hääkakkubuffet


kecofa

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Meillä oli kuutta erilaista Kakkugallerian hääkakkua tarjolla. Vieraita n. 130 muistaakseni. Oli kyllä menestys ja onnekas sattuma, alunperin meillä piti olla ihan normaalisti yksi iso kakku. Mutta vieraat tykkäsivät kovasti, kannattaa vain varautua siihen, että ihmiset sitten syövät useampaa kuin yhtä laatua.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Minä haluaisin myös buffetin, mutta mietin miten kakkuja pitää varata että kaikki saa maistaa kaikkia kakkuja (jos siis haluaa.) On myös pelko siitä että yksi kakku lopuu heti ja sitten jää jäljelle sellaista jota kukaan ei halua syödä. :(

Edit: Meidän häissä tulee ehdottomasti ulemaan hääkakkubuffet, mutta...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olin kesällä vieraana serkkuni häissä, jossa heillä hieman tämäntyyppinen ratkaisu. Heillä oli muistaakseni neljää erilaista kakkua ja sitä oli paljon. He sanoivatkin että vieraat eivät sa poistua ennen kuin kakut on syöty  :P tai sitten jokainen saa mukaan kakkua lähtiessään..tosin en ole nyt ollut heihin yhteydessä, joten en tiedä menikö kaikki kakku suurin piirtein vai jäikö sitä jäljelle....

Link to comment
Share on other sites

Meidän häissä oli viime kesänä kakkubuffet ja ihmiset tykkäsi kovasti. Vieraita oli 95 ja kakkuja 6 kpl, 2 erilaista kermakakkua, 2 suklaakakkua ja 2 erilaista tuorejuustohyytelökakkua. Sen verran hyvä menekki oli että ei tarvinnu seuraavana päivänä tuskailla mihin jäljelle jääneet kakut laittaisi ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 month later...

Olemme suunnitelleet perinteisen hääkakun sijaan tarjoavamme kakkubffetin. Olisikin nyt mukava kuulla aikaisempia kokemuksia kakkubuffetista, sekä nähdä kuvia miten erilaiset kakut on laitettu tarjolle  :)

Vieraita meille on tulossa n. 110 henkeä. Alustavasti olemme ajatelleet seuraavia itse tehtyjä kakkuja (halk. 24 cm): minttusuklaamousse-kakku (3 kpl), mansikkatuorejuustokakku (3 kpl), prinsessakakku (2kpl) ja kinuskikakku (2 kpl). Tuntuisiko tämä määrä sopivalta vai onko kakkuja jo liikaa?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Meille on suunnitteilla myös hääkakkubuffet, 3-6 erilaisella kakulla. Vieraita on tulossa 100-120. Osaako kukaan buffetin pitänyt kertoa, kuinka monelle hengelle kakkuja pitäisi varata?

Leipomosta sanottiin että noin monella kakulla pitäisi varata kolminkertainen määrä (eli 300:lle hengelle). Tämä tietysti tuntuu jo kukkarossa. Mahtaisiko esim 170 hengen kakut riittää - alle tulee kuitenkin täysi buffet useammalla lämpimällä ruoalla.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee kakkubuffet tai Kakkutaivas kuten sitä itse kutsun :-). Pitopalvelusta kertoivat, että 80 hengen häihin tekevät 8-10 kakkua. Ei olla sovittu vielä tarkemmin mitä kakkuja tarkalleen ottaen tulee, mutta yleensä on kuulemma ollut yksi kutakin lajia eli kaikki erilaisia. Pitopalvelun emäntä tiesi myös kertoa, että hyvin harvoin kaikkia kakkuja yksi ihminen jaksaa/ehtii maistaa. Itse maistelin kaverini häissä kakkubuffetissa kolmea kakkua ja olin kovin tyytyväinen. Ei kai kukaan kotioloissakaan tai vaikka kahvilaan mennessä syö kuutta kakkupalaa...

Link to comment
Share on other sites

Tämä idea on ollut itselläkin mielessä. Ongelma on vain se, että haluaisin, että jokaista kakkua riittäisi kaikille halukkaille. Jos yksi kakku muodostuukin suositummaksi kuin muut, voi se loppua kesken ja muita taas jäädä enemmän. Mietin vähän sellaistakin, että jos pitopalvelusta tulisi kahta erilaista kakkua ja itse tekisin sitten muutamaa lajia lisäksi, niin ainakaan ei loppuisi kesken.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Empäs huomannutkaan tätä , minun ensimmäinen viesti meni hääkakkuosastolle , no hääkakkuhan se on hääkakkubuffakin.

Minä olin häissä jossa toisaan oli tuo hääkakkubuffa ja kun selvitin sitä kuinka paljon pitää olla noita kakkuja enemmän sain tietoon , noissa häissä oli käytetty sellaista kerrointa kun 1.6 kertanen hääkakkumäärä ja kakut riitti sopivasti.

Innostuin itse , olivat kyllä herkullisen näköisiä ja maku kohdallaan , ei kakki ottaneet kaikkia , mutta sai valita mitä kakkuja ottaa. :girl_blum:

Link to comment
Share on other sites

Miten tuo käytännössä onnistuu? Maksaako enemmän kuin että ottaisi vain sen yhden kakun? Meillä on jo pitopalvelupalaveri pidetty ja kakku valittu mutta nyt on alkanut mietityttämään että ois kiva jos ois monenlaisia. Kun meille ei edes tule mitään kahvileipiä. On sitten ikävää jos se meidän kakkuvalinta ei kaikkia kiinnosta ja sitten ei saisi mitään herkkua. Tosin karkkibuffet meille on tulossa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Meille on tulossa leivosbuffet!

Teemme kaiken itse, ystävien ja sukulaisten avustamana ..ja leipominen on minulle suorastaan terapeuttista ja nautin siitä kovasti.

Kermakakku on tilattuna pitopalvelulta, lähinnä kuljetus ja säilymisongelman minimoimiseksi.

Buffetti kasataan siten, että tarjolle laitetaan suupaloja, eli oikeasti pieniä paloja kaikkea.

Jälkkärit tehdään muovisiin konjakkilaseihin (1dl).

Kaikkea varataan 150kpl eli kaikille yksi kutakin.

Kahvituksesta jäljelle jääneet kasataan uudelleen esille iltapalan yhteydessä.

Niin, tarjolla on:

Kinuskikakku

Margarita-kakku (hyydykekakku)

Baileys-kakku (hyydykekakku)

Valkosuklaa-mansikkapalat (munaton)

suklaakakku (munaton, maidoton)

Panna Cotta (tms)

Suklaavanukas

Marjasmoothie

Hedelmäsalaatti

Siirappileivät

Jokin munaton/maidoton pikkuleipä

Link to comment
Share on other sites

Nam, ylläolevan kommentin kirjoittajan häihin saa sitten lähettää kutsun jos vieraista on pulaa :girl_wink:

Mekin olemme ajatelleet, että kakkubuffet olisi hauska idea - lähinnä siksi, että jos joku ei jostain kakusta

tykkää/on allergioita tms ei ole samanlainen ongelma kuin yhdellä kakulla. Lisäksi mielestäni on vain tosi

kivaa kun on valinnanvaraa! Toiveena olisi kakkugallerian herkkukakkuvalikoima, niitä kakkujahan pääsee

maistelemaankin kun kaikkea (kai) myydään myös palana/leivosversiona?

Oletteko kakkubuffet-ihmiset miettineet miten kakun leikkaus tehdään? Leikkaatteko vain yhden kakuista vai

jätättekö kokonaan välistä?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

..olemme pohtineet tuota kakunleikkausasiaa..

toisaalta olemme aivan valmiit jättämään koko leikkaushärdellin välistä (ei sovellu oikein muutenkaan meidän tyyliin..)

yksi vaihtoehto on, että leikkaamme vai kermakakusta (tylsää)

vaihtoehto, jota minä kannatan (minä. minäminäminä.) on "herkkulautanen" joka tuotaisiin näyttävin menoin meidän pöytään. lautaselle olisi laitettu kaikkea kaksi.. ja vaikkapa sisätiloihin soveltuvat "ilotulitussoihdut" (en millään pysty muistamaan miksi niitä nyt kutsutaankaan..) nurkkiin.

saataisiin jonkinlainen "show" tuohon kakkujuttuunkin, mutta ei perinteistä kakunleikkuuta. meillä kun se kaapin paikka on jo aikaa sitten päätetty.

mutta katsotaan nyt mihin sitten päädytään.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Lisäkokemuksia kaivataan..!

Suunnitelmissa olisi perinteinen kermakakku, prinsessakakku, suklaakakku ja tuorejuustokakku. Pitopalvelulle on kerrottu toivomuksesta, ja hinta saadaan tämän kuun aikana. Sen voin sitten ilmoittaa tänne.

Mutta kuinka on toiminut, mihin hintaan kakkua olette saaneet ym ym!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Itse tahtoisin myös kakkubuffetin. Tosin minulla ongemana on se, että kakut pitäisi olla laktoosittomia ja 9/10 laktoosittomasta kakusta, joita olen syönyt, on ollut ihan järkyttävän pahan makuisia. En vaan itse voi ymmärtää, kuinka jostain niin helposta (vaihtaa vaan kerman laktoosittomaksi) voi saada niin kamalan pahaa. :blink: Taito tuokin tietysti.

Joten näillä näkymin kakut pitäisi tehdä itse. Näin ainakin saa herkullisia. :) Tai pitää laittaa äiti hommiin, monikerroksiset tuorejuusto-hyytelökakut ovat hänen bravuurinsa. :lol: Ja tuleehan tuo kyllä halvemmaksi vaikka ostaisi telineet itse (ja myisi häiden jälkeen).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...