Heiduli

Aloitusjuoma / onnittelumalja

264 viestiä aiheessa

Meilläki Asti Gancia. meidän lemppari :-X

Alkoholitonta haluaville oli Pomaccia... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Marraskuu ja keli tod.näk turkasen kylmä viima ja parhaassa tapauksessa kissoja ja koiria vaakasuunnassa. Tältä pohjalta ajateltiin lämmintä juomaa. Ravintola ehdotti jonkinlaista karpalo- tai päärynätotisettiä, eli jokin semmoinen sitten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olis haussa joku "suomalaishenkinen" onnittelumalja. Ei siis väriltään vaan aineksiltaan. Vaikka että olis jotain puolukkaa, lakkaa tms. Haetaan näitä suomalaisvivahteita kun vierasjoukko on kansainvälinen. Tuleeko kenellekään mitään ideoita mieleen? Ehkä Alkossa osattais neuvoa...

1 cl lakkalikööriä ja 10 cl kuohuviiniä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olis haussa joku "suomalaishenkinen" onnittelumalja. Ei siis väriltään vaan aineksiltaan. Vaikka että olis jotain puolukkaa, lakkaa tms. Haetaan näitä suomalaisvivahteita kun vierasjoukko on kansainvälinen. Tuleeko kenellekään mitään ideoita mieleen? Ehkä Alkossa osattais neuvoa...

Karpalokuohu tai Lehtikuohu, meille tulee tuota ensimmäistä. Täältä lisätietoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on talvihäät 2013 alkuvuodesta ja ajateltiin tarjota vieraillemme glögiä siinä, kun odottelevat meitä valokuvauksesta hääpaikalle. Sitä kun saa sekä alkoholillisena (glögi tai hehkuviini) että ilman. Sitten kun tulemme hääpaikalle, niin sitten kohotetaan kuohuviinilasit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olis haussa joku "suomalaishenkinen" onnittelumalja. Ei siis väriltään vaan aineksiltaan. Vaikka että olis jotain puolukkaa, lakkaa tms. Haetaan näitä suomalaisvivahteita kun vierasjoukko on kansainvälinen. Tuleeko kenellekään mitään ideoita mieleen? Ehkä Alkossa osattais neuvoa...

Miten ois kir royal suomalaisittain, eli creme de cassiksen sijaan kuohuviiniin sekoitetaan lakkalikooria?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee Yellowglen Pink kuoharia alkumaljaksi, suosittelen! :)

910981.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee perus kuohari Törley ja siihen lakkalikööri.. Ei olla mitään viini ihmisiä.. Joten alotusjuomalle ei kauheasti laitettu painoarvoa, mutta lappilaisuuttaa tuodaan lakkaliköörillä.. Yhtä kuoharia josta olen tykännyt mietittiin, mutta pullo maksaa n 15 euroa ja tallinastakaan ei tätä kuoharia löytyny halvemmalla.. Tässä asiassa iski piheys vastaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tuli aloitusjuomaksi NVY (envy) passion fruit. Sopi hyvin, kun oli oranssi teema. Ei hirmusti välitetä itse mistään skumpista, niin tuo oli meidän makutestien voittaja, lisäksi halpaa ja ihanan väristä :girl_smile:

Ja holittomaks *ylläri* pommac.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä on myös aloitusjuoma mietinnässä. Haluaisin lämpimän alkumaljan, sillä häät ovat joulukuussa. Ollaan vaaleaa glögiä mietitty sekä terästettynä että ilman, saisi saman juoman kaikille. Sitten on tietysti kuohari vaihtoehtona, mutta itse en sitä voi juoda, enkä oikein välitä holittomista versioistakaan. Onneksi on vielä mietintä aikaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän helmihäissä tarjoillaan heti juhlapaikalle savuttaessa alkoholiton vaalea glögi, joka on maustettu appelsiinilla. Onnittelumaljaksi kohotetaan jenkkipresidenttien virkaanastujaisissa käytettävää Korbel Brutia, joka sopii meidän varsin kuivaan makuun ja menneisyyteen (poliittista aktiivisuutta & jenkkivuosia). Alkoholittomana vaihtoehtona on aikuisille & teineille AA Aselluksen Korpien Kuiskintaa-juoma (kuohuva kuusenkerkkäjuoma) ja lapsille mansikanmakuista lasten kuohujuomaa (kotisupermarketin hyllystä). Korbelin hinta on Alkossa 13,48 €/plo ja Korpien kuiskintaa maksoi Ruohonjuuressa 12,95 €.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan puhuttu että olisi kuohari ja sitten joku muu alkohlinton vaihtoehto kuin Pommac. Se ei ole minusta kovin hyvää enkä itse halua kuohuviiniä kun nousee päähän ja lasillisen jälkeen jo alan höpöttää hirmuisesti, menen ihan punakaksi mikä nyt ei ehkä haittaisi jos luulevat että punastelen ihan vain rakkauttani toiselle, mutta alan myös kikattaa ja sille ei meinaa tulla loppua. varsinkaan jos tilanne on yhtään jännä ja sitähän se varmasti vähän on. Ja tietysti haluan juoda itse jotain hyvää ;)

Tuo sima rupesi kiinnostamaan. Jos saisikin tilattua alkosta jotain miedohkoa simaa. Ei ehkä nousisi samoin päähän ja sopisi teemaan kun ollaan keskiakaisessa linnassa. Pitää vaan katsoa miten sulho suhtautuu asiaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä talvihäät joten mietinnässä on lämmin tervetuliais drinkki esim. minttukaakao. Muutenkaan en niin tosta kuohariosastosta välitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli alkoholitonta kuohuviiniä Söhnlein Brillant ja lapsille vielä Pommacia.

1125194.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yellowglen Pink on hyvää ja vähän sitä mietin huvilalla kilistettäväksi, mutta toisaalta drinkkikin alkoi houkuttamaan ajatuksen tasolla. Ei välttämättä mitään kuohuviinipohjaista ja poreilevaa, vaan voi olla ihan jokin muukin. Meillä ei ole mitään väriteemoja, ja juoma saisi olla ehkä mielummin kevyesti kuivahko kuin makea.

 

Vinkkejä?

Muokattu: , käyttäjä: fru

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille tulee kuohariksi tosti astia ja pommacia luultavasti holittomaksi vaihtoehdoksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Beautiful fruit fragolaa tulee meille alkojuomaksi. Alkoholiton tulee vadelmalimonadia.  :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alkumaljojen sijaan olemme suunnitelleet, että tarjoaisimme vieraille pienet paukut.

Minulla on omani joka olisi minun makuni mukainen ja puolisollani omansa ja näistä vieraat saavat valita kumman ottavat.

 

Minä kun olen tequilan ystävä suunnittelin että minun "paukku" olisi mansikassa nautittava mansikkamargarita hyytelöshotti ja puolisoni paukussa on taasen ehdottomasti jaloviinaa.. Toki näistä alkoholittomat samanoloiset versiot, lapsille ja niille ketkä eivät muutoin välitä alkoholipitoisista juomista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kuiva espanjalainen cava Campo Viejo, missä on mielestäni erittäin hyvä hinta-laatu (10e plo Alkossa). Mietimme, onko se monen makuun liian kuiva, mutta emme itse pidä ollenkaan makeammista kuohuviineistä. Eiköhän se alas mene etenkin, kun moni siemailee juomaa vielä osittain alkuruuan kanssa.

 

Usein tuntuu, että häissä/juhlissa on samat kuohuviinit, kun Alkossakin on aika vähän puolikuivia tai makeita kuohareita. Kuitenkin kun olen tarjonnut kuivaa kuoharia kotona, makean ystävät ovat tykänneet tosi paljon, kunhan juoma ei ole liian hapokas. Ei siis kannata sanoa vieraille, että tämä on kuiva kuohuviini :)  

 

Pommac tulee holittomaksi vaihtoehdoksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Asti Ganciaa tulee meille onnittelumaljaksi. Tämä ollaan itse todettu tosi hyvän makuiseksi. Ja myös monet vieraat ovat eri juhlissa tykänneet tästä. Juoma on makea, mutta ei liian imelä ja helppo juoda sekä makeanhimoisten että kuivista tykkäävien.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa kaikki talvimorsmaikut (tai miksei muutkin)! Jos mietitte jotain vähän erilaisempaa, on aika kiva tvisti laittaa skumppalasiin noit puolet glögiä (kylmänä tietysti, itse olen käyttänyt sitä ihan perus-marlia 1e/litra) ja loput perus-kuivaa skumppaa (esim Balletilta puolikuiva tai kuiva). Avot! Ei kuulosta välttis kovin ihanalta mutta takuuvarmasti erilainen kokemus, ihan mieltsin hyvää! Itse olen jo useana vuotena jouluna tällä kippistellyt :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuleeko jollekkin mieleen toista passionin makuista kuoharia kuin NVY? :) Sellainen, jota löytyisin Virosta... Tuota NVYtä ei ainakaan netistä löydetty, kun viron kauppojen sivuja selattiin. Tai osaisiko joku suositella jotain muuta passionin makuista alkumaljaksi sopivaa juomaa? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tervetuliaismaljoiksi/mitkä ne nyt onkaan, kuoharia (ei tiedetä vielä merkkiä) ja alkoholittomaksi vaihtoehdoksi Pommacia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli alkumaljana Yellowglen Pink ja alkoholittomana tarjottiin Whole Earth luomu-karpalolimua. Olivat täsmälleen samanvärisiä keskenään, joten kivasti toteutui vaaleanpunainen teemaväri juomissa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään