Kuhmoisten syksy

Bodysugaring - sokerointi

59 viestiä aiheessa

Osaisitteko arvon kanssasisaret neuvoa Tampereella/lähialueella paikkaa, jossa tehdään brasilialaisia (kaikki pois tai korkeintaan viiva jätetään) vahauksia tai sokerointia? Olen yrittänyt tällaista paikkaa metsästää, mutta laihoin tuloksin :( Ulkomailla olen tällaista vahausta kokeillut: tulos oli loistava ja jälki säilyi siistinä pitkään! Omasta puoletani voin lämpimästi suositella kyseistä "toimenpidettä", kunhan vain tekijä tietää mitä tekee ja paikka on siisti  :) Mielelläni kokeilisin myös sokerointia.

Olisin kiitollinen vinkeistä, myös hintatiedot kiinnostavat!

BonBon

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

BonBon: Ainakin SannaRiissä (Tuomiokirkonkadulla) tehdään sokeroimalla "brasseja". Hinta taisi olla 70 tai 75 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Iikku tiedosta! Täytyy laittaa harkintaa, etenkin kun on aurinkoloma edessä ja silloin tuollainen ylellisyys arvossaan  8-) Vaan onhan tuo aika tyyristä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helsingissä edullisimmat sokerointipaikat ovat Fresh Up (www.freshup.fi) ja Pikku Kulkuri. Paikkojen tasosta en tiedä, sokerointi kun on taito jonka oppii vain tekemällä paljon paljon toistoja. Eli jos haluaa varmistua hoitajan ammattitaidosta, kannattaa kysyä kauanko sokerointia ovat tehneet:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paljon ennen häitä kannattaisi käydä sokeroimassa paikat? :)

Jääkö iho punoittamaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ainakin suosittelisin kokeilemaan kerran jo aiemmin ku ihan ennen häitä. Ehkä noin viikko vois olla hyvä aika.. Riippuu karvojen kasvun nopeudesta..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkohan kukaan käynyt poistattamassa sokeroinnilla karvoja kasvoista? Vai onko edes mahdollista? Itselläni on jonkin verran sellaista rumaa vaaleaa untuvaa naamassa (mitä luulisi löytyvän siis about jokaiselta naiselta), joka oikeastaan näkyy vain silloin kun osaa oikesta kulmasta katsella. Olisi kiva tietää, että jos ne käy poistattamassa niin miten kasvavat takaisin? Eli onko vaarana se, että naamakarvat kasvavatkin takaisin tuuheampana ja näkyvämpänä??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikös kaikki karvat aina kasva minkä tahansa repimisen jälkeen takaisin ohuempana ja hennompana? Tai niin ainakin kaikki mainokset väittää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan käynyt sokeroinnissa Jyväskylässä?

Saisiko paikkavihjeitä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kasvoista karvoja voidaan poistaa ainoastaan kulmakarvoista, nenästä (sieraimista siis), huulten yläpuolelta ja leuasta. Poskissa olevaa karvaa ei saa poistaa millään keinolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kopioin kommenttini tuolta toisesta samaa aihetta käsittelevasta topikista, sen kun ensin huomasin <_<

Sokeroinnissa on ammattitaito todella kunniassaan! Mä olen käynyt kahdella ammattilaisella ja yhdellä itseään ammattilaiseksi tituleeraavalla :)

Ammattilaisilla ei sattunut (okei, kipukynnyksissä on eroja) ja jälki oli siisti. Esim bikinirajan punoitus oli laskenut jo täysin kun kotiin pääsin. Ihan niin hyvin ei karvat ole pysyneet poissa kuin toivoin, mutta ensi viikolla taas uusiksi Mun kosmetologi kertoi tekevänsä isot poistot (esim. sääret) edelleen mieluummin vahalla ja pienet vaikeanmalliset (bikinit, kainalot) sokerillla. Vahalla ei varsinkaan kainaloihin kuulemma ikinä saanut niin hyvää lopputulosta kuin sokerilla.

Suosittelen, mutta kannattaa tosiaan testata ennen häitä :)

Kuulin muutes kauhutarinan juuri ei-ammattilaisen tekemästä bikinisokeroinnista. Nainen oli käynyt sokeroinnissa juuri ennen reissua, lopputuloksena kauheat mustelmat koko alueella eikä kehdannut minnekään mennä ilman hametta/housuja. Nättiä... Sama henkilö oli siis usein käynyt sokeroinnissa ammattilaisella eikä ikinä ollut mitään ongelmia, nyt vaan oli ollut kiire ja mennyt ekaan paikkaan missä oli aikoja.

Turussa voin suositella Kauneushoitola Ulpu Noposen Veronikaa, tekee hyvää jälkeä. Hinta oli tosin aika suolainen verrattuna nykyiseen hoitolaani (Kauneushoitola Anna Piikkiössä).

Alussa puhutaan sokeroinnista ja lapuista. Kyllä ainakin mun sokeroinnit on aina tehty sellasella pallerolla, noi laput kuuluu vahaamiseen IMHO :) Voin toki olla väärässäkin ja itsellänikin on tota Bodyshopin Sugaring-juttua, mutta siis sokerointi (sugaring) ja lappusilla pelaaminen on eri asia. Piti vaan tulla taas pätemään :grin: En oikeasti tekniikasta tiedä muuta kuin että sokerin täytyy olla oikean lämpöistä ja koostumuksen oikea jotta juttu toimii :)

Muokattu: , käyttäjä: Velppu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy myös muistaa se, että sokerointia tehdään myös kolmella eri vahvuudella: "taikina" ei ole yhtä juoksevaa silloin kun halutaan saada esim. säärikarvoja pois. Kainaloista poistettaessa se on pehmeämpää. Itse olen ollut muutaman kerran sokeroinnissa ja sääristä otettaessa aluksi vähän nipisteli, mutta iho turtuu siihen niin nopeasti, että ei lopulta tuntunut enää missään. Kainaloista otettaessa otti ehkä hiukan enemmän, mutta ei todellakaan mitään sietämätöntä kipua! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostelen ylös. Onko vielä muita, jotka ovat kokeilleen esim. just BodyShopin sokerivahaa ihan kotona?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Nostelen ylös. Onko vielä muita, jotka ovat kokeilleen esim. just BodyShopin sokerivahaa ihan kotona?

Olen kokeillut Body Shopin sokerivahaa, mutta mielestäni se ei ole kovin tehokasta (pitäisi olla aika pitkät karvat ennen kuin toimii). Sen sijaan Veet lämmin vaha poistoliuskojen kanssa on myös sokerivaha, ja se on paljon kätevämpi ja tehokkaampi kuin Body Shopin versio. Huom: se ilman poistolappuja toimiva Warm Wax on eri juttu, ts. ei ole sokerivaha.

Jos ei ole aiemmin käyttänyt lämminvahoja/sokerivahoja, kannattaa ensin pari kertaa harjoitella sääriä vahaamalla ennen kuin yrittää vahailla kainaloita tai bikinirajaa. Ei ole mitenkään miellyttävää tuo kainaloiden/bikinirajan vahailu, mutta oikealla tekniikalla onnistuu kuitenkin melko vähäisellä kärsimyksellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkistä! Olen kokeillut niitä Veetin kylmävahaliuskoja, mutta niistä ei ole ollut apua muuta kuin viiksikarvojen poistoon... Jospa nuo lämminvahaliuskat olisivat eri asia...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokeilin tuota BodyShopin sokerijuttua. Ei kyllä ollut mistään kotoisin <_< Työlästä, sotkuista ja tehotonta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kokeilin tuota BodyShopin sokerijuttua. Ei kyllä ollut mistään kotoisin <_< Työlästä, sotkuista ja tehotonta.

Kuten mainitsinkin, niin se BodyShopin tökötti ei toimi, vaan kannattaa koittaa Veetin Lämmin vaha poistoliuskojen kanssa oli minusta selkeästi parempi. Tärkeintä on levittää riittävän ohut kerros, jotta onnistuu. Tekniikan oppiminen vaatii hieman harjoittelua, mutta ainakin minulla tuo Veetin lämmin vaha+liuskat toimii ihan mainiosti (toisin kuin BodyShopin sokeri tai Veetin kylmävahaliuskat).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jiihaa, oon saanu pari kertaa sotkutettua kotona sellaista "pallukkana" käytettävää sokeritahnaa. Kyllä sillä karvat lähtee aivan oikein mun mielestä. Aikaisemmin siis käytin vähän juoksevammanmallista sokeritahnaa ihan perinteisesti liuskojen kanssa. Kauneushoitoloissa sugaring-nimellä taitaa aina olla tuo "pallukkaversio".

Youtubessa on muuten videoita, löytyy ainakin hakusanoilla "body sugaring" ja "oriental epilation". Niissä on havainnollisesti näytetty, miten sitä pallukkaa venytellään ja pyöritellään.

Kannattaa myöskin rauhassa keittää sitä massaa tarpeeksi kauan. Kemistikaverini puhui jotain sokerin polymerisaatioreaktiosta, minä en paljon ymmärtänyt, mutta käyhän se järkeen että jos lisää enemmän vettä ja keittää kauemmin, massasta tulisi joustavampaa, vaikkakin saman paksuista mitä vähemmällä vedellä vähemmän aikaa keitetty versio.

En postaa (ainakaan vielä) reseptiä, koska en ole saanut mitään sellaista idioottivarmaa reseptiä paperille kokeilujeni tuloksena, vain jotain hataraa. Sitten syyttäisitte minua jos jokin menisi vikaan :unsure:

Mutta tää on kyllä niin halpaa ja kätevä karvojenpoistomenetelmä, että suosittelen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sokeroinnista...Olen itse käynyt nyt noin kolme vuotta säännöllisesti sokeroinnilla poistattamassa säärikarvat. Ja tulos: karvat kasvavat hitaasti ohuina haituvina niin ettei sänkeä edes huomaa. Talvisin käyn noin puolentoista kuukauden välein, kesäisin vähän useammin. Sokerointi kuorii samalla sääret ja koska sokeroinnissa karvat kiskaistaan "myötäkarvaan" lähtevät ne juurineen. Vahauksessa vastakarvaan vedettäessä osa karvoista saattaa katketa ja sänki onkin jo valmis!

Sokeroinnilla voi ottaa kasvoista. Kosmetologini siistii mm kulmakarvoja sokeroinnilla.

Ja siitä kivusta...Näin pitkään säännöllisesti käyneenä voin kertoa että kipu vaihtelee kuukautiskierron mukaan (ainakin minulla). Välillä sattuu enemmän ja viimeksi tiistaina käyneenä, ei sattunut yhtään. Makasin hoitopöydällä ja luin kun minulta siistittiin sääret ja bikinirajat. Ja mitä pitempi sänki, sitä enemmän sattuu! Ja jos joku on saanut mustelmia, on se tekijästä kiinni. Minulla ei ole ollut koskaan.

Pitkään sokeroinnissa käyneenä, suosittelen! Iho säärissä ei näytä "reikäisellä", mikä taitaa usein olla höyläämisestä johtuvaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tännepä ei hetkeen ole kukaan kirjoitellut, niin täytyy asia korjata :P

Sokeroinnissa käyneet: Kuinka paljon ihoa täytyy hoitaa sen jälkeen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kävin ennen joulua ekaa kertaa sokeroitavana.

Jännitin kauheesti. Sattuihan se, mutta ei kuitenkaan mitenkään pahasti tai ilkeästi.

Hoito-ohjeet, jotka sain: muista rasvata/kosteuttaa ja parin päivän päästä suositteli kuorimaan

ihoa sellaisella kuorintahanskalla, ettei karvat kasva ihon sisään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään tietoa, mitä tuotteita ammattilaiset käyttävät sokerointiin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko jollain tuoreita kokemuksia Helsingin paikoista?

Entä kuinka paljon ennen häitä pitäisi käydä, kun menee ekaa kertaa?

Voi olla, etten kyl enää kerkeä. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään