Emppu78

Hääkakku

339 viestiä aiheessa

Jos ottaisi kahta kakkua, kun ei osaa päättää!

Me aiomme ottaa kahta kakkua. ;) Yksi keskeinen syy on kylläkin se, että meille on tulossa paljon lapsivieraita, jotka yleensä tuntuvat pitävän perinteisestä kermakakusta eniten, mutta me itse haluamme jotakin muuta. :P Lisäksi on tarkoitus, että kermakakku valmistetaan niin, että se sopii diabeetikoille paremmin, kaksi kärpästä yhdellä iskulla siis. Tarvitsimme myös täysin laktoositonta kakkua, huoh. Mutta täytyy neuvotella näistä toiveista sitten leipomossa.

Aivan ihania kakkuja tässä ketjussa kyllä, slurps!

Muokattu: , käyttäjä: Crowley

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

anteeksi vaan mutta noi kakut eivät kyllä herätä vettä kielelle :girl_cray:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä haluaisin meidän hääkakuksi kanssa jonkun juustokakun, mutta mietin, että pitäiskö olla kuitenkin myös kermakakkua niille, jotka ei mahdollisesti tykkää juustokakusta. Esimerkkinä nyt mun isä, se ei voi sietää juustokakkuja. :girl_impossible:

Mua kiinnostaisi ihan kauheesti väsätä kakkubuffet, että olisi vaan yhtä kakku per laatu. Ja jokainen sais niistä päättää mitä syö. Itse voisin kakutkin väsätä, niin ei tulisi niin kalliiksi. En vaan tiedä loppuuko kylmä tila kesken, kun ruuatkin tehdään itse, vaikka onkin 3 jääkaappia käytettävissä sitten. :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Siis puhutaanko nyt ihan juustokakuista vai hyydykekakuista? Juustokakkujahan on uunissa paistettaviakin, ja hyydykekakkuja löytyy ilman juustoakin. Mun mielestä kakkubuffassa on silti hyvä olla samanlaatuisia kakkuja useampi kuin yksi, jotta ihmiset saavat maistaa monia eri makuja ilman että heti jotkut loppuvat kesken.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku sanoa/suositella paikkaa joka tekisi hääkakun omien toiveiden mukaan Pirkanmaan seudulla? Tuntuu että kaikilla leipomoilla on omat vakio-kakkunsa, joita vain tekee..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa kysellä ammattikouluilta, hintakin on luultavasti halvempi kuin leipomoilla. Ja ihan priimatavaraa ne ammattikoulutkin myyvät :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tai sitten joltain pitopalvelulta. Ainakin meidän pitopalvelun kanssa onnistui tämmöinen. Ja leipomot tekevät kyllä toiveidenkin mukaan yleensä. Oletko kysellyt itse leipureilta? Ainakin täälläpäin Aschan tekee.

Juu ja tosiaan nuo ammattikoulut ainakin tekee. Paitsi jos teillä on häät lomien aikana, sitten voi olla vähän hankalaa saada sieltä suunnalta.

Toivottavasti löydät paikan, josta saat The Kakun! :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: rizie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tässä meidän valkosuklaa-jogurtti-mustikkakakku toukokuulta.

IMG_6355.jpg

Kiitos vinkistä Moona -85

Meille tulee myös Annin Juhlapalvelusta hääkakku , Appelsiini - Valkosuklaakakku ja sellainen olikohan se porrastelinen vai spiraaliteline , samanlainen teline kuten Teidän kakussa.

Tilattiin 10 hengen kakku maistiaisia ja oli ihanaa.

Häitä vietämme ravintolassa ja ruuat tulee näin ravintolan puolesta.

Annin Juhlapalvelu toimittaa kakun ravintolaan hääpäivänä ja sovittuna kellonaikana. :girl_blum:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Te jotka itse teette kakun. Niin kuinka kauan ennen hääpäivää olette valmistaneet kakut valmiiksi?

Itse tykkään kans väsäillä kakkuja, ja oon miettiny jos tekis hääkakutkin itse. Mutta en haluais itselle kauheesti ylimääräistä stressiä, hääpäivää edeltävälle päivälle ainakaan..... Voisikohan kakkuja pakastaa?!? Siis ilman kuorrutuksia, meneekö ne lällyiksi sulatuksessa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Riippuu kakusta ja täytteistä, miltä maistuvat pakastuksen jälkeen. Meille tulee pitopalvelulta yhtä laatua kakkua, itse teen 3 laatua lisää. Nämä teen häitä edeltävänä päivänä, tuli kiire tai ei. Kakut tulee olemaan juusto-/hyydykekakkuja, joten en niitä ainakaan pakasta, vaikka kuulemani mukaan nekin pakastusta kestäisivät.

Jos kaikki välineet yms. on esillä ja kaikki hyvin suunniteltu, ei kakkujen täyttämiseen (jos siis täytekakku kyseessä) mene kyllä paljoa aikaa. Voihan pohjat leipoa etukäteen ja pakastaa ne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^No ei siihen täyttämiseen menekkään, vaan siihen koristeluun, varsinkin jos tekee 4-5 kakkua.... Pitänee miettiä asiaa, onneksi on aikaa pähkäillä näitä asioita.... =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Niin joten tuskin siitä pakastamisesta kauheasti hyötyisit, kun tuskin niitä koristeluineen pakastaa :) Yleensähän ison kakun koristeluun menee n. puoli tuntia, jos suurin piirtein tietää mitä tekee. Etukäteenhän voi toki tehdä marsipaani- tai sokerimassakoristeet, jos niitä käyttää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei olla vielä kilpailutettu pitopalveluita mutta minua kiinnostaisi paljonko tulisi kermakakulle ja juustohyydykekakulle hintaeroa. Olisiko jollakin suuntaa-antavaa tietoa? Luulisi juustokakun olevan kalliimpaa, mutta se olisi ehdottomasti tuon toisen puolikkaan lempparia. :P

Ajatus oli tosin, että tilattaisiin kakku pitopalvelulta ja loput kahvipöydän tarjoilut tehtäisiin itse, säästöä ajatellen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muistaakseni esim. Annin (?) juhlapalvelu Vantaalta veloittaa 2,5e/hlö extraa hyydykekakuista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko teistä kukaan ajatellut tilata kakkua "tavalliselta tallaajalta" joka harrastaa kakkutaiteiluja, kuten minä:girl_wink:

Itse ainakin tykkään tehdä tosi erikoisia kakkuja, ja erikoisella tarkoitan että ei ehkä heti näe naapurissa.

Internetit on pullollaan näitä kakkutaiteilijoita, mutta kuka heistä uskaltaa lähteä tekemään on aina toinen juttu.

Ja siis toiveet on rajattomia ja voi ideoita mitä vaan.

Mielestäni hauska idea olisi tehdä "barbikakku" mutta morsiammen ja sulhasen muodossa. googlatkaa barbicake tai barbi wedding cake niin saa mukavia ideoita.

Tietenkin hinnat saattavat olla hieman enemmän, mutta mielestäni jos saat erikoisen ja sellaisen kakun mitä kuvailee sana WAU! niin on se aina parin satasen väärtti.

Itseäni harmittaa kamalasti kun menin 2007 naimisiin ja kakkuni oli aivan hirveä ja en silloin tehnyt näitä kakkuja. aloitin vasta elokuussa 2009 harjoittelemaan ja huomasin että näkemystä on tähän asiaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me yritetään tehdä ite semmoinen erikoisempi, tehään kyllä ensin harjotuskakku ennen häitä :flirt: .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teen itse kanssa erikoisemman kakun. Kerroksellisen ja mmf massalla päälystettynä. Kysyin kyllä viime vuonna muutamalta blogin pitäjältä. Yksi olisi voinut tehdä haluamani kakun ja sovinkin jotain, mutta sitten kaatui sähköposti ja tiedot hävisi ja en muista millään keneltä sen myöntävän vastauksen sain.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä harrastan kanssa kakun tekemisiä ja marsipaanin maalaus on miun erikois alaa. maalaan siis elintarvikeväreillä melkeimpäs minkälaisia kuvia vaan immeiset haluaa kakkuunsa. meille kylläkin tulee häihin valmis kakku, kunhan saadaan pitopalvelun kanssa asia "tapeltua".. en jaksa ite ottaa pulttia siitä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin harrastan kakkuja, mutta meille tulee silti pitopalvelulta kakku. Kakun tekemisessa on kumminkin aina oma vaivansa ja häiden alla on varmasti niin paljon muutakin hommaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen luovuttamassa. :girl_cray:

Täytekakut ovat minulle harrastus ja siksikin upea hääkakku olisi juhlissamme erityisen tärkeä. Haluaisin vaahtokarkkifondantilla tai sokerikuorrutuksella päälystetyn amerikkalaistyylisen upean kerroskakun sisään rakennetulla tuella (ts. ei telineessä), mutta Tampereen seudulla ei vaikuta olevan riittävää osaamista sellaisen valmistamiseen.

Täälläpäin on kyllä useampiakin taitavia kakkublogisteja, mutta ne joilta olen kysynyt, eivät toimita kakkuja vieraille tilauksesta. Tampereen häämessuilla oli useammalla pitopalvelulla / konditorialla marsipaanipäälysteisiä kakkuja, mutta työn laatu oli todella heikkoa ihan muutamaa poikkeusta mukaan lukematta. Ja ne poikkeukset olivat (yllättäen) myös tarjoilun itse järjestäviä juhlapaikkoja, eivätkä ottaneet pelkkiä kakkutilauksia. Voisimme varmaankin venyä ottamaan marsipaanikakun, jos jossakin ongelmana olisi vain kokemattomuus muiden massojen käytössä, mutta marsipaanin hyväksyminenkään ei poista sitä ongelmaa, ettei täällä osata valmistaa kerroskakkuja.

Mutta viimeisenä oljenkortena: voiko kukaan auttaa? Onko kokemuksia, vinkkejä, mitään ajatuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on ollu jo hääpäivän päättämisestä asti selvää, et hääkakuksi tulee Fazerin suklaa-vadelmakakku <3 Muut ruoat tulee toisesta pitopalvelusta, toi kakku on ihan ehdoton.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Muistaakseni esim. Annin (?) juhlapalvelu Vantaalta veloittaa 2,5e/hlö extraa hyydykekakuista.

Siis onko Annin Juhlapalvelu Vantaalla ? vai Espoossa ?

Kävin heidän sivuilla , mielestäni Espoossa vai olenko ymmärtänyt väärin ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Muistaakseni esim. Annin (?) juhlapalvelu Vantaalta veloittaa 2,5e/hlö extraa hyydykekakuista.

Siis onko Annin Juhlapalvelu Vantaalla ? vai Espoossa ?

Kävin heidän sivuilla , mielestäni Espoossa vai olenko ymmärtänyt väärin ?

Annin juhlapalvelulla on pisteet Tikkurilassa ja Tapiolassa. Tapiolan piste muuttaa nettisivujen mukaan 1.4.10 Ruoholahteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän varsinaiseksi hääkakuksi tulee punaherukkainen sacherkakku (väleihin punaherukkamarmeladia ja suklaakreemiä, päälle kiilätvä tummasukalaakuorrute ja koristeeksi punaherukoita tertussa). Niitä tehdään useampia ja laitetaan eri tasoille, mutta ei telineeseen varsinaisesti. Tästä tehdään myös gluteiiniton versio.

Kakut tehdään sulhasen kanssa itse: pohjat leivotaan ajoissa ja pakastetaan, kunnes häiden aattona täytetään ja kuorrutetaan kakut. Sachereiden hyvä puoli on tuo säilyvyys - paranevat vain vetäytyessään. Ja meidän hääpaikalta löytyy onneksi reippaasti kylmiötilaa.

Lisäksi meidän kahvipöydästä löytyy pieniä porkkanakakkuneliöitä (tehdään itse) sekä pari mummun tekemää tyrni-tuorejuustohyydykekakkua sekä vadelmatäytteisiä pikkuleipiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään