Iltapalaa? (yhdistetty ketjuja)


pikkupeikko22

Recommended Posts

Meiilä oli iltapalalla ylijääneitä salaatteja, kaupan patonkia ja levitteitä. Oltiin ajateltu että iltapala olisi klo 23, mutta porukka rupesi jo klo 21 jälkeen kyselemään iltapalaa (osin myös siksi että kun tiesivät sitä olevan niin halusivat syödä ennen lähtöä ja eivät niin myöhään halunneet odotttaa). Kävi niin että iltapalalla ne salaatit loppuivatkin kesken ja jäljelle jäi vain patongit. En ollut itse paikalla kun salaatit loppuivat niin en tiedä kuinka suuria annoksia ihmiset sitä ottivat, ja kuinka moni sitä edes sai.Mutta eipä siitä kukaan jälkeenpäin valitellut. Koko aika oli myös karkkibuffet auki.

Muokattu: , käyttäjä: hekku
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 240
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Oliko teillä hekku (ja muut) pitopalvelun tekemät nuo ylijääneet salaatit? Eviran ohjeiden mukaan kun tarjolla ollutta "helposti pilaantuvaa ruokaa" (myös salaatit) ei saa asettaa tarjolle. Ja ainakaan meidän pitopalvelu ei suostu muuhun. Itse ajattelin yrittää kiertää tätä niin, että ohjeistaa pitopalvelua niin, etteivät laita kaikkea kerralla tarjolle. Näin tarjoilemattomat voisi tarjota iltapalalla.. Sitten lisäksi leipiä, sipsejä ym. Toisena vaihtoehtona olisi makkarat, mutta niille pitäisi olla paistajat.. Ruokailu alkaa klo 17 ja iltapalan olin suunnitellut tarjolle about klo 22.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nyt apua avuttomalle juhlien järjestäjälle! Emme ole vielä vihkiaikaa päättäneet, mutta vihkimen tapahtuu varhaisesta iltapäivästä anyway. Ruokailun aikatauluttaminen ja iltapalan tarjoaminen askarruttaa.

 

Jos vihkiminen on klo 13, voisiko ruokailuaikataulun asettaa seuraavanlaisesti:

vihkiminen klo 13

ruokailu klo 14

kahvit klo 17

iltapala klo x ?

hääpari poistuu noin klo 21

 

vihkiminen klo 14

ruokailu klo 15

kahvit klo 18

iltapala klo x ?

hääpari poistuu noin klo 22

 

Tarvitseeko teidän mieleistänne vieraille iltapalaa? Ajatuksena on kuitenkin väkertää iltapala itse tarjolle, jotta pitopalvelu pääsee poistumaan kahvien jälkeen,

Link to comment
Share on other sites

^ Meillä oli vihkiminen 15 ja ruokailu ei päässy alkamaan ennen klo 17. Siirtymisessä yms menee kuitenkin sen verran aikaa että en usko tunnin riittävän, saati jos teillä ennen ruokaa on maljaa tai muuta vastaavaa.

 

Jos vieraat jäävät juhlimaan myöhään teidän lähtönne jälkeen niin iltapala voisi olla 22-23 (meillä oli 23 ja ihmiset olivatkin nälkäisiä) Jos juhlat sen sijaan loppuvat lähtöönne niin iltapalahan on tarpeeton.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Oliko teillä hekku (ja muut) pitopalvelun tekemät nuo ylijääneet salaatit? Eviran ohjeiden mukaan kun tarjolla ollutta "helposti pilaantuvaa ruokaa" (myös salaatit) ei saa asettaa tarjolle. Ja ainakaan meidän pitopalvelu ei suostu muuhun. Itse ajattelin yrittää kiertää tätä niin, että ohjeistaa pitopalvelua niin, etteivät laita kaikkea kerralla tarjolle. Näin tarjoilemattomat voisi tarjota iltapalalla.. Sitten lisäksi leipiä, sipsejä ym. Toisena vaihtoehtona olisi makkarat, mutta niille pitäisi olla paistajat.. Ruokailu alkaa klo 17 ja iltapalan olin suunnitellut tarjolle about klo 22.

 

Suunnitelmat ovat vähän muuttuneet, eli pitopalvelun kanssa saatiin sovittua, että tarjolle asettamattomat salaatit voi tarjoilla iltapalalla ja he täyttävät tarjolle salaatteja fiksusti, ettei tulisi hävikkiä. Salaattien lisäksi sitten lihapullia (tarkoitus tehdä itse), pikkusuolakurkkuja, riisipiirakoita ja munavoita (tarkoitus tehdä itse). (Karkkeja on tarjolla jonkun verran kakulla, joten eiköhän niitäkin siinä ole.) Ehkä jotain muutakin, jos vain keksisi mitä :D Muutama vegevieras on tulossa, jotenka ehkä kasvispullia sitten myös.

 

Ruokailijoiden määrä pitäisi ensiksi arvioida ja sitten alkaa miettimään, että montako pullaa, piirakkaa jne. per henkilö pitäisi varata.

 

Ideoita, kommentteja ja ohjeita otetaan ilolla vastaan! :)  Kiinnostaisi myös tietää, että mistä nuo riisipiirakat kannattaisi hankkia, tuleeko edullisemmaksi ostaa valmiita vai paistovalmiita, marketista/leipomosta/etc. ? Ja mistä löytyisi mahdollisimman iso purkki noita kurkkuja (ilman tukkukorttia)?

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meillä grillattiin makkaraa iltapalaksi, hyvin tekivät kauppansa. Juhlapaikalla oli siis grillikota ja miehen veli toimi grillimestarina. Kasvissyöjiä ei ollut siinä vaiheessa enää paikalla, joten ei ollut erityistä tarvetta kehitää mitään kasvisvaihtoehtoa makkaralle. Myös pitopalvelulta jääneitä ruokia (lähinnä salaattia, savulohitäytteisiä tuulihattuja ja ruisnappeja savuporomoussella) syötiin myöhemmin loppuillan rääppiäisissä. 

 

Meillä oli ruokailu noin 16.00 ja makkaran grillaaminen ehkä kymmenen ja yhdentoista välillä illalla. Muut syömingit sitten pikkutunneilla. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meillä on tulossa ravintolahäät, joissa on tarkoitus syödä rauhassa ensin alkupalabuffet, sitten välissä puheita, sitten pääruoka, ohjelmaa ja lopuksi tietenkin kakkukahvit. Vihkiminen on klo 13, joten alkupaloille päästään todennäköisesti kolmen aikaan. Kuinkahan kauan ruokailuun pitää reilulle sadalle hengelle varata aikaa?

Iltapalaa on tarkoitus tarjota myös. Ravintola tarjosi tietysti vaikka minkälaisia vaihtoehtoja hodaribuffasta lähtien. Alustavasti olemme päätyneet suolainen piirakka + salaatti -linjalle. Iltapalan aika voisi olla ehkä kymmenen aikaan, bändin toisella tauolla. Kuinkahan moni vieraista on vielä silloin paikalla? Vieraita siis kutsuttu 130, eli todennäköisesti noin 115 tulee korkeintaan paikalle. Minkälainen kokemus rouville on iltapalan vierasmäärästä?

Link to comment
Share on other sites

Meillä tarjottiin iltapalaks vegaanisia täytettyjä patonginpätkiä papupihvillä ja wasabimajoneesilla, vihreetä salaattia (ei ollu tarjolla päivällisellä), pastasalaattia (oli tarjolla päivällisellä) ja päivälliseltä ylijääneitä karjalanpiirakoita oli myös muistaakseni. Yöpalaksi jatkoilla tarjottiin sitten pitsaa puolenyön jälkeen. Iltapala oli ostettu (ja myös maksettu) kaikille ilmoittautuneille (ilmoittautuneiden määrä 80% kutsutuista), mutta aika paljon sitä jäi yli, mm. itse en kyennyt siinä vaiheessa syömään (päivällisähky edelleen, jänskätys ja tiukka korsettipuku). Yöpalaa oli hankittu sitten enää vain kouralliselle ihmisiä, koska tiedettiin, että varsinaisille jatkoille tulee ehkä max. 20 ihmistä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olin kerran häissä, joissa iltapalaksi oli kebabtarjoilu (mies turkkilainen ja omistaa kebab-ravintolan) ja salaattia (ja siis pelkkää salaattia, ei mitään kurkkua tai tomaattia edes seassa). Eikä ollut mitään ranskalaisia tai mitään tuon kebun kanssa. Siinä sit vegenä saat iltapalaksi pelkkää salaattia... Ei paljon naurattanut. Kiva huomata täältä, että ihmiset miettii nykyään myös kasvissyöjiä erikseen. :)

Link to comment
Share on other sites

- -

Suunnitelmat ovat vähän muuttuneet, eli pitopalvelun kanssa saatiin sovittua, että tarjolle asettamattomat salaatit voi tarjoilla iltapalalla ja he täyttävät tarjolle salaatteja fiksusti, ettei tulisi hävikkiä. Salaattien lisäksi sitten lihapullia (tarkoitus tehdä itse), pikkusuolakurkkuja, riisipiirakoita ja munavoita (tarkoitus tehdä itse). (Karkkeja on tarjolla jonkun verran kakulla, joten eiköhän niitäkin siinä ole.) Ehkä jotain muutakin, jos vain keksisi mitä :D Muutama vegevieras on tulossa, jotenka ehkä kasvispullia sitten myös.

 

Ruokailijoiden määrä pitäisi ensiksi arvioida ja sitten alkaa miettimään, että montako pullaa, piirakkaa jne. per henkilö pitäisi varata.

 

Ideoita, kommentteja ja ohjeita otetaan ilolla vastaan! :)  Kiinnostaisi myös tietää, että mistä nuo riisipiirakat kannattaisi hankkia, tuleeko edullisemmaksi ostaa valmiita vai paistovalmiita, marketista/leipomosta/etc. ? Ja mistä löytyisi mahdollisimman iso purkki noita kurkkuja (ilman tukkukorttia)?

 

Loppujen lopuksi kävi niin, että salaatit unohtuivat joko pitopalvelulta tai sitten meidän avustajilta ja niitä ei ollut tarjolla. :( Myös suolakurkut (marketin) jäivät takahuoneeseen.. Itse huomasin asiasta vasta paljon myöhemmin. Lihapullia tehtiin itse kolmeen otteeseen erimakuisia (joku reilu sata?) ja niitä jäi paljon yli. Kasvispullat taisi mennä kaikki, mutta niitä olikin vain kaksi kaupan pakettia. Riisipiirakat ostin Lidlistä (nouto hääaamuna), olivat edullisimmat. Niitä taidettiin ostaa 60-70 ja yli jäi jokunen. Munavoi tehtiin itse ja sitäkin oli ihan liikaa. Olimme arvioineet, että vieraita on iltapalalla 40 (eli esim 1,5 piirakkaa per nenä ja 4? lihapullaa per nenä), mutta tosiasiassa heitä oli vähemmän. Itsellä taisi jäädä se oma riisipiirakka syömättä.. Seuraavana aamuna kylläkin kelpasivat majoittujille :D

Link to comment
Share on other sites

Hodarit, ketsuppia, sinappia, kuivattua sipulia. Ja erikoisoluita niiden kanssa miehen vaatimuksesta. :)

 

Meillä oli muitakin vaihtoehtoja harkinnassa, mutta hodarit on niin helppo tehdä itse ja myös maistuvat loppuillasta todella hyvin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 years later...
  • 1 year later...

Täältä lämmin suositus hodareille! Meillä oli hodaribaari näillä tarpeilla: tumma ja vaalea hodarisämpylä, liha- ja kasvisnakki, ketsuppi, sinappi, kurkkusalaatti, paahdettu sipuli ja ranskankerma (ehdoton lisä!) :wub: Nakit keitettiin, muut tarpeet vaan nostettiin esille.

Bestmanit ja kaasot pyörittivät baaria iltasella eikä se tuottanut (kuulemma) kovasti töitä. Ja oli herkkua!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...