Guest Millu

Pitopalvelu Kymenlaakso

114 viestiä aiheessa

Palatakseni vielä tuohon Kymen Astiavuokraamo & Pito- ja Juhlapalveluun. Etsin äsken heidän nettisivujaan, tuloksetta. Sen sijaan löysin mielenkiintoisen keskustelun suomi24:sen sivuilta kyseiseen pitopalveluun liittyen...Tuorein viesti ei ole montaakaan päivää vanha, mainittakoon siitä esimerkiksi tämmöinen kappale:

"Ja luotettavasta lähteestä olen saanut tiedon, että esim. Kymen astiavuokraamo ja pito- ja juhlapalvelu ja astiavuokraamo jota täällä kovin hehkutetaan, ei todellakaan maksa veroja ja tee tilinpäätöksiään oikein... eiköhän kaikki mikä käteisellä maksetaan, mene omaan taskuun verottajasta huolimatta. Niin ja eipä tuolla omistajalla taida muutenkaan olla muuta kun tuulen huuhtoma per*e.... ulosotossa asiat jo.... ainakin asiakastiedon mukaan.... Ja kertoopa sekin jotain, että kyseisen yrityksen nettisivut ovat kadonneet....." ( http://keskustelu.su...fi/node/9989045 )

Meillä on huomenna palaveri sekä maistajaistilaisuus kyseisen pitopalvelun pyörittäjän Sannan kanssa. Henkilökohtaisesti en ole häntä vielä kertaakaan tavannut, mutta meidän suhteemme ainakin sähköposteihin vastaaminen on ollut ihan ripeää, muutaman päivän viiveellä tapahtuvaa - yleensä. Kerran hän on ilmeisesti unohtanut vastata tai ei oikeastaan vastatakaan, kyllä hän vastasi, mutta lupasi vielä palata asiaan tarkistettuaan kalenteriaan, ilmeisesti asia kuitenkin unohtui. Toki se pääsi itseltänikin unohtumaan, enkä näin ollen muistanut kysyä asiaa uudelleen kuin vasta muutama päivä sitten.

Mitähän kaikkia asioita olisi syytä huomenna käydä palaverissa läpi, että kaikki "itsestäänselvyydetkin" muistaisi puhua? Kuinka yleensä nuo pitopalvelut laskuttavat, eli mikä mahtaa olla yleinen käytäntö? Itselläni ei ole mitään aiempaa kokemusta pitopalvelujen kanssa toimimisesta, joten en tiedä miten yleensä hommat hoidetaan. Sehän on tietysti itsestään selvää, että kuittiin on asiakkaalla oikeus oli ostos sitten viisi senttiä tai useampi tonni...

Ihan uteliaisuudesta tiedustelisin, miten meni :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan hyvin, palaveri pidettiin hänen kotonaan, toimisto kuulemma remontissa. Maistettiin pikkelsiä ja karjalanpaistia sekä leipää, hyvää olivat. Sanna kertoili syödessämme hieman huomioitavia asioita muun muassa kysyi mihin aikaan olemme perjantaina koristelemassa juhlapaikkaa, jotta hän voi tukusta suoraan tuoda tarvikkeet sinne jääkaappiin, lisäksi hän laskeskeli monelta pitää päästä lauantaina aloittelemaan ruoanlaittoa ja kertoi olleen tapana niin, että hän saa emännältä toisen avaimen, jolloin kenenkään ei tarvitse olla laskemassa häntä sisään. Vastaili siinä puhuessaan myös joihinkin miettimiini kysymyksiin, ilman että täytyi kysyä. Tämän jälkeen kävimme suunnittelmaani ohjelmaa ja aikataulua läpi ja sitten yksityiskohtaisesti kysyin kuuluhan tarjoilijoiden työhön huolehtia alkumaljoista ja hän kertoi millä tavalla ovat alkumaljat yleensä hoitaneet, lisäksi kysyin miten kahvipöydän suhteen, kun tarjottavat eivät tule heidän kauttaan niin laitammeko valmiiksi tarjoiluastioihin ja he nostavat pöytään vai kuinka (näin teemme), tarjoilijat myös tekevät kahvista ja teestä santsikierroksen maidon/sokerin/kerman kanssa. Myös ruokailun ja kahvin jälkeen likaiset astiat korjataan pöydistä ja kaikki nämä perusasiat kävin kohta kohdalta läpi. Noutopöydän suhteen sovimme, että hän liinoittaa sen valmiiksi perjantaina, jotta voimme koristella sen mieleiseksemme. Nettisivujen suhteen unohdin kysyä, miksi niitä ei enää löytynyt..

Minulle jäi ihan hyvä ja luottavainen fiilis käynnin jälkeen. Sovimme koska viimeistään täytyy ilmoittaa lopullinen vierasmäärä ja aion laittaa palaverissa sovitut ja läpi käydyt asiat hänelle viimeistään silloin sähköpostiin muistinvirkistykseksi. Puhuimme myös tuon laskutusasian läpi, ja hän laittaa sähköpostiini ensimmäisen laskun elokuun alussa (kun olen ilmoittanut vierasmäärän), ennakkomaksu on noin 1/3 loppusummasta, loppulaskun saamme sitten hääviikonloppuna ja sen suhteen eräpäivä on se seuraava maanantai. Ihan asialliselta siis vaikutti omasta mielestäni. Oli varmaan vielä jotain asioita, lunttilappuni on kotona, joten palaan viikonlopun jälkeen asiaan, jos unohdin jotai oleellista... Pitäisiköhän vielä sähköpostitse kysyä tuosta nettisivujen häviämisestä, ihan mielenkiinnosta tosin epäilen vastauksen olevan sitä luokkaa, että koska tilat on remontissa niin myös nettisivut siksi aikaa pois käytöstä.

Niin ja kertoipa hän myös varoittavan esimerkin Kymen Wienerin kakuista (meillä siis sieltä hääkakut tilattu), sanoi olleensa lähiaikoina neljissä häissä, joissa oli kyseisen lafkan kakku ja kakkujen olleen todella, melkein ällön makeita, kertoipa yhden morsiamen pettyneen niin pahasti kakun makuun, että itku oli lähellä. Hän mainitsi myös, että marsipaanipäällysteisissä kakuissa on ollut todella suuri määrä kreemiä (sitähän pitäisi olla tyyliin sen verran, että marsipaani liimaantuu kakun päälle). Meille ei ole tulossa marsipaanikakkua, mutta nämä esimerkit saivat minut päättämään, että haluan varmuuden vuoksi maistaa tilaamaamme kakkua! Meille on tulossa täytteeksi vadelmaa ja limeä, tilatessa oikein painotin että haluan sitä limeä sinne, että kakku ei olisi niin makea vaan vähän myös raikas, päälle tulee sitten suklaakreemi, eli ei pitäisi olla kauhean makeaa, sillä kyseessä ei ole se perusmansikkakermakakku, mutta mielenrauhan vuoksi täytynee vaatia maistiaista... En sitten tiedä liioitteliko Sanna asiaa, sillä hän sitten melkein samaan hengen vetoon mainosti kakun tekijäksi erästä läheistä konditoriaa, jossa kuulemma tehdään todella hyviä kakkuja eli tiedä sitten :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen kuukauden verran yrittänyt saada Sannaa kiinni sähköpostilla, tuloksetta. Ja puhelinnumeroa en nyt enää löydä kun ei ole nettisivuja.

Meillä oli hääpalaveri maaliskuun lopussa ja olin siihen ja Sannaan tyytyväinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko käyttämäsi sähköpostiosoite gmail:n, ollut kuulemma edellisen kanssa ongelmia niin vaihtoi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo gmailin osoitteeseen olen laittanu kun kertoi edellisen kanssa olleen ongelmia..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ok. Kumma juttu, mulle kuitenkin vastannut viime kuussa ihan normisti... Hmm.. Tässä joku numero jonka löysin (en oo soittanut, joten en mee vannomaan onko oikea) 050 325 9720.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en tosiaan oo kuullu Sannasta sen palaverin jälkeen. :girl_mad: Pelkään, että pitääkö tässä alkaa kohta kehittelemään plan beetä ja toista pitopalvelua. Tuskin tällä varoajalla enää edes semmosta saa.. Googlettelin tota numeroa ja tosiaan noista yritysinfoista löyty toi numero. Pitää yrittää huomenna soittaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan hyvin, palaveri pidettiin hänen kotonaan, toimisto kuulemma remontissa. Maistettiin pikkelsiä ja karjalanpaistia sekä leipää, hyvää olivat. Sanna kertoili syödessämme hieman huomioitavia asioita muun muassa kysyi mihin aikaan olemme perjantaina koristelemassa juhlapaikkaa, jotta hän voi tukusta suoraan tuoda tarvikkeet sinne jääkaappiin, lisäksi hän laskeskeli monelta pitää päästä lauantaina aloittelemaan ruoanlaittoa ja kertoi olleen tapana niin, että hän saa emännältä toisen avaimen, jolloin kenenkään ei tarvitse olla laskemassa häntä sisään. Vastaili siinä puhuessaan myös joihinkin miettimiini kysymyksiin, ilman että täytyi kysyä. Tämän jälkeen kävimme suunnittelmaani ohjelmaa ja aikataulua läpi ja sitten yksityiskohtaisesti kysyin kuuluhan tarjoilijoiden työhön huolehtia alkumaljoista ja hän kertoi millä tavalla ovat alkumaljat yleensä hoitaneet, lisäksi kysyin miten kahvipöydän suhteen, kun tarjottavat eivät tule heidän kauttaan niin laitammeko valmiiksi tarjoiluastioihin ja he nostavat pöytään vai kuinka (näin teemme), tarjoilijat myös tekevät kahvista ja teestä santsikierroksen maidon/sokerin/kerman kanssa. Myös ruokailun ja kahvin jälkeen likaiset astiat korjataan pöydistä ja kaikki nämä perusasiat kävin kohta kohdalta läpi. Noutopöydän suhteen sovimme, että hän liinoittaa sen valmiiksi perjantaina, jotta voimme koristella sen mieleiseksemme. Nettisivujen suhteen unohdin kysyä, miksi niitä ei enää löytynyt..

Minulle jäi ihan hyvä ja luottavainen fiilis käynnin jälkeen. Sovimme koska viimeistään täytyy ilmoittaa lopullinen vierasmäärä ja aion laittaa palaverissa sovitut ja läpi käydyt asiat hänelle viimeistään silloin sähköpostiin muistinvirkistykseksi. Puhuimme myös tuon laskutusasian läpi, ja hän laittaa sähköpostiini ensimmäisen laskun elokuun alussa (kun olen ilmoittanut vierasmäärän), ennakkomaksu on noin 1/3 loppusummasta, loppulaskun saamme sitten hääviikonloppuna ja sen suhteen eräpäivä on se seuraava maanantai. Ihan asialliselta siis vaikutti omasta mielestäni. Oli varmaan vielä jotain asioita, lunttilappuni on kotona, joten palaan viikonlopun jälkeen asiaan, jos unohdin jotai oleellista... Pitäisiköhän vielä sähköpostitse kysyä tuosta nettisivujen häviämisestä, ihan mielenkiinnosta tosin epäilen vastauksen olevan sitä luokkaa, että koska tilat on remontissa niin myös nettisivut siksi aikaa pois käytöstä.

Niin ja kertoipa hän myös varoittavan esimerkin Kymen Wienerin kakuista (meillä siis sieltä hääkakut tilattu), sanoi olleensa lähiaikoina neljissä häissä, joissa oli kyseisen lafkan kakku ja kakkujen olleen todella, melkein ällön makeita, kertoipa yhden morsiamen pettyneen niin pahasti kakun makuun, että itku oli lähellä. Hän mainitsi myös, että marsipaanipäällysteisissä kakuissa on ollut todella suuri määrä kreemiä (sitähän pitäisi olla tyyliin sen verran, että marsipaani liimaantuu kakun päälle). Meille ei ole tulossa marsipaanikakkua, mutta nämä esimerkit saivat minut päättämään, että haluan varmuuden vuoksi maistaa tilaamaamme kakkua! Meille on tulossa täytteeksi vadelmaa ja limeä, tilatessa oikein painotin että haluan sitä limeä sinne, että kakku ei olisi niin makea vaan vähän myös raikas, päälle tulee sitten suklaakreemi, eli ei pitäisi olla kauhean makeaa, sillä kyseessä ei ole se perusmansikkakermakakku, mutta mielenrauhan vuoksi täytynee vaatia maistiaista... En sitten tiedä liioitteliko Sanna asiaa, sillä hän sitten melkein samaan hengen vetoon mainosti kakun tekijäksi erästä läheistä konditoriaa, jossa kuulemma tehdään todella hyviä kakkuja eli tiedä sitten smile.png

Oudolta kuulostaa tuo muiden firmojen arvostelu. Mutta toivottavasti kaikki menee putkeen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tavoitin Sannan tänään puhelimella ja tokihan "hiljaisuuteen" löytyi syitä jokunenkin. Lupasi kuitenkin tämän viikon aikana laittaa sähköpostiini viestiä palaverissa sovituista asioista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä, että sait kiinni. Toivotaan että kaikki menee niin kuin on sovittu!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jees, tohon edelliseen viestiini liittyen, lupasi tosiaan laittaa mailia mutta mitään ei ole kuulunu. Ärsyttää. Laitoin ihan suoraan viestiä, että olen pettyny tähän touhuun ja, että kyllä sovituista asioista täytyisi pitää kiinni. :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No voi kökkö :/

Pitopalvelu on yksi suurimmista menoeristä häissä, joten kyllä sille rahamäärälle pitäisi saada vastinettakin. Tai edes selkeä tieto, mikä palvelun hintaan sisältyy.

Kuulin tässä taannoin eräältä kaveriltani, joka oli häissämme, että toinen kaasoistamme oli käynyt heti juhlan alussa kysymässä, olisiko kaverini (kokki ammatiltaan) valmis siirtymään keittiön puolelle jos tulee sellainen tilanne. Näin luottavainen mieli oli kaasoillani juhlassa, ihan paha mieli heidän puolestaan kun joutuivat turhasta stressaamaan.

Joten tehkää selväksi, mitä haluatte ja mistä sovitte...ja ottakaa vaikka avustajat mukaan johonkin palaveriin. tms. että hekin tietävät, jos juuri ko firman toimintavat eivät ole kuin pitopalveluissa yleensä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, kaks viikkoa luvattua myöhemmin, sain viimeinkin mailia sovituista asioista. Anteeksipyyntöjen ja selitysten kera.. Mut kyllä helpotti mieltä, olin jo ihan varma ettei meillä enää ole koko pitopalvelua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onneksi kuitenkin vihdoin viimein vastasi, eipä olisi teillä ollut helppo urakka edessä etsiä uutta näin lyhyellä varotusajalla..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, sit olis ollu vieraille tarjolla vaan nestemäistä ravintoa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihmettelen kyllä tuota vastaamattomuutta suuresti, itse kun laitoin jokin aika sitten sähköpostia niin vastasi kyllä viikon sisään ja sitten viestiteltiin muuta viesti niin että vastasi viimeistään seuraavana päivänä.. :S Toivotaan että teillä kuitenkin häissä toimisi kaikki hyvin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo kyllä toi yhteydenpito on nyt toiminu paremmin. Onneks! Huojentaa mieltä suuresti!

Käytiin kakkua maistelemassa viime viikolla ja samalla muutenkin asioita läpi. Oli kyllä superhyvää kakkua - ja mä en todellakaan ole mikään kakkuihminen. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kotkan Toriterassilla toimii edelleen pitopalvelu ja kalustovuokraus. (Joku pyysi kokemuksia ravintola Hovinkoskesta. Sama yritys kyseessä.)

Tiedustelut osoitteesta [email protected] / Leena

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mä vähän odotin, että sä paljastaisit teidän kokemuksen ensin niin mä voin avautua sitten. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käyhän se niinkin :D.

Elikkäs meille Sanna tuli perjantaina tuomaan tukusta tavaraa juhlapaikalle poikansa kanssa ja liinoitti samalla noutopöydän valmiiksi (jotta saamme itse koristella sen). Lauantaina sitten oli jossain vaiheessa tullut juhlapaikalle (itse olin kampaajalla) ja olin jättänyt mummolleni/veljelleni lapulle mitä asioita vielä kertaa pitopalvelun kanssa. Kaikki oli kuulemma ollut ihan ok. Kirkolta juhlapaikalle tullessamme oli alkumaljat sovitusti laitettu valmiiksi takakuistille pöydälle. Missään ei kuitenkaan näkynyt ketään ja vieraat hieman ihmettelivät sitten, että kumpi mahtaa olla alkoholiton vaihtoehto (juomat saman värisiä), näin ollen kävi sitten niin, että alkoholittomat loppuivat kesken ja kaikki holittoman haluaneet eivät sitä saaneet. Holitonta juomaa olisi kyllä ollut lisää, mutta bestman oli innolla perjantaina nakannut kaikki juomat kylmään ilman, että oli tarkistanut missä järjestyksessä ne olisi tullut laittaa (tämän vuoksi osa holittomista pulloista oli aivan kylmiön perällä, eikä pitopalvelun tehtäviin niitä sieltä tietenkään kuulu kaivaa). Muutoinkin alkumaljoja oli kaadettu yli kymmenen lasillista liikaa. Tosin ne illan mittaa kyllä hävisivät, bestman oli sanonut, että ne saa jättää siihen pöydälle juotaviksi.

Olimme sopineet palaverissa, että ruoka on hyvissä ajoin valmista, sillä Sanna oli sitä mieltä, että meillä on kättelyihin varattu hieman liikaakin aikaa. Ruoka oli valmiina, mutta lämpimien ruokien päällä vielä kannet. Tottahan mekin ne saimme siirrettyä, ei siinä mitään. Juomapöydälle oli laitettu viinitelineisiin puna- ja valkoviiniä, mutta missään ei näkynyt olutta. Olimme palaverissa sopineet, että nostavat myös olutta tarjolle. Toinen kaaso sitten keittiöön huikkasi ja kysyi asiasta niin eikö Sanna kovaan ääneen sanonut, että alkoholit eivät heidän toimenkuvaansa kuulu. Ja tämä tosiaan tuli sellaisella volyymillä, että lähimpiin pöytiin asti varmasti kuului. Kaaso sitten toisen bestmanin kanssa latoi olutta juomapöytään. Muutoin ruokailu sujui ihan mallikkaasti, eikä minun korviini asti ainakaan kantautunut, että mikään olisi kesken loppunut (tosin jämäruoissa ei näkynyt kasvisgratiinia ollenkaan, joten en tiedä vastasiko määrä menekkiä vai oliko vaan niin tarkkaan laskettu, ettei mitään jäänyt).

Ruokailusta häivyimme valokuvaajan kanssa kuvattaviksi, eikä kukaan ainakaan sanonut, että olisi mitään ongelmaa pöytien korjaamisessa ilmennyt. Itse tekemäni kankaiset lautasliinat oli kerätty sankoon, vaikka olin jättänyt keittiöön pyykkikorin, jossa maalarinteipillä luki "ruskeat kankaiset lautasliinat". No, eipä ollut iso vaiva sunnuntaina niitä siirtää, mutta kuitenkin. Kahvi oli ajallaan valmis ja jopa avec:t laitettu pöytään, vaikka olueeseen eivät voineetkaan koskea... Kakunkoristeesta oli Sanna sanonut anopilleni, ettei se sovi kakun päälle, mutta tämä asia oli ollut esillä jo palaverissa eli koriste oli alun alkaen tarkoitus laittaa kakun viereen. Kahvi oli meidän osaltamme muutaman minuutin myöhässä ja siitä oli keittiöstä huomautettu ilmeisen tiukkaan sävyyn toiselle kaasoista, joka oli saanut sen käsityksen, että pitopalvelu olisi jo lähtemässä. Yksi santsikierros pyötiin kaadettiin, tosin jouduin kyllä huomauttamaan kahvin kaatajalle, että missähän mahtaa olla sokeri ja maito, sillä tästäkin olin palaverissa muistuttanut, että tarjotaanhan nekin sitten kahvin ohella pöytiin. Teetä en huomannut kenenkään edes pyötiin tarjoavan.

Pyysin Sannalta sähköpostilla hyvissä ajoin ennen juhlia, että voisinko saada sen loppulaskun ihan paperiversiona, johon on eritelty alv:t sun muut ja jossa näkyisi jo maksettu ennakkomaksu. Hän ei tähän mitään vastannut, mutta eipä laskuakaan saatu. Laitoin tänään sähköpostia, että voisinko saada kuitin kyseisten erittelyjen kera, saa nähdä vastaako. Rupeaa vaan mietityttämään, kuten aiemmin lainaamassani keskustelupalstan viestissä mainittiin, että mitenhän mahtaa olla tuo verojen maksun laita.. Aika paljon valmista tavaraa Sanna tukusta toi, eli tuskinpa kauhean paljoa vaivaa on keittiössä itse nähnyt. Sen kuin mättänyt tavarat tarjoiluvadeille vain ja keittänyt perunat. Mutta noin päällisin puolin ei jäänyt ihan kauhean paha maku suuhun, mutta tuskinpa kyseistä pitopalvelua enää toiste käytän (mikäli pitopalveluja jatkossa edes mihinkään tarvitsen, sen verran hyvin viihdyn itse keittiössä :) )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jees, ei mennyt putkeen meilläkään. Kymen astiavuokraamosta jäi paska maku suuhun, enkä sitä suosittele kenellekään.

Positiivista oli se, että ruoka oli hyvää - siitä ei ole mitään moitittavaa ja Sannan minulle tekemä kimppu oli kaunis ja sellainen kuin olin toivonutkin.

Negatiivisten asioiden lista sen sijaan on pidempi. Ensimmäinen korviini kantautunut huono palaute tuli äidiltäni. Hän oli noutopöydän (= ruokaa kahdelta puolelta) suhteen käynyt Sannalle keittiöön huikkaamassa, että joku ruoka x on loppu. Tähän Sanna oli tiuskaissut, että "ottaa sitten siltä puolelta missä sitä on." :blink: Astioiden poiskeräämisessäkin tuntui olevan jotain ongelmia. Kahvipöydässä meitä odotti yllätys kun hääkakun vieressä tojotti järeämmän luokan lihaveitsi. Sannan kakkulapio siis oli jossain entiedäeikäkiinnostamissä, josta vuolaasti selityksiä riittikin. Tokihan veitselläkin kakun sai leikattua mut c'mon.. Tässä vaiheessa myös ammattitaidottomuus ruokavalioiden huomioimisessa tuli vastaan; maidottomalle ei ollut hääkakkua. Tästäkin Sanna vieritti syyn minun niskoilleni; en ollut sitä erikseen pyytänyt! :angry: Lisäksi Sanna valehteli kaasolleni, että olin ilmoittanut ruokavaliot 2 päivää ennen häitä! Paskat, tarkistin sähköpostin ja olin ruokavaliot ja vierasmäärän ilmoittanut hääviikon maanantaina, mikä aiemmin oli sovittu, että riittää. Sanoin tämän myös Sannalle, joka väitti, ettei ollut koko sähköpostia nähnyt, vaikka senkin jälkeen oli useampi säpoviesti vaihdettu.

Kakkua itsessään oli naurettavan vähän, sitä ei jäänyt jäljelle kuin pieni viipale. Jos kaikki ilmoittautuneet olis tullu paikalle (lopulta 6 ilmottautunutta jäi pois), kakkua ei olis riittäny. Sanna kertoi tekevänsä kakkua aina reilusti ja, että kakkuja oli 4. Sitä neljättä ei kuitenkaan kahvipöydässä koskaan näkynyt, ne samat 3 siinä seisoi koko ajan. Myös kahvin tarjoilusta, tai oikeammin tarjoilemattomuudesta piti käydä huomauttamassa; saliin ei tarjoiltu kahvia kuin kerran ja vain osaan pöydistä.

Muutenkin Sannalla tuntui olevan tolkuton kiire jonnekin; oli kaasolle kertonut lähtevänsä johonkin, en tiedä, eikä kiinnosta, että minne. Näin ollen kahvit kerättiin pois tosi nopeasti ja tiskatut kupit odotteli pöydällä kun osa vielä hörppi sitä hartaasti kerjättyä toista kupillista.

Soitin Sannan sunnuntaina paikalle ja ylläolevat asiat tuotiin myös hänelle tietoon. Selityksiä tuntui joka asiaan löytyvän ja ylipäätään joka toinen asia tuntui olevan minun vikani. Vaadimme jo tuolloin alennusta, koska emme todellakaan olleet palveluun tyytyväisiä. Loppulaskusta Sanna hyvitti parisataa euroa. Ja sekin, että laskun eräpäivä oli 2 päivää siitä, kun me se saatiin! Ennakkolaskun eräpäivä oli seuraava päivä!

Eli paska maku jäi suuhun ja harmistus oli suuri vielä monta päivää häiden jälkeenkin. Laskun maksoin pitkin hampain, en vaan enää jaksanut alkaa Sannan kanssa tappelemaan. Laskuun oli pyynnöstäni eritelty kaikki mistä lasku koostui, mitään alveja tai muita siinä ei kuitenkaan ollut.

Jos jollekin vielä jäi epäselväksi; en t-o-d-e-l-l-a-k-a-a-n suosittele kyseistä pito"palvelua" kenellekään!

MUOKS: Niin ja yhteydenpitohan oli alusta asti tosi onnetonta Sannan kanssa, iso miinus siitäkin.

MUOKS2: Tuli vielä mieleeni Sannan jatkuva valitus milloin mistäkin. Siis valitteli omia vaivojaan meille, asiakkailleen. Milloin oli olkapää paskana ja milloin oli migreeni. En normielämässäkään tykkää tommosista ihmisistä, saati sitten tämmösessä asiayhteydessä.

Muokattu: , käyttäjä: NeNNi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jees, ei mennyt putkeen meilläkään. Kymen astiavuokraamosta jäi paska maku suuhun, enkä sitä suosittele kenellekään.

Positiivista oli se, että ruoka oli hyvää - siitä ei ole mitään moitittavaa ja Sannan minulle tekemä kimppu oli kaunis ja sellainen kuin olin toivonutkin.

Negatiivisten asioiden lista sen sijaan on pidempi. Ensimmäinen korviini kantautunut huono palaute tuli äidiltäni. Hän oli noutopöydän (= ruokaa kahdelta puolelta) suhteen käynyt Sannalle keittiöön huikkaamassa, että joku ruoka x on loppu. Tähän Sanna oli tiuskaissut, että "ottaa sitten siltä puolelta missä sitä on." blink.png Astioiden poiskeräämisessäkin tuntui olevan jotain ongelmia. Kahvipöydässä meitä odotti yllätys kun hääkakun vieressä tojotti järeämmän luokan lihaveitsi. Sannan kakkulapio siis oli jossain entiedäeikäkiinnostamissä, josta vuolaasti selityksiä riittikin. Tokihan veitselläkin kakun sai leikattua mut c'mon.. Tässä vaiheessa myös ammattitaidottomuus ruokavalioiden huomioimisessa tuli vastaan; maidottomalle ei ollut hääkakkua. Tästäkin Sanna vieritti syyn minun niskoilleni; en ollut sitä erikseen pyytänyt! angry.png Lisäksi Sanna valehteli kaasolleni, että olin ilmoittanut ruokavaliot 2 päivää ennen häitä! Paskat, tarkistin sähköpostin ja olin ruokavaliot ja vierasmäärän ilmoittanut hääviikon maanantaina, mikä aiemmin oli sovittu, että riittää. Sanoin tämän myös Sannalle, joka väitti, ettei ollut koko sähköpostia nähnyt, vaikka senkin jälkeen oli useampi säpoviesti vaihdettu.

Kakkua itsessään oli naurettavan vähän, sitä ei jäänyt jäljelle kuin pieni viipale. Jos kaikki ilmoittautuneet olis tullu paikalle (lopulta 6 ilmottautunutta jäi pois), kakkua ei olis riittäny. Sanna kertoi tekevänsä kakkua aina reilusti ja, että kakkuja oli 4. Sitä neljättä ei kuitenkaan kahvipöydässä koskaan näkynyt, ne samat 3 siinä seisoi koko ajan. Myös kahvin tarjoilusta, tai oikeammin tarjoilemattomuudesta piti käydä huomauttamassa; saliin ei tarjoiltu kahvia kuin kerran ja vain osaan pöydistä.

Muutenkin Sannalla tuntui olevan tolkuton kiire jonnekin; oli kaasolle kertonut lähtevänsä johonkin, en tiedä, eikä kiinnosta, että minne. Näin ollen kahvit kerättiin pois tosi nopeasti ja tiskatut kupit odotteli pöydällä kun osa vielä hörppi sitä hartaasti kerjättyä toista kupillista.

Soitin Sannan sunnuntaina paikalle ja ylläolevat asiat tuotiin myös hänelle tietoon. Selityksiä tuntui joka asiaan löytyvän ja ylipäätään joka toinen asia tuntui olevan minun vikani. Vaadimme jo tuolloin alennusta, koska emme todellakaan olleet palveluun tyytyväisiä. Loppulaskusta Sanna hyvitti parisataa euroa. Ja sekin, että laskun eräpäivä oli 2 päivää siitä, kun me se saatiin! Ennakkolaskun eräpäivä oli seuraava päivä!

Eli paska maku jäi suuhun ja harmistus oli suuri vielä monta päivää häiden jälkeenkin. Laskun maksoin pitkin hampain, en vaan enää jaksanut alkaa Sannan kanssa tappelemaan. Laskuun oli pyynnöstäni eritelty kaikki mistä lasku koostui, mitään alveja tai muita siinä ei kuitenkaan ollut.

Jos jollekin vielä jäi epäselväksi; en t-o-d-e-l-l-a-k-a-a-n suosittele kyseistä pito"palvelua" kenellekään!

MUOKS: Niin ja yhteydenpitohan oli alusta asti tosi onnetonta Sannan kanssa, iso miinus siitäkin.

MUOKS2: Tuli vielä mieleeni Sannan jatkuva valitus milloin mistäkin. Siis valitteli omia vaivojaan meille, asiakkailleen. Milloin oli olkapää paskana ja milloin oli migreeni. En normielämässäkään tykkää tommosista ihmisistä, saati sitten tämmösessä asiayhteydessä.

Käyhän se niinkin biggrin.png.

Elikkäs meille Sanna tuli perjantaina tuomaan tukusta tavaraa juhlapaikalle poikansa kanssa ja liinoitti samalla noutopöydän valmiiksi (jotta saamme itse koristella sen). Lauantaina sitten oli jossain vaiheessa tullut juhlapaikalle (itse olin kampaajalla) ja olin jättänyt mummolleni/veljelleni lapulle mitä asioita vielä kertaa pitopalvelun kanssa. Kaikki oli kuulemma ollut ihan ok. Kirkolta juhlapaikalle tullessamme oli alkumaljat sovitusti laitettu valmiiksi takakuistille pöydälle. Missään ei kuitenkaan näkynyt ketään ja vieraat hieman ihmettelivät sitten, että kumpi mahtaa olla alkoholiton vaihtoehto (juomat saman värisiä), näin ollen kävi sitten niin, että alkoholittomat loppuivat kesken ja kaikki holittoman haluaneet eivät sitä saaneet. Holitonta juomaa olisi kyllä ollut lisää, mutta bestman oli innolla perjantaina nakannut kaikki juomat kylmään ilman, että oli tarkistanut missä järjestyksessä ne olisi tullut laittaa (tämän vuoksi osa holittomista pulloista oli aivan kylmiön perällä, eikä pitopalvelun tehtäviin niitä sieltä tietenkään kuulu kaivaa). Muutoinkin alkumaljoja oli kaadettu yli kymmenen lasillista liikaa. Tosin ne illan mittaa kyllä hävisivät, bestman oli sanonut, että ne saa jättää siihen pöydälle juotaviksi.

Olimme sopineet palaverissa, että ruoka on hyvissä ajoin valmista, sillä Sanna oli sitä mieltä, että meillä on kättelyihin varattu hieman liikaakin aikaa. Ruoka oli valmiina, mutta lämpimien ruokien päällä vielä kannet. Tottahan mekin ne saimme siirrettyä, ei siinä mitään. Juomapöydälle oli laitettu viinitelineisiin puna- ja valkoviiniä, mutta missään ei näkynyt olutta. Olimme palaverissa sopineet, että nostavat myös olutta tarjolle. Toinen kaaso sitten keittiöön huikkasi ja kysyi asiasta niin eikö Sanna kovaan ääneen sanonut, että alkoholit eivät heidän toimenkuvaansa kuulu. Ja tämä tosiaan tuli sellaisella volyymillä, että lähimpiin pöytiin asti varmasti kuului. Kaaso sitten toisen bestmanin kanssa latoi olutta juomapöytään. Muutoin ruokailu sujui ihan mallikkaasti, eikä minun korviini asti ainakaan kantautunut, että mikään olisi kesken loppunut (tosin jämäruoissa ei näkynyt kasvisgratiinia ollenkaan, joten en tiedä vastasiko määrä menekkiä vai oliko vaan niin tarkkaan laskettu, ettei mitään jäänyt).

Ruokailusta häivyimme valokuvaajan kanssa kuvattaviksi, eikä kukaan ainakaan sanonut, että olisi mitään ongelmaa pöytien korjaamisessa ilmennyt. Itse tekemäni kankaiset lautasliinat oli kerätty sankoon, vaikka olin jättänyt keittiöön pyykkikorin, jossa maalarinteipillä luki "ruskeat kankaiset lautasliinat". No, eipä ollut iso vaiva sunnuntaina niitä siirtää, mutta kuitenkin. Kahvi oli ajallaan valmis ja jopa avec:t laitettu pöytään, vaikka olueeseen eivät voineetkaan koskea... Kakunkoristeesta oli Sanna sanonut anopilleni, ettei se sovi kakun päälle, mutta tämä asia oli ollut esillä jo palaverissa eli koriste oli alun alkaen tarkoitus laittaa kakun viereen. Kahvi oli meidän osaltamme muutaman minuutin myöhässä ja siitä oli keittiöstä huomautettu ilmeisen tiukkaan sävyyn toiselle kaasoista, joka oli saanut sen käsityksen, että pitopalvelu olisi jo lähtemässä. Yksi santsikierros pyötiin kaadettiin, tosin jouduin kyllä huomauttamaan kahvin kaatajalle, että missähän mahtaa olla sokeri ja maito, sillä tästäkin olin palaverissa muistuttanut, että tarjotaanhan nekin sitten kahvin ohella pöytiin. Teetä en huomannut kenenkään edes pyötiin tarjoavan.

Pyysin Sannalta sähköpostilla hyvissä ajoin ennen juhlia, että voisinko saada sen loppulaskun ihan paperiversiona, johon on eritelty alv:t sun muut ja jossa näkyisi jo maksettu ennakkomaksu. Hän ei tähän mitään vastannut, mutta eipä laskuakaan saatu. Laitoin tänään sähköpostia, että voisinko saada kuitin kyseisten erittelyjen kera, saa nähdä vastaako. Rupeaa vaan mietityttämään, kuten aiemmin lainaamassani keskustelupalstan viestissä mainittiin, että mitenhän mahtaa olla tuo verojen maksun laita.. Aika paljon valmista tavaraa Sanna tukusta toi, eli tuskinpa kauhean paljoa vaivaa on keittiössä itse nähnyt. Sen kuin mättänyt tavarat tarjoiluvadeille vain ja keittänyt perunat. Mutta noin päällisin puolin ei jäänyt ihan kauhean paha maku suuhun, mutta tuskinpa kyseistä pitopalvelua enää toiste käytän (mikäli pitopalveluja jatkossa edes mihinkään tarvitsen, sen verran hyvin viihdyn itse keittiössä smile.png )

En ole kovin yllättynyt näistä viesteistä. Toivoin kyllä, että olisi ottanut opikseen...

Rohkaistun nyt itsekin kertomaan tarkemmin meidän kokemuksistamme kun ei meininki näköjään mihinkään ole muuttunut:

.

Meillä sama "olette tyhmiä ja ylipäätään väärässä kaikessa" -asenne kun annoin asiallisen palautteen kehuja unohtamatta. Ylimalkaiset pahoittelut tulivat kyllä selityksellä että "jokaisella on joskus huono päivä" kun kommentoin bestmanin kuulleen henkilökunnan äänekästä riitelyä. Riitely "ei myöskään näkynyt tai kuulunut ulospäin".

Santsikuppeja ei tarjoiltu automaattisesti (kaasoni sitten kaatoivat ne eikä teenjuojia huomioitu) ja alkoholittomat loppuivat meilläkin kesken ("Sinne oli kaadettu sen verran kuin sovittiin"). Myöskään oluita ei ollut ruoan kanssa, vaikka olin niistä ilmoittanut. Sanna sanoi hääpäivän aamuna minulle, että kun noita alkomahooleja on tuolla noin montaa sorttia että jos joku muu ne hoitaisi. Vastasin, että menussa lukee vain "olut" ja siellä on vain yhdenlaista olutta kylmiössä. Noutopöydässä ei ollut yhtään olutta. Lisäksi olin tilannut kaksi tarjoilijaa. Eipä juuri henkilökuntaa näkynyt.

Meillä morsiusparin hääkakku oli se laktoositon. Meillä ei kummallakaan ole laktoosi-intoleranssia ja vieraat miettivät, tohtiiko tuota ottaakaan kun hääparin kakun kuuluisi olla hääparin kakku ja vieraille omansa. Eipä siinä, se kakk ei kovin kummoista ollut. Eräät vieraat sanoivat miettineensä, minkä makuista sen kuuluisi olla (juustokakku).

Moni vieras mainitsi jälkikäteen myös, ettei hymyä paljoa näkynyt taikka palveluasennetta. Kummisetäni puheen aikanakin kolistelivat tarjoilujen kanssa kovaäänisesti viereisessä huoneessa.

Kova kiirekin heillä oli pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh, huh, mitä toimintaa pitopalvelulta :( Onneksi kuitenkin ilmeisesti suurin osa ruuista oli teillä kaikilla syömäkelpoista.

Itse mietin tuossa kesällä ensi vuodeksi pitopalvelua ja tuo Kymen astiavuokraamo oli yksi vaihtoehto, mutta ilmeisesti omaksi onnekseni päädyimme toiseen paikkaan.

Olemme siis varanneet itsellemme pitopalvelun alustavasti Hekarin Krouvilta ja ainakin tähän asti hommat ovat sujuneet hienosti. Toki vielä ei olla muuta kuin käyty paikanpäällä sopimassa alustava menu ja vaihdettu sähköpostia, mutta ainakin tällä hetkellä vaikuttaa hyvälle.. Onko kellään tuoreita kokemuksia ko. paikasta esim. tältä kesältä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No huh huh! Onneksi ei itse ole tarvinnut tuon pitopalvelun kanssa olla tekemisissä.

Meillä järjestetään häät Moision kartanossa Elimäellä. Olisi kyllä kiva saada tietoa, miten siellä on asiat toimineet, jos jollain on häät olleet siellä? Äidilläni on joskus ollut pitopalveluyritys ja aionkin käydä äitini kanssa vielä lähempänä katsomassa paikat ja sopimassa yksityskohdista. Hänellä kun kuitenkin on kokemusta asiasta, niin osaa varmasti ottaa sellaisia asioita huomioon, joita minulle ei tule edes mieleen.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään