Jump to content
Naimisiin.info

Kankaiset servietit


marjukka07

Recommended Posts

Tietääkö joku mistä saa kankaisia ruokaluliinoja edullisesti, ostaa tai vuokrata? Lähinnä akselilla Helsinki-Seinäjoki.

Juhlimme ensi kesänä häitä, mutta juhlapaikassa ei ole omasta takaa servettejä. Haluaisin ehdottomasti kankaiset, ovat juhlavammat, mutta niiden, ainakin edullisten sellaisten, löytäminen tuntuu yllättävän hankalalta.

Tai saako tukusta yms. paksumpia, kauniita paperisia servettejä?

Link to comment
Share on other sites

Ruokaliinojen olisi tarkoitus olla valkoiset, tai hieman pellavan väriset. Olen itsekin miettinyt tuota ompelemisen mahdollisuutta, mutta kun nuo käsityöt eivät ole vahvin lajini  :)

Lillamyy, miten paljon ompelemasi liinat tuli maksamaan? Millaisesta kankaasta teit? Entä saumat?

Link to comment
Share on other sites

Guest kiralove

IKEA:sta IRIS lautasliinat 1,95€/4kpl

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20107811

Jos tarvitsee enempikin, kannattaa soittaa etukäteen, näin minua neuvottiin kun alkujaan alattelin hankkia nuo liinat...

Liinat ovat 52 % polyesteriä, 48% puuvillaa, joten voi olla että voi värjätäkin jos tarve on muun värisille kuin valkoisille...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä pitopalvelun kautta tarjottiin niitä kankaalta tuntuvia deluxe-servettejä, mutta sovittiin, että heidän kauttaan vuokrataan astiavuokraamosta kankaisia servettejä 1e/kpl. Olisin muuten tehnyt itse, ja hintaa (puhumattakaan vaivasta) olisi tullut ihan hirveästi. Astiavuokraamoissa melkein aina on kankaisia tarjolla.

Link to comment
Share on other sites

Me ostettiin juuri pellavaisia lautasliinoja Tallinnasta 40 kruunulla (n. 2,5 euroa) kappale. Vanhassa kaupungissa niitä myydään useammassakin puodissa, mutta nämä mitkä löydettiin oli sekä halvimmat että hienoimmat, ja niitä tuntui olevan kaikissa sateenkaaren väreissä ja sävyissä. Kauppa oli nimeltään VeTa ja osoite Pikk 6. Kovin isoihin juhliin sieltä ei kyllä ehkä värillisiä liinoja saa - me tarvittiin 40 kpl ja sen verran juuri ja juuri varastosta löytyi. Mutta kannattaa käydä tsekkaamassa jos on Tallinnassa liikkeellä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
Guest Vieras_pepsibabe_*
Mun häävillitys on ihan kohdillaan, kun ajattelin, että tavallisten servettien sijaan olisikin niitä aitoja kangas servettejä. Tiedättekö, mistä niitä saisi? esim. vuokralle? Vai onko tämä ihan epätoivoista juttua?

Meillä on käynyt sitten tuuri kangasservettien kanssa äiti lupas tehdä ja laittaa nimet ja päivämäärän;) :girl_haha::flirt:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest Minimorsio
Jos lautasliinat tekee itse, niin mitä kangasta niiden tulisi olla?

Minä aion ommella meille itse lautasliinat ja olen ainakin ajatellut, että paksuhko puuvillakangas lienee ok. Ajattelin silti kysyä apua kangaskaupasta, varmasti myyjät osaavat neuvoa ja suositella kankaita.

Link to comment
Share on other sites

^ Mä ostin 60 Ikean Knoppa-lakanaa täältä hääkirpparilta pöytäliinoiksi, mutta koska kaikkia ei tarvitse, ompelen osasta lautasliinoja. Onhan ne vähän ohkaisia ja itse mietin, että onko ne sit huonoja, mut tärkkäämällä tulee jämäkämpiä ja äitikin totesi, että jos joku siitä valittaa, että ei ole tarpeeksi paksu, niin se on kyllä sitten valittajan oma häpeä.

Link to comment
Share on other sites

Mä olen ommellut kangasservettejä ihan samasta kankaasta kun pöytäliinakankaatkin ja sitten pellavasta. Nuo pöytäliinakankaat ovat hyvää ja paksua puuvillaa ja pesukin onnistuu jopa 90 asteessa. Ohuita ja halpoja kankaita kun ei oikein voi niin kuumissa asteissa pestä jos on vaikeita likatahroja. Tärkkäämällä toki saa ohuemmastakin kankaasta jämäkämpää mutta musta kannattaa panostaa laatuu niin sitten niillä on myös jälleenmyynti arvoakin.

Link to comment
Share on other sites

^ Jos toi oli mulle, niin näin olisin tehnytkin, mutta koska noita lakanoita oli niin paljon, niin mielestäni olisi ollut sulaa järjettömyyttä ostaa vielä erikseen toista kangasta. Jos ne menee niin likaiseksi, ettei niitä voi pelastaa, niin sitten ne vaan pääsee siivouskaappiin ja sitä kautta pois. Jälleenmyyntiarvon varaan en siis joka tapauksessakaan voi laskea. Pitää joskus tehdä itselle omaan käyttöön sellaisia paksumpia, ois kiva, jos omistais sellaisetkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

ompelen itse mustia servettejä mustasta lakanakankaasta. hintaa tuli sadan hengen servetteihin

kankaalle n. 30 e, saumurilla vaan vetelen ne reunat. hienoja tulee. omalle työlle ei tietty voi

laskea kuluja, onhan se työläs homma, mutta minusta kannattaa, jos vaihtoehtona köyhät paperilautasliinat.

ja siis häät ovat minibudjetilla, mutta sen ei tarvii näkyä, heh ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...