Jump to content
Naimisiin.info

Koemeikki ja -kampaus


Guest EveliinaH

Recommended Posts

Tulin kertomaan omasta kokemuksestani. Mä en ollut kovin tyytyväinen koemeikkiini, mutta hääpäivän meikkiin oli 110-prosenttisen tyytyväinen. Meikkaan itse juhlimaan mennessäni kohtuullisen paljon (niin että näytän edelleen raikkaalta ja melko luonnolliselta, mutta niin, että meikkiä kuitenkin on). Koemeikki oli huono siksi, että se oli liian voimakas. Ymmärsin asian kuitenkin niin, että meikkaaja etsi niitä "mun rajoja" eli kartoitti, mikä on mun mielestä sopiva määrä meikkiä ja missä mennään jo yli. (Eri ihmisillehän "paljon meikkiä" tarkoittaa ihan eri asioita.) Koemeikin ansiosta oikea "taso" löytyi kuitenkin hääpäiväksi, ja olin häämeikkiini ihan älyttömän tyytyväinen. Kunpa osaisin itse meikata niin (vaikka ihan hyvin itsekin kyllä meikkaan). :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Olen tässä miettinyt, että onkohan mahdollista vielä sanoutua irti sovitusta diilistä, jos kokeilu ei ole mielekästä? Mun hääpakettiin ei kuulu koeversiot vaan vajaan puolen tunnin suunnittelu. Mitä jos tuntuu siltä, ettei olla lainkaan samalla sivulla kampaajan kanssa? Voinko vielä suunnittelukäynnin jälkeen perua ajan? Veloitetaanko siitä? Kokemuksia kellään?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

TIMOTEITA en osaa auttaa mutta sinuna veisin esim kampausta ajatellen mahdollisimman tarkan/tarkkoja kuvia siitä mitä kampaukselta haluat.Että jos sanat eivät riitä kertomaan, on kuvat avuksi.Näin tein itse ja kuvien perusteella kampaaja ymmärsi täsmälleen, mitä haluan.

Meikin suhteen teemme niin että ammattilainen meikkaa mutta käytämme lisäksi mun ripsaria, meikkivoidetta ja huulikiiltoa/rajauskynää, näin värisävyt mulle ne mieluisimmat ja näin kesällä ihonväri saattaa tummua jos aurinkoa ottaa, eli on helpompi kun nämä tarvikkeet ovat mun kautta.

Link to comment
Share on other sites

Itse halusin sekä koemeikin että -kampauksen ehdottomasti tehtäväksi kunnolla lähes alusta loppuun. Koemeikki minulla oli viime viikolla, painopiste oli silmämeikissä ja pohjassa, jotka onnistuivatkin todella hyvin - lähdin juhlimaan illaksi ja yöllä pohja näytti vielä todella hyvältä. Tärkeää minulle oli (kuten jollekin muullekin täällä), että pohja on oikean sävyinen. Ihoni on keltaiseen vivahtava ja rusketun todella helposti, kaupasta oikean sävyistä meikkivoidetta on todella vaikea löytää. Maskeeraaja, jonka varasin, oli erittäin ammattitaitoinen (tuttu, en menisi edes tuntemattomalle sillä niin monesti olen TODELLA pettynyt ammattilaisen tekemään meikkiin) ja kuunteli toiveitani hyvin. Odotan siis hyvällä mielellä varsinaista häämeikkiä :) Jos en olisi löytänyt taitavaa maskeeraajaa, tekisin todennäköisesti itse häämeikkini.

Kampauksen minulle tekee luottokampaajani, ja olemme sitä jo yhden kerran hahmotelleet. Varsinaiseen koekampaukseen on varattu 3 h aikaa, eli se tehdään kunnolla, minulle tulee myös hiuslisäkkeitä.

Minulle olisi kyllä ollut kauhistus olla vailla varmuutta siitä, mitä kasvoilleni/hiuksilleni oikein hääpäivänä tehdään :huh: Jotenkin olen pitänyt näitä asioita itsestäänselvyytenä, mutta eivätpä näköjään olekaan..

Link to comment
Share on other sites

Serkku tekee kampauksen, joten kun menen viikkoa ennen häitä koekampaukseen, niin eiköhän väsätä aikalailla sellainen kun se oikeakin sitten. Tosin kuitenkin ns. kevyempi versio, ettei jotaista yksityiskohtaa piiperretä.

Menen "koemeikkiin" myös viikkoa ennen. Se on Make up storen meikkiopastus, jossa tekevät meikin ja neuvovat. Ostan sieltä tuotteet mukaan. Hääpäivänä teen sitten meikin itse, mutta saapahan testattua ainakin meikin pysyvyyttä jo aikaisemmin.

Muokattu: , käyttäjä: Balloongirl
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Koemeikkiä ei ollut aluksi tarkoitus tehdä, mutta onneksi kuitenkin pyysin sitä, sillä se oli pettymys! Koska en meikkaa tavallisesti, en oikein osannut sanoa millaisen meikin haluan, ja aivan liian vahvahan siitä sitten tuli. No, tämä ei vielä ollut se ongelma, koska meikkaaja painotti koko ajan että voin kertoa mistä tykkään ja mistä en ja että värejä ja meikin voimakkuutta voidaan muuttaa hääpäiväksi.

Sen sijaan ongelma oli meikkipohja ja meikin kestävyys. Pohja oli sarjaa "paksu pakkeli" ja kestävyys luokkaa "valuu pois ensimmäisten kyyneleiden mukana"! Meikkivoide pakkautui juonteisiin eikä näyttänyt todellakaan häämeikkiin sopivalta "kuulaalta" tai "raikkaalta" tms. En halua häihin (tai muulloinkaan) mitään naamiota kasvoilleni! girl_mad.gif

Luulen että ongelma oli pikemminkin paikan käyttämien meikkien laadussa kuin meikkaajan taidoissa, mutta oli miten oli, en halua häämeikkiäni ko. paikasta! Olen siis panikoinut mitä keksisin tilalle, ja lopulta varasin ajan Sokokselta Joe Blascon meikkiin. Toivottavasti tällä kertaa ei tarvitse pettyä! Ainakin Blasco on laadukkaan sarjan maineessa. Make up storen "meikkiopastusta"/meikkiä ensin ajattelin, luettuani täältä positiivisia kommentteja, mutta siihen ei saanut sopivaa aikaa.

Luettuani täältä jos jonkinlaista koemeikkikokemusta en voi kuin todeta, että meikkaisin ehkä sittenkin mieluiten itse, jos vain osaisin. Ajattelin aiemmin että jonkun muun tekemä meikki onnistuisi 100 % varmasti, mutta nyt ovat moiset kuvitelmat karisseet... Ja loppujen lopuksi se on ihan totta mitä moni on täällä sanonut, että itse tietää kaikista parhaiten miltä haluaa näyttää! Jos häihini olisi enemmän aikaa, harjoittelisin meikkaamaan, mutta nyt aikaa on enää niin vähän, että täytynee tyytyä valmiiseen meikkiin ja toivoa parasta!

Muokattu: , käyttäjä: Viljariina
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mulla oli koemeikki ja koekampaus tänään, ja häät on perjantaina. Vähän hirvitti (kolme päivää aikaa häihin) kun tuntu ettei itekään osaa selittää kunnolla mitä haluaa ja sitten jos meikki ookaan niin hyvä kuin ois toivonut. Mutta turhaan olin peloissani: meikistä tuli täydellinen, vaikka pohjaa ei tehtykään "kunnolla" tähän versioon. Lisäksi olin tosi tyytyväinen hiuksiin. En ollut aikasempaa tavannut kyseistä kampaaja-meikkajaa, kuin ajanvarauksen yhteydessä, jolloin vähän kerroin ideoita mitä haluaisin. Lisäksi minulla oli kannettava tietokoneeni mukana tänään, josta näytin jotain kampauskuvia mistä tykkään. Oli kyllä huippu kampaaja-meikkaaja! :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itse kävin koemeikissä kahdesti.

Ensimmäisellä kerralla meikki tehtiin suoraan luomelle, ilman mitään puuterointia tai pohjustuksia. Tarkoitus oli varmasti vain testata sävyjä ja tummuutta. Toiveenani oli, että silmämeikki olisi tumma ja huulet vaaleat. Meikkaaja oli sitä mieltä, että koska haluan tumman meikin, hänen pitää käyttää mustaa luomiväriä ja korostuksiin maailman kimaltavinta valkoista helmiäistä. :huh: Puolen tunnin kuluttua kuitenkin näytin siltä, että joku oli iskenyt minulta silmän mustaksi! :o Okei, tarkoitus oli testata sävyjä, mutta normaali "sotamaalaukseni" (=sormella vähän halpisluomiväriä silmiin, meikkausaika n.3sekuntia) kestää paljon kauemmin.

Menin sitten takaisin esittämään huoleni meikin pysyvyydestä, koska pitäähän häämeikin kestää koko päivä, tai muutama tunti ainakin. Tähän toiseen meikkiin minulle tehtiin kasvojen toinen puoli aivan kuin tehtäisiin hääpäivänä: kosteusvoidetta, omaa meikinpohjustusvoidetta, puuteria, luomiväriä, rajaukset ja korostuksia. Ripsiväriä ei laitettu. No ensinnäkin meikkivoide ei kestänyt hyvänä, vaan lähti kulumaan kasvoilta ja muodostui juuri noita vanoja hikoilun yhteydessä. Meikkipohja ei ollut myös luonnollisen raikas, vaan naamarimainen (Ihoni on hankala, harva meikkivoide levittyy kunnolla saati pysyy).

Meikkaajalta ei löytynyt silmämeikinpohjustusvoidetta, vaikka kyselin sitä. Morsiamet saavat kuulemma halutessaan tuoda oman. Sama huulten pohjustusaineiden kanssa. Ja tosiaan, tuota meikinpohjustusvoidettakaan ei ollut heidän valikoimissaan.

Silmämeikki heidän tekemänään kesti silmissä noin 1,5h, jonka jälkeen ei enää erottanut kunnolla, kumpi oli meikattu puoli kasvoista.

Kun kävin taas valittamassa, he ehdottivat että toisin omat tuotteet ja meikattaisiin niillä. :angry: Henk.koht. olen sitä mieltä, että jos maksan meikistä yli 60e sen pitää kestää ja siihen pitää kuulua tuotteet. Toki jos haluaa tiettyä ripsaria, huulikiiltoa, luomiväriä... pitää tuoda omansa, mutta pohja pitäisi kyllä pystyä tekemään heidän tuotteillaan.

Tein itselleni koemeikin, jos meikkaisin hääpäivää varten ja se kesti hyvänä (mitä nyt vähän kiilsin, kun en muistanut puuteroida itseäni) 14 tuntia, joista tunnin olin uimassa järvessä. :lol:

Meikkasin siis itse oman häämeikkini ja olin siihen 100% tyytyväinen ja se kesti koko päivän, vaikka oli tehty "halpismeikeillä" (ei se hinta, vaan laatu). :) Meikkaaja tosin oli oikein reilu, kun palautti jo etukäteen maksamani häämeikin summan kokonaan vaikka tekikin kaksi koemeikkiä.

Link to comment
Share on other sites

Ja sitten tarina koekampauksista. :girl_wink:

Koekampauksetkin tehtiin kahdesti. Ensimmäisellä kerralla tupeerauksia ym. ei tehty kunnolla ja kampaus hahmoteltiin nopeasti päähäni. Tuo olisi voinut sopia jollekin toiselle, mutta ei minulle. Hiukseni ovat ohuet ja hennot sekä vaaleat. Lopputulos tässä pikakampauksessa oli, että näytin kaljulta alienilta. Hiukset olivat ihme nutturasykeröllä päälaella ja jakaus oli erittäin omituinen. Sanoin kyllä ettei tämä ole ihan sitä mitä haluan, mutta kampaaja lohdutti ja sanoi että se näyttää paremmalta kun tekee kunnon pohjatyöt (tupeerauksen). Uskoin häntä aluksi, koska en ole ammattilainen, enkä pysty kuvittelemaan kampausta valmiina. Se on oma heikkouteni ja tiedostan sen. ;) Parin tunnin kuluttua minua alkoi harmittaa tosi paljon tuo kampaus ja soitin tapaamisaikaa kampaajalle. Tämä järjestyi ja vein mukanani kuvan haluamastani hääkampauksesta. Kampaaja sanoi että näyttäisi siinä kampauksessa siltä että minulla olisi kypärä päässä. :blink: (kampauksessa olisi kiharoita päälaella, hiukset nostettuina ylös ja tiara niiden edessä). Joten toiveestani piittaamatta hän jatkoi alienikampauksen tupeeraamista. Pakko myöntää, että nyt toisella kerralla kampaus näytti vähän paremmalta, muttei vieläkään hyvältä.

Hääpäivänä kun menin kampaajalle, hiuksiani ei lattanutkaan nämä koekampaukset tehnyt henkilö vaan aivan joku eri tyyppi. :huh: Näytin hänelle kuvan mukana olevasta kiharakampauksesta ja hän teki maailman kauneimman hääkampauksen minulle! :wub: Kampaus sopi tyyliini täydellisesti ja näytti aivan ihastuttavalta.

Joten minulla koekampaus ei ollut hääkampauksen testaamista, vaan selkeytti sen, mitä en todelllakaan halunnut. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, kampaus kesti hyvänä koko päivän kovasta tuulesta huolimatta.

Link to comment
Share on other sites

Mun tuttu on kampaamo- ja kauneusalan ammattilainen, joten hän hoitaa kampaukseni. Tehtiin muutamia erilaisia koekampauksia ja olin oikeastaan yllättynyt, miten hienoja hän osasi tehdä. Ainut ongelma on se, että hänellä on vähän erilainen maku kuin minulla. Pukuni on niin täynnä yksityiskohtia, että kampauksen on oltava melko simppeli. Iso kampaus saa silti olla.

Tuttavani korostaa ammattilaisuuttaan ja tyrkyttää kaikenlaisia yksityiskohtia kampaukseen, eikä ota kuuleviin korviinsa mun toiveita. Täytyy koittaa vielä sanoa, että liika on liikaa. Kampaus olis muuten ollu tosi hieno, jos sitä vähän yksinkertaistaisi. Sukulaiseni mielestä kampauksen vaan on oltava yhtä näyttävä kuin puvun, eikä ymmärrä mua. Ähh, inhottava tilanne. Täytyy vielä vääntää rautalangasta. En halua lisäkkeitä, strasseja, hiuskoukeroita ja kukkasia! Mulla on ihan tarpeeks pitkä tukka ja haluan olla luonnollinen!

Link to comment
Share on other sites

No nyt on meikäläinen testaus käynnissä

Eli siis aamulla tehtiin meikki ja ihan hyvin tuo on tuntunut pysyvän, vaikka päikkäritkin on nukuttu. Halusin silmistäni tummemmat, huulipunaa en käytä lainkaan vain kiiltoja. Meikki on hyvä, mutta ehkä hiukan kuitenkin vaaleampi tulee häihin (mies oli vähän sitä mieltä ja itsekin kyllä). En näe muuta ongelmaa kuin kulmakarvat. Eli olen siis blondi ja luonnostaankin kulmakarvani ovat sellaiset keskitummat. Värjäsin kulmat eilen illalla eli väri haalistuu siitä hiukan, mikä on mielestäni hyvä. Mutta meikkaaja laittoi kuitenkin kulmiini väriä ja meinasi, ettei ne ole liian tummat. Katselin itseäni sitten siinä peilistä kampauksen ajan ja olen kyllä sitä mieltä, että kulmat ovat liian tummat. Että noita kulmiakin voitaisiin vaalentaa vähän (tai tarvitseeko niihin edes laittaa mitään väriä???).

Mutta sitten kampaukseen... Eli mallina on tällainen hollywood -lainekampaus. Kampaajani ei ole sitten kouluaikojen tällaista tehnyt eli laineidentekotekniikka ei ollut ihan varmaa. Ja ilmaisin kyllä huoleni kampaajalleni ja kysyin, että onko hänellä sellainen olo, että kampaus tulee onnistumaan (ja tuli melkein tippa linssiin, kun siinä mietin, miten sen hänelle sanon. Ai miten niin herkkä ihminen =) ). Hän oli sitä mieltä, että kampaus tulee onnistumaan, vaikka harjoituskampaus ei ihan täydellinen ollutkaan. Ja loppujenlopuksi mullekin tuli ihan hyvä ja luottavainen fiilis!! Että hieno siitäkin tulee :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Nonni, näin sitten kävi täälläkin. Tulin juuri koemeikistä kotiin, paikan päällä kauempaa peilistä tarkasteltuna lopputulos näytti ihan hyvältä, mutta lähempää tarkastelua tai päivänvaloa se ei kyllä kestä. Luomivärit on epäsymmetrisesti, siis erilailla kummassakin silmässä, rajaukset on vaan huonosti tehty (ihme mutkia?) ja huulten rajaus ei yllä huulen keskiosaa pitemmälle. Lisäksi iho alkoi kiiltää jo kotimatkalla, ja luonnonvalossa huulipuna näyttää pinkiltä. Pinkkiys ei tietenkään ole meikkaajan syy, liikkeessä sävy näytti oikein hyvältä.

Mutta mitäs ihmettä nyt sitten teen? Menen vaan hääpäivänä meikkiin ja korjailen kotona? Muualle en voi varata aikaa, rahaa siihen ei ole. Ehkä pitäisi varata uusi koemeikki samaan paikkaan, en tiedä. Ärsyttää niin, kun nimenomaan halusin meikkaajalle siksi, että meikki olisi kestävä ja mahdollisimman huolitellun näköinen. Tämä ei ole kumpaakaan. Suoraan sanoen esim. noiden rajausten kohdalla pystyn kyllä itse parempaan. Ärsyttää.

Link to comment
Share on other sites

Mene hepana valittamaan ja sano, ettet voi näyttää tuolta hääpäivänä. :girl_mad: Sinuna en ehkä varaisi uutta koemeikkiä, saatat joutua maksamaan siitä, vaan menisin valittamaan meikin kestävyydestä.

Tosin voi olla, että luomiväreistä testattiin vain niiden värejä, eikä niitä tehty läheskään yhtä hyvin kuin hääpäivänä. Sama rajausten ja huulimeikin kanssa.

Muista, että todennäköisesti maksat meikistä useita kymmeniä euroja (satasen?), joten kyllä voit vaatia että meikin tulee kestää ja näyttää hyvältä.

Ärsyttää niin, kun nimenomaan halusin meikkaajalle siksi, että meikki olisi kestävä ja mahdollisimman huolitellun näköinen.

:girl_haha: Joo, näin minäkin luulin, että meikkaajalla saisi tuollaisen meikin ja kuinka väärässä olinkaan! Joten jos osaat meikata itse hyvin, niin ehdottomasti kyllä suosittelen meikkaamista kotona.

Link to comment
Share on other sites

Kun varasin koemeikkiä, meikkaaja kysyi että haluanko puolessa tunnissa väritarkistuksen (jolloin testataan toiselle puolelle kasvoja sopivia värejä ja toiselle puolelle vaihtoehtoja ja lopuksi tehtäisi symmetrinen meikki) vai tunnin kokomeikin ja valitsin oman mielenrauhani takia jälkimmäisen. En uskalla tässä asiassa alkaa säästelemään joten toivottavasti meikki tulee torstaina onnistumaan. :) Torstaina tänne sitten täydellisen raportin kanssa. ;)

Link to comment
Share on other sites

Onneksi kävin koemeikissä ja -kampauksessa! Suosittelen kyllä kaikille jotka aikovat rahansa ammattilaiselle laittaa. Itseäni ainakin harmittaisi kovasti jos hääpäivän aamuna ottaisin ammattilaiselta meikin ja kampauksen ja oisin hirveen näkönen.

Mut niihin omiin kokemuksiin:

Eli koemeikkiä mun ei siinä mielessä ois ollu pakko ottaa, että tiedän oikeasti meikkaajani olevan taitava maskeeraaja ja saavansa kenestä tahansa kauniin. Itseasiassa tämä vähän jopa hirvitti minua kun haluan olla kuitenkin itseni näkönen hääkuvassa. Halusin siis kuitenkin pelata varman päälle ja oisin itseasiassa kuitenkin tarvinut huomenlahjakuvauksiin meikin niin miksipä en olisi yhdistänyt asioita. Olin meikkiin tosi tyytyväinen. Häihin ehkä haluan meikin asteen vaaleampana kuin mitä nyt, mutta kuvauksiin laitettiin tarkoituksella meikkiin vähän potkua. Uskon, että tämä meikin vaalennus onnistuu hyvin, enkä ole meikin suhteen yhtään huolissani.

Kampaus on sitten toinen juttu, Kampaaja teki mulle tosi kauniin koekampauksen. Ei tehnyt ihan viimeisen päälle kun ei ollut tarkoituskaan, mutta kuitenkin niin, että näen suunnilleen lopputuloksen. Kampaus siis oli todella kaunis, enkä tajua miten hiuksistani saa sellaiset( :girl_smile: ), mutta tuntuu ettei se ollut ihan mun näköiseni :girl_sad: Lisäksi epäilyttää pysyykö ilmava kampaus pitkissä hiuksissa matkassani koko päivän. Oma vikani tietysti tämän keston suhteen kun en ottanut koko kampausta, jolloin sitä kestoakin olisi voinut kokeilla. Onneksi mulla on osassa kuvistani vielä se kampaus niin voin kuvat saatuani vielä miettiä asiaa ja etenkin sitä mikä siinä mättää jos mättää. Harkitsin tässä, että jos en aio samaa kampausta pitää kävisin vielä uudessa samanlaisessa mini-koekampauksessa parannusehdotusten kanssa. Siis jos sitä paljonkin pitäisi muuttaa. Jos taas muutokset on pieniä luotan siihen, että kampaaja osaa ne sitten hääpäivänä tehdä. Oli kuitenkin sen verran osaavan ja ammattilaisen oloinen tyyppi.

Link to comment
Share on other sites

No niin, koemeikki takana ja hyvältä näyttää. :) Oli ehdottomasti hintansa väärti koska nyt on kaikki värisävyt selvillä eikä tartte hääaamuna tehdä mitään valintoja vaan voi vaan istua siellä. :D Kampaaja siirtyi huomiselle pienen onnettomuuden takia mutta onneksi ei ollut käynyt pahemmin.

Mies vähän ihmetteli että "ai se koemeikkikö maksoi erikseen? :blink: " :rolleyes: No, tuosta lystistä 50€ oli ihan kohtuullinen hinta, meikkaaja oli aivan mahtava tyyppi ja koitti takoa päähän että ei kannata stressata enempää ja pitää muistaa vähän hemmottautuakin välillä. :girl_sigh: Sain vielä näytepurkissa kosteusvoidetta kaupan päälle. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nyt sitten sain ne kuvat ja ihan oikein muistin: ei se kampaus tuollaisenaan ole mun näköinen. Ei vaikka kuinka yrittäisin harrastaa pientä itsepetosta. Pahinta tässä on varmaan se, etten ihan tarkkaan osaa sanoa, että mikä siinä on pielessä :girl_sad:

Halusin kyllä pehmeitä ja luonnollisia linjoja, mutta nyt se on jotenkin liian hattarakiekura ja linnanneitomainen. Voiko noin sanoa kampaajalle, tietää siitä sitten tosi hyvin miten muuttaa kampausta :grin:

Nyt oon kyllä pulassa :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

Lulla, voit sanoa ettei kampaus miellytä ja katsotte sitä sitten kampaajan kanssa uudelleen. :) Muista että sinä olet maksava asiakas ja se on sinun hääpäiväsi ja jos kampaus epäilyttää se kannattaa suunnitella uudelleen.

Jos sinulla on kuva kampauksesta, voithan laittaa sen tänne ja saada mahdollisesti muiltakin vinkkejä siihen, mitä kampauksessa voisi muuttaa. Sotket vain naamasi Paintilla tai vastaavalla, jos et tahdo sitä näyttää koko maailmalle ;)

Link to comment
Share on other sites

^ Niin, en minä aio tuota kampausta ottaa. Pitäis vaan ensin tietysti itse tietää mikä kampauksessa mättää tai mihin tyyliin sitä haluaa muuttaa, ettei kovin usein tarvis mennä uudelleen suunnittelemaan.

Asiaa ei hirveesti auta, että häät -> kampaaja on eri kaupungissa ja mennään sinne vasta vähän ennen häitä seuraavan kerran. Pitänee koittaa puhelimitse/sähköpostilla suunnitella asiaa ja miettiä käynkö vielä silloin pari päivää ennen uudessa koekampauksessa vai luotanko, että muutoksen onnistuu ilmankin.

Olen tässä kuvia vähän väliä vilkuillut uudelleen ja luulen, että alan olla oikeilla jäljillä korjattavan asian suhteen :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Tosin voi olla, että luomiväreistä testattiin vain niiden värejä, eikä niitä tehty läheskään yhtä hyvin kuin hääpäivänä. Sama rajausten ja huulimeikin kanssa.

No tätä minäkin ensin mietin, mutta meikkaaja kyllä totesi lopuksi että nyt on kunnon juhlameikki kasvoilla niin kelpaa vaikka radalle lähteä.

En varannut toista koemeikkiä vaan peruin koko jutun ja päätin meikata itse. Käytin meikkiin varatut rahat sitten häämeikkiin sopiviin tuotteisiin, jääpähän siitä sitten "rouvaelämäänkin" käytettävää! Samasta paikasta ostin tuotteet kuin missä meikkikin piti tehdä, ja mukaan tuli mulle 3 ja sulholle 3 erilaista tuoksunäyteputelia, ei haitannut yhtään! ;)

Meikkivinkkejä etsiessäni löysin muuten tämmösen meikkitaiteilijan (tuo on niiin taitava että voi kutsua taiteilijaksi!) youtube-kanavan. Tsekatkaapas mm. videot bridal look ja bridal tips!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Olen miettinyt sitä vaihtoehtoa, että otettaisiin hääkuvat sinä päivänä kun käyn koemeikissä ja -kampauksessa eli tehtäisiin ihan kunnon kampaus ja meikki. Mua vaan hirvittää, että mitä jos en olekaan tyytyväinen lopputulokseen ja joudun kuvattavaksi mielestäni kamalan näköisenä? Tai mitä jos totean heti kuvauksen jälkeen, ettei kampaus pysy kauniina (mulla ei ole tapana laittaa tukkaani joten en tiedä kuinka hyvin esim kiharat pysyvät) tai ole loppujen lopuksi sittenkään kiva? Olisi hassua laittaa sama kampaus hääpäivänä jos sen on todennut huonoksi?
Pitäisikö siis käydä kahdesti kampauksessa ja meikissä ja kerran koeversioissa? Tuntuu vähän kurjalta ajatukselta, kun on muutenkin pienen budjetin häät.. :girl_to_take_umbrage2:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
On 19.9.2013 at 22.08, Zedi said:

Olen miettinyt sitä vaihtoehtoa, että otettaisiin hääkuvat sinä päivänä kun käyn koemeikissä ja -kampauksessa eli tehtäisiin ihan kunnon kampaus ja meikki. Mua vaan hirvittää, että mitä jos en olekaan tyytyväinen lopputulokseen ja joudun kuvattavaksi mielestäni kamalan näköisenä? Tai mitä jos totean heti kuvauksen jälkeen, ettei kampaus pysy kauniina (mulla ei ole tapana laittaa tukkaani joten en tiedä kuinka hyvin esim kiharat pysyvät) tai ole loppujen lopuksi sittenkään kiva? Olisi hassua laittaa sama kampaus hääpäivänä jos sen on todennut huonoksi?
Pitäisikö siis käydä kahdesti kampauksessa ja meikissä ja kerran koeversioissa? Tuntuu vähän kurjalta ajatukselta, kun on muutenkin pienen budjetin häät.. :girl_to_take_umbrage2:

Mietin ihan samaa. Eli pohdin hääkuvien ottamista muuna kuin itse hääpäivänä, ja muissa ketjuissa on ehdotettu menemään kuvattavaksi koekampauksen ja -meikin jälkeen, mutta mitäs jos ne koekampaus- ja meikki ovat ihan hirveät? Voi olla, että kysyn tähän vielä kampaajan/meikkaajan omaa mielipidettä ja tarjousta. Kampauksen ja meikin ei tarvitsisi kuvauspäivänä olla kovin kestäviä, mutta nättejä kylläkin.

 

Voiko kukaan kertoa, miten päätyi ratkaisemaan tällaisen ongelman? Menittekö tuurilla koemeikin jälkeen kuvaan, maksoitteko sovinnolla koemeikistä & 2x kunnon meikistä, vai päädyittekö lopulta meikkaamaan itse?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...