katinka

Kaikki ripsistä

169 viestiä aiheessa

Meikkipohjaketjussa hehkutettiin 38:a. Mulla ainakin se tekee ripsistä jotenki tyhmän näköset, siis tosi lyhkäset ja harvat. Vaikka sitä moni hehkuttaa ja ehottomasti sen poistamisen helppouden takia se on hyvä, niin mun mielestä se ei oo ripsikoostumuksellisesti kiva. Siispä kysynkin: onko kukaan törmänny vastaavan helposti poistettavaan kyynelten kestävään ripsariin? Entä onko kukaan kokeillu esim. oriflamella olevaa normiripsarin päälle laitettavaa tököttiä, joka tekee "mistä vaan ripsarista vedenkestävän"? Miten ne sit saa lähtemään pois?

Silmät on niin herkät, ettei ne kestä arkikäytössä vedenkestävän ripsarin poisottoaineita, eikä yhen päivän takia viittis ostaa poisottotököttiä ja kokonaista ripsaria. Tommonen päälle sutastava tökötti kuulostais paljon paremmalta, ja sitä varmaan tulis joskus myöhemminkin käytettyä. Ja sen kanssa voi käyttää omaa lempiripsaria! :-X Jollei se jotenkin pilaa sen lempiripsarin lopputulosta...

Käytän itse kolmekasia jatkuvasti ja juju on siinä, että juuri avattuna ripsiväri on hyvin juoksevaa eikä oikein tahdo tarttua ripsiin. Tähän auttaa pari juttua: Joko heti pyyhkii harjan puhtaaksi ylimääräisestä ripsiväristä ja sitten kastaa sen uudelleen putkiloon. Jostain syystä väri tarttuu sitten vähän paremmin. Jos ei raaski pyyhkiä hyviä värejä pois niin sitten kannattaa laittaa väri ainakin kahdessa erässä siten, että sutii sitä ensin vain ripsen päihin ja antaa kuivahtaa. Sen jälkeen sitten vasta koko pituudelta parikin kertaa. Ja antaa tietysti taas kuivahtaa välissä. Noin viikon kuluttua avaamisesta ripsiväri on minun mielestäni jo koostumukseltaan napakampaa ja siitä tulee tuuheamman näköiset ripset. Muilta ominaisuuksiltaan kun kolmekasi on minusta ihan ylivoimainen (ei valu, ei varise, ei lähde pois itkiessä eikä sateessa ja helppo poistaa kuitenkin kuumalla vedellä) niin jaksan kyllä väkrätä tuon uuden pakkauksen kanssa aina. Ja ihan paras keino saada uusi väri tarttumaan on ensin vetää yksi kerros vanhalla, vähän kuivahtaneella ripsivärillä ja siihen päälle sitten uutta väriä. Sen takia säilytän aina vähän aikaa sitä kuivunutta vanhaa ripsiväriputkiloa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sitä 38`c ripsaria on kolmella eri harjalla, se pieni, pidentävä ja tuuheuttava. Cliniquella on kaksi mascaraa jotka lähtee 39`c vedellä. Shiseidon Perfect Mascara ja Estee Lauderin Double Wear on kanssa hyvin pysyviä ja lähtevät vedellä.

Clarinssilla on sellänen geeli jonka voi laittaa minkä tahansa mascaran päällä ja tulos on vedenkestävä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ostin juuri yhden noista Cliniquen ripsareista ja lähtee viileämmälläkin kuin 39C, samalla tavalla kuin Kanebo. Muutenkin tuntuu olevan ominaisuuksiltaan hyvin pitkälle samanlainen: ei varise, pidentää, taivuttaa jne. Ja tuo tuoreusongelma noissa ripsareissa on kyllä rasittava mutta tosiaan ajan kanssa se helpottaa. Myös olen kuullut että jos tuubin jättää pariksi tunniksi raolleen niin koostumus tiivistyy vähän ja aineen levitys onnistuu hyvin. Tätä en ole kokeillut mutta järjellä ajateltuna sitähän se voisi olla: liiallisen veden haihtuminen eli tiivistyminen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin laittamassa kestoripset (minkki) muutama kuukausi ennen häitä ja nyt olen ihan jumissa niihin. Monet ovat kehuneet ripsiä upeiksi, mutta luonnollisiksi, aivan kuin olisi joku super-ripsari käytössä. Eivät siis ole ihan feikin näköiset, niin kuin saattaa joskus nähdä. Ripset ovat kestäneet hyvin, ne ovat kauniit ja helppohoitoiset (harjaus ojoon aamuin illoin) ja aivan unelmat aamuisin ajankäytön suhteen (ei tarvitse kuin pistää vähän aurinkopuuteria). Huoltoväli on ollut 3-4 vkoa. Kävin laitattamassa ne Leppävaaran Sellon Eve-kauneuspisteessä, siellä on monta tyttöä, jotka osaavat homman.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin varasin ajan Jyväskylään xtreme lashes-kestoripsiin. Maksaa kyllä 120€, eli tosi kallista, mutta kerrankos sitä häihinsä laittaa... Jyväskylässä ilmeisesti vain tämä yksi nainen laittaa tämän merkkisiä ripsiä, ja jää ihan justiinsa äitiyslomallekin, eli varmaan huoltoa niihin ei sieltä paikasta ainakaan sitten saa. Jos huoltoa halua, on niitä kestoripsiä muissakin paikoissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

voisiko joku ystävällisesti kertoa, että mitä eroa on tavallisilla ja minkkikestoripsillä?

Sen verran luulen ymmärtäväni, että minkkiripset on peräisin minkistä ja toiset ovat keinokuitua..

mutta onko näillä ulkonäössä eroa ja laitetaanko minkkiripset samalla tavalla kuin tavallisetkin kestoripset; karva kerrallaan? Kyllä kai tosi-naisen pitäisi tälläinenkin tietää.. :blush:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon ainakin ymmärtänyt, että minkki laitetaan samanlailla karva kerrallaan. Minkkihän on luonnontuote ja monet muut synteettisiä tuotteita, eli oisko siinä jotain kestävyys tai muuta eroa. Pitäiskö jompikumpi esim. muotonsa paremmin. En tiedä yhtään, samaa olen minäkin pohtinut. Minkillä ja silkillä pidennys on halvempaa ainakin, jos ei muuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen kävin laitattamassa ripsien pidennykset (xtreme lashes) Jyväskylässä Eve nails-liikkeessä Väinönkadulla. Maksoi 120€, mutta kyllä nyt on paljon näyttävämmät silmät. Tosin siinä laittaja jää äitiyslomalle, että sinne ei enää pääse. Samoja ripsiä saa Jyväskylästä ainakin Puistokadun Bellissimosta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luin jostain että ripsiä ei saisi taivuttaa tavallisella ripsentaivuttajalla ja että saunomista ja mahallaan nukkumista tulisi välttää. Teen kaikkea edellämainittua joten onko minun mitään järkeä edes harkita ihanaisia ripsiä? Häämatkallakin olisi huoletonta kun olisi kunnon räpsyttimet eikä tarttis aina sitä maskaraa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ mulla on extreme lasheset ja voin sanoa, että niiden kanssa voi ainakin tuon taivuttelun unohtaa. Oon myös opetellut nukkumaan puolkyljelläni/selälläni näiden ripsien myötä, tosin eri asia mistä asennosta aamulla herään :girl_haha: Saunonut oon muutaman kerran, mutta jos harrastaa sitä päivittäin/usean kerran viikossa, ripset saattavat irrota ennen aikojaan.. Ripset oli viimeks OK:t vielä noin kolmen viikon jälkeen, tosin toisessa silmässä ne pysyy jostain syystä paljon huonommin..

Mulle näissä on tärkeintä just se helppous. Ei välttämättä tarvi meikata lainkaan ja on silti huolitellun näköinen :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä tietää :) Jossain sivulla oli erikseen 'kestoripset'. Mitähän tuolla mahdetaan tarkoittaa? Ihan tavallisia liimattavia lisätupsujako?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun tekis hirveesti mieli ottaa ripsien pidennys, mutta huolettaa vaan se, että jos ne tuntuu kovin oudolta sitten.. Tai jos omat ripset kärsii niistä. Ja onhan ne aika kalliitkin. Toisaalta häämatkalla vois unohtaa meikkaamisen sitten kokonaan. Mietin vielä asiaa ja laitan joko tekotupsuja tai sitten kestopidennys..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemuksia Lauttasaaren Funny Stylessa tehdystä ripsipidennyksestä? Kuulin paikasta hyvää tuttavalta ja hintakin on kuulemma edullinen! Nettisivuilta ei paljoa infoa löydy kun päivittävät niitä juuri...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuuluuko kenenkään häälookkiin tällaiset? :D

led-eyelashes.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaaso lupas laittaa mulle materiaalikustannusten hinnalla ripsienpidennykset. Olin varautunut maksamaan työstäkin mutta kun teen sille mekon häitä varten, niin ei suostunut veloittamaan työstä. Sillä on itsellään ollut samanlaiset ja näyttivät tosi upeilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaaso maksoi mun ripsien pidennykset :blush: osana polttareita. Ripset oli X-treme Lashesin ja niitä kävin sitten koukkuun jäätyäni huollattamassa kolme kertaa. Nyt ei ripsiä ole ollut pariin kuukauteen. Tekisi kyllä mieli taas ottaa sellaiset, ehkä tässä talven mittaan vielä.

Nyt oon vaan lepuuttanut omia ripsiä ja antanut niiden palautua ehkä hienoisen kärsimisen jälkeen. Kyllähän noita kun pitkään pitää yhtä soittoa niin omat ripset hieman kärsii, vaikka kuinka noudattaisi ohjeita. Mulla on luonnostaan aika paljon ripsiä ja ei mitenkään kovin lyhyet joten kannattelevat irtoripsiä hyvin ja kestävästi, mutta tuon viimeisen huollon jälkeen huomasin ripsien irtoavan helpommin. Syynä kaiketi omien ripsien harveneminen/haurastuminen :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kun itse otin ensimmäistä kertaa ripsipidennykset, mulle laitettiin minkkiripset. Ripseni oli luonnottoman pitkät ja taipuisat, ja ripsiä oli yksi siellä, toinen täällä. Jälkeenpäin sain tietää, että minkkiripset ovat enemmän ns. juhlavammat kuin vaikkapa X-tremet tai Magicit. Itselläni on ollut molempia edellä mainittuja, mutta ehdottomasti parhaimmat ovat olleet Magic Lashesit - luonnolliset, hyvännäköiset ja vaivattomat.

Edellisellä huoltokerralla ripsiteknikkoni mainosti tuotetta nimeltä RevitaLash. Se kasvattaa omia silmäripsiä, jotka ovat esim. vaurioitumisen takia tai luonnostaan lyhyet. Tuote kuulemma myös tuuheuttaa ja tekee omista ripsistä taipuisammat. Teknikkoni oli itse käyttänyt tuotetta kolmisen kuukautta ja hänen ripset olivat samannäköiset kun mun pidennysten kanssa. Tuote muistaakseni maksaa 120€ ja kestää puolisen vuotta, joten ajattelin ehkä itse kokeilla sitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei minkkiripset oo mitenkään huonomman näköiset, luonnottomuus ja pituus riippuu aivan mitä paksuutta ja pituutta käytetään! Monesti laitetaan liian paksuja ja ne on "näyttävämmät" mutta myös luonnottomat...ja myös tekijästä kiinni, toisilla ei vaan oo taitoa.

Mä oon ottanut kaverillani helsingissä ripsiä, tekee kotonaan edullisesti olikohan uudet 50e ja huolto 40e tosi nätit ja hyvin pysyneet ja juurikin tuuheat mutta luonnolliset, koska sellaiset halusin!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koska itse teen ripsiä, niin voin sanoa, että toi liima-asia on kyllä ikuinen dilemma/keskustelunaihe. On totta, että erilaisia liimoja on paljon ja toisia markkinoidaan vahvempina kuin toisia. Mulla on ollut itselläni ripset putkeen ainakin vuoden ja joka toinen kerta ne pysyy paremmin ja joka toinen kerta tippuu nopeammin. Se johtuu siitä, että ripsen ikä on 60-90 vrk ja kun oma ripsi tippuu, tippuu myös pidennys. Joskus tippuu pelkkä pidennys ja tilalle jää silti oma ripsi, mutta se voi johtua siitä, että pidennystä laitettaessa ripsiä ei ole puhdistettu (kunnolla), jolloin liiman alle jää esim rasvaa, pölyä, silmärähmää eikä niin ollen liima tartu kunnolla ripseen vaan siihen rähmään (mikä ei aina näy paljaalle silmälle). Toinen syy siihen, miksi pidennykset eivät pysy on se, että ottaa liian pitkät pidennykset suhteessa oman ripsen pituuteen. Jos on tynkäripset, ei kannata ottaa 14mm "tuksuripsiä", koska ne ei pysy hyvänä kuin muutaman päivän. Oma ripsi ei jaksa kantaa kuin 1/3 pidempää pidennystä hyvällä menestyksellä. On olemassa myös pidennyksille tarkoitettuja hoitotuotteita, joita kannattaa käyttää, jos aikoo pitää ripset pidempään. Eli siis ne, jotka huollattavat ripsiään ja elävät niiden kanssa pitkään, niin hoitotuotteet voivat auttaa asiaa. Mutta jos haluaa ottaa vain ne yhdet pidennykset, niin ei kannata tuhlata rahaansa hoitotuotteisiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistä näitä ripsien pidennysten hoitotuotteita saa? Itsellä ollut nyt vuoden verran pidennykset ja ehkä pikkuhiljaa alkaa tuntua että omat ripset ovat alkaneet haurastua. Tosin välillä ripset pysyy paremmin ja välillä huonommin. Minulla ripset pysyy hyvänä n. 5-6vk, mutta varon niitä aika paljon. Häiden jälkeen ajattelin pitää taukoa pidennyksistä ja katsoa mitä omille räpsyille kuuluu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hoitotuotteita saa varmaankin sieltä, missä käyt pidennyksissä. Ainakin mulla on myynnissä paria erilaista.

Kannattaa varautua siihen, että kun poistat pidennykset, niin omasi ei näytä ekaan kuukauteen sellaisilta, millaiset olivat ennen pidennyksiä, koska uusien ripsien täytyy antaa kasvaa. En ole itse kokeillut noita pidennysseerumeita, joita nyt näyttää olevan paljon myynnissä, mutta voihan sellaista kokeilla. Näyttää vaan olevan aika hintavia ja jos ei toimikaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole uskaltanut kokeilla noita ripsienpidennyksiä. Itseasiassa mulla on itelläni luonnostaan jo aika pitkät ripset, mutta tuuheutta kaipaisin niihin. Ostin Citydealistä DHC-merkkistä ripsiseerumia ja laitan sitä yöksi aina puhtaisiin ripsiin. Pakko kyllä sanoa että tuuheutta ja pituuttakin on tullut ihan kivasti. Epäilin vähän tuotteen toimivuutta kun ostin sen ja ajattelin että kokeillaan kuitenkin. :) Eli tämä vain pienenä vinkkinä jos joku ei halua/pysty tuhlaamaan ripsipidennyksiin niin kannattaa kokeilla jotain seerumia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon miettinyt kans tota ripsiseerumia. Kuulemma toimii. Itselläni on ollut kyllä jo ainakin vuoden ripsien pidennykset ja niissä hyvä puoli on se, että näyttää aina meikatulta. Teen kolmivuorotyötä eikä meikkaaminen kuudelta aamulla jaksa aina kiinnostaa. Myöskään yövuoro ripsarit poskella ei houkuttele. Siksi tykkään pidennyksistä, koska ne on aina kaarevat ja meikatun näköiset. Eihän se pidennys tarkoita sitä, että pitää ottaa omia ripsiä kauheesti pidemmät pidennykset. Mut ymmärrän kyllä, että toi seerumi on sellasille hyödyllinen, joilla ei pituutta tai tuuheutta ole omasta takaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin olen miettinyt tuota seerumia, mutta en ole ollut kovinkaan vakuuttunut, tehoaako se oikeasti. Kiva kuulla positiivisista kokemuksista.

Pidennyksiä en halua, sillä ripseni ovan luonnostaan suht pitkät, ja pelkään miten pidennykset vaikuttaisivat omiin ripsiin.. Seerumia voisi harkita Nellyn kokemusten perusteella :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään