Jump to content
Naimisiin.info

Kulmakarvojen värjääminen kotona


Avere

Recommended Posts

Omien kokemusten mukaan onnistuu kyllä ja ihan hyvin.

Itse olen käyttänyt Refectocilin tuotteita jo vuosia.Muut vastaavat sarjat on Swiss-o-Par ja Depend.Väripaketti maksaa ehkä 8-9 euroa.

Värihapete (eli mieto vetyperoksidi) pitää ostaa erikseen.Se löytyy samoista sarjoista mutta hintaa en muista. :-? Hapetin riittää pitkään koska sitä käytetään kerralla vain 5-10 tippaa.

Väripakkauksen mukana tulee hyvät ohjeet. :)

Noita tuotteita saa kosmetiikkaosastoilta esim.Anttiloista ja Sokoksista ja saattaa niitä olla pienempienkin markettien valikoimissa.

Kannattaa suojata iho kulmakarvojen ympäriltä esim.vaseliinilla jotta väri ei tartu ihoon.

Värin vahvuus riippuu hapettimen määrästä ja siitä kuinka kauan antaa värin vaikuttaa.Ihmisten kulmakarvat imee väriä eri tavalla,esimerkiksi minulle riittää muutama minuutti ihan hyvin (kulmat on luonnostaan hyvin vaaleat).Samoin värin kesto on yksilöllistä.

Hoitoloissa on yleensä tarjolla vain mustaa ja ruskeaa mutta kotiväreissä on tarjolla myös ainakin vaaleanruskeaa ja harmaata.

Itse käytän juuri tuota vaaleanruskeaa,eikä sekään mielestäni mitenkään erityisen vaaleaa ole.Ehkä aavistuksen tavallista ruskeaa punertavampaa.Mustalla tulee jo tosi vahva lopputulos.Nyrkkisääntönä on että jos empii kahden värin välillä kannattaa mieluummin valita vaaleampi koska kulmien valkaisu on aikas vaikeaa...  ;D

Heti värjäämisen jälkeen tulos näyttää usein hyvinkin tummalta koska väriä tarttuu aina myös kulmakarvojen alla olevaan ihoon.Siihen voi auttaa kulmien pyyhkiminen ruokaöljyllä tai ihon kevyt kuorinta.Ja parin päivän sisään tulos muutenkin normalisoituu.

Toivottavasti tästä oli apua. :)

Link to comment
Share on other sites

Luulisin ettei värien sekoittamista mikään estä,en ole kuitenkaan kokeillut. :)

Ainoa ongelma sekoittamisessa voi olla että seoksen lopputuloksen päätteleminen voi olla vaikeaa.Suoraan putkesta tullessaan se väritahna näyttää hyvinkin eriväriseltä kuin värjäyksen lopputulos.

Kannattaisi ehkä sekoituksessa käyttää ekalla kerralla enemmän ruskeaa koska se on kaikilla valmistajilla aika samansävyinen ja värinä neutraali.Sen sijaan minulla ei ole mitään käsitystä siitä,millaiseksi tuo harmaa värjää kulmat. :-?

Link to comment
Share on other sites

Guest Puolinainen

Värejä voi sekoittaa keskenään,ja pitääkin sekoittaa hyvin usein.

Usein kosmetologit sekoittavat pienen määrän mustaa ruskeaan,niin tulos on monille luonnollisempi kuin puhdas ruskea.Ammattilaisilla on myös sama väri valikoima kun kaupassakin,usein vaan käytetään kolmea sävyä.(musta,ruskea,sinimusta.)

Kestävimmän lopputuloksen saa kosmetologilla/kampaajilla,koska heillä on käytössään ammattilaisvärit eli ovat voimakkaampia.

Marketin värit taasen ovat sitten kuluttajille helpompia,koska kulmaväreistä ei tule niin helposti liian tummia.

Ripsiin paras on sinimusta,koska väri on kaikista tummin.Korpinmusta olisi ehkä kuvaavin sana.

Harmaata voi sekoittaa ruskeaan jos on tosi vaalea ihminen,silloin väristä tulee neutraalimpi.

Harmaata voi laittaa myös iäkkäämmälle ihmiselle puolet/puolet -suhteella tummemman ruskean kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Puolinainen

Käytän itse Refectosilin värejä.Ja kaikki kosmetologi-ystäväni käyttävät.

Sekoitetaan mustaa/ruskeaa tarpeen mukaan,hyvin usein siis.

Mikä sulla on ollu pielessä lopputuloksessa sitten kun et oo ollu tyytyväinen..?

Ihan haluan tietää,sillä kukaan ei ole vielä mulla ollut lopputulokseen tyytymätön.(siis musta/ruskea sekoitukseen.)

Link to comment
Share on other sites

Guest Puolinainen

Niitä ruskeita on ainaki kolmea eri sävyä.Käytän itse tumminta ruskeaa ja mustaa.

Jos sekoitat esim. keskivahvaan ruskeaan,tulos voi olla hailakka "ei minkään värinen".

Ja mustan pitää olla puhdas musta,ei harmaanmusta.

Ainakin mulla onnistuu oikein hyvin näin.

Tosin voihan sulla olla sitten sen väriset omat kulmakarvat että karva ottaa vastaan värin niin että pelkkä ruskea riittää.Eihän sitä kannata huvikseen vaihdella sitä sekoitusta jos on hyväksi jonkun todennut.

Sillä vaan utelin kun oon itse tottunut ruskeaa/mustaa käyttämään. :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mäkin käytän Refectosilin värejä, kun kulmat on todella vaaleat. Ei mitään ongelmia, käytän keskiruskeaa. Kerran jopa unohdin puoleksi päiväksi värit kulmiin ja olin ihan kauhuissani, et onko ne ihan mustat, mutta hyvät tuli (hieman tavallista tummemmat). Onneksi en sentään lähtenyt koiraa ulkoiluttamaan värit kulmissa...  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Refectocilin värejä voi sekoittaa keskenään, niinkuin moni palstalla on kokeillutkin. Ja itse (ammattilaisena) olen oikein hyviä värejä saanut sekoittamalla, mutta jokainen meistä on erillainen ja jollekkin sekoitus vain ei sovi, eli voi tulla omituisia sävyjä, riippuu tietysti kulmakarvojen omasta väristä.

Itse suosittelisin että jos sekoittaa ruskeaa ja mustaa, niin laita kuitenkin enemmän ruskeaa kuin mustaa sekoituksiin.

Mutta kuten jo sanoin jokainen on meistä erillainen ja kuka haluaa kuinkakin tummaa, mustaa tai ruskeaa, jokaisella on se oma maku ja tyyli.

Toivon kaikille hyviä värjäystuloksia, ja muistakaa että ensin värjäys sitten vasta nyppiminen. (jos nyppii ensin ja sitten vasta värjää, voi väriaine aiheuttaa karvatupin tulehdusta. ja helpompihan on nyppiä kun näkee mitkä on värjätty.)

Link to comment
Share on other sites

olen myös pitkän aikaa väjännyt kulmat itse..mutta silti olen laittanut lisä väriä kulmakynällä,koska en tykkää kun on niin "harvassa"karvoja..nyt löysin vielä paremman lisävärin..pirun kallis kylläkin,mutta todella toimii.tälläinen kun shiseido eyebrow and eyeliner compact.siis samassa kaks ruskeeta väriä +kaksipäinen sivellin jolla voi laittaa kulmat ja rajaukset...löytyy kolmea eri sävyistä duoa. ::)

Link to comment
Share on other sites

Mä ainakin olen sekoittanut Refectocilin mustaa ja ruskeaa ja ihan sopiva väri ollut. Luulen että mustasta tulisi liian tumma ja ruskeasta taas liian punainen? Voin olla kyllä väärässä, koska en ole koskaan värejä sekoittamatta käyttänyt  :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Hyvin onnistuu kotona värjääminen!

Itselläni on kosmetologin muotoilemat kulmat, joten niitä on helppo pitää kuosissa kotona sekä nyppien ja värjäten. Edellä mainitut värimerkit toimivat hyvin. Nypin kulmat edellisenä päivänä ja värjään seuraavana, muutoin ihoni hieman ärtyy. En käytä vaselinia kulmakarvojen ympärillä, koskaan ei ole muualle ihoon väriä tarttunut, kun sen sievästi kulmille levittää.

Link to comment
Share on other sites

Refectocilin värejä VOI sekoittaa keskenään, USKOKAA minua  ;D Refectocilillä on tosiaan harmaata, mustaa, tummanruskeaa, ammattilaisilla on saatavilla enemmän sävyjä ja minun mielestäni monilla ammattilaisilla on hyvin laaja väri skaala.

Tuosta harmaan ruskeasta, se sopii oikeasti tosi monille suomalaisille, harmaa ei tee harmaata, vaan se pehmentää ruskean sävyä.... Esim. Tumman ruskeaa sotkee harmaan kanssa tulee pehmeämpi tumman ruskea sävy.

Siis miten tuo väri muuttuu... Jos sotket enemmän ruskeaa kuin harmaata, niin tulee voimakkaampi ruskea, jos enemmän harmaata, tulee soft ruskea, se riippuu ihan suhteesta, jos tykkää tietyn laisesta niin kannattaa muistaa kuinka paljon sotki tuotteita keskenään.

Refectocilia kyllä saa esim sokokselta. On hyvä. Muistakaa kuitenkin että vähittäis tavara kaupoissa myytävät refectocilin värit ovat kuluttaja koostumuksia, samalla tavalla kun väri paketit kaupoissa. Partureilla on ammattilais hiusvärit niin kosmetologeilla tms, on kulmien ja ripsien värjäämiseen vaikka esim. merkki olisi sama niin on ammattilaiskoostumus. Ammattilaisille ja kuluttajille myydään refectocilia, valmistaja ja merkki on sama mutta niissä on tosiaan erilainen koostumus ja ammattikoostumuksessa väri on pitkäkestoisempi ja voimakkaampi. Toivottavasti oli joillekin apua....  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Itse olen vannoutunut Refectocilin käyttäjä. Omat kulmani ovat onnettomat, vaaleat ja lähes näkymättömät, joten varsinkin kesäisin tykkään värjätä ne, niin ei tarvitse joka päivä piirrellä. Alati vaihtuvan tukanvärin takia olen monesti joutunut sekoittamaan kahta eri väriä, ja juuri tuossa Refectocilissä se toimii mainiosti. Väri tosin haalenee lasimaisista karvoistani melko äkkiä, mutta tuubit ovat kiitettävän riittoisia.

Minulla kun on ongelmana juuri tuo kulmien erottumattomuus, olen helpottanut symmetrisen lopputuloksen aikaansaamista piirtämällä hennosti kulmien muodon esiin ennen värjäämistä. Tätähän ei suositella koska kulmien pitäisi olla puhtaat ja rasvattomat värjäystä varten, mutta itselläni ko. toimenpide ei ole vaikuttanut lopputulokseen.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Itse olen värjännyt vuosia värittömiä kulmiani. Käytän Refectocilin värejä: puolet tummanruskeaa ja puolet vaaleanruskeaa sekä 9 % hapete (saa apteekista). Väristä ei tule liian harmaa eikä tumma (olen keskivaalea) ja vahva hapete lisää kestoa. Levitän värin pakkauksessa olevalla tikulla ja siistin massan muodon huolellisesti kuivalla vanupuikolla, jotta ihoon jäänyt väri ei näytä suttuiselta värjäyksen jälkeen.

Jos on epävarma tuloksesta niin värjäyksen voi tehdä monta kertaa peräkkäin niin että ensin antaa vaikuttaa vain vähän aikaa ja seuraavalla kerralla vähän kauemmin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Munkin oli pakko koittaa, kun meikkaaja kuitenkin värjää kulmat ennen häitä. Mulla on luonnostaan tosi vaaleat kulmat niin halusin vähän totutella etten sitten hääpäivänä näytä ihan oudolta. Refectocilin vaaleanruskealla (3.1) tulee tosi luonnollinen sävy, ei ollenkaan liian tumma vaikka olen antanut olla jopa 10 min, kun olen tosiaan muuten niin vaalea. Aion kyllä jatkaa värjäystä ihan vakituisesti, sen verran huolitellummalta näyttää meikkikin nyt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...