kecofa

hääkakkubuffet

43 viestiä aiheessa

Kuinka paljon kakkubuffetti verrattuna normitarjoiluihin (pulla, kuivakakut,keksit) ont tullut maksamaan? Onko kukaan tehnyt vertailuja? Jos oikein ymmärsin, kakkuja pitää olla suhteutettuna vierasmäärään enemmän...Tietenkin jos leikkaisi annospaloja valmiiksi niin näin voisi hieman kontrolloida menekkiä jottei loppuisi kesken.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan miehen kanssa myös mietitty kakkubuffaa ja täältähän sai loistavia vinkkejä! Varmaan pyydetään pitopalvelua tekemään kahta/kolmea kakkua ja sitten itse teemme loput. Arvelinkin, että kakkuja saa olla normaalia enemmän, koska ihmiset maistavat useampaa... Ajattelin myös, että kakut leikattaisiin valmiiksi pieniin paloihin, jolloin ehkä ihmiset ymmärtävät maistaa useampia kakkuja :)

Kakkubuffasta löytyy varmasti:

- vadelmasacher

- juustokakku

- missisippiläinen mud pie

ja näistä sitten valitaan vielä muutamia

- puolukka-suklaamoussekakku

- minttusuklaamoussekakku

- mokka-lakkakakku

- marmoroitu suklaa-appelsiinikakku

- mansikkahyytelökakku

- mustaherukka-jugurttikakku

- valkosuklaa puolukkakakku

- suklaakerroskakku

- daim limekakku

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee hääkakun sijaan erimakuisia ja koristeluiltaan erinäköisiä cup-cakeja :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olimme tänään keskustelemassa pitopalvelun pitäjän kanssa ja hän itse ehdotti tällaistä kakkubuffettia. Olin alunperin ajatellut sokerikuorrutettua hääkakkua, mutta tämä vaihtoehto alkoi myös kuulostamaan hyvältä.. No, onneksi on vielä melkein vuosi aikaa valita :)

Onko teillä ollut kakut erikseen pöydällä tarjolla, vai olisiko juhlavampaa laittaa kakut telineeseen, vaikka ne erilaisia ovatkin? Tuleeko sekavannäköistä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myös hääkakkubuffet. Ollaan hieman suunniteltu, että josko tarjolle tulisi kolmea kermakakkua (kinuski, mansikka, hilla), suklaakakku ja tuorejuustohyytelökakku (luultavasti mango). Tilaamme sen verran reilusti kakkua, että jokainen saa vähintään yhden reilun palan jokaista sorttia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin pari vuotta sitten serkun häissä joissa oli kakkubuffet ja se oli kyllä menestys! Kakkuja taisi olla peräti yhdeksää eri sorttia ja kaikki oli niin hyviä.. Silloin jo päätin, että omiin häihini tulee myös kakkubuffet :P

Meille tulee tod. näk. ainakin useampaa eri juustokakkua (baileys, lime-valkosuklaa, appelsiini?), ehkä kinuskikakku, joku suklaakakku ja ehkä vielä kermakakkukin? Juhlapaikan/pitopalvelun kanssa on alustavasti ollut jo puhetta, että saadaan tehdä osa kakuista itse, joten sillä pystytään vähän säästämään kustannuksissa. Määristä ei ole kyllä mitään hajua, miten paljon kakkuja pitäisi olla :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä innostuin tästä ketjusta ja haluisin meille ehdottomasti kakkubuffetin. Suunnittelin jo mitä kakkuja leivon ja laskeskelin et miten paljon niitä tarvii tehä. Sit kerroin näistä suunnitelmista innoissani miehelleni, joka ei sit oikein ollutkaan samaa mieltä. Kuulostaa kuulemma omituiselle et häissä ois tarjolla useammanlaista hääkakkua. Vähän aikaa asiasta keskusteltuamme kävi ilmi et mies haluais kahvipöytään hääkakun lisäks viel perinteiset pullakranssit ja kuivakakut, joita minä en sinne missään nimessä haluaisi. :girl_cray2: Meidän suvun juhlissa kun ne kyseiset herkut on yleensä jäänyt lähes koskemattomina pöydälle juhlien loppuessa.

Nyt harmittaa kun menee mun hienot suunnitelmat uusiks, mut onhan se sulhasenkin mielipide huomioitava. Yhteiset hääthän ne kuitenkin tulee olemaan. Jospa tässä saatais jonkinlaista kompromissia tehtyä. Kokonaan en haluis viel ajatuksesta luopuu... :wacko:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anna sulhaselle aikaa mietiskellä ideaa. Monilla miehillä on tapana vastata uuteen asiaan heti kieltävästi, mutta hetken asiaa makusteltuaan huomaavat sen olevan hyvä idea.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva idea kakkubuffet..

Kuinka monta kakkua teillä joilla kakkubuffet tehty, on ollut?

Vaikea miettiä paljonko tuota kakkua lopulta menee, en usko että läheskään jokainen maistaa kaikkia tarjolla olevia laatuja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan miettinyt kakun sijaan esim cupcake leivoksia?Niitähän vois helposti olla erilaisia ja sellanen ois helppo syödä tai ottaa mukaan jos ei vaikka vieras ehdi jäämään kakkuun asti...toisaalta siinä jää se perinteinen kakun leikkaaminen tai voihan sitä pientä cupcake leivostakin kai leikata :) mitä mieltä olette?minua vähän kiinnostaisi kokeilla kun löysin yhden yrityksen täältä Turun seudulta mikä valmistaa cupcake leivoksia juhliin. ihanan näköisiä leivoksia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vieras_jh_ Paras tällainen kuppikakku ratkaisu jonka olen nähnyt on että on tehty ihan pikkuinen kakku morsiusparille leikattavaksi, ja sitten vieraiden mukaisesti jumalaton kasa kuppikakkuja tarjoiltavaksi :P kuppikakut on kyllä tosi kiva ja uusi idea noin häätarjoiltaviksi, itse näin amatöörileipurina (varsinkin semmoistan astetta krumeluurimpien leivonnaisten ja kakkujen väkertäjänä) tykkään muffinsseista yleisestikin tosi paljon. Muffinista saa hyvin kuohkean ja herkullisen kotioloissakin, kun vaan muistaa käyttää ohjeessa kiehuvaa vettä ja vaahdottaa voin ja sokerin kananmunien ja sokerin sijasta aluksi. Tämmöinen pikku vinkki siihen siis jos kotioloissa haluaa testiksi väkertää jotain! :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Upee ratkaisu tää kakkubuffa! Mie teen ite jonkun verran kakkuja enkä halua pitopalvelusta kakkua josta ajattelen että 'miekii oisin pystyny parempaan'. Monet otaa häihinsä kakun joka vois olla tarjolla vaikka 50-vuotispäivillä (lue: kermakakku jossa vadelmat tai mansikat päällä). Ei tuu muuten meille. Pitää kakusta näkyä että mitkä kemut on kyseessä. Tää palsta on niin hyvä että täräytin just pitopalveluumme viestin ja kyselyn kakkubuffasta. Pyysin päästä näkemään myös mahdollisia kuvia. Itse meinasin tehdä konvehteja ja ehkäpä suklaariisipiirakoita jotka on nyt kovasti muotia täällä karjalassa. Häät on muuten elokuussa 2012.. jihuu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Upee ratkaisu tää kakkubuffa! Mie teen ite jonkun verran kakkuja enkä halua pitopalvelusta kakkua josta ajattelen että 'miekii oisin pystyny parempaan'. Monet otaa häihinsä kakun joka vois olla tarjolla vaikka 50-vuotispäivillä (lue: kermakakku jossa vadelmat tai mansikat päällä). Ei tuu muuten meille. Pitää kakusta näkyä että mitkä kemut on kyseessä. Tää palsta on niin hyvä että täräytin just pitopalveluumme viestin ja kyselyn kakkubuffasta. Pyysin päästä näkemään myös mahdollisia kuvia. Itse meinasin tehdä konvehteja ja ehkäpä suklaariisipiirakoita jotka on nyt kovasti muotia täällä karjalassa. Häät on muuten elokuussa 2012.. jihuu :)

Olisiko ohjetta tai lisätietoa noista suklaariisipiirakoista? Onko ne suosittuja juuri häissä vai muutenkin? Asia alkoi kiinnostaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voin lämpimästi suositella kuppikakkutarjoilua häihin! Se oli meidän viimekesäisten juhlien hitti, tähän valintaan päädyimme siitä syystä, että kumpikaan emme ole täytekakkuihmisiä eikä kakunleikkaus-ohjelmanumero tuntunut välttämättömältä. Yllättäen kiitosta tuli niiltäkin vierailta, joiden pelättiin pettyvän perinteisen kermakakkutarjoilun puuttuessa :) Kannattaa kysellä suoraan konditorioista, meidän ideaamme lähti innokkaasti toteuttamaan erään kahvila-konditorian pitäjä, joka oli ensi kertaa kuppikakkujen leipurina. Meillä kuppikakkuja oli tarjolla kahta eri makua, ne saatiin nätisti esille yhteen kuppikakkutelineeseen ja matalemmille lautasille, jotka oli koristeltu raparperinlehdin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kakkubuffet vois olla meidän juttu.

Muokattu: , käyttäjä: Palmo

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa kakkubuffet, sillä yhden hääkakun valitseminen oli aivan liian haastavaa. Mieskin oli erittäin tyytyväinen tähän vaihtoehtoon. Teen suurimman osan kakuista itse, kun on niin pienet häät ja tuota leipomista tulee muutenkin harrastettua. Olen jo koonnut erilaisten kakkujen reseptejä ja muutamat ovatkin päässeet jo testaukseen. Ihania kakkuja on aivan liikaa siihen nähden kuinka monta kakkua on järkevää tehdä tarjottavaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kolmea erilaista kakkua ihan siitä syystä, etten osannut valita mikä olisi sellainen kakku joka miellyttäisi kaikkia.Yks haluaa kermakakkua, toinen inhoaa sitä, joku ei tykkää marsipaanista ja minä itse halusin juustokakkua, mutta mies ei siitä innostunut. Joten meille tulee mansikka- kermakakku, marsipaanikakku johon toiveissa olisi suklaatäyte ja jonkunlainen juustokakku, ehkä lime tai sitruuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään