Nanna83

Lämmin tervetuliaismalja?

37 viestiä aiheessa

Haluaisimme tarjota vieraille perinteisen kuohuviinin sijaan jonkin lämpimän juoman alkumaljana, mutta mitä se voisi olla? Olisi mukava, jos pakkasesta tultaessa saisi käsiinsä lämmintä juomaa... minulle  tulee mieleen vain glögi, mutta se tuntuu liian jouluiselta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-Jokin toti, ei välttämättä rommitoti, vaan esim. jostain likööristä (vaikkapa mustaherukkalikööristä todella hyvä!)

-Maustettu tee, alkoholilla tai ilman, vihreä tai musta

-Kaakaojuomat alkoholilla tai ilman

-Lämmitetty siideri (erityisesti vaniljamausteinen)

Nämä tulivat ensimmäiseksi mieleen  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli lämmintä omenamehua (itse puristettua), jota oli hieman terästetty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä piti olla kuumaa kaakaota pienellä terästyksellä ja se olisi jotenkin onnistunut, mutta pitopalvelu oli sitä mieltä, että se on tosi vaikea saada pidettyä kuumana koko onnittelujonon etenemisen ajan. Ei haluttu ottaa riskiä, että ekana tulleet joutuis hörppiin haileeta kaakaota. Luovuttiin sitten ajatuksesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tuskin edelisen kalstaista ongelmaa tulee, sillä vieraita on allle 30 henkeä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lämmitetty maustettu siideri on mielestäni paras vaihtoehto, sillä tervetuliaismalja toimii myös aperitiivina ja jos aperitiivina on kovin raskas ja mausteinen juoma, niin se ei varmastikaan kiihota ruokahalua ja sen jälkeen mahdolliset aterian viinit eivät maistu kovin hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan mietitty alkumaljavaihtoehdoksi minttukaakaota, mutta mietityttää tuo lämpimänä pitäminen... Vieraita tulossa n. 80.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me päädyttiin Kaamos nimiseen lämpimään alkumaljaan, johon tulee tyrnilikööriä, vodkaa ja tyrnimehua. Alkoholittomista jätetään viinakset pois :P. Saa nähdä lauantaina miltä maistuu...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Talvihäihin kiinnostaisi kovasti saada lämmin alkumalja, terästettyä glögiä tms. Ongelma on kuitenkin se, että pitopalvelullamme ei ole riittävästi sopivia glögi-/kuumajuomalaseja. Onko vinkkejä siitä, mistä saisi ostettua tai vuokrattua halvalla sopivia laseja?

Myös ideoita lasien koristelusta tai juomista otetaan vastaan!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meilläkin näillänäkymin talvihäät ja suunniteltu lämmintä alkumaljaa.joten ideoita kyllä kaivataan.minusta irtokahvallisia kerttis mukeja on ihan marketeissa.voisiko niitä ajatella?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
minusta irtokahvallisia kerttis mukeja on ihan marketeissa.voisiko niitä ajatella?

Häät on juhlat, miltä tuntuisi skoolata pahvimukilla... No ehkä jos juhlat on jossain eräkämpällä, mutta silloinkin kuksa voisi olla asiallisempi.

Itse olen tarjoillut joskus kuumia juomia tavallisesta juomalasista, jonka ympärille on kääritty kaunis paperi ja kiinnitetty kaunilla nauhalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lämmitetty maustettu siideri on mielestäni paras vaihtoehto, sillä tervetuliaismalja toimii myös aperitiivina ja jos aperitiivina on kovin raskas ja mausteinen juoma, niin se ei varmastikaan kiihota ruokahalua ja sen jälkeen mahdolliset aterian viinit eivät maistu kovin hyvin.

Tämähän on vain hyvä asia, jos häitä vietetään ravintolassa ja ruokaviinitkin ovat ravintolahintaisia. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tämähän on vain hyvä asia, jos häitä vietetään ravintolassa ja ruokaviinitkin ovat ravintolahintaisia. :P

No kyllä mua harmittaisi kaksin verroin, jos viinistä olisi maksettu törkeä hinta, eikä kukaan edes maistaisi niistä mitään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No kyllä mua harmittaisi kaksin verroin, jos viinistä olisi maksettu törkeä hinta, eikä kukaan edes maistaisi niistä mitään.

Ravintolassa viinistä maksetaan vain menekin mukaan... Ainakin meidän juhlissamme viini tarjoillaan pöytiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^tottakai ravintolassa maksetaan viinistä menekin mukaan. Mutta harmittaisi kovasti, kun viinit menisi hukkaan, jos niistä ei maistaisi mitään, vaikka kuinka joisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Häät on juhlat, miltä tuntuisi skoolata pahvimukilla... No ehkä jos juhlat on jossain eräkämpällä, mutta silloinkin kuksa voisi olla asiallisempi.

Itse olen tarjoillut joskus kuumia juomia tavallisesta juomalasista, jonka ympärille on kääritty kaunis paperi ja kiinnitetty kaunilla nauhalla.

heh... oot oikeassa.oikeastaan ajttelinkin sellaisia vähä hienompia kerttismukeja mutta on kai nekin vähän tökeröt.meillä häät maaliskuussa ja pohditaan näitä samoja asioita....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muistakaa, että alkoholi haihtuu jo 70 asteessa  ;D Yleensä toitotetaan, ettei saa antaa kiehua, mutta se kyllä alkaa haihtua jo paljon ennen kiehumista. Ihan vinkiksi vaan, ettei mene terästys ihan harakoille :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä piti olla kuumaa kaakaota pienellä terästyksellä ja se olisi jotenkin onnistunut, mutta pitopalvelu oli sitä mieltä, että se on tosi vaikea saada pidettyä kuumana koko onnittelujonon etenemisen ajan. Ei haluttu ottaa riskiä, että ekana tulleet joutuis hörppiin haileeta kaakaota. Luovuttiin sitten ajatuksesta.

Minä haluaisin kans lämpimän juoman ja glögiä ollaan ajateltu. En vaan tiedä, miten tuon käytännössä järjestää, kun on 80 ihmistä. Onko tällä tervetuliaismaljalla tarkoitus myös onnitella, kuten kuoharin kanssa tehdään? Eihän se juoma pysy lämpimänä jos ihmiset odottavat, että kaikki ovat pöydässä, jonka jälkeen "nostetaan malja" ja onnitellaan. Vinkkejä? Juoma tulisi kyllä meidän tapauksessamme parempaan kertis-styroksi-mukiin, sillä juhlapaikalla ei ole tarpeeksi laseja/kuppeja muuten. Minua tämä taas ei häiritse ollenkaan  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ME ollaan ajateltu glögiä alkumaljaksi. Kuumana pysymiseen ajateltiin ihan sellasia isoja pumpputermoksia, joista tarjoiluhenkilökunta voi pumpata glögit laseihin. Luulen myös, että juhlapaikan väellä on kokemusta lämpimistä alkumaljoista ja siitä, miten asia on järjestetty :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mitä mieltä itsenäisyyspäivänä pidettävissä häissä onnittelumaljana lämmin glögi... onko paha??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta itsenäisyyspäivänä noin ennen joulua glögi olis ihan hyvä!

Itse ajattelin lämmintä siideriä.. Tuolla Peppi Pitkatossun laittamas linkis oliki siihen ohje. Toinen kaaso ja bestman tulevat sopivasti ens viikonlopuks meille niin vois sitä kokeilla!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään