pirimari

Silmälasit vai piilolinssit?

372 viestiä aiheessa

Ehdottomasti piilarit. Vaikka lasit pääsäkin näytän ihan ok:lta, tosin vähän ehkä liian sihreeriltä, mut lasit heijastaa kuvissa niin "kauniisti", että jo sen takia jätän ne pois. Tosin myös siksi, että näytän kauniimmalta ilman :) Käytän yleensä laseja 50/50 hereilläoloajasta. Otan kyllä lasit varmaan mukaan, jos illalla piilarit alkaa kuivumaan, mutta sitten on varmaan muutenkin kuvat jo otettu :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piilarit päähän ehdottomasti. Mukaan silmätippoja, niin pystyn varmasti pitämään piilareita koko juhlan ajan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piilarit tai sokkona. Käytän suunilleen kolmeen jaettuna kertakäyttöpiilareita, silmälaseja tai en mitään. Mun näkö ei siis oo niin huono, ettenkö voisi olla päivän ilman lasejakin, mutta ehkä piilarit päässä olisi mielyttävämpää.

 

Tässäpä sitten pieni kynsiongelma. Että jos on yhtään pidemmät kynnet, niin miten ihmeessä mä saan linssit kaivettua yöllä silmistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

iiinez, itse ainakin olen pitkillä kynsillä ottanut piilolinssin pois silmästä niin, että painan etusormen piilolinssin päälle ja liikutan piilolinssin silmän keskeltä silmänurkkaan. Näin piilolinssi on helppo ottaa kynnenkin kanssa pois silmästä. Tosin itselläni ainakin saattaa alkaa kyyneleet valumaan silmästä, kun tekee näin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitan piilarit,mutta varmaan joudun jossain vaiheessa vaihtamaan lasit kun voipi alkaa päätä särkeä.Eipähän tarvii murehtia heijastuksia kuvissa tai kuivailla kyyneleisiä rillejä.Pitää varmaan muutenkin ruveta pitämään piilareita enemmän nyt kun alkaa päivettyä kasvot ettei oo sitten somia valkoisia sankojen kuvia naamassa hääpäivänä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piilarit olen laittamassa minäkin. Olen nyt muutenkin tässä jo parisen vuotta tehnyt niin että vaikka laseja muuten kokopäiväisesti käytänkin niin kesällä hommaan sitten kuitenkin kolmeksi kuukaudeksi ne piilarit. Näin tulen tekemään myös tänä kesänä ja näinpä ollen piilarit tulee olemaan silmissä myös sitten silloin hääpäivänä. Todennäköisesti varaan kyllä lasitkin mukaan siltä varalta jos silmät sattuu kuivahtamaan liikaa, tai sitten silmätippoja vähintään... tai ehkä onkin parasta varata varmuuden vuoksi molemmat. :P 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kummatkaan  :girl_dance:  ^_^  Toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja kävin laserleikkauksessa vuoden alussa. Lasit päässä näytän varsinkin valokuvissa typerältä ja viime vuosina piilolinssien käyttö muuttui hankalaksi, roskan tunnetta ja kuivutta silmissä yms. Ilman leikkausta olisin kuitenkin ehdottomasti laittanut kuukausilinssit, tuoreena paketista, ja kostutustipat mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihjatkaa hyvinstä kostutustipoista jos tietoa, aion laittaa piilarit mutta jo muutaman tunnin käytön jälkeen tuntuvat kamalan kuivilta eikä näe hyvin. Lisäksi huolettaa jääkö lasien käytöstä kesän aikana rajat kun häät vasta loppukesällä en tiedä pystyykö niitä peittämään

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihjatkaa hyvinstä kostutustipoista jos tietoa, aion laittaa piilarit mutta jo muutaman tunnin käytön jälkeen tuntuvat kamalan kuivilta eikä näe hyvin. Lisäksi huolettaa jääkö lasien käytöstä kesän aikana rajat kun häät vasta loppukesällä en tiedä pystyykö niitä peittämään

ainakin ketjussa Vuotavat silmät asiasta on keskusteltu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Meikillä on ainakin iteltäni saanut ammattimeikkaaja auronkolasien rajat miltei kokonaan piiloon... Mulla oli vielä kunnon pandasilmät B) Luulisin, että silmälasin rajat eivät ole niin näkyvät?

 

Mäkin voisin ottaa vinkkejä hyvistä kosteustipoista, en ole käyttänyt koskaan. Mutta nyt vois hommata, ettei tartte ottaa piilareita kesken illan veks.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piilolinssit ehdottomasti. Silmälasit eivät ole koskaan kuuluneet mun juhlalookkiin, joten en osaa kuvitella itseäni silmälasit päässä alttarilla. Käytän muutenkin piilareita melkeinpä joka päivä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin, tämäkin dilemma. 

 

Oon tottunu käyttämään nykyään ihan sankalaseja. Nää nykyiset pukee mua tosi hyvin ja peilikuva näyttää oudolta ilman. Mutta: nää nyt ei kuitenkaan oo enää uudenuutukaiset ja naarmuttomat, niin eivät mielestäni ole kuitenkaan se paras vaihtoehto hääjuhlaan. Samalla aikaa näiden arkilasieni kanssa hankitut toiset lasit ovat lähes koskemattomat, mutta eivät ole a) yhtä mukavat päässä B) yhtä hyvin mun kasvoihin sopivat c) yhtä hyvin hääpukuuni (/asusteihin) sopivat

 

En myöskään haluaisi pitää näitä kuvassa, koska laseissa on niin paljon miinusta, että tietyissä kuvakulmissa linssit pienentävät sivuilta niin paljon, että niiden läpi katsottuna mun ohimoissa näyttäisi olevan kuopat. :/

 

Piilarirumbaan taas kyllästyin jotekin niin pahasti vuosia sitten, etten enää jaksaisi, mutta mielessä on nyt kuitenkin, että ottaisin elokuulle piilarit. Tosin ehkä kannattaisi pitää koko kesän, jos naama päivettyy, niin ei tulis mitään sankojen rajaa näkyviin.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä kun kyseltiin noista tipoista, niin Piiloset biodrops on toiminut ainakin mulla. Noissa on hyvää se, että tippoja voi laittaa myös linssien ollessa päässä.

 

Jos haluaa ehdottomasti piilarit ja ei ole tottunut käyttämään niitä, kannattaa aloittaa harjoitukset hyvissä ajoin, ettei tule yllätyksiä päivän mittaan. Se on hirveä tunne, jos silmät kuivuvat pahasti ja ei se punoitus näytä kivalta kuvissakaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piilarit panen minäkin vaikken niitä nykyään paljoa käytäkään kuivien silmieni takia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Menin vähän pidemmälle: laserleikkaus! Päiväkään en ole kyllä katunut, onhan se iso satsaus omaan hyvinvointiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen niin profiloitunut silmälasien käyttäjäksi, että silmälasit. Pohdintaa aiheutti lähinnä että mitkä kehykset valitsen juuri hääpäiväksi :) Meinasin hankkia erikseen häärillit, mutta onneksi mulla on yhdet jotka sopivat hienosti hääpukuni väreihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ilman laseja minäkin oon ajatell olla hääpäivänäni vaikka lasit mulla kokoajan ollu 22 vuoden ajan. tarvii vaan aloittaa hyvissä ajoin piilari harjoittlelu ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meinaan olla lasit päässä. Osa hääkuvista

otatetaan tosin ilman laseja.
 

Mulla on onneksi niin vähän miinusta laseissa, etten ole ihan sokea

ilman lasejakaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yleensä pidän laseja koko ajan päässä, mutta en ole myöskään ihan sokea ilman laseja, vaikken täysin selvästi näekään. Ainakin osa kuvista otetaan ilman laseja(osa lasien kanssa) ja hääjuhlan mahdollisesti alotan ilman rillejä ja laitan sitten päähän kun siltä tuntuu. En ilmankaan osaa olla, kun oon niin tottunut rilleihin jo :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitan piilarit, ja olen loppuillan sitten sokeana, jos ne alkavat hiertää. En vain kestä ajatusta hää/juhlapuku + rillit... kaikella kunnioituksella heitä kohtaan, joille se on ok tai välttämätöntä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piilarit B) Jos vain satunnaisesti käyttää piilareita, niin kannattaa ennen häitä hieman treenailla silmien kanssa piilareiden käyttöä, että silmät tottuvat. Jos viimeisestä kerrasta on pitkä aika ja laitat sitten hääpäivän aamuna piilarit silmään, niin saattaa olla aika väsyneen tuntuiset silmät illan pikkutunneilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piilarit! Sellaiset supervesipitoiset toimivat ainakin minulla pitkänkin päivän. Sen sijaan en ollenkaan tykkää ajatuksesta, että herkän puvun ja kampauksen kanssa olisi lasit, varsinkin kun kehykseni ovat yleensä vähän sieltä voimakkaammasta päästä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti piilarit! Otan kyllä rillit sitten yötä varten mukaan, jos juhlinta venähtää ja silmät kaipaavat lepoa pillareista.

Hyvä, että tämäkin aihe oli nostettu taas esiin, niin muistin varata optikkoajan piilareita varten. Nykyiset vahvuudet eivät välttämättä ole ihan parhaat.

Muokattu: , käyttäjä: nilmelwen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todennäköisesti piilarit täälläkin, käytän usein kertakäyttöisiä piilareita juhlissa, uimassa ym urheiluharrastuksissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään