Jump to content
Naimisiin.info

Silmälasit vai piilolinssit?


Recommended Posts

Mä ajattelin pitkään tätä asiaa, ja päädyin siihen että käytän silmälasit.. Mulla on niin paha näkövika että sitä ei pystytä kunnolla korjaa piilareilla.. Ja sitäpaitsi mulla on ollut laseja ihan 1½ vuotiaasta asti, tuntuu oudolta olla ilman.

Joskus yläaste-lukioaikana käytin välillä piilareita, mutta en koskaan pystynyt olla niitten kanssa esim. koulussa koska en osannut lukea kunnolla..

Kuvat onnistuisi varmaan paremmin piilareiten kanssa, mutta toisaltaan haluan tunnistaa kaikki vieraat ja olla saamatta kovaa päänsärkyä sen takia ettei näe kunnolla :P

Muokattu: , käyttäjä: Hippie86
Link to comment
Share on other sites

Piilarit on mun valinta, vaikka omaankin tällä hetkellä suht juhlavat ja omasta mielestä hienot lasit. Juhlissa on aina ollut piilarit ja häissä laitan myös. Pitää vaan testata, miten niiden kanssa käy, jos itku pääsee. :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Itselläni ei laseja oo, mutta mun mielestä piilarit on ihan ehdottomat, jos vaan morsian/sulhanen sellaisia voi pitää.

Vaikka käytössä olis kuinka hienot silmälasit tällä hetkellä , niin kyllä hääkuvat, joissa morsiamella tai sulholla on silmälasit, on melko huvittavaa katseltavaa 20 vuoden kuluttua :)

Link to comment
Share on other sites

Piilarit. Käytän itsekin laseja mutten ikinä juhlissa enkä edes esim. baarissa. Ne ei vaan sovi mun mielestä juhlapukeutumiseen.

Link to comment
Share on other sites

Käytin itse piilareita paljonkin lukioaikana, mutta ne on nyt jääneet. Hääpäivänä käytän laseja, mutta virallisessa hääkuvassa otan ne pois (eli yritän sokkona pärjätä kameran edessä) :unsure: Meille tulee muutenkin niin pieni juhla, että jos/kun ihmiset ottaa siellä kuvia, voin ottaa lasit siksi aikaa pois. Näin olen suunnitellut, mutta jos mieli muuttuu ehtisin vielä hyvinkin ottaa piilarit käyttöön ennen sitä, varsinkin kun on kokemusta niistä, mutta en ole vielä päättänyt varmaksi mitään.

Link to comment
Share on other sites

Mä en uskaltaisi olla kameran edessä ilman laseja, koska siristelen huomaamattani kun en näe kunnolla. Tiedä sitten osaako ammattikuvaaja ottaa sen huomioon?

Link to comment
Share on other sites

Piilarit. Käytän itsekin laseja mutten ikinä juhlissa enkä edes esim. baarissa. Ne ei vaan sovi mun mielestä juhlapukeutumiseen.

Hirveän monet on sitä mieltä, mutta edelleen mä kyseenalaistan sitä samalla perusteella kuin aiemminkin: mitä jos ei oikeesti voi käyttää piilolinssejä ? Olis se vähän ikävää, jos joku vaikka kommentois mun häissä jollekin, että "Onpa morsian tyylitajuton kun pitää laseja, ei se kuulu juhlapukeutumiseen".

Tämä ei nyt ollut sulle Tiffy mikään valitus, mutta yleisellä tasolla mua kiinnostaa mitä ihmiset miettii :)

Eli gallup: ajatteletteko te yleensä samon muiden kohdalla vai oletteko vain sitä mieltä, ettette ITSE laittais laseja ?

Link to comment
Share on other sites

Hirveän monet on sitä mieltä, mutta edelleen mä kyseenalaistan sitä samalla perusteella kuin aiemminkin: mitä jos ei oikeesti voi käyttää piilolinssejä ? Olis se vähän ikävää, jos joku vaikka kommentois mun häissä jollekin, että "Onpa morsian tyylitajuton kun pitää laseja, ei se kuulu juhlapukeutumiseen".

Tämä ei nyt ollut sulle Tiffy mikään valitus, mutta yleisellä tasolla mua kiinnostaa mitä ihmiset miettii :)

Eli gallup: ajatteletteko te yleensä samon muiden kohdalla vai oletteko vain sitä mieltä, ettette ITSE laittais laseja ?

Kyllä minunkin täytyy sanoa, että useat silmälasit "arkistavat" hienonkin kokonaisuuden, mutta riippuu kylläkin ihan lasien tyylistä ja muusta pukeutumisesta. Mielestäni kyse on vähän samasta asiasta, että jos häitä varten laitat kaulaan jonkun siron riipuksen ja päähän kevyen hopeisen/kultaisen lankatiaran, niin mustat tai räikeät muovisankaiset tai muuten raskaat lasit näytävät hassuilta. Eihän sitä hiuksiinkaan laiteta mitään muovisia/raskaita tai väärän värisiä klipsuja tai pompuloita tai kaulaan korua, joka ei sovi hääpukuun. Eli tavallaan silmälasit pitäisi ajatella koruna, joka täytyy valita puvun ja kampauksen tyyliin sopivaksi.

Sen sijaan siitä en niinkään stressaisi, että lasit näyttävät hassuilta 20v päästä. Jos on riittävän klassinen ja neutraali malli, niin tuskin pistävät silmään pitkän ajan päästä. Jos taas kaikkia muotioikkuja seuraa pukeutumisessa yms., niin sitten kyllä puku ja kampauskin näyttävät koomisilta kymmenien vuosien päästä, joten lasit sopivat hyvin samaan pakettiin.

Jos itse en voisi käyttää piilareita ollenkaan, ostaisin varmaankin jotkut sirot, juhlavat ja iättömät pokat juhlakäyttöä varten. Tosin tämänhetkiset lasit ovat sen verran neutraalit, että nekin ehkä kävisivät. Itselläni lasien voimakkuudet eivät enää ole muuttuneet vuosiin ja muu tyylikin on aika klassinen vuodesta toiseen, joten joka vuosi ei tarvitsisi hankkia monia laseja.

Link to comment
Share on other sites

Mä en uskaltaisi olla kameran edessä ilman laseja, koska siristelen huomaamattani kun en näe kunnolla. Tiedä sitten osaako ammattikuvaaja ottaa sen huomioon?

No joo, se olikin vain suunnitelma ja tänään asiaa uudelleen mietittyäni tajusin että meneehän se vähän vaikeaksi... ehkäpä mä sitten käyn piilarit hakemassa niin ei ainakaan tarvi siristellä :D toivottavasti osaan vielä käyttää niitä vuosien tauon jälkeenkin :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Itse laitan piilolinssit. Se on luonteva valinta, koska käytän arkisinkin piilolinssejä, ja laseja vain kotosalla.

Varmaankin silloin, jos käyttäisin vain laseja ja tykkäisin niistä, pitäisin niitä päässä myös häissä, koska ne tavallaan kuuluisivat imagoon. Joitakin ihmisiä lasit pukevat oikein hyvin, mitäpä niitä silloin piilareihin vaihtamaan häissäkään.

Link to comment
Share on other sites

Itselläni ei tule olemaan millään tavalla iättömät tai eleganssit lasit hääpäivänä - edelliset lasit olivat hengettömät ja suht huomaamattomat, nyt vaihtui päähän voimakkaammilla sangoilla ja kehyksillä olevat lasit. Ja edelleen aion pitää lasit päässäni häissä.

Se nyt on melkolailla varmaa, että oli päällä sitten mitä tahansa, se tulee näyttämään 20 vuoden päästä hassulta. Mutta enpä minä aio hääpäivänä ajatella sitä, miten paljon omat lapset nauraa isin ja äipän hääkuville vaan haluan näyttää hääpäivänä itseltäni - siltä miltä muutenkin näytän nyt.

En osaa jotenkin ajatella silmälaseja koruna, ne on erottamaton osa meikäläistä :P

Link to comment
Share on other sites

Piilarit. Käytän molempia, joskin lasit ovat arkikäytössä ja sitten piilarit hieman juhlavammassa. En yleensä meikkaa edes silmälaseja käyttäessä eli häihin automaattisesti piilarit.

Mulla vain vaikeutena on, että laittaako värilliset vai ei? mulla on ollu sulhon kanssa tavatessa aina ruskeat piilarit (omat silmät taivaan siniset, ei niissäkään mitään vikaa) Mut sulho tykkäs noista ruskeista silmistä. Pitäiskö äijä yllättää ja ilmestyä alttarille ruskeet piilarit päässä??

Link to comment
Share on other sites

Ottaisin kyllä piilarit, mutta mulla on tosi herkät silmät. Jos pidän piilareita pitempään kuin 4-5 tuntia, silmiä alkaa kirvellä ja ne menee punaisiksi enkä todellakaan halua sitä tukalaa oloa omiin häihini. Olen mielestäni myös hyvin oudon näköinen ilman laseja. Että se niistä piilareista. Mutta hääpäiväähän tämmöinen pikkuasia ei todellakaan pilaa!

Link to comment
Share on other sites

Ottaisin kyllä piilarit, mutta mulla on tosi herkät silmät. Jos pidän piilareita pitempään kuin 4-5 tuntia, silmiä alkaa kirvellä ja ne menee punaisiksi enkä todellakaan halua sitä tukalaa oloa omiin häihini. Olen mielestäni myös hyvin oudon näköinen ilman laseja. Että se niistä piilareista. Mutta hääpäiväähän tämmöinen pikkuasia ei todellakaan pilaa!

Itse olen todella kuiva- ja herkkäsilmäinen, en esim. voi käyttää kuin Kanebon 38, Lancomen Definicils ja Cliniquen vedenkestävä -ripsareita, koska kaikki muut (ml. herkille silmille tarkoitetut) ärsyttävät hirveästi.

Minulla oli sama vika piilareitten kanssa, kunnes löysin acuvuen päiväpiilareista tosi hyvät ja sopivilla mitoille (kaarevuus ja halkaisija). Itse ainakin huomasin, että ensimmäinen optikkoni ei ollut kovin innokas edes tilaamaan vähemmän tuttuja vaihtoehtoja, joten aluksi en saanut hyviä piilareita ja sitkuttelin huonoilla.

Myöhemmin toinen optikko ihan aidosti yritti etsiä minulle parhaat mahdolliset piilarit kokeilin kymmeniä erilaisia piilareita. Lopulta löydettiinkin käyttökelpoiset kuukausipiilarit ja vielä niitä paremmat päiväpiilarit (joita käytän nykyään). Jos kovassa auringonpaisteessa tai siitepölyaikaan tuntuu ärsytystä, käytän lisäksi kostuttavia silmätippoja.

Uskon siis, että useimmille kuiva-/herkkäsilmäisillekin löytyisi sopivat piilarit, joita voi ongelmitta käyttää satunnaisesti (vaikkei joka päivä voisikaan käyttää). On tietysti asia erikseen, jos ei halua käyttää. Sitten kannattaa satsata silmälasivalikoimaan.

Link to comment
Share on other sites

Piilareilla juhlin ja käytän kosteuttavia silmätippoja, sillä kärsin kuivista silmistä ja siksi arkena käytän mieluiten laseja.

Häissä en voisi kuvitellakaan olevani olla ilman piilareita

Link to comment
Share on other sites

Ite kävin kans tänään hakemassa piilarit...16 vuotta ehdin silmälaseja pitää...ja luulen että nyt niitä ei suuremmin tuu enää pidettyä...elämä paljon helpompaa kun ei tarvi laseja kokoajan nostella :D

Link to comment
Share on other sites

itse ostin uudet lasit jotka ovat metallipinkin värisiä... tosi nätit kyllä (hempeet). päätin etten ala tappelemaan piilareitten kans, lähtis muuten loppukin järki :D

Link to comment
Share on other sites

Moikka!

Mä meinaan kanssa laittaa ylihuomenna eli hääpäivänä piilarit. Mua askarruttaa vaan se, että voinko niitä kertakäyttösiä piilareita pitää tollasen tosi pitkän päivän, kun oon sitä kolme ennen hääpäivää harjotellu? Optikko kyllä sano, että voin ja sain sellasia tippoja joita voin sitten laittaa, jos silmät tuntuu kuivuvan. Voisiko joku pikaisesti valaista minulle tätä asiaa.

Itse kävin tänään varaamassa ajan sovitukseen ja optikko kysyi sitten häiden ajankohtaa. Vastasin että syyskuun lopulla ja hän kommentoi, että "No hyvä että on aikaa, joskus jotkut tulee samalla viikolla varaamaan aikaa kun eivät tiedä, että silmät ei totu heti". Tulkitsisin tuon niin, että ainakin viikko olis hyvä totutella. Ja mulla ainakin pelkkä sovitussysteemi menee niin, että saan mukaani viis paria ja viidennen jälkeen menen kontrolliin, jonka jälkeen optikko vasta kirjoittaa reseptin ja saan tilattua linssejä jatkuvaan käyttöön.

Toki tuo kolme kertaa on enemmän kuin yksi, mä en ainakaan ekalla kerralla (silloin vuosia sitten kun linssejä pidin) pystyny pitämään ku pari tuntia ja alko kirvellä. Voisin kuvitella, että kolmen kerran jälkeen alkais kirvellä ainakin jo kuuden tunnin jälkeen, etenkin jos ne on tavalliset, ei-kosteuttavat linssit. Mutta toki niistä tipoista on varmaan apua.

Millaset ne sun linssit on ? Sellaset kosteuttavat meinaan on varmaan ihan omaa luokkaansa.

Kommentoikaa nyt kuitenkin joku muukin, kirjotan vaan omasta kokemuksestani ja tosta sovitussysteemistä, joka ainakin Nissenillä oli.

Mun piti alunperin laittaa lasit, mutta sain tänään tietää, ettei sellasiin isoihin aurinkolaseihin saa linssejä voimakkuuksilla, joten päätin huonoista kokemuksistani huolimatta kokeilla piilareita, jotta voin ostaa optikolta ne unelmieni aurinkolasit ilman voimakkuuksia :) Joten aion ehkä sittenkin hääpäivänä olla ilman laseja kirkossa ja juhlan alun. Mulle laitetaan sellasia irtoripsitupsuja ja haluaisin että ne näkyis :) Illalla kyllä vaihdan varmaan lasit päähän, koska nekin on makeet.

Link to comment
Share on other sites

Mun piti alunperin laittaa lasit, mutta sain tänään tietää, ettei sellasiin isoihin aurinkolaseihin saa linssejä voimakkuuksilla, joten päätin huonoista kokemuksistani huolimatta kokeilla piilareita, jotta voin ostaa optikolta ne unelmieni aurinkolasit ilman voimakkuuksia :) Joten aion ehkä sittenkin hääpäivänä olla ilman laseja kirkossa ja juhlan alun. Mulle laitetaan sellasia irtoripsitupsuja ja haluaisin että ne näkyis :) Illalla kyllä vaihdan varmaan lasit päähän, koska nekin on makeet.

Mun sulholla on voimakkuuksia -4,5...Sillekin tässä metsästettiin 3kk täydellisiä aurinkolaseja...Näköjään vaihtelee aika paljon liikkeittäin se, miten isoihin linsseihin saa voimakkuuksilla. Toisissa paikoissa tyrmättiin heti ja toisissa taas aika isojakin luvattiin voimakkuuksilla. Ilmeisesti se kaarevuus on isompi ongelma. Sulholle löytyi tosi hyvännäköiset quiksilverin aurinkolasit, mutta pelkillä kehyksillä olikin hintaa n 300€. Eräässä paikassa oli myöskin suuret aurinkolasit, jotka sai merkin omilla linsseillä vahvuuteen -4 asti. Jäi sitten pienestä kiinni. :) Olen pahoillani, että kirjoittelen näin OT, mutta kehoitan siis käymään useissa eri liikkeissä ennen kuin luovutat!

Link to comment
Share on other sites

Nikita85: No joo, kyse onkin nimenomaan siitä, että kyseessä on kaupungin halvin liike ;) Että sais optikkoliikkeen lasit (markettilasit eivät välttämättä suojaa silmiä auringolta yhtä hyvin) ja nimenomaan sieltä. Ja toisaalta haluan kyllä juurikin ne kehykset, sinänsä tää ei ole ongelma.

Kiitti kumminkin vinkistä :)

Link to comment
Share on other sites

Mä sain kertakäyttölinssejä. Eilen pidin niitä noin 7 tuntia ja ei ainakaan ollu ongelmia. Tänään ajattelin pitää noin 9 tuntia. Optikko tosiaan sanoi, että jos ei näiden kolmen päivän aikana tuu ongelmia,voin käyttää piilareita huomenna pitkän päivän.

Mitä mieltä?

Link to comment
Share on other sites

mulla oli omissa häissäni kertakäyttöiset piilarit ja hyvin meni, tosin oon käyttäny erilaisia piilareita jo monia vuosia...mulla on siis kuivat silmät ja laitoin kosteuttavia tippoja silmiin ennen vihkimistä. yleensä, kun mun silmät alkaa kuivuun, niin ne alkaa tuntuun siltä, et piilarit ois hunosti silmässä ja sit silmien verisuonet tulee näkyviin/katkeilee(ei mikään kaunis näky)...mutta nyt silmät näytti ja tuntu koko häiden ajan hyviltä :) .

ja noitten kosteuttavien tippojen nimi on Ciba Visionin Aquify ja ne on nisseniltä hankittu.

sori, jos meni vähän mainostamisen puollelle, mut ne ainakin autto mua hääpäivänä.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on se ihana tilanne, että pärjään ilman lasejakin tarvittaessa, kun on "vaan" -1,0

Hääpäivänä olen sitten ilman laseja ja loppuillasta jos alkaa silmät "väsymään", nakkaan lasit päähän ;)

Piilareita en oo edes harkinnut, ei oo mun juttu.

Link to comment
Share on other sites

Ehdottomasti piilarit. Pidän muutenkin aika paljon piilareita, kun en laseja haluaisi enää pitää, välttelen niitä viimeiseen asti, vaikka silmille ei teekään hyvää pitää piilareita päivästä toiseen. :(

Häpeän itseäni lasien kanssa...menen laserleikkaukseen heti kun mahdollista. Ihminen ei ole syntynyt lasit päässä, joten en niitä myöskään halua käyttää.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...