Hiusten pidennys ja tuuhennus


muru1

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tällä on vähän ikävämpi tarina kerrottavaksi... Kävin hyvissä ajoin ennen häitä jo ottamassa tuuhennuksen, että kokeilen eloa sen kanssa. Noh, menin yksityisyrittäjälle tukeakseni hieman niitäkin ja päähäni laitettiin 25 osiota 50 cm great lenghtsiä eli pelkkä tuuhennos, koska oma tukkani oli jo pitkä selkään asti, vain hieman ohut ja tuota hiuslaatua kehuttu, ettei vahingoita omaa tukkaa pätkääkään oikein hoidettuna.

Noh, aikani ihmettelin miksi tukka vaihtoi väriä ja kävin kampaajalla, hänpä huomasi, että oli laittanut väärät hiukset päähäni, eli ei ne mitkä minulle tilattiin vaan tyttärensä harjoitusvärjäyskarvat. Siivooja vahingossa kuulemma sotkenut. :huh:

Ne vaihdettiin sitten uusiin ja irtiotossa jo huomasin, että omaa tukkaa oli sinettikohdista vain 5 cm jäljellä ja tuo irrotus ei ollut maailman hellin, mutta kiire kun kampaajalla oli, veinhän häneltä ilmaista aikaa.

Nyt kun pidennys on muutaman kk:n ollut ja tosiaan oma tukka kärsinyt ja pidennystäkin lähtenyt on minulla ohuempi tukka kuin ennen tuuhennosta :angry: ja joudun nyt ennen häitä ottamaan TÄYSPIDENNYKSEN. Että ihanata! Sinne meni monien vuosien kasvatus ja hieman vei taas luottoa kampaajiin... ei todellakaan saisi yleistää ja varmasti on aivan huippuyksilöitäkin, mutta silloin harvoin kun käyn, ei mikään tunnu onnistuvan.

Paljonkos se täys pidennys sitten tulee maksamaan suunnilleen? Tietääkö joku Great Lengtsistä ja saako uutta pidennystä laitettua kun oma tukka on nyt noin nysä? Kyllä harmittaa. <_<

Link to comment
Share on other sites

Kyllä ainakin tavallisessa (sinetti) pidennyksessä hius kärsii jonkin verran, laittoi sen kuka tahansa. Sehän on liimaa mikä sulatetaan oman hiustupsun ympärille, eli kyllähän ne omat sieltä vähän katkeilee ja irtoavat luonnostaan ihan niinkuin siihenkin asti .

Muokattu: , käyttäjä: Lumiruusu
Link to comment
Share on other sites

Ei sen oman hiuksen pitäisi kyllä kärsiä. Mun ohut tukka vahvistui ihanasti pidennyksien aikaan :-X

Sinetti tosiaan laitetaan kuumaliimalla, mutta poisotettaessa se murretaan paksuilla pihdeillä. Tukkaa toki lähtee, mutta se on sitä tukkaa, joka on ollut irrallaan jo ennen sinetin murtamista kun hius on lähtenyt luonnollisesti.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä ainakin tavallisessa (sinetti) pidennyksessä hius kärsii jonkin verran, laittoi sen kuka tahansa. Sehän on liimaa mikä sulatetaan oman hiustupsun ympärille, eli kyllähän ne omat sieltä vähän katkeilee ja irtoavat luonnostaan ihan niinkuin siihenkin asti .

Kyllä juu, mutta great lengtsin piti olla erittäin hienoa laatua, mutta, koska tämä olikin ns. vanhaa ja käsiteltyä hiusta, ne olivat kokoajan takussa ja hankalat pois-ottaa. Nämä uudet mitkä minulla nyt on, ovat kuin eri maasta, mutta harmi vain kun aikaisemmat söivät omatkin hiukseni eivät nämä 25 kpl enää riitä mihinkään. <_<

Kampaaja siis myönsi, että on tapahtunut moka ja laittoi alunperin väärät hiukset. Ihmetyttää vaan, miten ammatti-ihminen ei erota juuri vartavasten tilattuja uusia hiuksia vai aiemmin käherrettyjä, vanhoja, värjättyjä tyttärensä harjoituskarvoja. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Paljonkos se täys pidennys sitten tulee maksamaan suunnilleen?

Mulla on Simply Naturalin pidennys. 30cm karvat maksaa 47e/nippu ja työ 50e/h. Eli mulle koko homma maksaa aina sellasen vajaat 300e.

Ja mä jaksan aina mainostaa Stage11:sta Helsingissä, ammattitaitoista palvelua edullisesta hinnasta huolimatta :)http://www.stage11.fi/pidennykset.htm

Link to comment
Share on other sites

Minulla on ollut pidennys Great Lenghts -tekniikalla enkä pitänyt niistä yhtään. Ne pampulat = sinetit tuntui päässä, väri ei matsannut luonnonvaaleisiin hiuksiini vaan minusta erotti selvästi, missä oma hius loppui ja lisätty hius alkoi, lisäksi hiukset alkoivat rastoittua sinettikohdissa juuresta noin 3 viikon jälkeen. Tekijöitä on monenlaisia ja itselläni asiaa varmasti vaikeutti luonnontaipuisa hiuslaatu ja pari pyörrettä takaraivolla.

Itse hankin Clip-on hiustenpidennykset häitä + muuta elämää ajatellen. Kätevää kun saa pitkät hiukset itselleen niin halutessaan ja omat polkkamittaiset sitten taas normaalikäyttöön.

Muokattu: , käyttäjä: sarella
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Hei, mulla on ollut neljä kertaa Great Lenghts-sinetit ja kaks kertaa teippipidennykset. Tällä hetkellä ei ole mitään, sillä yritän pitää taukoa ja pärjätä omillani ja laittaa vasta vuoden alusta uudet. Mutta ajattelin auttaa muita ja vähän jakaa kokemuksiani.

Sinetit oli todella näyttävän näköiset, mutta mulla neljä pidennystä putkeen todella heikensi omia hiuksia niin paljon että ne piti leikkaa lyhyiksi pidennysten jälkeen. Nyt katson haikeana hiuksiani ennen koko pidennysrumbaa: ne olivat ihanat pitkät ja tuuhean näköiset vaikka silloin tuntuivatkin mielestäni liian ohuilta.

Toinen ongelma sineteissä oli se, että niitä irtoili aina harjatessa ja joskus vaikkapa kesken illanvieton, mikä oli todella noloa. Pidennykset oli rautaisen ammattilaisen tekemät helsingin keskustan huippukampaamossa, mutta ilmeisesti mun omat hiukset ovat vaan niin liukkaat että kaikki sinetit eivät pysyneet. Välillä kävin siis liimailemassa niitä takaisin kampaajalla. Yhteensä pidennys kesti aina kerrallaan noin neljä kuukautta. Sinetti-osioita piti aina repiä irti toisistaan, jotta eivät rastottuisi ja takkuuntuisi. Tein tämän suositellusti joka ilta ja se teki kieltämättä vähän kipeää päänahalle. Mulla oli koko hiusten pidennys 40cm, joka maksoi aika maltaita, yht. 700-1000e kerta ja tosiaan uusin 4-6kk välein.

Välissä olin vuoden ilman pidennyksiä ja annoin hiusteni levätä ja sitten tutustuin teippipidennyksiin, jotka olivat siskollani. Löysin juuri oikean sävyn omiin hiuksiini ja pidennysten laitto oli kolme kertaa nopeampaa kuin sinettien, koska teipit vaan tuikataan paikoilleen. Osiot tietysti tuntuvat vähän enemmän kuin sinetit varsinkin päätä silittäesstä tms., koska ne ovat isompia päätä myöten meneviä osioita, mutta muuten ne olivat mielestäni aivan loistavat, sillä ne eivät irronneet omista hiuksista kuin irroitusaineella. Hiusten kasvaessa teippi kuitenkin siirtyy nopeasti liian alas, jolloin se pitää nostaa takaisin ylös eli pidennykset laitetaan uudestaan max.2kk välein. Kuitenkin hyvä puoli on se, että samoja teippipidennyksiä voi käyttää

uudestaan, vanhan teipin päälle vain teipataan uusi teippi. En kuitenkaan käyttäisi samoja pidennyksiä enempää kuin pari kertaa, sillä menevät huonoksi.

Jos laittaa kampaajalla teipit, niin tulee oikeastaan yhtä kalliiksi vaikka ovatkin kerralla halvempia kun sinetit ottaen huomioon sen, että sinetit kestävät kauemmin ja teipit vain pari kuukautta. Mulle on nyt kaveri laittanut kaksi kertaa teipit ja lopputulos on ollut loistava. Tulee huomattavasti halvemmaksi kun ostaa itse eikä mene kampaajalle ja teippien laittamiseen ei tarvitse mitään apuvälineitä (pihtejä, liimaa ym.), esimerkiksi HairTalkin teippipidennyksissä on jo teipit kätevästi valmiiksi liimattu jokaiseen osioon. Ei muuta kun päähän vaan.

Link to comment
Share on other sites

Ompas outoa tosiaan että sulla irtoili noita sinettejä, oliko ne valmissinettejä vai tekikö kampaaja ne samalla laittaessaan? Minäkin olen kerran ottanut pidennyksen sineteillä kampaamossa siten, että ei ollut valmissinetit vaan ne tehtiin siellä. En oikeen tykännyt, koska puolet omista hiuksista lähti sinettejä pois ottaessa.

Sen sijaan nämä valmissinettihiuksien sinetit ovat eri ainetta, ja niillä omani eivät ole kuluneet. Nämä sinetit myös on tosi helppo irrottaa, mutta pysyvät hyvin. Riippuu tietenkin hiuksestakin, mutta omani ovat nimenomaan liukkaat ja ikinä ei ole sinetit irronneet kesken "rientojen" tms. :D Sitten kun sinetit ovat oleet päässä jo sen 3 kk, niin silloin yksittäisiä saattaa irrota hiustenpesun ja harjauksen yhteydessä.

Link to comment
Share on other sites

No mulla tosiaan niitä sinettejä irtoil ihan joka paikassai. Ihan sillä great lengths valmissineteillä tehtiin ison roban impulsessa koulutuksen saaneella "nimi"kampaajalla. Kampaaja leikkas tosi hyvin pidennykset omiin hiuksiin sopiviksi mut jostain syystä sinettejä vaan irtoili jatkuvasti, ihan jo parin päivän päästä. Ystäväni joka laittaa mulle teippipidennykset (todella taitava käsistään ja muutenkin leikkaa aina tuttavapiirin hiukset) sai aikaan huomattavasti parempaa jälkeä kuin esim. Great Cutin harjoittelijat. Siellä laitoin teipit ekan kerran, mutta palvelu ja koko show olis sellaista etten toista kertaa jalallani paikkaan astu. Siitä saisikin kerrottua sitten ihan oman tarinan..mutta en viitsi täällä alkaa sabotoimaan kenenkään liiketoimintaa!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Minulle tulee hiuspidennys häihini. Haluan näyttävän kampauksen ja omasta, juuri ja juuri leuan alle ulottuvasta polkkatukasta ei seitsemässä kuukaudessa millään kasva sellaista tukkaa :D

Minulla oli kesällä teippipidennys ja tykkäsin teippikiinnityksestä todella paljon. Samalla tyylillä on tarkoitus jatkaa myös häihin. Tällä hetkellä olen ilman pidennyksiä, mutta viimeistään maaliskuussa pidennykset pitää laittaa, koska tuolloin menen testikampaukseen hääpäivän hiusjuttuja silmällä pitäen. Kaasoni on maailman mahtavin ja näppärin hiuspidennys-ekspertti (ainakin omasta mielestäni :)) ja hän varmaankin laittaa pidennykset kuntoon.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Kävin itse laittamassa Raisiossa (turun naapurikunnassa) viime kesänä ennen häitä pidennyksen sinettitekniikalla. Tekijä tiesi mitä teki, ja lopputulos oli aivan ihana. Hinnat olivat huomattavasti edullisemmat kuin yleensä liikkeissä, johtuen varmasti siitä että tämä Linda kertoi tuovansa socap merkkistä hiusta suomeen. Muistaakseni oma pidennykseni maksoi 250 euroa ja siihen laitettiin 100 sinettiä 40 cm hiusta, eli hinta täysin kohdallaan, ja laatu loistavaa. Jos joku haluaa ottaaa Lindaan yhteyttä hänet saa kiinni numerosta 040-82 69 377 tai sitten häneen voi ottaa yhteyttä [email protected]

Suosittelen häntä ehdottomasti

Link to comment
Share on other sites

Kuitenkin hyvä puoli on se, että samoja teippipidennyksiä voi käyttää

uudestaan, vanhan teipin päälle vain teipataan uusi teippi. En kuitenkaan käyttäisi samoja pidennyksiä enempää kuin pari kertaa, sillä menevät huonoksi.

Jos laittaa kampaajalla teipit, niin tulee oikeastaan yhtä kalliiksi vaikka ovatkin kerralla halvempia kun sinetit ottaen huomioon sen, että sinetit kestävät kauemmin ja teipit vain pari kuukautta.

Mulle ainakin kampaaja sanoi, että hiusten laaduissa on huomattavia eroja. Pitää olla remy-hiusta. Itselleni on käytetty teippipidennyksiin samoja hiuksia lähes vuoden ja ovat edelleen hyväkuntoiset ja sileät. Uskoisin että näillä mennään vielä muutama kerta. Tarkkaa pituutta en muista mutta ovat tuonne puoleen selkään. Pyrin hoitamaan niitä erityisen huolellisesti, ehkä silläkin on osuutta. Ja kyllä mun kampaaja poistaa edellisen teipin sillä aineella silikoninauhasta ennen kuin laittaa uuden. Tietysti eri merkkisille pidennyksille voi olla eri tekniikoita.

Olen ollut erittäin tyytyväinen teippipidennyksiin ja vasta parin ensimmäisen huollon jälkeen tuntui että hiukset ovat oikein asettuneet. Silikoninauhat pehmentyvät käytössä ja myötäilevät päätä silloin paremmin. Omat hiukset saa kasvaa rauhassa ja huomaamattomasti. Tulokset yllättää aina kun käy kampaajalla. Minulla ei teipit ole vahingoittaneet omaa hiusta.

Link to comment
Share on other sites

^Joo kyllähän nuo todellakin kestää enemmän kuin pari kertaa. Yli vuoden helposti kun hoitaa hyvin ja on laadukasta hiusta. Itse olen käyttänyt todella kauan teippipidennyksiä mutta häiden ajaksi minulle tehdään sinetit. Oli kampaajan mielestä hieman parempi valinta kampausta ajatellessa kuin teippi. Olisi tehnyt teippipidennykseenkin mutta halusin nyt sitten ihan uudet hiukset häihini.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Täällä on paljon keskustelua noista kampaajan laittamista ns. pysyvämmistä hiusten pidennyksistä...

Olisko kellään kokemusta tai ajatusta siitä et tois itse kampaajalle tuuhennukset joko clip-on tai poninhäntämenetelmällä? Nämä siis sais kenties "tungettua" sinne hääkampaukseen, mutta kyseessä olis siis vaan yhden päivän pidennys. Toimiikohan?

Link to comment
Share on other sites

Minulla on clip on - pidennyksiä ja käytän niitä silloin tällöin. Aika isot ne klipsiosat on kyllä ja siksi varmaan aika hankala käyttää kampauksissa mutta ehkä kampaaja osaisi niitä käyttää tietynlaisissa kampauksissa. Kyllähän kampaajat käyttää lisäkehiuksia, en sitten tarkalleen tiedä minkä tyylisiä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Täällä on paljon keskustelua noista kampaajan laittamista ns. pysyvämmistä hiusten pidennyksistä...

Olisko kellään kokemusta tai ajatusta siitä et tois itse kampaajalle tuuhennukset joko clip-on tai poninhäntämenetelmällä? Nämä siis sais kenties "tungettua" sinne hääkampaukseen, mutta kyseessä olis siis vaan yhden päivän pidennys. Toimiikohan?

Itse tilasin hairtradesta suhteellisen edullisesti pidennykset, hääkampausta silmällä pitäen.

Tulen infoilemaan lisää kun on koekampaus tehty. Näyttivät kyllä tosi upeilta, kun yhtenä iltana laitettiin ne. (ilman mitään kampausta) :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Clip-in tilaaja

Hei! Suosittelen niitä jotka haluavat halvalla nii tilatkaa hiukset ebaysta (saa todella halvalla vaikka tuleekin postikulut päälle) olen itselleni tilannut clip in pidennykset jotka ovat olleet käytössä jo vuoden ja olen jopa kihartanut niitä ja nämä ylttävät ihan ala selkään asti vähän olen leikannut nyt niitä ja ovat intialaista remyhiusta olivat viimeinen joku värimalli joten sain alennukseesa huudettua (kukaan muu ei huutanut) niin 40punnalla + postikulut silloin taisi maksaa joku 70 euroa yhteensä . Avomiehen siskolle olen tilannut jo muutaman kerran ompelupidennystä varten sitä nauhaa ja tilasin myös hänen kaverilleen kerran. ollet molemmat tyytyväisiä tilauksiin ja itsekin olen ollut todella tyytyväinen tilauksiini. Itse meinaan jossain vaiheessa kunhan saan kasvatettua näitä omia hiuksia tarpeeksi ja värjättyä nämä vaaleiksi niin tilata itselleni 2 clip in pidennykset suorana ja kiharana vaaleata väriä. (se on nimittäin aika iso työ tehä nämä kiharat pidennyksiin tokihan se menee telkkaria katsellessa mutta sitten ne kylläkin pitää jossain vaiheessa pestäkin sen jälkeen ja selvittelykin niin pitkissä hiuksissa on aika rankkaa, mutta vaikka ollutki kiharat muutamiakin kertoja ja joutunut ne sen jälkeen pesemään ja tuntunut että niitä hiuksia olisi ironnut paljon niistä clipsesitä niin on niitä vieläkin niissä todella paljon)

Hiuksia saa tilattu minkä värisinä vain valkoisesta-mustaa unohtamatta neon ja pastelli värejä. Oikeastaan minkä pitusina tahansa ja niitä saa myös kiharoina, laineina, suorina ompelyupidennyksiä clip in pidennyksinä ponihäntä pidennyksinä sinneinä micro ringseinä liima siinetteinä teippinä....mitä nyt ikinä nyt niitä onkaan...Suosittelen tilaamaan vaaleampaa väriä kuin omat hiukset on koska nehän voi sitten värjätä tummemiksi ja kaiken lisäksi ne väri kartan värit eivät ihan pidä paikkaansa ainahan tietokoneella värit kerta vähän vääristyvät...En suosittele tilamaan mitään mikä on merkitty hong kong en ainakaan itse tilaa sieltä koska sieltä kerran sinetit tilaisin todella halvalla oli halvimmat mitkä sai niin olivat todella huonot takkuuntuivat latvoista ihan älyttömästi ja olivat ihan pörrössä ja niitä joutui selvitellä vähän väliä.

Sineteistä lisää ne ovatki varmaan helppo myös laittaa itse jos on se kone (olen nähnyt että näitä koneita saisi myös aika halvalla ebaysta). Sinnettäjä lähtee jonkin verran vaikka ne olisivat kuinka hyviä itselläniki välillä lähti harjatessa mutta ehkä tähänki vaikuttaa oma hiuksen laatu. Itse otin itse pois ne mikä ei todellakaan kannattanu koska hiukset olivat olleet niin vähän aikaa vasta päässä niin eivät helposti lähteneet (kuulemma lähtevät sitten helpommin ku ovat olleet jo kauan että joillaki lähtenyt kauniisti vetämällä) mutta koska otin itse pois aikasin niin lähti todella paljon hiuksia pois. Suosittelen poistattamaan kampaajalla.

Clip in hiuksista: todella hyvät saa aika nopeasti omiin hiuksiin ja vielä nopeammin pois. Ne pitää pestä noin 4 käyttökerran välein (itse en kyllä ole aina pessyt noin "useasti") Ja vaikka kuka sanoisi mitä niin olen myös nukkunut nämä clipsit päällä ja hyvin on pysynyt päässä eikä oikeastaan ole ollut takussakaan vähän harjausta aamulla ja ehkä muutama clipsi irti mutta todella helppo ollut kiinittä takaisin. Itselläni on 12 osiota 2kpl 3 clipsin nauhaa 2kpl 4 klpisin nauhaa 2 kpl 2clipsin nauhaa 2kpl levempää 1 clipsin nauhaa ja 4kpl kapeita yksittäis clipsejä. Noita ihan pieniä ei välttämättä tarvi eli 8 klipsilläkin pärjää ihan hyvin.

Mutta suosittelen edes katsastamaan ebay:n tarjonnan koska jos on joku kaveri tai kampaaja joka voi laittaa niin halvemmakis tulee kuin ostaa ne sinetit sekä laittamisen kampaajalla ja noihinhan clip in pidennyksiin ei tarvi laittajaa ja varmaan aika helposti saa laitettua teippipidennyksetkin.

Link to comment
Share on other sites

Onkohan kellään kokemusta pidennyksistä paksuun tukkaan? En haluais paljoa enempää volyymia, mutta pituutta tarvitsisin sitäkin enemmän. Hääpäivää varten periaatteessa riittäisi sellainen ponnarivirityskin, mutta en löydä sellasia mistään :D Tai siis en oo kauheesti hakemalla hakenutkaan, mut pari yleisintä hiustenpidennysverkkokauppa katsonu enkä oo havainnu.

Teippipidennystä oon kans kelaillu, mut mun täytyy kyllä saada joku silkkisuoristus tähän omaan jouheen ennenkuin sellanen pidennys olisi edes semi-luonnollinen. Eihän se muuta vaadi kun rahaa... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest clip-in tilaaja

http://health-beauty.shop.ebay.co.uk/items...286Q2ec0Q2em282

englannin sivut^ saa todella helposti rastitettua ne omat vaihtoehdot et mitä etsii eim juuri erikseen voi valita pony tail extensions ym.

http://shop.ebay.com/items/__hair-extensio...id=70&gbr=1

usan sivut ^ei niin hyvät valinta mahdollisuudet kuin noilla englannin sivuilla

http://shop.ebay.com/items/__hair-extensio...p3286.m63.l1177

^jonkin näiköiset yleiset sivut missä taitaa löytyä eniten vaihtoehtoja

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest elysiah_

Itse tilasin Hairtrade.com sivustolta sinetti pidennykset, hiukset ovat äärettömän hyvälaatuisia ja pitkiä :) silasin 22 tuumaa pitkät hiukset ja hinnaksi tuli n. 70 euroa postikuljen kanssa. Menen parturiin laitattamaan hiukset kiinni ja siitä tulee kustannuksia n. 100 euroa. Melkoisen paljon halvemmalla pääsee kun tilaa hiukset itse ja tuntityöllä kiinnittää ne. Normaali hinta noille on n. 600 euroa.. eli säästö on huikea. Kerran aikaisemminkin olen laitattanut pidennykset samalla tavalla ja ne olivat mielettömän hyvät. Kestivät 6 kk ja yhtäkään sinettiä ei tippunut. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...