Guest Sissiliini(Guest)

Karkkibuffet

319 viestiä aiheessa

m.crane: Ostin nuo Helsingistä tälläiseltä yritykseltä: Napakka

Sitten leikattiin "kannet" irti ja laitettiin satiininauhat ympärille ja tehtiin rusetit. Aikaa ja näpertelyä tekemiseen meni mutta olin kyllä niin tyytyväinen tulokseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan ihana idea! :) Teidän kuvia ja suunnitelmia kuunnellessa alkaa tehdä itsekin mieli karkkibuffettia... Olisin varmasti tyytyväinen vieras häissänne!! ;) Täytyypä vihjata paremmalle puoliskolle tällaisesta mahdollisuudesta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heipäheit!

Häät takana ja voin omasta ja varmasti monen muunkin puolesta sanoa, että karkkibuffa oli menestys! Meillä vieraita oli 80 aikuista ja 22 lasta, karkkia oli kymmenisen kiloa ja kilon verran jäi. Eli tuo 100ghlö oli oikein sopiva ainakin meidän häissä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tässä on meidän buffan tulevat kipot ja kupot sekä kauhat :) Pitäis vielä päättää millä ne purkit täytetään, onneks on vielä aikaa, ihan ei kuitenkaa tolle makarooni/pähkinä linjalle lähetä mikä kuvassa näkyy :D Sitten aattelin tilata ihan sellasia "vanhanaikasia" valkoisiapaperipusseja ja tulostaa tarralle meidän monogrammin ja liimata pussin kylkeen.

taravaadfh006.jpg

kauhat006.jpg

lumivalko, mistä olet hankkinut tuon ihanan jalallisen kulhon?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä suunnittelin kans jonkinlaista karkkibuffettia ja mulla on kaksi älynväläystä jotka sain urjalan makeistukussa.

- Pusupyramidi! Laitan noin 100kpl pusuja kahdeksi tai kolmeksi pyramidiksi isoille alustoille

- Pienet vaaleanpunaiset sydämmenmuotoiset tikkarit isoon kulhoon

Lisäksi meen varmaan ostamaan ikeasta noita karkkirasioita ja laitan niitä myös pari sekä iso boolimalja täyteen vaahtokarkkeja.

Kannattaa käydä urjalan makeistukussa siellä on vaikka mitä! ja mielestäni ihan ok hintaista. Ostin viimereissulla valkoista suklaata missä oli mustikkan paloja ja tummaa suklaata missä oli kirsikan paloja, näitä molempia tulee varmasti häihin, oli niin hyviä ja kauniita!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä suunnittelin kans jonkinlaista karkkibuffettia ja mulla on kaksi älynväläystä jotka sain urjalan makeistukussa.

- Pusupyramidi! Laitan noin 100kpl pusuja kahdeksi tai kolmeksi pyramidiksi isoille alustoille

- Pienet vaaleanpunaiset sydämmenmuotoiset tikkarit isoon kulhoon

Lisäksi meen varmaan ostamaan ikeasta noita karkkirasioita ja laitan niitä myös pari sekä iso boolimalja täyteen vaahtokarkkeja.

Kannattaa käydä urjalan makeistukussa siellä on vaikka mitä! ja mielestäni ihan ok hintaista. Ostin viimereissulla valkoista suklaata missä oli mustikkan paloja ja tummaa suklaata missä oli kirsikan paloja, näitä molempia tulee varmasti häihin, oli niin hyviä ja kauniita!

Muistatko fred mitä nämä suklaat maksoivat /kg? Ja olivatko siis suklaalevyjä vai konvehteja? Olen tämän tyyppisiä suklaita etsinyt itsekin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Muistatko fred mitä nämä suklaat maksoivat /kg? Ja olivatko siis suklaalevyjä vai konvehteja? Olen tämän tyyppisiä suklaita etsinyt itsekin!

Ne oli valtavan isoja suklaalevyjä, en muista mitä maksoi, en edes muista merkkiä! nätti oli paketti :D

Itse ajattelin ne vaan halkoa muutaman palan kokoisiksi paloiksi ja laittaa kulhoon isoon kasaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Oiskohan kyseessä Kalev-suklaat? Niillä on juuri fredin kuvailemia makuja. Kalev on Virolaista suklaata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
lumivalko, mistä olet hankkinut tuon ihanan jalallisen kulhon?

Anteeksi myöhästynyt vastaus, en huomannut että täällä on kysyttty multa jotain.

Elikkä Candies kulho on ostettu Kärkkäisen tavaratalosta Ylivieskasta, mutta oon nähny niitä kyllä pienemmissäkin sisustusliikkeissä ja myös jossain nettikaupassa, mitä en tähän hätään löytänyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pienet häät, eikä kunnon karkkibuffa tunnu niihin sopivan.. Tässä ketjussa oli jonkun laittama kiva kuva vieraskirjapöydästä, jossa oli karkkia tarjolla. Minusta se on aika hyvä idea, voi kirjoitella kirjaan ja napsia karkkia. Taidetaan mekin laittaa kulhollinen karkkia tarjolle vieraskirjan viereen :girl_smile: Häämuistoiksi askarrellaan muuta kuin karkkia, joten kiva saada jonnekkin ne karkit tarjolle kuitenkin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
lumivalko, mistä olet hankkinut tuon ihanan jalallisen kulhon?

Anteeksi myöhästynyt vastaus, en huomannut että täällä on kysyttty multa jotain.

Elikkä Candies kulho on ostettu Kärkkäisen tavaratalosta Ylivieskasta, mutta oon nähny niitä kyllä pienemmissäkin sisustusliikkeissä ja myös jossain nettikaupassa, mitä en tähän hätään löytänyt.

Kiitos!

Pitää yrittää etsiskellä, jos löytäisin ainakin jotain samankaltaista. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myös karkkipuffet. Meidän astioksi valittiin puisia vakkoja. Ne on vähän niinku sulhasen sukuun kuuluvatki kun pappa on tehnyt vakkoja aina. Ja niitä sitten löyty kiitettävä määrä sukulaisilta että saadaan niihin laitettua karkit. Paperi päällysteisiä kuten geishaa ja fazerin sinistä yms.

Ovat kivempia mielestäni ku lasiset tai muoviset astiat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana idea!

Vois laittaa teemavärisiä karkkeja niin tulis kaunis karkkipöytä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kyllä, kyllä! meille kanssa!

..suunnitelmissa on ollut melkein alusta saakka että myös meidän juhlissamme saavat vieraat syödä sydämensä kyllyydestä karamellejä..

..onhan hääpäivämmekin kuuluisa "karkki vai kepponen"

..tarjolle tulee teemavärien mukaisia karamelleja, erikokoisiin ikean burkeneihin.

laitamme vähän kerrallaan esille, niin pysyy menekkikin kohtuudessa.. kuten joku oli tässä ketjussa todennutkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä karkkeja tulee mieleen väreistä valkoinen, ruskea ja vaaleanvihreä? Suklaat ovat tietenkin kaikki ruskeita :P Ajattelin myös mariannekuulia ja vihreitä vaahtosieniä. Muita ehdotuksia? Ajattelin laittaa 5-6 kulhoa, muutama on niin iso, että voi laittaa kahta lajiakin samaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin on tulossa karkkibuffet. Katselimme äsken vesi kielellä sulhasen kanssa karkkimixin nettisivuja. Heillä on nettikauppakin, tosin hinnat ovat mielestäni yllättävän korkeita..

Ostamme varmaan karkit paikallisesta marketista, jossa myydään tosi halvalla irtokarkkeja. (Maxi-Makasiini)

Tarkoitus olisi noudattaa turkoosi-hopeaa värimaailmaa, alustavasti suunniteltiin tilata mm. näitä karkkeja:

Karkkibuffet_1.jpg

Salmiakkilinssi - ihan ehdoton meidän buffettiimme, rakastan näitä karkkeja!

Karkkibuffet_4.jpg

Mies tykkää näistä :>

Karkkibuffet_3.jpg

Siniset Mariannet :-X Tarvitseeko muuta sanoa..

Karkkibuffet_2.jpg

Sopii hyvin hopea-turkoositeemaan, hyviä karkkeja

Ja tässä vielä pari perustelua, miksi meille tulee karkkibuffet:

-Vähemmän askartelemista, koska hääkarkkirasioita ei tule (huh!)

-Kaikki pitävät karkista, erityisesti me ;)

-Karkkibuffet näyttää tosi kivalta, jos on valittu tietynvärisiä karkkeja

-Näen jo silmissäni ihanat kaunokirjoituksella kirjoitetut Karkkibuffet-kyltit, ja jokaisen karkkirasian viereen tulee myös kauniisti kirjoitetut kuvaukset karkista, esim. Salmiakkilinssi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mistä mä saisin noita metallisia karkki kauhoja..??kiitos etukäteen :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
mistä mä saisin noita metallisia karkki kauhoja..??kiitos etukäteen :girl_smile:

Riippuu missä päin asuu mutta olen ainakin Oulun Kärkkäisellä ja etelässä Tarjoustaloissa nähnyt. Nehän ovat jauhokauha- nimellä mutta mielestäni melkein samanlaiset kuin netissä myytävät karkkikauhat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee tällainen myös! :girl_sigh:

Muutamia lasipurkkeja olen jo ostanut. Ehkä 4 tai 5 kappaletta, en ole aivan varma. Niissä on kannet ja niihin todennäköisesti laitetaan vielä nauhat koristeeksi, koska kakki eivät ole samaa sarjaa.

heart-measuring-spoons-wedding-favors_2140_r.jpg

Tuollaiset metallilusikat tulevat karkkikauhoiksi. Minulla olisi myös valkoiset "oikeat" karkkikauhat, mutta tykkään noista metallisista enemmän. Niillä saa otettua paremmin karkkeja purkeista. Näissä lukee "A spoonful of affection", sopivat häihin. ;) Näihin laitetaan vielä pienet rusetit samasta nauhasta kuin karkkipurkkeihin.

Karkkiastioiksi ajattelin tilata koristeellisia muffinssivuokia, ettei karkkeja tarvitsisi laittaa suoraan kakkulautasille. Meille kun tulee kermakakku... ;)

Illaksi tulee myös sipsejä ja pähkinöitä buffettiin, sillä varsinaista iltapalaa emme tarjoa. Sipsit laitamme todella suureen "kultakalan maljaan", veikkaisin että tilavuus on jotain 7 lirtaa.

Määriä ja laatuja en ole suuremmin vielä laskeskellut, mutta n.80henkeä niitä tulee napostelemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:girl_impossible: Ei, ei, ei, ei... En suosittele suklaaputousta!

Ideana tuo on todella hieno, omaperäinen ja juhlava, mutta käytäntö on jotain ihan muuta. Kuvittele, jos kaadat sulaa suklaata pari desiä pöydälle, lasten päälle ja lattialle, vieläkö tuntuu hyvältä idealta? :girl_haha:

Me kokeiltiin tuollaista suklaaputousta kerran. Meitä oli 3hlöä (kaikki vähintään 25 vuotiaita) ja vajaa kilo suklaata (jota ei kaikkea todellakaan syöty!) sekä hedelmiä, vaahtokarkkeja ja keksejä dipattavaksi. Lopputuloksena keittiön pöytä, kaapit, lattiat, tiskipöytä, matto, tuolit, vaatteet ja kädet kyynärpäitä myöten suklaassa! :girl_haha: Ja me todellakin yritettiin olla sotkematta... Tuo tuottaa ihan järkyttävän sotkun, enkä voi suositella että varsinkaan juhlavaatteissa olevia lapsia päästettäisi tuon ääreen.

Muistaakseni Hauskoissa kotivideoissa oli kerran tuo suklaaputous yhdessä videossa. Tuossa sisällä on pyörivä "ruuvi" joka nostattaa tuon suklaan ylös putouksesta. Putous meni jotenkin epäkuntoon ja suklaa lensi kaaressa ympäri keittiötä! :girl_haha: Kaikki paikat oli tuossa suklaassa.

Tee kuten tahdot tuon putouksen suhteen, mutta muista että sinua on varoitettu.... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
:girl_impossible: Ei, ei, ei, ei... En suosittele suklaaputousta!

Ideana tuo on todella hieno, omaperäinen ja juhlava, mutta käytäntö on jotain ihan muuta. Kuvittele, jos kaadat sulaa suklaata pari desiä pöydälle, lasten päälle ja lattialle, vieläkö tuntuu hyvältä idealta? :girl_haha:

Me kokeiltiin tuollaista suklaaputousta kerran. Meitä oli 3hlöä (kaikki vähintään 25 vuotiaita) ja vajaa kilo suklaata (jota ei kaikkea todellakaan syöty!) sekä hedelmiä, vaahtokarkkeja ja keksejä dipattavaksi. Lopputuloksena keittiön pöytä, kaapit, lattiat, tiskipöytä, matto, tuolit, vaatteet ja kädet kyynärpäitä myöten suklaassa! :girl_haha: Ja me todellakin yritettiin olla sotkematta... Tuo tuottaa ihan järkyttävän sotkun, enkä voi suositella että varsinkaan juhlavaatteissa olevia lapsia päästettäisi tuon ääreen.

Muistaakseni Hauskoissa kotivideoissa oli kerran tuo suklaaputous yhdessä videossa. Tuossa sisällä on pyörivä "ruuvi" joka nostattaa tuon suklaan ylös putouksesta. Putous meni jotenkin epäkuntoon ja suklaa lensi kaaressa ympäri keittiötä! :girl_haha: Kaikki paikat oli tuossa suklaassa.

Tee kuten tahdot tuon putouksen suhteen, mutta muista että sinua on varoitettu.... ;)

Kiitos kärjistetystä(?) kokemuksesta mutta "Kuvittele, jos kaadat sulaa suklaata pari desiä pöydälle, lasten päälle ja lattialle, vieläkö tuntuu hyvältä idealta?". Ei liene tarkoitus kaataa suklaata kenenkään päälle eikä lattialle?

Syödäänhön sitä sulaa fonduetakin eikä sillä sotketa koko keittiötä kaappeja ja tiskipöytää myöten niinkuin teillä suklaan kanssa kuulostaa käyneen?

Ja hauskoja kotivideoita muistellan varokaa kaikki morsiamet pyörtyileviä sulhasia ja kaasoja, morsieuneitojen repimiä pukuja, lattialle putoavia kakkuja ja tanssiessa kaatuilevia anoppeja.....

Onko muita kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ei ole kokemuksia, mutta eiköhän Tinakeiju vain tarkoituksella kärjistänyt asioita. Ilman kokemuksiakin sanoisin silti, että sula suklaa ja lapset eivät ole hyvä yhdistelmä. Tai siis on melko varmaa, että joku lapsista sotkee ainakin vaatteensa tuon suklaan kanssa. Jos se ei haittaa niin sitten ei tietysti ole ongelmaa. Luulen, että vanhemmat eivät silti ole kovin iloisia piltin juhlapaidan suklaakuorrutuksesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin tulee ehdottomasti karkkibuffet. Astiat, kauhat ym. on kyllä vielä ihan hakusessa. Pitää niitä sitten miettiä lähemmin. Visio on kyllä olemassa, mutta enempää en ole panostanut toteutukseen (vielä). Vaahtokarkkeja haluan kuitenkin ehdottomasti osaksi buffettia.

Olin haaveillut myös tuosta suklaalähteestä karkkibuffetin ohessa, mutta taisin nyt muuttaa mieleni. Olen tehnyt itse paljon konvehteja ja tiedän kuinka helposti suklaa sotkee, vaikka yrittäisi olla miten varovasti. Olisi kyllä mukava kuulla vielä muiden kokemuksia tästä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään