Hääkampaus lyhyeen tukkaan


Guest wiikkis

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Mä oon nyt kasvattanut hiuksiani kohta vuoden ja tää on ollut yhtä tuskaa. Ne yltää nyt melkein olkapäille, mutta ne ei vieläkään ole täysin tasapitkät, vaan tuntuu, että takana on sellanen hiirenhäntä, joka näyttää ihan hirveältä.

Nyt kun kattelin näitä kuvia, tajusin, että ei mun ole pakko kasvattaa tätä tukkaa enää yhtään enempää. Lyhyt tukka on ollut vuosia jo se mun juttu, ja miksi mun pitäisi olla omana hääpäivänäni jotain muuta mitä mä olen. :)

Huomenna on kampaaja ja nää haituvat lähtee!

Link to comment
Share on other sites

Vitsit, nyt alan miettiä ihan tosissaan, että onko tää mun tukankasvatusprojekti ollenkaan tarpeellinen.. :)

-> No eihän se ollut ei, arvatkaa vaan kuka kävi leikkauttamassa karvat lyhkäseen muotoon eilen :rolleyes:

Mutta ei harmita kyllä tippaakaan, Tuccabaja tekee ihmeitä :-X

Muokattu: , käyttäjä: emmelie
Link to comment
Share on other sites

Minullakin on lyhyt tukka (maksimissaan tuohon korvalehden alareunaan) ja nämä ihanat kuvat todistavat sen, ettei tarvitse kasvattaa vain yhtä päivää varten. Luultavasti teen siten, että käyn värjäyttämässä ja leikkauttamassa hyvän mallin muutama viikko ennen ja juhlapäivänä kampaaja laittaa haituvat ojennukseen. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...

Mulla ollut melkin aina melko lyhyt tukka(nyt on eestä vähän yli leuan ja takaa vähän lyhyempi) ja nytkään en ajatellut sitä häitä varten kasvattaa.

 

Löysin aivan ihanan sivuston, jossa paljon hääkampauksia lyhyille hiuksille:

 

http://www.short-haircut.com/short-hairstyles-for-weddings.html

 

Toki sieltä löytyy sitten paljon ihan vain pelkkiä hiusmallejakin, se hiusmallin päättäminenkin kun aina välillä on aina vaikeaa ja on kiva vaihdella sitäkin :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ääh. Mulla on tällä hetkellä ihan ultralyhyt tukka, mihin olen sinällään erittäin tyytyväinen. Missään vaiheessa en ole hiusten kasvattamista häitä varten harkinnutkaan, vaan suunnitelmissa on ollut kiva lyhyt peruskampaus ja joku muikea birdcage-hiuskoru-hässäkkä. Tajusin kuitenkin just, että jollain se koristuskin pitäis johonkin kiinnittää, eikä tässä sikaliukkaassa lyhyessä tukassa tule mikään pysymään. <_< Kai? Onko kokemuksia? Pitääköhän tässä luopua koko ideasta tai lähteä jollekin pantalinjalle...

Link to comment
Share on other sites

Mulla OLI hyvä kampaaja toisessa kaupungissa jossa joskus aiemmin asuin joka oli juurikin tuollainen luottokampaaja, mikään ei oo vaan sen jälkeen vetänyt vertoja ja oonkin usein vaan pettynyt kampaajalla käynnin jälkeen, harvemmin on aihetta siis mennä toiste samalle.. Hääpäivänä haluaisi näyttää kivalle ja tää asia tulee tuottamaan varmasti tuskaa.

 

Mulla oli vielä vuosi sitten tähän aikaan ihan siilitukka jota olen nyt kasvatellut häitä silmällä pitäen, jotta olisi "materiaalia" kampauksenkin tekoon, mutta lohduttaudun luottokampaajan puutteessa sillä että onneksi kaljukin sopii mulle.. :unsure: Olen koittanut hakea lyhythiuksisille hääkampauksia mutta en ole oikein mitään mieleistäni vielä bongannut.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on lyhyt, ohut ja liukas tukka, ja kävin häitä varten kampaajalla, jota en ollut koskaan nähnytkään aiemmin (häät 200km kotoa) - ja kyllähän se ammattilainen koekampauksessa näki, millainen hiuslaatu ja -tyyli mulla oli. Ja koekampauksessa nimenomaan kokeiltiin sitä kampausta, jota toivoin, ja yhdessä todettiin, että ei ollut mahdotonta. Väristä tuli paras ikinä, ja kampaus paitsi onnistui, myös kesti niin, että olisi nukutun yön jälkeenkin vielä pienellä kohentelulla mennyt ihan täydestä. Ja koekampaus olisi vielä myös mahdollistanut kampaajan vaihtamisen, jos yhteistä säveltä ei olisi löytynyt.

 

Edit: Kannattaa muuten kysyä tarjouksia hääkampauksiin nimenomaan lyhyelle tukalle; ainakin omaani sain juuri lyhyen tukan perusteella noin 30% alennusta hääkampauksen listahinnasta.

Muokattu: , käyttäjä: tammikuu09
Link to comment
Share on other sites

Jep, jos ei ole vakkarikampaajaa niin koekampaus on siinä tapauksessa hyvä vaihtoehto.  Kampaaja näkee, miten hiukset taipuu ja sinä näet, mihin hänestä on. Vakkarikampaaja kun tietäisi jo valmiiksi hiustesi laadun ja mihin ne taipuu, mutta koekampauksella se selviää varmasti ammattitaitoiselle kampaajalle, vaikka et olisi häntä ennen nähnytkään..

Link to comment
Share on other sites

Eikä se koekampaus vakkarinkaan kanssa huono idea ole, jos haluaa laittaa esim. hunnun/tiaran/birdcagen, koska ei se vakkarikaan välttämättä ihan lonkalta osaa sanoa, miten pysyy ja miltä näyttää. Ainakin omassa kampauksessani tiaran ja hiusten keskinäistä asettelua jouduttiin tuunaamaan ihan kokeilemalla, jotta esim. tiaran päät eivät vilkkuneet korvien takaa tai hiusten läpi, ja koekampauksessa oli siihenkin paremmin aikaa ja mahdollisuutta kuin hääaamuna olisi ollut.

 

Lisäksi tykkäsin, että näin sen oman visioni livenä etukäteen, koska en ollut sellaista kampausta koskaan teettänyt, ja vaikka se olisi hääaamuna noin teknisesti esim. hiuslaadun puolesta onnistunutkin, niin olisi kyllä ainakin itselleni tullut semipaniikki, jos se ei olisikaan ollut niin kiva kuin mun omissa kuvitelmissani.

Muokattu: , käyttäjä: tammikuu09
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jes, lyhyeseenkin tukkaan saa näköjään kivoja hääkampauksia! Täällä alkoi nyt ankara pohdinta, josko sittenkin riittää että kasvatan n.leukaan asti yltävän polkan ja siitä sitten sellainen pörrötetty/kiharrettu...

Mulla on ollut pitkään lyhyet hiukset, niin miksi sitä hääpäiväksikään nutturakampausta laittaisi. :girl_sigh:

Mulla oli viime kesänä toinen puoli päästä ajeltuna ihan pari milliseksi sängeksi, joten eihän tätä matskua ihan kovin paljoa tällä hetkellä ole, ja nyt tämä on ihan kamala laittaa aamuisin, kun on kasvanut mallista ulos. Meinaa tulla pieniä raivokohtauksia kun ei näitä saa mitenkään. :skilletgirl:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...