lilliputti

Kuvia hääkakuista

161 viestiä aiheessa

Aika moni on sanonut, etta "amerikkalaistyyliset" kakut maistuvat pahvilta ja ovat liian muovailuvahamaisia - vaikka sehan riippuu ihan siita, etta mita siella kakun sisalla on. Voi siella veistoksellisen kuorrutteen alla olla vadelmataytekakku, Bailey's suklaakakku, sitruunakakku tai jaffakakkukin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli vaan mieleen nuista "jenkki"kakuista, että siksi ne monetki näyttää siltä, että niitä ei voi syödä sillä monesti välttämättä niitä ei syödä edes juhlissa vaan ne ovat vain koristeena ja syötävä kakku on sitten erikseen.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minuakin houkuttelee enemmän jokin ihana perinteinen mansikkakakku tai vaikka kinuskikakku, maku on todella tärkeä ja nuo jenkkikaku eivät ole edes houkuttelevan  tai syötävän näköisiä kun tietää ettei ne maistu millekkään..

Olisi kiva nähdä lisää kuvia ihan "oikeista" kakuista, joita on ollut teidän kaikkien foorumilaisten häissä =)

Noita konditorian sivuja nyt riittää selattavaksi..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa mielta, haluaisin ihan perinteisen mansikkakakun. Ja kermavaahdolla, ei marsipaanilla. En tieda miten tuo sitten kaytannossa onnistuu.

Me vaan molemmat sulhon kanssa rakastetaan taytekakkua ja leivotaanki toisillemme kunnon kakut aina synttareiksi ja nimipaiviksi ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy vielä sanoa noista jenkkikakuista, että ne maistuvat pahvilta sen takia kun ne periaatteessa ovat vain kakkupohja ja kuorrutus. Ja jos kakku on halkaistu kahtia ja täytetty niin täytteenä on sitä samaa kuorrutusta. Vaikea on kohteliaana yrittää syödä kakkupalaa ja vielä kehua sitä täkäläisissä kekkereissä. Olenkin nykyään sanonut, että maistan vain palan miehen kakusta.

Paras kakku täällä on ihan suklaakakku, ainakin siinä se kuorrutus ei ole yltiömakea hirvitys. Kermavaahdollahan täällä ei kuorruteta.

Mutta erittäin hyvin täällä osataan tehdä juustokakkuja, erilaisia hedelmäpiirakoita, peach cobbler on jumalaista. :-X

Kaipaan ihan kamalasti perus mansikkarahkatäytekakkua. Kun ei täältä rahkaakaan löydy. :'(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pahvia tosiaan, mites ne muuten voi ottaa kakkupalan käteen ja haukata siitä. Oon tähän kiinnittänyt huomiota, kun oon jenkki hääohjelmia kattonut. Otapa suomalaista kunnon täytekakkua sillä tavalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihania kuvia kakuista! Ja loistavaa, että Kaisu_ olet onnistunut siinä, mistä itse haaveilen: valkoisella kuorrutuksella olevasta prinsessakakusta! Myös mustaa valkeilla koristeilla olen harkinnut. Kokemuksia, anyone?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä haaveilen tollasesta amerikkalaistyylisestä sokerikuorrute(sugar paste?)-kakusta, jonka kerrokset ois neliön muotosia! Mutta entä jos pitopalvelulla ei oo muuta kun pyöreitä telineitä ja ne ei ymmärrä tota mun sugar paste toivetta :-? Noo, aion kuitenkin kysyä.

Tollanen oikeesti monikerroksinen kakku ois kyllä aika siisti, mutta en kyllä tajua että miten sellasta leikataan! Osaiskohan joku valaista mua?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tahtoo tällaisen, tosin peruspyöreä suomi-versio erilliset osat telineessä omalla lätyskällään, kiitos! Asia erikseen onkin miten pitopalvelu osaisi tehdä mitään tämän tyylistäkään, itseltä se onnistuisi kyllä mutta kun ei tuo aika taida hääaamuna ihan piisata... Tässä linkki, kun en osaa tänne kuvaa lisätä...  :-?  

http://www.cakecentral.com/cake-decorating..._83_-57801.html

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en varmaan ees uskaltais syödä joitakin noista jenkkikakuista, niin muovisilta näyttävät. Etenkin kullanväriset maalaukset ym. koristelut epäilyttää... Mitä lie raskasmetalleja niissäkin. ;D

Mä haluaisin ite raikkaan hedelmäkakun, tai vaihtoehtoisesti suklaakakun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minuukin enemmän houkuttaa nuo perinteisemmät kakkuset. Voisin kyllä harkita suklaa kuorrutusta ja siihen päälle sitten jotain koristusta :P. Marjainen kermakakkukin kävis. Vitsi kun jaksais opetella kuvien laiton niin voisin jotain laittaa. Mut miun mielestä pääasia, jotta kakku on hyvää ja näyttää syötävältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko kenelläkään kuvia kakusta, jossa kerma/ kerma-creme reunat, mutta ei missään nimessä pursotettuina?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä haluan häihin perussuomalaisen mansikkakermakakun joka maistuu aidolle ja näyttää aidolle! Tämä sitten vain minun mielipiteeni mutta en ikinä haluaisi juhliini kakkua, joka lähinnä muistuttaisi pahvikoristetötteröä ja vieraat saisivat olla nenät kiinni kakussa kun eivät uskoisi aidoksi. Amerikoissa ja muualla ehkä arvostetaan pintaa, meidän perhe arvostaa sydäntä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin valkoiselle kuorrutuksella olevan kakun. Mutta valkoinen marsipaani on kellertävää. Tietääkö joku, millä sitä voi valkaista tai sitten mikä toinen idea saada valkoinen kuorrutus (muu kuin kerma)?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee perinteisesti mansikka kermakakku tuoreista paikallisista mansikoista ;D

Mansikakakku on ainut kakku mistä miä tykkään ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan aateltu et meil tulee mansikka kermakakku ja sydämen mallisena :D

Varmaankin äiti tekee sen sit, ku tykkää muutenkin tehdä kakkuja juhliin.

Toisena vaihtoehtona on viel rahkahyytelökakku. Jompi kumpi, et niistä sitten päätetään :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee tämä Kakkugallerian passion-vadelma

tuote_passion_haakakku.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille tulee tämä Kakkugallerian passion-vadelma

tuote_passion_haakakku.jpg

Sama meillekin sitten ensi vuonna! Jo nyt valuu kuola! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nimimerkki Kaisu: sanoit tuolla pinon puolivälissä että unelmaanne valkosuklaa-juustokakusta ei voitu toteuttaa. Miksi? Mulla haaveena sama ja just on ollut yön yli omatekemä koeversio jääkaapissa vetäytymässä, tänään pitäis kokeilla miten siihen saa ton marsipaanin päälle laitettua.. *utelias*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mitä toi kuorrute noissa ns. tasasissa (ja vähän erikoisimmissa, ei kermakakuissa) on? marsipaania? vai mitä? me ei voida ottaa marsipaanikakkua, kun ei kumpikaan tykätä siitä. mutta noi kakut on niin ihanan näkösiä! :) se yks suht yksinkertanen, missä oli niitä perhosia! :) se sopis meille! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luulen että meijân kakussa ainakin on moussea tâytteenä ja sitten päällisenä on hyytelöä. En ole vielâ sen tarkemmin kysynyt, mutta tuolta se minusta vaikuttaa.  :)

Mekään emme marsipaania ota, kun emme pidä eikä oikeen kukaan muukaan. Ja heinâkuussa emme myöskään kermakakkua ota, kylmâketju katkeaa ja ruokamyrkytysriski on silloin suuri. Näitä ammattisalojen "ihanuuksia" kun tietää, niin ei uskalla ihan minkälaista kakkua ottaa.  :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Monia upeita kakkuja tässä ketjussa!  :-X

Meille tulee valkoinen kerroskakku amerikkalaiseen tyyliin. Minusta suomalaiset kermakakut on niin tavallisia ja minun makuuni liian halvan näköisiä.  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään