Pitopalvelu Kymenlaakso


Guest Millu

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tässä meidän kokemuksia Pitopalvelu Valkeasta Karhusta (Riitta Karhu). Hänen pitopalvelunsa hoiti meidän hääruokailun tänä kesänä.

- Ruoka oli hyvää ja sitä kovasti ihmiset kehui, kasvisruoat oli hoidettu kuten oli sovittu.

- Gluteeniton kakku puuttui, vaikka palaverissa oli erikseen painotettu että sulhasen äiti on gluteeniton ja se on tärkeä. Kirjallisena sähköpostilla oli myös ilmoitettu erikoisruokavaliot ja sinne oli merkitty, että gluteenittomia henkilöitä on neljä. Jälkikäteen vaikuttaa että mikään ruoka ei ole ollut gluteenitonta, sillä sulhasen äidillä tuli vatsa kipeäksi ja hirveitä ilmavaivoja (oli syönyt lihapullia ja kastiketta, ei pastasalaattia).

- Puhelimessa oli luvattu, että kuohuviinipuolloja avataan säästeliäästi ja tästä syystä niitä oli ostettu ylimääräisiä (ajateltiin että voi antaa vaikka sitten kiitoslahjaksi). Silti kaikki pullot oli avattu, vaikka tässä oli useampia ylimääräisiä pulloja suhteessa vierasmäärään. Myös kuohuviinilaseihin oli kaadeltu paljon enemmän kuohuviiniä kuin vieraita. Mietityttää mihin nämä juomat menivät. Meidän osalta kuohuviinejä meni siis useampi pullo hukkaan, kun lämpenivät avattuina juomapöydällä.

- Pitopalveluemännän ensimmäiset sanat morsiusparille olivat kun lähdimme ruokaa hakemaan: Täällä ei ole vielä valmista, meille ei ole kukaan tullut ilmoittamaan vaikka oli sovittu. Ainakaan mun kanssa ei ollut mistään tällaisesta sovittu. Kaikissa muissa paikoissa missä päivän aikana sulhasen kanssa olimme (hotelli, kirkko) työntekijät onnittelivat meitä. Vähän jäi tökerö fiilis mulle siitä tilanteesta, niinkuin se olisi olllut meidän vika. Käytös oli siis erittäin epäkohteliasta.

- Ruokailun ollessa vielä vieraiden osalta kesken, poistuttiin sulhasen kanssa kuvaukseen. Kun kävelin juomapöydän ohi huomasin, että sukulaiseni avaa itse valkoviinitonkkaa, eikä pitopalvelu ole paikalla vastaamassa juomapöydästä, vaikka niin oli erikseen sovittu. Erikseen oli vielä perjantaina keskustelu, että he vastaavat myös meidän viinitonkkien vaihtamisesta. Kun päästiin pihalle sulhasen kanssa huomasimme, että koko pitopalvelun väki istui tupakalla talonmiehen kanssa. Tauon olisi varmaan voinut pitää johonkin muuhun aikaa ja jokainen vuorollaan, niin tällaisia tilanteita ei olisi päässyt syntymään. Mielestäni ei todellakaan ammattimaista käytöstä.

- Lähiomaisille oli välittynyt pitopalvelusta epäkohtelias käytös. Oli tullut olo, että pitää jotain hyvitellä pitopalvelulle, vaikka oli käyttäydytty ihan normaalisti. Mm. Suhasen veljen kysyessä mistä saa vettä, oli epäkohteliaasti vastattu, että hanasta. Morsiammen muistihäiriöiselle isoäidille oli pitkin hampain annettu uusi lautanen, kun hän oli unohtanut omansa pöytään. Negatiiviseen sävyyn oli sanottu, että näin ei ole tapana. Viimeiset sanat pitopalvelulta sulhasen äidille oli, että yksi viinilasia meni rikki, jotka tokaistiin autonikkunasta. Ei mitään toivotuksia tai hyvästien sanomisia tai muuta kohteliasta. Myös kun ihmiset oli kyselleet vesilaseja, oli negatiivisella asenteella tuotu muutamia kertakäyttömukeja esille.

- Sulhasen äidin hakiessa bändille ruokaa keittiöstä, illalla n. klo 20.30 oli hänelle epäkohteliaasti vastattu, että bändille ei ole tilattu ruokaa. Kuitenkin ruokaa oli yllin kyllin jäljellä ja kaikesta siitähän joka tapauksessa oli jo maksettu. Oli bändi onneksi kuitenkin saanut ruokaa.

- Hieman tuntui, että meidän juhlissa oli b-luokan miehitys. Muutamissa pöytäliinoissa oli reikiä, ja kokemattomuus kahvia tarjoiltaessa näkyi. Piti itse pyytää, että kahvia kaadetaan. Tää on siksi harmillista, koska sulhasen kanssa valittiin saaduista tarjouksista kallein juuri siksi, että vältyttäisiin aloittelijoiden virheiltä ja saataisiin ammattitaitoinen pitopalvelu. Harmillista pitopalvelun käytös oli myös siksi, että itse joustettiin siinä, että katettiin servetit ja ottimet pöytään vaikka tämän pitopalvelu oli luvannut hoitaa ja lisäksi luvattiin palauttaa pöytäliinat pesulaan, mikä helpottaa pitopalvelun työtä.

- Myös perjantaina kun lavaa laitettiin kuntoon, välittyi talkooporukalle kireä ja epäasiakaspalveluhenkinen asenne pitopalvelusta (esim. väittivät ettei pöytäliinoja voi laittaa kun tuolit puuttuvat, vaikka oltiin ajateltu että näin homma on paljon helpompi tehdä). Myös morsian huomasi kiereyden. Koska kuitenkin kyseessä oli ensimmäiset isot juhlat joita sulhasen kanssa järjestettiin, ei voi olettaa että me tiedetään mitä asioita meidän pitää osata kertoa pitopalvelulle vaan niitä täytyy ammattilaisten osata kysyä. Jäi fiilis, ettei oikein tiennyt mitä pitopalvelu halusi meidän tekevän, eivätkä he sitä sanoneet.

- Mulle oli alunperin Riitasta välittynyt erittäin hyvä kuva meidän keskusteluissa. Riitta itse ei ollut hääpäivänä paikalla vaan meillä oli toinen emäntä, sillä Riitta itse oli toisissa juhlissa. Ehkä jatkossa kannattaa kuitenkin miettiä, voiko ottaa kahdet juhlat samalle päivälle. Se kyllä nimittäin nyt näkyi.

- Lahjapöydän liinaa ei ollut, vaikka sitä oli pyydetty. Tästäkään ei meidän puolelta tehty ongelmaa, vaan hoidettiin asia itse kuntoon, eikä valitettu.

Tiivistetysti voisi siis sanoa, että gluteeniton kakku puuttui ja ehkä myös muu ruoka, kuohuviinejä avattiin eri tavalla kuin oli sovittu, juomapöytää ei hoidettu kuten oli sovittu, henkilökunnan käytös oli useammin kuin kerran tökeröä. Meidän puolelta kuitenkin löytyi joustoa heidän toivomissaan asioissa (servetit, lahjapöytä, liinojen vieminen pesulaan). Ymmärtäisin henkilökunnan käytöksen, jos olisimme olleet hankalia asikkaita, mutta näin ei ollut, vaan teimme lähes kaiken kuten he toivoivat.

Tällaisia ongelmia meillä siis Riitta Karhun kanssa tänä kesänä. Edelleen harmittaa ja siksi päätin jakaa kokemuksini täälläkin, jotta muut välttyisivät vastaavalta.

Kun häiden jälkeen puuttuista informoitiin Riittaa kielsi hän kokonaan gluteenittomien ruokien puuttumisen ja väitti asian olleen kuten sovittu. Tähän en kuitenkaan usko, sillä juhlissa emännän vastaus gluteenitontakakkua tiedustellessa oli että, meille ei ole ilmoitettu (vaikka erikseen olin siis lähettänyt asiasta sähköpostin, jotta mustaa on valkoisella). Muilta osin oli sitten pahoitellut työntekijöidensä käytöstä, mutta hyvityksiä ei laskuun tullut. Laskussakin oli eräpäivä 6 päivää häiden jälkeen, mikä on lain vastaista. Omalta osaltani jäin ihmettelemään, että minulle Riitta ei erikseen lähettänyt mitään pahoittelua toiminnasta (en siis itse antanut palautetta vaan isäni, joka myös oli sovittu laskun maksajaksi). Minulle henkilökohtaisesti jäi fiilis ahneudesta ja välinpitämättömyydestä.

Mainittakoon vielä, että juhlassamme oli vesikannuja 2 ja vieraita 100. Tämä oli kuumana päivänä erittäin erikoista. Onneksi olimme itse varanneet vichypulloja joita ihmiset saivat viedä pöytäänsä. En ollut osannut kannuja erikseen pyytää, sillä kuvittelin sen automaattisesti kuuluvan kattaukseen, kun kyseessä ovat ammattilaiset.

En siis voi suositella Riitta Karhun pitopalvelua muille ja mikäli joku erehtyy hänet tilaamaan niin kannattaa tosiaan käydä kaikki asiat läpi, myös itsestään selvyydet ja mieluiten mustaa valkoisella. Ruoka oli kyllä hyvää ja sitä oli riittävästi, mutta se ei korvannut mielipahaa huonosta palveluasenteesta!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Jees, ei mennyt putkeen meilläkään. Kymen astiavuokraamosta jäi paska maku suuhun, enkä sitä suosittele kenellekään.

Positiivista oli se, että ruoka oli hyvää - siitä ei ole mitään moitittavaa ja Sannan minulle tekemä kimppu oli kaunis ja sellainen kuin olin toivonutkin.

Negatiivisten asioiden lista sen sijaan on pidempi. Ensimmäinen korviini kantautunut huono palaute tuli äidiltäni. Hän oli noutopöydän (= ruokaa kahdelta puolelta) suhteen käynyt Sannalle keittiöön huikkaamassa, että joku ruoka x on loppu. Tähän Sanna oli tiuskaissut, että "ottaa sitten siltä puolelta missä sitä on." :blink: Astioiden poiskeräämisessäkin tuntui olevan jotain ongelmia. Kahvipöydässä meitä odotti yllätys kun hääkakun vieressä tojotti järeämmän luokan lihaveitsi. Sannan kakkulapio siis oli jossain entiedäeikäkiinnostamissä, josta vuolaasti selityksiä riittikin. Tokihan veitselläkin kakun sai leikattua mut c'mon.. Tässä vaiheessa myös ammattitaidottomuus ruokavalioiden huomioimisessa tuli vastaan; maidottomalle ei ollut hääkakkua. Tästäkin Sanna vieritti syyn minun niskoilleni; en ollut sitä erikseen pyytänyt! :angry: Lisäksi Sanna valehteli kaasolleni, että olin ilmoittanut ruokavaliot 2 päivää ennen häitä! Paskat, tarkistin sähköpostin ja olin ruokavaliot ja vierasmäärän ilmoittanut hääviikon maanantaina, mikä aiemmin oli sovittu, että riittää. Sanoin tämän myös Sannalle, joka väitti, ettei ollut koko sähköpostia nähnyt, vaikka senkin jälkeen oli useampi säpoviesti vaihdettu.

Kakkua itsessään oli naurettavan vähän, sitä ei jäänyt jäljelle kuin pieni viipale. Jos kaikki ilmoittautuneet olis tullu paikalle (lopulta 6 ilmottautunutta jäi pois), kakkua ei olis riittäny. Sanna kertoi tekevänsä kakkua aina reilusti ja, että kakkuja oli 4. Sitä neljättä ei kuitenkaan kahvipöydässä koskaan näkynyt, ne samat 3 siinä seisoi koko ajan. Myös kahvin tarjoilusta, tai oikeammin tarjoilemattomuudesta piti käydä huomauttamassa; saliin ei tarjoiltu kahvia kuin kerran ja vain osaan pöydistä.

Muutenkin Sannalla tuntui olevan tolkuton kiire jonnekin; oli kaasolle kertonut lähtevänsä johonkin, en tiedä, eikä kiinnosta, että minne. Näin ollen kahvit kerättiin pois tosi nopeasti ja tiskatut kupit odotteli pöydällä kun osa vielä hörppi sitä hartaasti kerjättyä toista kupillista.

Soitin Sannan sunnuntaina paikalle ja ylläolevat asiat tuotiin myös hänelle tietoon. Selityksiä tuntui joka asiaan löytyvän ja ylipäätään joka toinen asia tuntui olevan minun vikani. Vaadimme jo tuolloin alennusta, koska emme todellakaan olleet palveluun tyytyväisiä. Loppulaskusta Sanna hyvitti parisataa euroa. Ja sekin, että laskun eräpäivä oli 2 päivää siitä, kun me se saatiin! Ennakkolaskun eräpäivä oli seuraava päivä!

Eli paska maku jäi suuhun ja harmistus oli suuri vielä monta päivää häiden jälkeenkin. Laskun maksoin pitkin hampain, en vaan enää jaksanut alkaa Sannan kanssa tappelemaan. Laskuun oli pyynnöstäni eritelty kaikki mistä lasku koostui, mitään alveja tai muita siinä ei kuitenkaan ollut.

Jos jollekin vielä jäi epäselväksi; en t-o-d-e-l-l-a-k-a-a-n suosittele kyseistä pito"palvelua" kenellekään!

MUOKS: Niin ja yhteydenpitohan oli alusta asti tosi onnetonta Sannan kanssa, iso miinus siitäkin.

MUOKS2: Tuli vielä mieleeni Sannan jatkuva valitus milloin mistäkin. Siis valitteli omia vaivojaan meille, asiakkailleen. Milloin oli olkapää paskana ja milloin oli migreeni. En normielämässäkään tykkää tommosista ihmisistä, saati sitten tämmösessä asiayhteydessä.

Mä olisin sun tilanteessa jättänyt laskun vain vaikka kokonaan maksamatta. Mut tää nyt vaan perustuu tietty siihen mun tietoon, että ei oo asiallisesti Kymen Astiavuokraamolla hommat hoidettuna tuon laskutuksen ja verotuksen puoleen. Eli oikeasti Sannalla ei riitä rahkeita ja uskallusta alkaa periä jotain laskuja, kun ei itsekään maksa veroja eikä ole "virallisesti ja rehellisesti" hommia hoitelemassa. Ja mua suorastaan naurattaa nuo sen selittelyt jostain toimiston remontissa olemisesta tahi sähköpostin ongelmista.... valheita valheita... 

Ei sillä, ruoka on rouvan tekemänä hyvää, mut tuo asiakaspalvelupuoli ontuu ja pahasti. 

 
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Onpa ollut huonoja kokemuksia monella tuosta Kymen Astiavuokraamosta. Aikanaan pyysin heiltä myös tarjouksen omiin häihimme ja siinä tarjouspyynnössä oli ihan itse suunnittelemani menu. Tuntui olevan vaikeaa hänelle tuollaista hinnoitella ja lisäkysymyksiä sateli. Lopulta sain häneltä tarjouksen, joka oli 10 euroa kalliimpi kuin toisessa pitopalvelussa.

 

Ja en voi muuta kuin kehua vielä kerran meillä ollutta pitopalvelua: Annikki Ruokonen Kausalasta :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Mä niin toivon, ettei kukaan enää päätyis tohon Kymen astiavuokraamoon ja se sais panna puljun kiinni. Selkeesti kun ei minkäänlaista ammattimaisuutta työhön ole ja asennekin on ihan mitä sattuu. En haluais, että se enää pilaa kenenkään suurta päivää.

Sama täällä... Näkyy olevan nettisivutkin taas pystyssä (kirjoitusvirheillä ryyditettynä).

Sapettaa vieläkin kun tuli maksettua melkein 2000eur moisesta... :(

Link to comment
Share on other sites

"Järjestämme ammattitaidolla" 

 

In my ass.

 

MUOKS: Kävin pitkästä aikaa lukemassa suomi24:n keskustelua Kouvolan pitopalveluista ja sieltä oli poistettu viestejä koskien tätä Kymen astiavuokraamoa?  :blink: Lieneekö Sanna valittanu ylläpidolle, että häntä siellä dissataan eikä tommosta saa julkasta.. Oli jokunen uusikin kommentti tullu, onneks ei kehuja kuitenkaan!

Muokattu: , käyttäjä: NeNNi
Link to comment
Share on other sites

Anoppi oli ollut viime kesänä häissä joiden ruoat oli hoitanut Hekarin Krouvi. Kehui että ruoka oli ollut hyvää ja homma oli ilmeisesti toiminut. Kouvolan Aseman Vintistä kuulisin mielellään myös kokemuksia jos joku on ollut tekemisissä!

 

OT mutta on se kumma että yritykset ei panosta nettisivuihin, näin ulkopaikkakuntalaisena ne vaikuttaa aika paljon ensimielikuvaan... Tämä tuli mieleen nyt esim. tuosta aiemmin kehutusta Pitomestarit Aarno Anttila Oy:stä..

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jaa, eipä näköjään ole tullut kokemuksia sitten edellisen viestini!

 

Pitopalveluna meillä häissämme oli sitten tuo Hekari. En suosittele. Ruoka oli ihan ok, mutta palvelu ei. Sähköpostiviestintä oli vaikeaa (asumme siis toisella paikkakunnalla joten joka päivä ei pysty livenä ramppaamaan paikalla) ja usein tylyä, ei tervehtimistä tai allekirjoitusta. Kun lähempänä häitä kysyin ihan selkeitä kysymyksiä kuten millaiset kakkutelineet heillä on ja milloin voimme maistaa ruokia etukäteen, sain yli viikon odottelun jälkeen viestin että hän vastaa ensi viikolla. Ensi viikkoa odottelin lauantai-iltaan asti, ja kirjoitin että odotan vielä vastausta. Sain takaisin selittelyä siitä, että he keskittyvät yksiin häihin kerrallaan ja nyt mieli on tämän viikon juhlissa, hän palaa asiaan sitten taas ensi viikolla :girl_mad: Ja tosiaan, vasta hääviikkomme maanantaina sieltä pystyttiin keskittymään meidän juhliin kun tuli litania kysymyksiä. Uskomaton asenne, ettei pysty miettimään seuraavaa viikkoa pidemmälle :D

Hymyjä ei paljoa näkynyt missään vaiheessa, ainoa ystävällisen oloinen oli paikan toinen omistaja, mieskokki. Hän ei ollut häissämme paikan päällä, kokkasi vain ruoat. Sekä kaaso että äitini sanoivat samaa, että tais olla noilla hiekkaa pi***ssa..! Myös lasku oli tehty päin mäntyä, meiltä yritettiin veloittaa liikaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...