Adette

Miten tummat silmänaluset piiloon?

88 viestiä aiheessa

Nyt täytyy toppuutella, että unohtakaa ne valokynät tummien silmänalusten peittämisessä! Valokynän tarkoitus on korostaa, ei peittää, minkä lisäksi valokynien sisältämät valoa heijastavat pigmentit kyllä tuovat sitä tummuutta esille ihan turhankin paljon (sama pätee muuten silmänympärysvoiteisiin joista tätä valoa heijastavaa pigmenttiä löytyy). varsinkin valokuvissa tummat silmänaluset kyllä loistavat pitkälle jos niitä on yritetty peittää valokynällä.

Sen sijaan tummiin silmänalusiin hankitte joko erittäin laadukkaan, esim. Joe Blascon (hinta n. 50€) blue neutralizerin (eli suomeksi sinisyyden neutraloijan) joka häivyttää vastavärin avulla sinisyyden eli tummat silmänaluset kuin taikasauvan heilautuksella. Kuitenkin on olemassa myös Lumenen peitevoidepaletti (n.13€) josta löytyy myös blue neutralizer.

vasta blue neutralizerin jälkeen voi laittaa sitä valokynää, eikä sitäkään koko silmänalusille.

Silmäpusseihin sen sijaan ihan huipputuote (eikä edes kallis) on The Body Shopin silmänympärysgeeli (n. 10€), joka on ihan superpitkään ollut asiakkaiden suosikkituote. Vaikutus vain tuplaantuu kun tuotetta säilyttää jääkaapissa ja laittaa tuotteen siis aina viileänä silmänalusille.

Pistäkää ihmeessä kokeiluun, huomaatte taatusti eron.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kullannuppu2364: Vaikutat asiantuntevalta ammattilaiselta :) Olenkin aina ihmetellyt, kun minä ainakaan en saa valokynällä tummia silmänalusia piiloon ja luovuinkin sen käytöstä.

Muille tiedoksi, että itse olen ollut tyytyväisin näistä halpatuotteista aiemminkin kehuttuun Gemeyn NonStopiin. Olen käyttänyt sitä jo vuosia...nyt toivoisinkin, että peittämisen sijasta pääsisin pandasilmistä kokonaan eroon. Taitaa olla toiveajattelua...sellaista ihmetuotetta ei taideta olla keksittykään :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Alan opiskelija ja alan liikkeessä myyjänä, sen verran vasta "ammattilainen"  ;D

Mutta suosittelen tosiaan joko sitä blue neutralizeria tai tosiaan ihan tavallista mutta mahdollisimman pigmenttipitoista peitepuikkoa tummien silmänalusten peittämiseen. Itselläni ainakin toimii ihan huippuhyvin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^ Alan opiskelija ja alan liikkeessä myyjänä, sen verran vasta "ammattilainen"  ;D

Mutta suosittelen tosiaan joko sitä blue neutralizeria tai tosiaan ihan tavallista mutta mahdollisimman pigmenttipitoista peitepuikkoa tummien silmänalusten peittämiseen. Itselläni ainakin toimii ihan huippuhyvin :)

:)Kiitos vinkistä!! Käytätkö pelkkää sinisen neutraloijaa vai sen päällä vielä peitevoidetta?? Olisko vielä vinkkiä tuosta mahd. pigmenttipitoisesta peiteväristä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on tosi tummat silmänalukset, mutta ammattilainen sai ne kyllä aika hyvin meikillä häivytettyä  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
:)Kiitos vinkistä!! Käytätkö pelkkää sinisen neutraloijaa vai sen päällä vielä peitevoidetta?? Olisko vielä vinkkiä tuosta mahd. pigmenttipitoisesta peiteväristä?

Kaikkein pigmenttipitoisin on ehdottomasti Joe Blascon blue neutralizer, ja kaiken lisäksi Joe Blasco myös kuuluu Animalian listoille eli eivät käytä eläinkokeita :) Myös tuo Lumenen paletti on suht pätevä, mutta mukana tuleekin sitten myös red neutralizeria kaksi sävyä. (Psst, red neutralizer on loistava esim. punoittaviin nenänpieliin tai nenänpäähän, puhumattakaan couperoottisesta ihosta ;))

Muoks: ja peitepuikoista tosi peittävä on The Body Shopin perinteinen eli teroitettava peitekynä. Loistotuote :)

Neutralizerit toimivat peitevoiteina ja ovat tosi pigmenttipitoisia, joten lisäksi ei kannata laittaa peitevoidetta. Itse käytän neutralizerin lisäksi valovoidetta, jota laitan vain silmien sisänurkkiin sekä kulmaluulle tuomaan valoa ja kiinnittämään katsetta (ja jos on kovasti tullut valvottua, neutralizerin päälle silmäpussin "juonteeseen" ja häivytän huolella).

Vastaavasti silmien sisänurkkiin ja kulmaluulle voi käyttää myös neuraalia vaaleaa luomiväriä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua vähän jännittä kans, et jos päätän mennä ammattilaisen meikattavaksi hääpäivänä, niin mitä jos meikistä ei tule sellainen kuin haluaisin. Luin tuolla kammottavia kokemuksia ammattilaisen tekemistä epäammattimaisista meikeistä :o. Osaisivat kuitenkin varmasti minua taitavammin peittää nuo paljon puhutut tummat silmänaluset. Tässä siis pulmaa kerrakseen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mun suositus olisi, että menisit ennen häämeikkiä ihan vaikka päivämeikin tekoon suunnittelemallesi meikkaajalle. Päivämeikki on hyvin lähellä häämeikkiä, häämeikkiin vain tehdään huomattavasti pysyvämpi pohja. Tällä saisit selvyyden siitä, osaisiko kyseinen meikkaaja tehdä sinun tyylisesi meikin myös hääpäivänäsi.

Näin tekisin ainakin itse, ellei ystäväni tekisi häämeikkiäni.

Toinen vinkki: Sokoksella on tosi hyvät Make Up Storen meikkaajat. Meikkiopastuksen (n. tunti) hinta on 60€, mutta sillä hintaa saat valita tuotteita. Kyseiset meikkaajat tekevät myös häämeikkejä, joten tuo olisi muunmuassa myös yksi "tutustumis"mahdollisuus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Toinen vinkki: Sokoksella on tosi hyvät Make Up Storen meikkaajat. Meikkiopastuksen (n. tunti) hinta on 60€, mutta sillä hintaa saat valita tuotteita. Kyseiset meikkaajat tekevät myös häämeikkejä, joten tuo olisi muunmuassa myös yksi "tutustumis"mahdollisuus.

Hei!

Onko tämä ihan yleisesti Sokoksella oleva tapa, vai jossain tietyssä Sokoksessa?

En ole kuullutkaan. Eli ovatko siellä aina vai pitääkö varata aika vai kuinka homma toimii?

ja vielä rautalangasta jos vääntää niin saako siis tuolla koko 60e hinnalla siis meikkiä itselleen, eli toisinsanoen itse opastus on vähän niinkun kaupanpäälle?

Saako opastuksessa kysyä ohjeet siis valitsemalleen meikille esim.

Olipa kysymystulva. Mutta täähän oli tosi hieno juttu!!!! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tiedän vastaavanlaisen käytännön Stockman Beautyssä (Kuopiossa).

Olimme työporukalla (4-5 henkilöä/ryhmä) meikkiopastuksessa. Meikkaaja teki jokaiselle osallistujalle oman valinnan mukaisen meikin, johon sai samalla opastusta, jotta itsekin osaisi tehdä. Itse esim. pyysin tekemään raikkaan ja luonnollisen nude-meikin.

Meikissä käytetyt tuotteet kirjattiin jokaiselle "tuoterekisteriin". Hintaa tapahtumalla oli 10€ ja tuo summa hyvitettiin tehdyistä ostoksista. Ilmeisesti tällaisia järjestetään kuitenkin vain ryhmille. Morsianhan voisi ottaa mukaan kaason ja pari muuta kaveria!  :)

Itse hyödyin tuosta tapahtumasta löytämällä täydellisen meikkivoiteen! Kerrankin sai kunnolla kokeilla, onko meikkivoiteen koostumus ja sävy oikea.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei!

Onko tämä ihan yleisesti Sokoksella oleva tapa, vai jossain tietyssä Sokoksessa?

En ole kuullutkaan. Eli ovatko siellä aina vai pitääkö varata aika vai kuinka homma toimii?

ja vielä rautalangasta jos vääntää niin saako siis tuolla koko 60e hinnalla siis meikkiä itselleen, eli toisinsanoen itse opastus on vähän niinkun kaupanpäälle?

Saako opastuksessa kysyä ohjeet siis valitsemalleen meikille esim.

Olipa kysymystulva. Mutta täähän oli tosi hieno juttu!!!! :D

Mun muistaakseni tää pitäisi olla ihan joka Sokoksella. Ja täytyy sanoa että poikkeuksena esim. mainittuun Stockmann Beutyyn tai esim. Emotioniin (jossa olen ollut töissä), ovat tekijät poikkeuksetta meikkaajan tutkinnon suorittaneita eikä esim. kosmetologeja, joilla meikkaus on aika pieni osa opintoja. Suosittelisin siis mieluiten Make up Storea.

Ja tosiaan, meikkiopastus on tosiaan ihan "kaupan päälle" kun otat sillä 60€:llä tuotteita. Itse olen tuolla käynyt ja oli aivan ihanaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mahtavaa! tää lähteekin käymään Sokoksella!!! Kiitos vinkeistä!!! ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taas kaivataan kullannuppu2364:n apua!! Kävin katsastelemassa noita Joe Blascon tuotteita, mutta en oikein ymmärtänyt mitä minun olisi kuulunut ostaa. Myyjä suositteli peitevoidetta, jonka nimi oli muistaakseni X-tra Lite. Kuulemma peittää tummat silmän aluset ( mukana myös valopigmenttiä??).

Onko siis erikseen olemassa tuote tuolla Blue Neutralizer -nimellä? Vai oliko X-tra Lite vain sävyn nimi?

Muutkin viisaammat saavat toki auttaa :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Outoa! Kyllä tummiin silmänalusiin suositellaan poikkeuksetta blue neutralizeria mielummin kuin tavallista peiteainetta. Tuosta sävyn nimestä en mene ihan takuuseen, mutta yleensä Blascolla sävyjen nimet eivät mene ihan noin vaan suoraan sävystä kertoen, kuten esim. meikkivoiteissa esim. olive 3.

Missä liikkeessä muuten kävit?

Ja ainiin: blue neutralizeria kannattaa ehdottomasti pyytää pieni määrä kotiin testattavaksi vielä myyjän opastaman sävyvalinnan jälkeenkin. Tähän suostuvat yleensä ainakin Sokokset, Emotionit, Stockmann ja Stockmann Beautyt.

Ja tottakai vastaavaa tuotetta löytyy muiltakin sarjoilta, muistaakseni myös Make Up Storelta (korjatkaa joku jos mulla on väärä muistikuva).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä käväisin tänään ostamassa Blascon blue neutralizerin.....toivon mukaan on hyvää  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Äh >:(...Täytyy yrittää uudestaan käydä ostoksilla. Myyjä ei kylläkään puhunut mitään blue neutralizerista. Täytyy varmaan sitä itse ymmärtää kysyä, koska kysyin vaan tuotetta tummille silmänalusille. Hinta kylläkin oli tuo 33 €. Kävin siis helsingin stockmannilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Hmm... voipi siis olla että myyjä ehdotti mielestään parempaa ratkaisua tummien silmänalusten peittoon. Mun henkilökohtainen kokemus kuitenkin on se että siihen tarkoitettu tuote kuitenkin toimii paremmin kuin peitevoide. Pyydä hei vaikka myyjää paikan päällä testaamaan molempia tuotteita sulle niin saatte takuulla A) oikean sävyn ja B) sellaisen peittävyyden kuin haluatkin. Hesan Stockmannilla on jo ihme ja kumma jos eivät muka suostu testaamaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jeps. kiitos taas neuvoista! Kattelin myös netissä tota blue neutralizeria, mutta kaipa sitä olis hyvä päästä testailemaan. Mihin se myyjä oikein antaa sen näytteen? Kuinka paljon ja sen sellaista?

Ehkä menen seuraavaksi Sokokselle ;D.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Sitä ei tarvi paljon, ihan pikku nokare riittää, Sokoksilta ja Emotioneilta esimerkiksi annetaan pieneen purkkiin näyte, joka raaputetaan spaattelilla purkkiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo sinisen värin neutralisoija kuulostaa oikein hyvältä, olisin kokeillut jo vuosia sitten -jos omat tummat silmänaluseni eivät olisi enemmänkin punertavat kuin sinertävät!!  :( Mitään ykköskonstia siihen kellään? Itse olen käyttänyt joe blascon peiteväriä, mutta sen pysyvyys ei ole ihan ykkösluokkaa jos koko päivän pitäisi kestää. Tai jos hieraisee silmiä, väri katoaa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulinpahan vaan kertomaan, että myyjä suositteli Emotioinissa minulle Biothermin Forget it -peitevoidetta. Minulla on vaalea ja herkkä iho, joten Joe Blascon tuhti tuote voisi olla hankala. En nimittäin muuten meikkaa ihoani, jolloin vaarana on, että Blue Neutralizer näyttäisi sotamaalaukselta. Lisäksi myyjä sanoi, että Joe Blasco on hyvä juhlameikkeihin, mutta jatkuvassa käytössä se vaatii myös vahvemmat meikinpoistoaineet, jottei rippeitä jää iholle.

Tuossa Biothermin tuotteessa on lisäksi joitakin mineraaleja, jotka tekevät iholle hyvää. Ajattelinkin siis ehkä kokeilla sitä, jos vaikka laivalle pistäytyisi lähiaikoina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haetaanpas vähän nostetta  :) Itellä myös ikuinen silmänalusongelma, eikä mikään tunnu auttavan. Toi oli tosi hyvä vinkki, että aineista voi pyytää näytteitä. Ostin eilen paljon puhutun Biothermin Forget It -aineen, mut en ainakaan toistaiseksi oikein saanut sitä toimimaan. Mutta taisin kylläkin laittaa sitä aivan liikaa  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ylipäänsäkin perus peitevoiteet toimivat kyllä, tuo Biothermin Forget it on tuttu tuote ja hyvä sellainen. Yksi mitä voi myös kokeilla on Body Shopin suojaava peitevoide, joka myydään kapeassa hopeanvärisessä hylsyssä ja hoitaa herkkää silmänympärysihoa.

Ihan näin mainitakseni myös vähän edukkaamman tuotteen (jota myös olen itse käyttänyt viime aikoina) :)

Ja JuLi on saanut ihan oikeat ohjeet, Blasco ei ole oikea tuote mikäli iholle ei muuta meikkiä laiteta. (Siinä toimii esimerkiksi tuo Body Shopin tuote tai juurikin Biothermin Forget It). Myöskin Blasco SAATTAA erittäin rasvoittuvalla iholla tai väärän tyyppisellä meikkipohjalla lähteä "liikkeelle".

MUOKS. Ja ainiin, Body Shopissa (jos sulla ei ole meikkiä naamassa eikä liikkeessä mieletön kiire), voi tuota peitevoidetta myös kokeilla kasvoille vaikka saman tien.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään