Jump to content
Naimisiin.info

Rusketuksesta: ruisku-, raidat, solarium, voiteet


Maukku

Recommended Posts

Itsekin on tullut suihkurusketusta kokeiltua ja väri oli seuraavana päivän tasainen ja todella hyvä, MUTTA rusketus katosi heti ekassa suihkussa:/ Nyt sitten mietinnässä mistä saada rusketus häihin, kun käytän normaalistikin todella valkoisen ihon takia itseruskettavaa, mutta ruskettavat voiteet parhaimmillaankin tarttuvat epätasaisesti isoille ihoalueille, taipeisiin jne. Ja syksyhäissä on tuskin kesänrusketustakaan enää jäljellä (enkä edes rusketu ikinä:D). Onko kellään ideoita miten saada tasainen rusketus vai tyydynkö tuohon purkkirusketukseen? :girl_sad:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 249
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mulla on kuukausi häihin ja aloitin solkun n. viikko sitten. Meinaan käydä sen 10 kertaa. Aloitin myös beeta-karoten-kapselit pari viikkoa ennen solkun aloittamista ja nyt on jo kivat rajat (joo, käytän push up-rindejä, koska rinnat on aika isot ja ne tekee muuten omanlaisensa ikävät rajat). Mun mielestä solarium on kiva, koska sen rusketuksen määrän voi ihan itse määritellä jne. :) Läikät tmv. voi korjailla sitten lähempänä itseruskettavilla. :)

Link to comment
Share on other sites

Minäkin suosin solariumia! Kun häitä alettiin suunnitella niin vannoin ettei ikinä mitään feikkirusketusta, mutta niin se mieli vaan muuttui kun tuli ostettua kalpeaa ihoa korostava vitivalkoinen hääpuku :girl_haha:

Häihin on nyt kolme viikkoa, ja minua solariumin käytössä neuvonut tyttö oli sitä mieltä että viisi käyntiä pitäisi riittää haluttuun lopputulokseen. Parasta tässä on se, että voi vaikka jättää viimeisen kerran menemättä jos tuntuu siltä että sävy on silloin juuri sopiva!

Link to comment
Share on other sites

Minkä hintaista solariumissa käynti on? ja vaikuttaako solarium samalla tavalla ihoon kuin auringonotto, eli voiko herkkä iho palaa myös solariumissa?

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän solariumissa voi palaakin eli kyllä vaikuttaa samalla tavalla, kuin auringon ottokin, joten alkuun ei heti kannata olla maksimi aikaa (20min.), mikäli palaa herkemmin auringossakin, vaan aloittaa esim. 10 minuutilla, seuraavalla kerralla ehkä jo vartti jne.

Solariumin hinta on n.20€/5 kertaa. Varmaan hieman paikasta riippuen, mutta tuo taitaa olla aika perinteinen hinta. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mitä tahansa teettekin, älkää MISSÄÄN NIMESSÄ menkö Kampin Hairstoren suihkurusketukseen. Sain sieltä ystäväni häihin todella järkyttävän näköisen rusketuksen, sillä spreijasivat myös muun muassa kämmenet ym. Auts.

Onneksi oli "vain" kaverin häät, olisipas ihanaa olla läikikäs morsian! :/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mullakin huonoja kokemuksia hairstoresta. Tosin eri paikassa. Näytin lähinnä vitsiltä seuraavaan viikon. Ensin siltä että olisin marinoitunut kahvissa ja lirauksessa porkkanaa ja sen jälkeen väri alkoikin lähteä läikissä pois - lehmä.

Link to comment
Share on other sites

Onkohan muilla samankaltaista ongelmaa kuin minulla... Kärsin nimittäin erittän vaikeasta aurinkoihottumasta - laikutun jopa varjossa ja pahimpina päivinä helteen koittaessa jopa vaatteiden läpi. Pentuna ei ongelmaa ollut, mutta jostain kumman syystä 15 vuoden iässä mulla todettiin paha porkkana-allergia (jota olin puputtanut tonneittain monta vuotta) ja se kiellettiin kokonaan, jolloin samaisesti alkoivat iho-ongelmat. Kerran olen kokeillut sen jälkeen, ja veti kyllä hengitystiet niin tukkoon että oksat pois. Liekö näillä yhteyksiä toisiinsa.

Solarium on siis ehdoton ei - vaikutushan on täysin sama kuin auringosta. Olen elänytkin viimeiset 10 vuotta aika liki sisällä ja varjossa, pitkähihaiseen sonnustautuneena ja liikun mieluusti iltaisin kun aurinko on jo laskussa.

Ennen tämä kevätaurinko sai pahimmat reaktiot aikaan varsinkin kasvoihin, mutta vuosien saatossa olenkin alkanut syömään aurinkokapseleita jo helmikuussa, jolloin vältyn pahimmilta allergisilta reaktioilta. Mitään helpotusta vaivoihin en ole yhdeltäkään lääkäriltä saanut, muuta kuin kehoituksen pysytellä sisätiloissa.

No, sisällä pysyminen ei ollut ennen ongelma, mutta nyt kun on noi pienet tuossa pyörimässä, niin on pieni välttämättömyys tuo ulkoilu. Enkä varsinaisesti pidä edes auringosta, jotenka mieluusti varjossa hyppelen.

Mutta siis varsinainen kysymykseni kuuluu - mikä rusketus olisi paras? Pahoin pelkään suihkurusketuksen ja voiteiden aiheuttamia reaktioita - atopia vaivaa yhtä lailla. Mulla on oikeastaan niin vaikea iho, etten uskaltais mitään kokeilla, mutta minua hirvittää ajatella itseni valkoisessa koltussa syksyllä, kun rinnukset ja käsivarret ovat punaisilla pilkuilla...

Mikään lääkäripalstahan tämä ei ole, mutta jos jollain olis heittää kullanarvoista vinkkiä siihen, miten saan ihoni näyttämään hyvältä, niin otan ideoita mieluusti vastaan.

'

Link to comment
Share on other sites

Omat häät ovat helmikuussa, eli onneksi ei ole mitään paineita olla ruskettunut. Aion mennä ihan omalla vaalealla ihollani.

Link to comment
Share on other sites

Limepiipertäjä, jos uskallat voidepurkkiin tarttua, niin voisit kokeilla Dermosilin Summer Fresh vartalovoidetta. Minullakin on riesana atopia ja jatkuvat ihottumat ihan kaikesta (aurinkoihottuma, urtikariaa ilman mitään selvää aiheuttajaa, kosketusihottumaa ja vaikka mitä muuta), eikä lääkääritkään oikein osaa sanoa mikä on vikana tai mikä auttaisi; melkein kaikista voiteista joissa on hajusteita tai muuta, tulee jotain oireilua.

Tuo Dermosilin tökötti kuitenkin on toiminut mulla ihan oireetta; taitaakin olla ainoa mulle sopiva voide Aqualanin lisäksi. Se päivittää ihoa asteittain, itselläni meni muutama päivä kun aloin huomaamaan jotain eroa. Toi on ainakin mulle ainoa mahdollinen keino saada väriä (jos en halua siis palaa..).

Link to comment
Share on other sites

Limepiipertäjä, jos uskallat voidepurkkiin tarttua, niin voisit kokeilla Dermosilin Summer Fresh vartalovoidetta. Minullakin on riesana atopia ja jatkuvat ihottumat ihan kaikesta (aurinkoihottuma, urtikariaa ilman mitään selvää aiheuttajaa, kosketusihottumaa ja vaikka mitä muuta), eikä lääkääritkään oikein osaa sanoa mikä on vikana tai mikä auttaisi; melkein kaikista voiteista joissa on hajusteita tai muuta, tulee jotain oireilua.

Tuo Dermosilin tökötti kuitenkin on toiminut mulla ihan oireetta; taitaakin olla ainoa mulle sopiva voide Aqualanin lisäksi. Se päivittää ihoa asteittain, itselläni meni muutama päivä kun aloin huomaamaan jotain eroa. Toi on ainakin mulle ainoa mahdollinen keino saada väriä (jos en halua siis palaa..).

Kiitos vastauksesta ja hyvästä vinkistä! Dermosilin tuotteet ovat meikäläisellekin ainoat, jotka iho kestää, mutten ole jostain kumman syystä edes miettinyt, olisko siinä tuotesarjassa edes mitään itseruskettavaa. En ole pariin vuoteen mitään tilannut, kun iho on ihan perusvoiteilla (erisan yms) pysynyt siedettävänä jos on vaan muistanut rasvailla. Taidan alkaa kohtapuoliin testailemaan kun haalin ainetta käsiini.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Olen käynyt testailemassa solariumia nyt muutamaan otteeseen, aloitin 2 x 10min ja nyt viimeksi otin 20min. Olen ollut oikein tyytyväinen, menen huomenna vielä 20min koska lauantaina on kuvaukset, sitten vielä 3 x 20min eli kerran viikossa ennen häitä! :girl_in_love:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä on häät ens tammikuussa ja tässä mietin, et onkohan typerän näköstä, jos hääpari on ruskea ja muut valkosia talven jäljiltä :girl_haha: Mutta toisaalta en ite ainakaa rusketu kovin näkyvästi solariumissa, vaan saan semmosen kauniin päivetyksen. Ehkä voisin siis harkita! Mutta pitäis saada mieskin innostumaan, muuten voi näyttää vähän hassulta..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kuinka paljon ennen häitä kantsis käydä siellä solariumissa ja kuinka tiheästi?

Itse oon vaalea, ja ajattelin 5min lähteä liikkelle koska aurinkoihottuma on kumppanini. Onko liian aikaisin, jos heinäkuun alusta kävis kerran viikossa? Vai kantsisko esim. heinäkuun puolesta välistä elokuun alkuun 2 kertaa viikossa?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Itse kävin testaamassa tuon suiskurusketuksen tässäkin ketjussa mainitussa paikassa ja minulle se ei valitettavasti sopinut. Eli jalat menivät kamalan näköisiksi (kynsinauhat ja jalkapohjat ihan mustina ja kamalat raidat jalkapöytään) ja rinta jäi laikulliseksi. Kuorin ja kosteutin hyvin ennen rusketusta, joten tästäkään ei ollut kyse. Kyseinen paikka suositteli ottamaan rusketuksen häitä edeltävänä iltana, mutta onneksi halusin kokeilla ennen h-hetkeä, vaikka tyyristähän tuollainen kokeilu on. Heti rusketuksen jälkeen en voinut olla kuin kotona, sillä iho oli tahmea, käsiä ei saanut pestä ja sandaaleihin ei voinut pukeutua. Lisäksi rinnassa olevat karvat näyttivät ihan mustilta rusketusväristä johtuen. Seuraavan aamun suihkun jälkeen väri näytti vähän paremmalta, mutta paras tulos oli vasta 2.päivänä. Sitten rusketus lähti laikukkaasti pois. Edelleen jalat ovat kuorinnasta huolimatta pahan näköiset, vaikka rusketuksesta on jo viikko! Päätin siis turvautua veneilyyn olkaimettomilla bikineillä sekä laittamaan kaupan itseruskettavaa joka toinen päivä ja kuorimaan joka toinen. Näin sävystä saa mielestäni alle viikossa hyvän näköisen. Ei enää suihkurusketusta minulle!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Olen käynyt ruiskurusketuksessa kolme kertaa ja omasta kokemuksesta haluan sanoa että se kuka tekee, ja osaako yhtään, on kaikista ratkasevin asia tässä hommassa!!! Ekat kaksi kertaa kävin yhdellä naisella täällä Vantaalla, no hän lopetti ja menin lähellämme olevaan ostarilla sijaitsevaan kauneushoitolaan jossa yksi kosmetologi sitten laittoi. EI HERRAJUMALA SITÄ LOPPUTULOSTA! Nainen ei ollut ruiskuttanut tasaisesti sitä väriä, mulla loppui vasemmassa kädessä ranteen kohdalla se rusketus ja käsi oli ihan valkoinen.... Ja muutenkin oli vaikka mitä läikkiä jaloissa, oli esim. suihkuttanut ainetta liikaa jolloin oli lähtenyt valumaan ja tullut sellaset karseat valumajäljet... HUOH meni sitte juhannus kamalan näkösenä.

Nykysin olen ruskettanut itseni Doven tummemmalla rasvalla, ekalla kerralla ku laittaa tulee ihan kamala kun olen tosi vaalea nii on läikikäs ja kaikkea mut tokalla kerralla tasoittuu ja kolmantena päivänä kaikkein paras :) Ja tosi luonnollinen ja tasainen, suosittelen jos on enemmän päiviä käytössä ku vaa yksi!

Link to comment
Share on other sites

Haluaisin häitä varten ihan vain pikkuriikkisen rusketuksen. Olen ihonväriltäni todella vaalea, ja haluaisin säilyttää vaaleuteni. Kuitenkin hyvin pieni rusketus näyttäisi varmasti paremmalta valkoisen häämekon kanssa.

Pelkään vain kovasti näyttäväni siltä, kuin kroppa olisi maalattu tummalla petsillä. Ja muutenkin näkee kaupungilla tosi paljon äärimmäisen huonosti onnistuneita rusketuksia, enkä sen takia uskalla käydä ainakaan suihkurusketuksessa.

Enkä tiedä uskallanko käyttää mitään itseruskettavaa voidetta kun pelkään, että siitäkin tulee liian tumma. En ole koskaan uskaltanut hankkia minkäänlaista tekorusketusta enkä ole varma, että uskallanko häitäkään varten ruskettua keinotekoisesti.

Olen kyllä päättänyt, että jossain vaiheessa kokeilen jotain itseruskettavaa ainetta. Luultavasti vasta kesälomilla, sillä pelkään, että tulos epäonnistuu ja näyttäisin aivan kamalalta ja sitten tarvitsisi olla sen näköisenä koulussa. Kauheaa!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mä olen ajatellut ottavani spreijauksen, mutta haluan kyllä käydä testispreijauksessa samalla henkilöllä ja samalla sävyllä jolla häihinkin meinataan laittaa. Sävyjä kun voi sekoitella ja spreijaavan henkilön tekniikka vaikuttaa älyttömän paljon lopputulokseen. Lisäksi olen huomannut (aikoinaan kävin paljonkin spreijauksissa) että tosiaan ensimmäisen 8h väri vaikuttaa ja syvenee, eli jos La on häät, menisin spreijattavaksi To illalla. Näin voi käydä ensimmäisessä "pintavärin" poistavassa suihkussa pe ja la aamuna vielä sitten, jotta väri olisi mahdollisimman hyvä ja tasainen.

Tietysti alkuun kunnon kuorinnat ja rasvaukset.

Kannattaa myös muistaa että tuoreen spreijauksen päälle ei kannata laittaa dödöä tai hajuvettä, sillä aineet helposti reagoi keskenään ja nämä voi aiheuttaa laikkuja tai värimuutoksia.

Loistavan lopputuloksen saa myös niin, että käy pari kertaa solariumissa ensin, ja sitten siihen ottaa tuon spreijauksen päälle. Näin ihossa on jo aste pari sävyä, eikä ero ole niin hillittömän suuri jos/kun väriä jää jostain puuttumaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Rakastan ruskettunutta ihoa, mutta....Solariumiin en mene, koska oma ihoni on riskiryhmää ja muutenkaan en halua kärventää itseäni auringossa (punapigmentti lisääntynyt iholla vuosien saatossa) koska saatan niin helposti palaa.. Suihkurusketuksesta minulla on vähän vaihtelevia kokemuksia. Olen muutaman kerran ottanut isompiin juhliin. Kauempaa katsottuna hyvän näköinen, mutta lähietäisyydeltä laikut kyllä näkyy. Ja nämä siis kosmetologien iholle ruiskuttamia. Meillä häät elokuussa, joten siinä vaiheessa kesää (toivottavasti!) jo vähän päivettynyt ja sitten taidan ottaa vinkistä vaarin ja käyttää kaupan itseruskettavaa pidemmän ajan, jota välillä sitten kuorii iholta poies..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Apua! Olen menossa ulkomaille toukokuussa, ja häät on elokuussa: tajusin juuri että tulen saamaan hirveät rusketusrajat, enkä omista mitään olkaimettomia vaatteita sattuneesta syystä: ne eivät sovi povekkaalle kun eivät pysy paikallaan! Vinkkejä, mistä olkaimettomia vaatteita jotka tukevat ja pysyvät paikallaan?? Ei taida noita rajoja saada häivytettyäkään parissa kuukaudessa millään, kun en halua oranssiksi rusketusvoiteillakaan... Epätoivo iski. : (

Link to comment
Share on other sites

Sun pitää mennä jolleki nakurannalle? :D Sama ongelma täällä,heinäkuun loppuun mennessä ehtii saada aika mojovat raidat eikä mullekaan nuo olkaimettomat vaatteet oo käytännöllisiä rintavarustuksen takia.Tai en ainakaan vielä oo hyviä olkaimettomia löytänyt :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Apua! Olen menossa ulkomaille toukokuussa, ja häät on elokuussa: tajusin juuri että tulen saamaan hirveät rusketusrajat, enkä omista mitään olkaimettomia vaatteita sattuneesta syystä: ne eivät sovi povekkaalle kun eivät pysy paikallaan! Vinkkejä, mistä olkaimettomia vaatteita jotka tukevat ja pysyvät paikallaan?? Ei taida noita rajoja saada häivytettyäkään parissa kuukaudessa millään, kun en halua oranssiksi rusketusvoiteillakaan... Epätoivo iski. : (

Taitaa tulla vähän myöhässä tämä vastaus, mutta muillekin vinkiksi: Käytä runsaasti korkealla suojakertoimella varustettua aurinkorasvaa koko reissun ajan. Jos rajoja on vielä elokuussa jäljellä, niin sitten kevyt suihkurusketus, joka toimii "vahvemmin" vähemmän ruskettuneille alueille. Kuulostaa ehkä epäloogiselle, mutta toimii. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Apua! Olen menossa ulkomaille toukokuussa, ja häät on elokuussa: tajusin juuri että tulen saamaan hirveät rusketusrajat, enkä omista mitään olkaimettomia vaatteita sattuneesta syystä: ne eivät sovi povekkaalle kun eivät pysy paikallaan! Vinkkejä, mistä olkaimettomia vaatteita jotka tukevat ja pysyvät paikallaan?? Ei taida noita rajoja saada häivytettyäkään parissa kuukaudessa millään, kun en halua oranssiksi rusketusvoiteillakaan... Epätoivo iski. : (

 

Jazkalle tämä tulee varmasti liian myöhään, mutta vinkiksi muille: Wonderbran olkaimettomat rintaliivit, yksinkertaisesti parhaat! Toimivat uskomattoman hyvin isopovisillakin!! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...