki. Itselleni ainakin tulee kampaajalla kuuma, kun rullia kuivatellaan... Kasvot punottaa sen jälkeen, joten missään nimessä en menisi meikattuna kampaajalle. Jos vihkiminen on 15.00, täytynee kirkolla olla kuitenkin hieman aiemmin. Valokuvaan (studio) on varattava tunti, ulkokuviin vielä enemmän. Kampaajalla menee pitkien hiusten kanssa helposti 2 tuntia vähintään, joten mene vain aamulla kampaajalle ja meikki sitten ennen valokuvausta. Muista huomioda myös matkoihin ja pukemiseen kuluva aika.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli ensin kampaus ja sitten meikki. Tosin... Meikkaajaa helpottais, jos sais hiukset pois kasvojen edestä, sit taas kampaaja saattaa hiuksia pestessä sutata meikin... Joten jokainen valitkoon tapansa.

Muoks. Vastaus tuohon kellon aikaan...

Mul oli kampaaja 7.30

Meikki 10.00 (siirtymiseen varattiin aikaa puoli tuntia vaik matkaa oli vain 5 minuutti)

Kotona yritin syödä jotain, pilli kannattaa varata juomista varten, ettei lennä astiasto seinään ::), vaihdoin vaatteet ja hetken vaan olin kaasoni kanssa. Valokuvaukseen lähdettiin hyvissä ajoin, se oli klo 15.00 ja kesti reilun tunnin. Ja sitten sakastiin panikoimaan ja vihkiminen alkoi klo 17.00. Ja noin klo 17.20 olin rouva ;D

Tukka kesti koko päivä loistavasti, samoin meikki. Kampauksen kanssa oli itseasias ongelma, miten sen saa auki, vaikka seisoo suihkun alla ja kaikki pinnit oli jo lavuaarissa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle suositeltiin kampaus ensin ja meikki vasta sitten. Näinpäin siksi että saa kaikki hiukset, esim. otsis kasvoilta pois tieltä ennen meikkiä. Niin tulee kaunein lopputulos :) Minulle siis varattu ajat samasta paikasta tässä järjestyksessä, ja aikaa varattu kaiken kaikkiaan kolme tuntia (pitkät hiukset).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle myös suositeltiin ensin kampausta ja sitten meikkiä.. Syynä tähän kuulemma se, koska kampaukseen laitetaan kuitenkin sen verran tuhdisti hiuskiinnettä yms. suihkeita ja jos olis meikki tehty ensin, niin sitten olisi puoli naamaa siinä lakassa ja iho kiiltelee ;D Meikki pysyy näin siistimpänä ja freesimpänä pidempään  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime lauantain kokemuksella voin kertoa, että ehdottomasti kampaus ennen meikkiä :) Kasvot olivat täysin umpitäynnä lakkaa kampauksen jäljiltä, sai ihan kunnolla pestä pois lämpimällä vedellä. Tiedä sitten olsiko jotenkin voitu suojata meikkiä, jos se olisi jo kasvoilla ollut, mutta ainakin helpompi näin päin oli itselläni. Meikkasin nimittäin itse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä menen myöskin kampaukseen ennen meikkiä.

Aikataulutuksen aloitin vihkimisestä, sitä ennen kuvaus, sitä ennen pukeutuminen, sitä ennen meikki ja sitä ennen kampaus.

Kysyin joka paikassa kauanko menee, lisäsin siirtymäajan + vähän extraa. Pukeutumiseen varasin tunnin, siinä ajassa toivottavasti ehdin (pystyn) jotain syömäänkin. Aikataulutin päivän tarkoituksella väljästi, mieluummin liikaa aikaa varattuna kuin kamala kiire koko ajan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle laitetaan eka kampaajalla rullat päähän, sitten meen meikkiin ja meikin jälkeen tehdään kampaus. Mulle kampaaja suositteli tätä järjestystä, varsinkin kun hiuksia tulee otsalle. Myös meikkivoidetta ym. saattaa mennä ohimoilla hiuksiin.

Hiuksiahan ei enää samana päivänä kampaajalla pestä ja kättäkin pystyy pitämään kasvojen suojana kun lakkaa suihkutetaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

täällä kans kampaus ensi ja meikki sitten.. koe kampauksen jälkeen selviää aikataulutus paremmin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En saanut meikkiaikaa haluamaani paikkaan aamupäivälle. Ainoa vapaa aika oli klo 7:45. Joten jos olisi pitänyt mennä kampaajalle ennen sitä, niin olisi ollut älyttömän aikaista. Eikä haitannut mitään vaikka meikki tehtiin ensin. Olin itse pessyt hiukset edellisenä iltana joten kampaaja pääsi tekemään kampauksen ilman pesua. Hiuslakkaa laitettiin todella paljon, mutta eipä sitä kasvoihin mennyt.

Meikki oli siis 7:45

Kampaaja 9:30

Pukeutuminen 11:30

Valmis lähtemään valokuvaukseen klo 12:00

Valokuvaus klo 13:00

Vihkiminen klo 15:00

Aikataulu oli mukavan väljä, ja kun meikin ja kampauksen teki ammatti-ihminen, niin nehän kestivät pitkälle yöhön asti ilman korjailuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse teen aina morsiammet/juhla ja vanhojenpäivä kampaus asiakkaat järjestyksesä: Kampauksen pohja rullat,sormikiharat,patukat jne... 10-15 min. lämmössä jonka jälkeen meikki.

Maskeeraja tekee meikin ja laittaa yleisesti mukaan puuterin ( foliossa) samoin huulipunan jos asiakas ei ole ostanut omakseen.

Seuraavaksi rakennetaan kampaus ja kiinnitetään. Ennen lähtöä vielä viimeistellään olkapäät,selän+ dekolteen alue jos puku sen vaatii.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tehtiin ensin hääkampaus ja sitten meikki. Kun olin vuotta myöhemmin kaasona, tehtiin ensin meikki ja vasta sitten kampaus. Tykkäsin itse enemmän tuosta kampaus+meikki-yhdistelmästä. Musta tuntui, että meikki pysyi freesimpänä pidempään, kun se tehtiin myöhemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kumpaa suosittelette ensin minun tapauksessani eli meikki vai kampaus ensin? Itselleni tulee Lumikki-tyylinen kampaus eli otsahiukset on otsalla.Onko siis helpompi meikata ensin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eiköhän ne meikit saa otsahiusten allekin laitettua hyvin vaikka ensin kävisikin kampaajalla. Itse ainakin aion käydä ensin kampauksessa, jotenkin se vain tuntuu itselleni paremmalta järjestykseltä :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä halusin ehdottomasti kampauksen ensin ja meikin sitten, koska hiuksia laitettaessa käytettiin fööniä ja kuumaa kiharrinta ja siinä tulee lämmin --> naama alkaa heti kiiltää.

Mä pyyhin sit vasta kampauksen jälkeen kasvot kasvovedellä ja laitoin kosteusvoiteen ja "tuhkimotipat" ja sitten hetken päästä meikattiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kuvaus klo.14.00 ja vihkiminen klo.16.00. Olisiko jollain kokemusta mikä ois hyvä aikataulu meikin ja kampauksen suhteen. Eli paljonko pitää varata aikaa mihinkin?

Ja sitten vielä hölmö kysymys:pistetäänkö hääpuku päälle jo ennen kampaajaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on ensin kampaus ja sitten meikki, mutta kasvoja eivät suositelleet siinä välissä pesemään (molemmat tulee samassa paikassa laitettua). Meinasivat, että iho punoittaa pesun jälkeen aina, joten meikkaaja voi peitellä turhaan joitain kohtia.. Mulla kyllä lehahtaa aina vesipesussakin iho punaiseksi, joten käy mulle. Sanoivat, että kannattaa pitää jotain liinaa kasvojen edessä aina kun lakkaa suhuutellaan. Eli ennen kampausta kasvojen pesu ja rasvaus, sitten lisää rasvaa hieman, jos tarttee nii kuivimpiin kohtiin. Saas nähä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Kampaajalle pistetään päälle paita, jossa on napit (eli sellainen, jota ei tartte vetää pään yli pois). Sitten vaihdetaan hääpukuun. Hääpuvun saa monesti puettua alakautta, joten sekään ei osu kampaukseen. Tosin kampaus on yleensä niin kestävä, että vaikka puku puettaisiin yläkautta, mitään "vaurioita" ei saa aikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle kampaaja suositteli että ensin meikki, sitten kampaus..

Varmaankin lakan laittamisen ajaksi suojataan sitten naamaa esim. paprulla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee ensin kampaus ja sitten meikki, pitää vaan toivoo et kestäävät koko päivän..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^^ Kampaajalle pistetään päälle paita, jossa on napit (eli sellainen, jota ei tartte vetää pään yli pois). Sitten vaihdetaan hääpukuun. Hääpuvun saa monesti puettua alakautta, joten sekään ei osu kampaukseen. Tosin kampaus on yleensä niin kestävä, että vaikka puku puettaisiin yläkautta, mitään "vaurioita" ei saa aikaan.

Jos on semmonen puku joka täytyy yläkautta pukea (takapuoli ottaa kiinni jos alakautta yrittää) niin puenko puvun päälle jo meikkiin+kampaajalle? Vois varmaan sen puvun päälle laittaa paidan suojaksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jos on semmonen puku joka täytyy yläkautta pukea (takapuoli ottaa kiinni jos alakautta yrittää) niin puenko puvun päälle jo meikkiin+kampaajalle? Vois varmaan sen puvun päälle laittaa paidan suojaksi?

Mä en pukis. Jos ei puku likastu ni ainakin rypistyy, ku pitkään joutuu kampaajan/meikkaajan tuolissa istuun.

Kannattaa vaan sanoo asiasta kampaajalle, ni laittaa tarpeeks aineita tukkaan, ettei kampaus mee pukua pukiessa pilalle. Ja tietty joku auttamaan puvun päälle laittamisessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä on kuvaus klo.14.00 ja vihkiminen klo.16.00. Olisiko jollain kokemusta mikä ois hyvä aikataulu meikin ja kampauksen suhteen. Eli paljonko pitää varata aikaa mihinkin?

Ja sitten vielä hölmö kysymys:pistetäänkö hääpuku päälle jo ennen kampaajaa?

meilläkin on kuvaus 14 ja vihkiminen 16:00. Mulla on 10:30-12.30 hääkampaus ja meikan itse eli siihen menee 1tunti kun pitää pukeutua jne

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään