Hunna84

Käsikarvoista

41 viestiä aiheessa

mä oon tässä miettiny, että poistaisinko käsikarvat hääpäivää varten... onkos joku näin tehnyt? tai tulee tekemään? tai on joskus poistanut käsikarvoja muuten vaan (ei siis lapsena, sitä ei nyt tässä kelvata... :) )? millaisena käsikarvat kasvaa takaisin? ku oon kuullu että paksumpana ja tummempana, ni pitääkö se paikkaansa? ku itselläni on kyllä nyt todella ohuet ja vaaleat, ni en haluis muuttaa niitä paksuiksi ja tummiksi... ;) mut sen takia mitin poistamista, kun ne on niin älyn pitkät... ei kivat! ja miten poistetaan? höylällä? vahalla? vai pitäskö mennä jonnekki salonkiin oikeen? :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Älä vain sekaudu käsikarvoihin!!! Siitä tulee vaan loputon kierre.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sannibal puhuu asiaa. Jos käsikarvat ovat ohuet ja vaaleat niin eihän niitä (tai niiden puuttumista) kukaan huomaa.

Mustia ja paksuja käsikarvoja en niitäkään lähtisi missään nimessä ainakaan ajelemaan. Asiantuntevan kosmetologin suorittamaa vahausta voisin ehkä harkita.

Ehkä ne on kuitenkin joka tapauksessa parempi jättää rauhaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä voisin olla hiukan eri mieltä tässä asiassa, tosin itellä käsikarvat on aika ohuita ja vaaleita olleet aiemminkin jo ennen niihin kajoamista. Mä olen epilointi-koulukuntaa, eli surruttelen epilaattorilla sekä sääri- että kainalokarvat silloin tällöin, ja sitten taas pari kuukautta riittää kun vähän höylää niille näyttää, sen verran ohentaa karvoitusta se epilointi. Viime kesänä päähänpistona  surruttelin käsikarvatkin, eikä mitään kamalaa tapahtunut. Tänä kesänä vetäsin ne uudemman kerran, tossa Juhannuksen alla, ja nyt kun oikein tarkkaan katson niin onhan niitä jo melko lailla kasvanut takaisin, mutta mun mielestä taas ohentuneena. Jos oikein tarkkaan analysoi käsivarren ulkonäköä läheltä, niin entisen samaan suuntaan kasvaneen karvapeitteen sijaan nykyinen on enemmän sekaisin ja ristiin rastiin, ehkä juuri siksi kun karvat ovat uusia ja ohuita. Mun mielestä siis vähemmän nämä näkyy kuin ennen. Eihän noi juuri ennenkään näkyneet, mutta kyllä sen epiloinnin jälkeen, ikäänkuin 'bonuksena', iho tuntuu ihanan pehmeältä.

Sitten jos siitä kivusta vielä kommentoisin, niin sattuu tosi vähän, ehkä samaa luokkaa kuin säärille se kipu, eli paaaljon vähemmän kuin kainaloita epiloidessa. Suosittelen  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla käsikarvojen ajelu ei oo aiheuttanu mitään valtaisaa karvankasvua, karvojen vahvistumista tai tummumista, oon ajellu käsikarvani n. kerran kk:ssa ilman mitään ongelmia ja ne kasvaa paljon hitaammin takas kuin esim. säärikarvat, joita poistankin useimmiten tästä syystä kosmetologilla kuumavahalla/sokeroinnilla. Kyllä mun mielestä käsikarvat voi ihan hyvin poistaa ihan itsekin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mutta se sänki käsissä tuntuu ja näyttää ällöttävältä  :P

;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sänki missä tahansa tuntuu ja näyttää kurjalta (paitsi ehkä miehen leuassa), mutta siksi kannattaakin käyttää jotain menetelmää joka nyhtää karvan juurineen. Sen jälkeen ilmestyvä uusi karva on hentoinen, eikä sellainen kova 'oksa'  ;D Juurineen karvan poistavia menetelmiä ovat mm. vahaus, sokerointi ja epilointi, tai sitten pienille alueille sopiva nyppiminen yksitellen. Kosmetologeilta varmasti löytyy sitten vaikka mitä hienoa näiden lisäksi, kannattaa käydä kyselemässä. Tosin vielä tuohon varsinaiseen aiheeseen, eli käsikarvoihin, sellainen vielä, että en usko kovin monella naisella sellaisia käsikarvoja olevan joita ihan oikeesti _tarvitsisi_ poistaa, mutta on siinä silkinsileydessä siltikin jotain magiikkaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sänkeä kannattaa ehdottomasti minunkin mielestäni välttää, joten ei sheivausta käsille! Huolella tehty vahaus, sokerointi tai epilointi voisi tulla kyseeseen. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon ihon herkkyysaste, eli jos iho tuppaa punoittamaan ja aristamaan esimerkiksi säärissä aina karvanpoiston jälkeen, niin käsivarsissa efekti lienee vähintään kaksinkertainen (ohuempi iho).

Ja se, että karvat kasvavat poiston jälkeen tummempina ja paksumpina takaisin, on uskomuksena samaa luokkaa kuin se, että tikapuiden alta kävely tuo huonoa onnea.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja se, että karvat kasvavat poiston jälkeen tummempina ja paksumpina takaisin, on uskomuksena samaa luokkaa kuin se, että tikapuiden alta kävely tuo huonoa onnea.

onpas hyvä ja tyhjentävä vertaus! ;D

no taidanpa ehkä sittenki olla koskematta niihin käsikarvoihin... kun ei niitä niin näy, vaikka hirmu pitkät omasta mielestä onki... täytyy kammata ne samaan suuntaan hääpäivänä... ;) no ei ne nyt ihan nii pitkät oo... ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on aika karvaiset kädet muihin naisiin verrattuna ja en ole koskaan ajellut (tai revityttänyt tms.) niitä pois. Häätkin meni ihan hyvin käsikarvojen kanssa!  ;D Vähän itseruskettavaa voidetta pintaan tai muuta rusketusta, niin karvat ei näy niin hyvin.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajelin käsikarvojani kymmenen vuotta, sillä ne ovat luonnostaan tosi pitkät. Karvat ovat vaaleita ja ihoni luonnostaan aika ruskea, joten karvat näkyvät erityisesti kesäisin todella selkeästi ja herätti sen verran ihmisten mielenkiintoa, että aloin ajelemaan niitä pois. Pari vuotta sitten kuitenkin tulevan mieheni pyynnöstä lakkasin ajelemasta niitä, koska hänen mukaansa ne eivät voi olla niin kamalat (hän ei uskonut, että ne ovat oikeasti pitkät, kun en muuten ole karvainen ja jalkojenikin karvat ovat "normaalit"  ;)). No, karvat kasvoivat takaisin pikkuhiljaa samanlaisiksi kuin ne olivat silloin ennen, tosin ehkä hieman lyhyempänä. Karvojen kasvaessa ne olivat hieman sekaisin, mutta ajan myötä ne asettuivat luonnostaan yhteensuuntaan.  Joten ei tuolla ajelulla ainakaan mun kohdalla mitään vaikutusta ole ollut  siihen karvan laatuun.

Vaikka käsikarvat ovat edelleen pitkät, niin en niitä enää ajele, koska ne, eivätkä ihmisten tuijotus enää nykyisin häiritse, toisin kuin herkässä murkkuiässä. Ja sitä paitsi mieheni pitää käsikarvoistani ;D. Ja kuten Sannibal ja muut tässä ketjussa aikaisemmin jo kirjoittivat, niin se sänki on kyllä todella ikävä. Luonnollisuus kunniaan, mutta ymmärrän kyllä niitäkin, joilla on OIKEASTI pitkät käsikarvat ja haluavat niistä eroon. Töitä niiden poistaminen kyllä teettää hurjasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla käsivarsien ihokarvat on pitkät mutta vaaleat ja hennot eli ohuet. Tuo pituus on se ainoa häiritsevä asia karvoissani. En ole halunnut sheivata, kun sitten olisi sänkiongelma enkä oikeasti edes haluaisi kokonaan karvattomia käsiä.

Itse ratkaisin "ongelmani" saksilla. Leikkaan karvat vähän lyhyemmiksi, jolloin niitä ei enää iholta oikein erotakaan vaalean värin ja karvojen ohuuden takia. Koska karvat on niin hentoisia, ei niihin tule saksimalla edes teräväntuntuista päätä. Kesäaikaan ehkä kerran kuussa napsaisen saksilla; helppoa ja nopeaa eikä ole vaikuttanut millään tavalla karvojen kasvuun tai väriin!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ainakin olen käsittänyt että ainoastaan menetelmät, joissa karvat kiskotaan juurineen, vaikuttaa karvojen laatuun. Eli ajelu ei ohenna karvoja millään lailla. Jotkut sanovat sen jopa paksuntavan tms mut tiedä siitä. Juuri epilointi, vahaus ja sokerointi on hyviä keinoja tuohon.. Mä tykkään et iho on sileä. Ja kun ne karvat kasvaa takaisin niin ei se "sänki" ole niin kamalaa..  :) Mulla ainakaan kun on suhteellisen ohuet karvat..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kävin viikkoa ennen hääpäivää poistattamassa karvoja ja saivat kyytiä myös karvaset käsivarteni, mä olen inhonnut niitä aina vaikka ne onkin vaaleita mutta ne on pitkiä ja kesällä ainakin minä itse kiinnitän niihin huomiota.  :P Mutta niin, ne sokeroitiin ja tulos oli ihanan sileä ja kesti aika kauan ennenkun alko kasvamaan uutta "nöyhtää" ja tänä kesänä olen ihan ite veetin kylmävahaliuskoilla vedelly niitä pois. Ajamisesta tulee inhottava sänki ja sitä en käsivarsiini halua.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen epiloinut ja vahaillut käsivarsiani silloin tällöin, eikä mitään kamalaa ole tapahtunut :) . Häitten alla voisi kokeilla sokerointia, jos budjetti kestää kaiken muun tarpeellisen jälkeen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niille kysymys,joiden mielestä karva kasvaa ajelun jälkeen jotenkin tummempana tai tuuheampana:

Miten se on mahdollista,koska karva kasvaa karvatupesta mikä on ihon alla,ja ihmisellä on tietty määrä karvatuppeja eikä tuo määrä lisäänny.

Ja jos karva katkaistaan ihon pinnalta,ts. sheivataan höylällä/leikataan,

ei tämä toimenpide vaikuta karvatuppeen mitenkään eikä näin ollen voi lisätä karvankasvuakaan.

Vahaus taasen vaikuttaa niin että säännöllisen vahauksen myötä karvankasvu vähenee koska karva nykäistään joka kerta irti juurinen ja monesti karvatuppikin lähtee mukaan.

Mutta tässäkään toimenpiteesa ei karvatuppien eikä karvojen määrä lisäänny.

Itsellä ei säärissä karvankasvu ole puoliksikaan yhtä raju kuin mitä oli ennen kun aloitin vahaukset jalkoihini.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikkea pötyä ne ihmiset uskookin  ::)

Käsikarvojen ajelu ei mitenkään vaikuta niiden paksuuteen tai tuuheuteen. Miten voisikaan? Itse ajelen käsikarvat aina kesäaikaan noin kerran viikossa, vaikka ovatkin vaaleita ja hentoja. Käytän siihen patterikäyttöistä Ladyshaveria, niinkuin muuhunkin ajeluun. Minulle ei myöskään tule mitenkään häiritsevää sänkeä, ei edes tunnu karhealta. Johtuu tietysti ehkä karvan rakenteesta.

Mutta siis My Point: Olen ajellut käsikarvoja kesäisin yli kymmenen vuoden ajan, eivätkä karvat eroa millään tavoin lähtötilanteesta. Järjen käyttö on tässäkin asiassa sallittua  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liityn samaan kuoroon kuin muutkin ajelijat; karvoissa ei ole tapahtunut mitään muutosta vaikka olen niitä joskus kiireessä höyläillyt, joskus poistanut veet-voiteella ja joskus vahaliuskoilla. Mun käsi- ja säärikarvat kasvaa pitkiksi ja ovat tummia, eivät onneksi kovin paksuja. Onhan se sänki käsissä vähän hassua, mutta mielestäni aika näkymätöntä ja harmitonta. Periaatteessa pärjäilen karvoineni päivineni varsinkin talvella kun on pitkähihaiset ja -lahkeiset vaatteet käytössä, mutta kesällä se häiritsee kun käsivarret on esillä. Käsivarteni näyttää karvaisemmalta kuin sulhollani,  ::) jolla ei karvoja käsissä juuri ole ja ne mitä on, on vaaleita. Seuraavaksi ajattelin testailla sokerointia ihan ammattilaisen tekemänä, voisi ottaa jonkun kokovartalokäsittelyn eli käsivarret, kainalot, sääret ja bikiniraja. Tulee testattua kipukynnystäkin samalla. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voikamalaa... :-/ mulle ei ole ikuna tullut pieneen mieleenkään että käsikarvatkin pitäisi ajella!  :P Voin joten kuten tajuta että joku hirsutismista tai muuten vain kovin tuuheasta ja tummasta vartalokarvoituksesta kärsivä kokee karvansa epäesteettisiksi, mutta muuten en! En vaan tajua mitä kamalaa niissä käsikarvoissa on... itse ainakin tykkään näistä vaaleista hennoista karvoistani, minusta ne on suorastaan viehättävän näköisiä. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en yleensä ajele käsistä karvoja, mutta ajattelin hääpäiväksi vetästä nekin pois. Jos ne vaikka näkyiskin hääkuvassa tai sellasta  :o

Muutenkin nätimpää ilman niitä karvoja, jos on lyhythihanen/hihaton asu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen ajellut käsikarvoja niin kauan kun muistan! eli varmaan jotain 10 vuotta vähintään.... ;)

Olen karvakammoksuja joten ei kiitos mitään ihokarvoja.

eikä niissä todella mitää muutosta ole tapahtunut. eikä tarvii useesti ajella, meniskö kerran kuussa, et on sen verran kasvaneet takas et ajan pois. eikä tule mitään kovaa sänkee. ja minä ihan höylällä suihkussa vetelen, joskus jos jaksan niin epilaattorilla tai veet on myös ihan näppärä käsikarvoille kun ovat sen verran pehmeitä niin lähtee nätisti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep jep, nyt on kokeiltu. Repäsin kaiken pois kuumavahalla ja pari päivää tulos näytti tosi hyvältä. Mutta sitten rupes pukkaamaan pientä punaista näppylää käsivarret täyteen :P Onneks on vielä 2 viikkoa häihin, toivottavasti paranevat siihen mennessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos jotakuta mun käsikarvat häiritsee niin  suksikoon kuuseen ;D ;D ;D  eihän niitä edes näe :o  sääret ja kainalot on kaks ihan eri asiaa ajella kuin kädet ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joskus vuosia sitten samas työpaikas oli nainen joku ajeli käsikarvansa.... Ja sillä oli kädet täynnä pientä punaista näppylää, kuten Marikos kertoi, ja mun silmään ainakin pisti ne näppylät...  ::) Toisten käsikarvoja en kyl huomaa...  ;)  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään