rouvaChevy

Tarjoilijoiden hinnat (yhdistetty)

17 viestiä aiheessa

Kaunista syksyä kaikille morsiamille ja jo rouviksi kereneille! :D

Minulla heräsi mielenkiinto pitopalvelujen veloittamiin tarjoilijoiden hintoihin.

Eli paljonko teidän häissänne on maksettu €/tunti ja montako henkilöä ollut "töissä"?

Me olemme saaneet vasta yhden tarjouksen ja kolme "varattu kyseisenä päivänä"- vastausta. Tajouksessa oli hinnaksi laitettu 21€/henkilö/tunti ja ehdotukseski kaksi tajoilijaa+kokki. Vieraita meille on tulossa 90 joista lapsia 16. Teemme itse tarjottavat lapsille koska se on allergioiden takia helpompaa siten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yleinen käytäntö tarjoilijoiden määrän suhteen tuntuu olevan 1 tarjoilija 20-25 vierasta kohden. Tämän mukaan teillä tulisi olla siis vähintään 3 tarjoilijaa+kokki, mutta käytäntö voi tietysti vaihdella pitopalvelun  mukaan. Tarjoilijoiden hinnat vaihtelevat melko paljon aina tuosta 21 €/h jopa 40 €/h (tälläisenkin tuntikusttannuksen löysin jostain pitopalvelujen sivuja selaillessani).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisi hauska kuulla, millaisia tarjoilijoiden ja kokkien hinnat ovat teillä olleet ja montako tuntia heitä on tarvittu. Ylipäänsä olisi hyödyllistä tietää, mitä ihmiset ihan OIKEASTI ovat maksaneet pitopalvelusta kaikkineen, ainakin meillä ruuan lisäksi tulee vielä aika paljon muita kustannuksia.

Meillä siis henkilökunnan palkat 33 euroa/tuntia ja arvio tuntimäärästä 24 tuntia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa 130 hengen häihin 4 tarjoilijaa ja 2 kokkia. Tarjoilijat 25€/h, kokit 30€/h. PK-seutu.

Kolme tarjoilijaa on paikalla 12-22, neljäs tulee myöhemmin. Kokit paikalla 12-20. Kokit lähtevät siis sen jälkeen kun ruoka on saatu esille ja ovat siivonneet jälkensä yms, tarjoilivat ovat siihen asti kun kakkukohvit on korjattu pois. yhteensä varmaan n. 50 työtuntia.

Pidin alussa tuota aikataulua ja kustannuksia ihan kohtuuttomia, mutta juteltuani pitopalvelun kanssa ymmärsin paremmin:

- Henkilökunnan tuntiveloitus alkaa juoksemaan siitä kun he astuvat veneeseen (häät saaressa) ja päättyy kun ovat takaisin mantereella. Tietysti. Onhan se työaikaa.

- Heidän pitää tulla paikalle jo paljon ennen ruokailua, koska ensimmäiset tunnit joutuvat roudaamaan astioita ja muita tavaroita ulkoa juhlasaliin (toiseen kerrokseen, ei hissiä)

- Kokkien pitää myös tulla ajoissa, koska heidän pitää kantaa kaikki painavat (raavaat miehet vs. tarjoilijatytöt)

- tavaroiden pakkaamisessa yms. menee oma aikansa.

- niin ja vielä sellainen, että kaikki tuo rahahan ei mene suoraan tarjoilijoille, vaan siinä on hallinnollisia kuluja yms. Palkka on varmaan ihan suhteessa siihen, että joku tulee kesällä, viikonloppuna, passaamaan ventovieraita kymmeneksi tunniksi.

Tuleehan tuosta henkilökunnasta jo aikamoiset kulut, mutta siis selityksen jälkeen uskon siihen, että kaikki tuo on tarpeellista. Lisäksi olen valmis maksamaan siitä, että asiat sujuu hyvin ja jouhevasti.

Ai niin, hyvän ja ammattitaitoisen pitopalvelun tunnistaa mielestäni jo tarjouksesta. Meidän saamissamme vastauksissa oli mukana excelillä tehdyt kustannuslaskelmat, mistä näkyi täsmälleen mikä on minkäkin osuus ja kokonaissummakin siis yhdelä vilkaisulla. Ei tarvinnut vaivata omaa päätä / laskinta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

oonpas mä tehnyt halvalla duunia..

itse siis olen tarjoilija ja muutamissa puolituttujen häissä ollut töissä. koska mun normaali tuntipalkka on pikkasen päälle 10€ +lisät, niin olen suostunut tulemaan töihin pimeesti noin 12-15€/tunti. mutta ehkä jatkossa vois pyytää vähän enemmänkin :D

eli jos teillä on tutun tuttuja tarjoilijoina, saatte ne varmaan paljon halvemmalla, kuin firmojen. toisaalta pimeä työ.. ja toisaalta pitopalvelut varmaan haluaa omat tarjoilijat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarjoilijat 40e/tunti ja apulainen puolet siitä eli 20e/tunti. Arvokasta työtä. 80 vierasta, 2 tarjoilijaa ja yksi apulainen.

Pitopalvelu jää hoitamaan myös iltapalan, koska ei haluta huolehtia siitä itse eikä haluta velvoittaa yhtäkään vierasta siihen hommaan. Iltapalan aikaan bileet on toivottavasti parhaimmillaan, joten saavat kaasotkin nauttia eikä heidänkään tartte huolehtia iltapalasta. Pitopalvelu lupasi hoitaa iltapalan "puoleen hintaan" tarjoilijan ja apulaisen hoitamana, koska he lähtevät kuulemma kuitenkin samalla kyydillä pois samaan aikaan, vaikka vain toista tosiasiassa tarvittaisiin iltapalan hoitamiseen. Ja koska kaksi henkilöä jää tarjoilemaan iltapalaa se tarjoillaan oikeista astioista eikä tarvitse käyttää kertakäyttöastioita, joita inhoan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paljonko maksatte henkilökunnasta häissä?

Olemme siis palkanneet kaksi henkilöä valmistamaan kaikki ruuat (salaatteja+grillausta)+laittamaan kaiken esille+valmistamaan iltapalan.

Heidän tarjouksensa palveluista (esivalmistelut+itse tarjoilu 2 päivää) on 800e. Mietin tässä vain, että pitäisikö alkaa kilpailuttamaan eri firmoja, vai paljonkohan moinen palvelu yleensäkään edes maksaa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kaason kaveri hääpäivänä 8 h apuna, hoiti ruokien ja kahvin esillelaiton, täytöt ja tiskit, eli koko keittiön. Ruoka oli jo valmiina, eli sitä ei tehnyt. Me kiitettiin häntä satasella, mikä sisälsi matkakulut yht. 130 km. Kaaso sanoi tehneensä pitopalvelun kautta paljon samanlaista keikkaa ja sanoi taksan olevan ihan ok puhtaana käteen. Eli jos tuon olisi maksanut kahdelle, ja laillisesti työnantajakulut päälle, niin se olisi 300. Kaksi päivää on 600. Mutta teillä on laajempi työnkuva kuin meillä oli. Ja tietty jos päivä on pidempi, niin hinta nousee.

Luultavasti saatte samanlaisia tarjouksia muuallakin, vaikka voihan sitä kokeilla!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä oli tarjouksessa melkeen 50 e/tunti... aika kallista

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä 30e/tunti. Vielä ei ole selvää kuinka paljon henkilökuntaa tarvitaan... mutta jos sen laskee niin että tekevät max. 8h töitä vaikka kolmella, niin tekeehän se jo 720e. Kaikkien ei tietenkään tarvitse tehdä tuota tunti määrää (myöhemmäksi riittää yksi tarjoilija)  mutta tuo on max. hinta henkilökunnasta mitä maksamme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei välttämättä kuulu just tähän, mutta omaakaa en nyt viitsinyt aloittaa. 

 

Onko kellään kokemusta siitä, että olisi palkannut tarjoilijoiksi esim. tarjoilijakoulussa olevia opiskelijoita? Varsinkin Rauman seudulta olisin asiasta kiinnostunut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä männistön nuorisoseuran talolla juhlat ja itse tehdään tarjottavat niin pitkälle kuin mahdollista, pitopalvelun hinta on 7e/tunti/hlö

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Silloin, kun etsimme meidän häihin pitopalvelua, niin yksi pitopalvelu eritteli myös tarjoilutyön kustannukset ja heillä se oli 38e/hlö/h. Ja tunnit alkoivat juosta n. 3h ennen vieraiden saapumista ja päättyivät siihen, kun tarjoilijat poistuivat juhlapaikalta.
Ei muuten valittu kyseistä pitopalvelua...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyisikö tuoreita hintoja?

 

Saamassani tarjouksessa: Tarjoilu-, kattaus-, kuljetus ja jälkisiivouskuluja veloitamme 28 €  /  h  / tarjoilija. Klo 00.00 jälkeen 43 € / h / tarjoilija. (Paikka on "ravintola", ei veloita tilavuokraa)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyisikö tuoreita hintoja?

 

Saamassani tarjouksessa: Tarjoilu-, kattaus-, kuljetus ja jälkisiivouskuluja veloitamme 28 €  /  h  / tarjoilija. Klo 00.00 jälkeen 43 € / h / tarjoilija. (Paikka on "ravintola", ei veloita tilavuokraa)

hei!

sain Lahdesta tarjouksen, jossa tarjoiluhenkilökunnan kustannus 49e/h. Taasen Riihimäeltä tarjous, jossa hinta arkena ja lauantaina 29e/h, sunnuntaisin 47e/h. Joten hinnat kovasti vaihtelevat ja riippuvat alueesta ja yrittäjästä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Valitsimme lopulta paikan, jossa tarjoilijat 32 €/h. (Eivät kuulu tilavuokraan tai menuun)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään