cherry77

Millä konstilla silkinsileät kainalot?

46 viestiä aiheessa

Olen tuossa miettinyt, että millä konstilla sitä saisi kauniit kainalot hääpäiväksi?

Yleensä käytän ihan vaan höylää... Olisko joku voide tms. hyvä? Mitään vahausta en kyllä ole edes ajatellu! Vinkkejä kehiin, kiitos!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hieman OT, mutta mulla ainakin hieman "kaunistaa" kainaloita se Nivean(?) roll'oni, ei oo silleen tummat. :)

Toivotaan että joku osaa kertoa millä sais tosiaan semmoset kauniit ja sileät "mainoskainalot"!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eihän kauniita kainaloita mun ymmärtääkseni voi saada mitenkään muuten kuin poistamalla karvat juurineen, vahaamalla yleensä siis, koska muuten, mikäli karvassa yhtään tummaa pigmenttiä, ne tuppaavat näkymään tummana ihotupista. Samaa tässä itse olen tuskaillut, kun en ole koskaan vahaillut kainaloita ja ei se kuulemma kovinkaan miellyttävää ole, varsinkin kun itselläni tuo karvan kasvu ihan suhteellisen tehokasta, eli siis yksittäin karva vahva ja tumma, eli auts, auts ja auts. Mainoskainalot nyt ainakin on aina vahattu/sokeroitu tms.

Ystäväni joka käy säännöllisesti brassisokeroinnissa, sanoi kerran myös sokeroineensa kainalot ja että sattui niin pirusti ja karvat eivät pysyneet kovinkaan kauan pois. Sitten mietin sitä, että vaikka kävisi sitten vain sen kerran ennen hääpäivää, niin kuinka aikaisin, koska voihan kainalot ärtyä jne jne... huh, ei oo helppoo. :) Ei kai auta kuin kerätä rohkeutensa ja painua sokeroijan penkkiin, mutta sitten sitä rupeaa mukavuuden haluisena miettimään että miten tärkeetä se nyt sit on että on upeet kainalot ja kun pitää kärsiäkin niin kohtuuttomasti... :) Mutta joo, jos jollain on poppakonsteja, niin kehiin vaan. Ylipäätään, miksi tehokkaaseen, pitkäaikaiseen ja kivuttomaan karvanpoistoon ei oo keksitty mitään, vaikka muuten kaikki tässä maailmassa tuntuu olevan mahdollista, why oh why? :o nimim. turhautunut

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taidan tyytyä ihan vaan höyläilemään...

Tulee ihan hyvä, kun ottaa tarkasti joka paikasta ;D

Mielestäni doven roll on, on tehnyt hyvää ainakin mun kainaloille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä siihen kainaloidenkin vahaamiseen tottuu! Riippuu tietenkin kipukynnyksestä, mutta ainahan se tottumattomalle tuntuu kipeältä. Itse olen vahaillut kainaloita noin vuoden ajan, ja lopputulos on ehdottomasti sen pienen hetken kirpaisun arvoinen! Karvat pysyvät poissa pitkään, ja pari viikkoa voi huoletta käyttää hihattomia kun nekin jotka kasvavat, kasvavat harvakseltaan ja hentoisempina. Ja jos vahan käyttö tuntuu liian kivuliaalta, kannattaa kokeilla vielä sokerointia. Itselläni se tuntui kivuttomammalta vaihtoehdolta, kun sitä hiljattain bikinirajaan kokeilin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kyllä siihen kainaloidenkin vahaamiseen tottuu! Riippuu tietenkin kipukynnyksestä, mutta ainahan se tottumattomalle tuntuu kipeältä. Itse olen vahaillut kainaloita noin vuoden ajan, ja lopputulos on ehdottomasti sen pienen hetken kirpaisun arvoinen! Karvat pysyvät poissa pitkään, ja pari viikkoa voi huoletta käyttää hihattomia kun nekin jotka kasvavat, kasvavat harvakseltaan ja hentoisempina. Ja jos vahan käyttö tuntuu liian kivuliaalta, kannattaa kokeilla vielä sokerointia. Itselläni se tuntui kivuttomammalta vaihtoehdolta, kun sitä hiljattain bikinirajaan kokeilin...

Mitä merkkiä suosittelisit kainaloihin? Kuuma vai kylmä vaha?

Kysyy utelias, ei ikinä vahannut Maria

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse suosin sokerointia. Ensinnäkin sattuu huomattavasti vähemmän (ei vie ihoa mennessään) ja toiseksi se ei ärsytä ihoa. Itselläni on aika herkkä nahka, ottaa itseensä pienemmästäkin ja vahauksien jälkeen iho oli aina punaisilla "näpyillä". Jäin heti ensimmäisen kerran jälkeen koukkuun sokerointiin. :)

Edellinen kainaloiden sokerointi oli 7.6. ja samalla varattiin aika kolmen viikon päähän eli tulevalle torstaille (28.6). Nyt kun kurkkasin kainaloihini niin ei siellä ole kuin muutama vaalea(!) haituva. Kaipa nekin voi pois nyppiä kun se aika kerran on. :) Monella karvojen takaisinkasvu vähenee/hidastuu. Itse sain aikoinaan höylätä kainaloita vähintään joka toinen-kolmas päivä ja silti kainalot näyttivät tummilta.

Se on kai aika henkilökohtaista kuinka kauan karvat pysyvät poissa tai montako päivää ennen häitä sokerointi olisi hyvä suorittaa. Jos omia kainaloitani mietin niin päivästä kahteen viikkoon. Kannattaa käydä kokeilemassa, suosittelen lämpimästi! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi sokerointi kiinnostais kyllä, mutta häihin enää vajaa kaks viikkoa, niin taidan jatkaa höyläys-linjalla.. Mun suurin ongelma on kainlaoiden pigmenttipuutos, eli molemmissa kainaloissa on ihan valkoisia isoja länttejä, jotka ei rusketu. Muuten on tasainen rusketus, mutta kainalojen laikut ei rusketu yhtään ja pikemminkin korostuvat oikein näkyviksi, kun muuten on väriä pinnassa. Ärsyttävää, mutta enhän mie nyt kainaloitani kovasti esittele hääpäivänä.. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maria-79, itse olen käyttänyt ihan Veetin kylmävahaliuskoja. Niitä on moneen lähtöön: kuivalle iholle, herkälle iholle, normaalille iholle... Kokeilemalla selviää mikä parhaiten sopii!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maalaistollo taasen kyselee että miten tuo sokerointi tapahtuu? Kiitoksia muuten vinkeistä!!! Onko kenelläkään kokemusta siitä nivean dödöstä mikä tekee kainalot kauniiksi????

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei jokala!

Sokerointi tapahtuu kosmetologilla. Sokeri-sitruunamassa lämmitetään ja levitetään sormin pienelle alueelle. Karvojen nyppäisy tapahtuu myötäkarvaan. Eli aikas lailla samanlainen toimenpide kuin vahaus. Samalla kun sokerointi vie karvat se myös kuorii ihoa.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos tiedosta!!! eli vahaus ja sokerointi sattuu melkein yhtä paljon  :-/ no täytyy katsoa mikä noiden kainaloiden tilanne oikein on ennen elokuuta  ;D Onkos siitä tietoa että satuuko enemmän vai vähemmän jos kainaloissa kunnon rehotus vai se että siellä on vain pieni sänki???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma kokemukseni lukuisten vahausten ja yhden sokerointikerran perusteella on, että sokerointi on kivuttomampaa kuin vahaus. Jotenkin sokeroinnin jälki myös miellytti minua enemmän, ja tykkäsin myös sen kuorivasta vaikutuksesta. Tämä tosin vain yhden kerran perusteella, ehkä useammin sokerointia kokeiltuani osaan määritellä erot paremmin.

Sekä vahaus että sokerointi on aina kivuttomampaa lyhyeen karvaan tehtynä. Karvan pituus pitäisi kuitenkin olla varmaan jotain puoli senttiä vähintään, että vaha/sokeri tarttuu siihen kiinni.

Edit: Kokeilin siis sokerointia bikinirajaan, kainaloita olen tähän asti vain vahannut/epiloinut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko kenelläkään kokemusta siitä nivean dödöstä mikä tekee kainalot kauniiksi????

Mulla käytössä Nivean pearl & beaty dödö, ei taida mitään ihmeitä tehdä kainaloille!? Mutta oman kokemukseni mukaan ainakin kosteuttaa ihoa sen verran, että ei kainaloiden iho "hilseile".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ostin alkukeväästä itselleni semmoisen epilaattorin ja täytyy myöntää että on ihan huippuvehje. Aluksi tietysti käyttö oli superkivuliasta ja ihme säätämistä kaiken maailman kylpäpussien kanssa, mutta siihenkin tottui jo parin kerran jälkeen, enkä käytä nykyisin edes alkukylmetyksiä. Kun epiloinnin jälkeen pitää käyttää vielä kosteusvoidetta, hankin doven dödön, jossa on mukana kosteutusta. Täytyy myöntää, ettei ole ikinä ollut kainaloiden hoito näin helppoa... Ja nyt on kyllä ainakin sen verran siistit kainalot, että kehtaa näytelläkin...  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kävin vahaamassa kainalot ja en ollut kyllä hirveen tyytyväinen.  >:( Täysin sileiksi ne ei tulleet (itsepäisiä karvoja jäi, vaikka kosmetologi nyppikin niitä pois) ja sattui tosi paljon. verta tuli ja vaikka kuinka olen desinfioinut niin toinen kainalo punoittaa vieläkin ikävästi. Olisi pitänyt vaan tyytyä höylään.  :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä kävin vahaamassa kainalot ja en ollut kyllä hirveen tyytyväinen.  >:( Täysin sileiksi ne ei tulleet (itsepäisiä karvoja jäi, vaikka kosmetologi nyppikin niitä pois) ja sattui tosi paljon. verta tuli ja vaikka kuinka olen desinfioinut niin toinen kainalo punoittaa vieläkin ikävästi. Olisi pitänyt vaan tyytyä höylään.  :(

Auuuttssss... :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ai niin ja KIITOS minullekkin vastanneille  ;D

Mietin tässä muuten noita kainalokarvoja,että sitä on niin tottunut karvattomiin kainaloihin,että karvaiset naisen kainalot on ihan outo näky!

Eksoottista  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vahaa kainalot kosmetologilla (itse ei saa kaikkia juurineen vaan osa katkeaa kun ei näe ja pysty vetämään oikeaan suuntaan) noin 4-5 päivää aikaisemmin. Käyttää hoitavaa dödöä ja vartalotalkkia laittaa hääaamuna niin DADAA! Kauniit kainalot valmiina esiteltäviksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä se on erittäin kivuliasta kainaloiden sokerointi. Auts! Viikkoa ennen lomaa menin ja hirmuiset mustelmat tuli kainaloon. Aristi pari päivää. Onneksi kun lähtö lomalle tuli, ei mustelmia enää ollut. Kiva oli huoletta olla kädet levällään lomalla, mutta liki kahden viikon loman loppuvaiheessa huomasin pientä karvan kasvua. No, ensi vuonna uudestaan ennen häämatkaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä ostin alkukeväästä itselleni semmoisen epilaattorin ja täytyy myöntää että on ihan huippuvehje. Aluksi tietysti käyttö oli superkivuliasta ja ihme säätämistä kaiken maailman kylpäpussien kanssa, mutta siihenkin tottui jo parin kerran jälkeen, enkä käytä nykyisin edes alkukylmetyksiä. Kun epiloinnin jälkeen pitää käyttää vielä kosteusvoidetta, hankin doven dödön, jossa on mukana kosteutusta. Täytyy myöntää, ettei ole ikinä ollut kainaloiden hoito näin helppoa... Ja nyt on kyllä ainakin sen verran siistit kainalot, että kehtaa näytelläkin...  ;)

Mä en oo millään pystynyt kainaloita epiloimaan, vaikka sääret ja bikiniraja menee ihan kivutta. Pitäis varmaan anestesialääkäri tilata sitä varten :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla kyllä nimenomaan tuo sokerointi toimii, ja hyvin. Aluksi kävin vahauksessa mutta siirruin sokerointiin kun se tuli "markkinoille".

En koe sitä ollenkaan kivuliaana, voi johtua melko korkeasta kipukynnyksestä, tai siitä etten ole erikoisen karvainen tapaus.

Brassi, sääret, kainalot ja kädet neljän viikon välein, ja hyvin pärjää. Koskaan ei ole mitään mustelmia tai muutakaan epämiellyttävää tullut.

Dödönä käytän sitä Vichyn "kestodödöä". Laitetaan aluksi joka toinen päivä ja sitten harvemmin. Ja toimii hyvin, ei aiheuta kutinaa niinkuin nämä superdödöt yleensä tekevät. Hääpäiväksi ajattelin aikatauluttaa tuon dödösysteemin niin, ettei tarvitse laittaa mitään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä suosittelen sokerointia, vaikke se sattuukin ihan älyttömästi. Mulla tuli kaikenkukkuraksi mustelmia, mutta onneksi lähti parissa päivässä pois ja silokainalot oli parisen viikkoa. Aion ennen häitä kärsiä tuon kauheuden uudestaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

täällä myös sokeroinnin ehdoton kannattaja. vahaukseen en suostu enää menemään! varsinkin jos jaksaa käydä säännöllisesti (3-4 viikon välein, riippuen toki ihmisestä) alkaa itsellä ainakin karva ohentua ja vaalentua huomattavasti.

Hieman punoitusta sokerointipäivän iltana, mutta ei muuta, vaikka olenkin äärettömän herkkäihoinen tapaus :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen jonkun aikaa epiloinu (vai depiloinut... mitä eroa niillä on?), mutta siis sillä koneella itse.

Kun pari kertaa on itkeny kivusta kun repii kainaloita, se alkaa helpottaa. Kai ne karvan tupet ei oo sitte enää niin tiukassa..

Mutta parasta epiloinnissa on siisti jälki, ei tule harmaita kainaloita. Nykyään ei kasva enää ku muutama karva sielä täälä jaloissa kainaloissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään