DeeBee

Kukat kampauksessa

63 viestiä aiheessa

Mulla oli aitoja ruusuja 2kpl sekä aitoa murattia vihkitilaisuudessa joulukuussa. Samanlaiset kukat tulee avioliitonsiunaukseen maaliskuussa. Floristi oli laittanut hivenen kosteaa pumpulia tms. ja rautalangan ja sitten florateippiä tms. päälle, joten kampaajan oli helppo laittaa paikoilleen ja hyvin pysyivät ja kestivät, vaikka kuvattiin pakkasessa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli Sinooperin silkkiruusuja, joita myydään 10kpl:n nipuissa. Ostin niitä kolme nippua ja kampaaja tökki niitä 3-5 nippuina hiuksiin. Pysyvät hyvin, koska niissä on rautalangasta varsi. Ei tarvinnu edes pinneillä kiinnitellä.

Olivat mun mielestä kauniita ja juri sitä mitä tahdoin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kuullut, että jollekin morsiamelle oli tehty ruusunterälehdistä rullamalla kuin pienenpieni minikalloja. Ne oli jotenkin kiinnitetty hengettömiin ja niillä hiuksiin sinne tänne. En valitettavasti ole nähnyt kampauksesta kuvaa mutta ajattelin silti tuota ainakin testata.

.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli myös banaaninutturan päällä kalla, ja mielestäni kampaus oli tosi upea. Simppeli mutta silti näyttävä. Kukkakauppias pyöritti kallaan rautalangasta ja kukkateipistä varren ja "lenksun", jolla kampaaja sai varren tukevasti pinneillä kiinnitettyä nutturan sisään. Kampaaja suihkutti vielä siihen jotain ainetta, jolla se pysyi freessin näköisenä koko päivän. Sai runsaasti ihastelua osakseen  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin kaipailisin yleisellä tasolla vinkkejä hiuksiin tulevista kukista.

Todennäköisesti mulle tulee viininpunaisia ruusuja. Mutta onko olemassa erikseen jotain hiuskoristeruusuja? Vai kelpaako ihan kukkakauppatavara, ja mitä sieltä sitten kannattaisi ostaa, ja miten ruusut on mahdollista laittaa hiuksiin.  Vai saako kampaajan kautta hankittua nuo koristeet? Varmaan tyhmiä kysymyksiä, mutta tällaisista asioista en yksinkertaisesti tiedä mitään

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle neuvottiin kukkakaupasta että kysyisin ensin kampaajalta miten hän on ajatellut kukat kiinnittää (ilmeisesti ne voidaan kiinnittää parillakin eri tavalla kampauksesta riippuen) ja ilmoitan sitten tämän tiedon kukkakauppaan jolloin he osaavat käsitellä kukat oikein. Ilmeisesti ne käsitellään ainakin jollain lakalla tms. jotta kestävät paremmin ja mahdollisesti laitetaan jotain rautalankaa yms. varteen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon ostanu mun silkkiorkideat ihan meiän lähi kukkakaupasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kokemuksia tai tietoa, miten hyvin aidot kukat kestävät hiuksissa hääpäivänä? Mitkä kukat kestävät?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli ruusunnuppuja hiuksissa ja hienosti kestivät koko päivän. Varsien ympäri oli kiedottu kukkateippiä, en tiedä oliko kukkia sitten muutoin liikkeessä käsitelty. Kiinnitys tapahtui ihan vain työntämällä kukat kampauksen (iso kiharoista koottu nuttura) sisälle, niihin oli tätä varten jätetty aika pitkä varsi. Pinnillä tai kahdella niitä kai vielä varmisteltiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun käsittääkseni myös neilikka kestää hyvin. Kukkaketjuissa löytyy aiheesta enemmän (muistaakseni).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Orkidea kestää aivan superhyvin. Mun hiuksissa olleita aitoja orkideoja olisi voinut hyvin käyttää vielä parina seuraavana päivänkin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei te joilla on ollut orkidea hiuksissa: oliko teillq niitä muutenkin häissä eli nappasitteko vaan kukistanne yhden tai kaksi hiuksia varten...vai ostitteko juuri tuohon tarkoitukseen orkideaa ja käsiteltiinkö se jotenkin kukkakaupassa tms.?

Eli kysymys on millainen sen kukan pitää olla että kampaaja sen saa kiinni hiuksiin? Miten se kiinnitetään?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ne hiuksiin laitettavat kannattaa kyllä tilata erikseen, niin floristi voi laittaa niihin sellaisen päällystetyn rautalankasysteemin (joka näyttää ihan kukan varrelta), jolla kampaaja saa kukan kätevästi kiinnitettyä. Ei ainakaan orkideoja tarvitse käsitellä millään aineilla. Niissä on luonnostaan sellainen vahamainen pinta, joka kestää kyllää lakat ym. tökötit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kokemusta parista eri kukasta. Vanhojen tansseissa hiuksissani oli paljon punaisia pieniä ruusuja, ne pysyivät oikein hyvinä kaksi päivää ( ja siis yönkin siinä välissä päässäni...). Häissäni mulla oli nutturan reunassa pari tulppaania. Epäilin niiden kestävyyttä, mutta kukkakauppiaani teki ennen päätöstä tulppaanin kestävyystestin, ja se pysyi parikin päivää hyvänä kukkakaupan hyllyllä. Hääpäivänä tulos ei kuitenkaan ollut sama. Kukat alkoivat jo kampaamon lämmössä avautua, ja onneksi meillä oli kuvaus ennen vihkimistä, koska iltapäivällä kukat olivat jo melko nuutuneita, ja nappasinkin ne kesken illan pois. Kaverini häissä kaasolla oli hiuksissaan orkidea, joka pysyi muistaakseni melko hyvännäköisenä koko häiden ajan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä suihkuttivat jotain ainetta kukan varteen, jotta se kestää paremmin. Kaasollani oli ruusuja hiuksissa, hyvin kestivät koko helteisen päivän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli pari ruusua hiuksissa, jotka säilyivät upeina koko päivän. (Kuva löytyy millainen kampaus-ketjusta) Useimmat kukkakaupat tekevät tällaiset hiuskoristeet valmiiksi pyydettäessä. Kukan varteen kiedotaan kasteltua pumpulia/vanulappu tms, ja päälle rautalankaa/vastaavaa, jolloin kostea lappu pysyy kiinni kukan varressa ja kukka saa kosteutta koko päivän. Lanka täytyy kieputtaa hyvin tiiviisti, jotta vesi ei haihdu alta pois. (Vähän epätarkasti selitetty, mutta kun en ole ammattilainen...) Ruusuilla toimi, muista kukista en kyllä osaa sanoa mitään. Kannattaa ehkä kysellä kukkakaupoista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minuakin kiinnostaa se pakkasenkesto. Meillä häät marraskuun lopussa ja siirtymisiä ulkona on muutama päivän mittaan. Kestääkö orkidea hiuksissa, olisiko kenelläkään tietoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Orkidea ei tahdo oikein pakkasta kyllä kestää  :-/ mutta jos ulkona on vain hetken ja suojana mahdollisesti jotain, niin uskoisin sen kestävän (näin toivon, koska itselle tulee orkideoja hiuksiin ja vetäisen viitan hupun vain siirtymisten ajaksi päälle).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasollani oli orkidea, joka kesti hienosti koko päivän. Laitettiin aamulla klo 8:00 ja juhlat loppuivat pikkutunneilla. :)

Oli luonnossa todella kaunis ja näyttävä varsinkin tummassa tukassa. Yksi tosin katkesi tukkaan laitettaessa, joten kannattaa varata ylimääräinenkin kampaajalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli pari valkoista freesiaa hiuksissa ja hyvin kestivät koko päivän. Kukkiin laitettiin rautalanka kiinnitystä varten ja kostuketta varren ympärille, jotta kestäisivät raikkaana.

Freesia kesti myös hyvin sulhasen vieheenä. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aikani selailtuani ketjuja ja vaikka mitä, en löytänyt mistään sellaisia kuvia missä olisi kampauksen koristeena ollut sitä sellaista pitkää 'heinää' mitä kimpuissa usein on. Oma kimppuni tulee valkoisista kalloista ja vihreästä pitkästä heinästä (oikeaa nimeä en tiedä) ja kampaajan mielipide olisi että ei voi laittaa muuta kukkaa kuin mitä kimpussa on, ja kalla on liian iso. Päädyttiin sitten siihen että jotain vihreää mtä kimpussa on niin sitä tulee sitten tukkaan myös. Samaa mieltä olen, en vaan itse tajunnut sitä etukäteen ja ajattelin esim. tuoksuköynnöksen kukkaa. Mutta auttakee auttakee, olis kiva saada vinkkejä jostain muusta vihreästä hiuksissa kuin muratti :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

001_primary.jpg

Pieni vinkki kukkia kampaukseensa haluaville, jotka eivät kuitenkaan voi käyttää aitoja kukkia: Helsingin Design-museossa (Korkeavuorenkadulla) on myynnissä paperista tehtyjä, aidon ja kauniin näköisiä kukka"nauhoja". Ostin itse vanamonauhan, mutta siellä oli muitakin kukkalajeja, kuten ruusua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kestääkö Gerbera hyvin tukassa kokonaisen päivän? Onko kellään kokemusta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään