Kukat kampauksessa


DeeBee

Recommended Posts

Mulla oli aitoja ruusuja 2kpl sekä aitoa murattia vihkitilaisuudessa joulukuussa. Samanlaiset kukat tulee avioliitonsiunaukseen maaliskuussa. Floristi oli laittanut hivenen kosteaa pumpulia tms. ja rautalangan ja sitten florateippiä tms. päälle, joten kampaajan oli helppo laittaa paikoilleen ja hyvin pysyivät ja kestivät, vaikka kuvattiin pakkasessa...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Mulla oli myös banaaninutturan päällä kalla, ja mielestäni kampaus oli tosi upea. Simppeli mutta silti näyttävä. Kukkakauppias pyöritti kallaan rautalangasta ja kukkateipistä varren ja "lenksun", jolla kampaaja sai varren tukevasti pinneillä kiinnitettyä nutturan sisään. Kampaaja suihkutti vielä siihen jotain ainetta, jolla se pysyi freessin näköisenä koko päivän. Sai runsaasti ihastelua osakseen  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Minäkin kaipailisin yleisellä tasolla vinkkejä hiuksiin tulevista kukista.

Todennäköisesti mulle tulee viininpunaisia ruusuja. Mutta onko olemassa erikseen jotain hiuskoristeruusuja? Vai kelpaako ihan kukkakauppatavara, ja mitä sieltä sitten kannattaisi ostaa, ja miten ruusut on mahdollista laittaa hiuksiin.  Vai saako kampaajan kautta hankittua nuo koristeet? Varmaan tyhmiä kysymyksiä, mutta tällaisista asioista en yksinkertaisesti tiedä mitään

Link to comment
Share on other sites

Minulle neuvottiin kukkakaupasta että kysyisin ensin kampaajalta miten hän on ajatellut kukat kiinnittää (ilmeisesti ne voidaan kiinnittää parillakin eri tavalla kampauksesta riippuen) ja ilmoitan sitten tämän tiedon kukkakauppaan jolloin he osaavat käsitellä kukat oikein. Ilmeisesti ne käsitellään ainakin jollain lakalla tms. jotta kestävät paremmin ja mahdollisesti laitetaan jotain rautalankaa yms. varteen?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minulla oli ruusunnuppuja hiuksissa ja hienosti kestivät koko päivän. Varsien ympäri oli kiedottu kukkateippiä, en tiedä oliko kukkia sitten muutoin liikkeessä käsitelty. Kiinnitys tapahtui ihan vain työntämällä kukat kampauksen (iso kiharoista koottu nuttura) sisälle, niihin oli tätä varten jätetty aika pitkä varsi. Pinnillä tai kahdella niitä kai vielä varmisteltiin.

Link to comment
Share on other sites

Hei te joilla on ollut orkidea hiuksissa: oliko teillq niitä muutenkin häissä eli nappasitteko vaan kukistanne yhden tai kaksi hiuksia varten...vai ostitteko juuri tuohon tarkoitukseen orkideaa ja käsiteltiinkö se jotenkin kukkakaupassa tms.?

Eli kysymys on millainen sen kukan pitää olla että kampaaja sen saa kiinni hiuksiin? Miten se kiinnitetään?

Link to comment
Share on other sites

No ne hiuksiin laitettavat kannattaa kyllä tilata erikseen, niin floristi voi laittaa niihin sellaisen päällystetyn rautalankasysteemin (joka näyttää ihan kukan varrelta), jolla kampaaja saa kukan kätevästi kiinnitettyä. Ei ainakaan orkideoja tarvitse käsitellä millään aineilla. Niissä on luonnostaan sellainen vahamainen pinta, joka kestää kyllää lakat ym. tökötit.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 10 months later...

Mulla on kokemusta parista eri kukasta. Vanhojen tansseissa hiuksissani oli paljon punaisia pieniä ruusuja, ne pysyivät oikein hyvinä kaksi päivää ( ja siis yönkin siinä välissä päässäni...). Häissäni mulla oli nutturan reunassa pari tulppaania. Epäilin niiden kestävyyttä, mutta kukkakauppiaani teki ennen päätöstä tulppaanin kestävyystestin, ja se pysyi parikin päivää hyvänä kukkakaupan hyllyllä. Hääpäivänä tulos ei kuitenkaan ollut sama. Kukat alkoivat jo kampaamon lämmössä avautua, ja onneksi meillä oli kuvaus ennen vihkimistä, koska iltapäivällä kukat olivat jo melko nuutuneita, ja nappasinkin ne kesken illan pois. Kaverini häissä kaasolla oli hiuksissaan orkidea, joka pysyi muistaakseni melko hyvännäköisenä koko häiden ajan.

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli pari ruusua hiuksissa, jotka säilyivät upeina koko päivän. (Kuva löytyy millainen kampaus-ketjusta) Useimmat kukkakaupat tekevät tällaiset hiuskoristeet valmiiksi pyydettäessä. Kukan varteen kiedotaan kasteltua pumpulia/vanulappu tms, ja päälle rautalankaa/vastaavaa, jolloin kostea lappu pysyy kiinni kukan varressa ja kukka saa kosteutta koko päivän. Lanka täytyy kieputtaa hyvin tiiviisti, jotta vesi ei haihdu alta pois. (Vähän epätarkasti selitetty, mutta kun en ole ammattilainen...) Ruusuilla toimi, muista kukista en kyllä osaa sanoa mitään. Kannattaa ehkä kysellä kukkakaupoista.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Aikani selailtuani ketjuja ja vaikka mitä, en löytänyt mistään sellaisia kuvia missä olisi kampauksen koristeena ollut sitä sellaista pitkää 'heinää' mitä kimpuissa usein on. Oma kimppuni tulee valkoisista kalloista ja vihreästä pitkästä heinästä (oikeaa nimeä en tiedä) ja kampaajan mielipide olisi että ei voi laittaa muuta kukkaa kuin mitä kimpussa on, ja kalla on liian iso. Päädyttiin sitten siihen että jotain vihreää mtä kimpussa on niin sitä tulee sitten tukkaan myös. Samaa mieltä olen, en vaan itse tajunnut sitä etukäteen ja ajattelin esim. tuoksuköynnöksen kukkaa. Mutta auttakee auttakee, olis kiva saada vinkkejä jostain muusta vihreästä hiuksissa kuin muratti :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

001_primary.jpg

Pieni vinkki kukkia kampaukseensa haluaville, jotka eivät kuitenkaan voi käyttää aitoja kukkia: Helsingin Design-museossa (Korkeavuorenkadulla) on myynnissä paperista tehtyjä, aidon ja kauniin näköisiä kukka"nauhoja". Ostin itse vanamonauhan, mutta siellä oli muitakin kukkalajeja, kuten ruusua.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...