Jump to content
Naimisiin.info

Noutopöytä ja viinin tarjoilu?


pinjamaya

Recommended Posts

Meille tulee erikseen juomapöytä, jonne viinit tulee hanapakkauksissa. Vielä ei tiedetä, laitetaanko maito ja mehu juomapöydälle, mutta ainakin vesikannut tulee ruokapöytiin. Meillä ainakin pitopalvelu tekee ihan niinkun me halutaan, joko käyvät kaatamassa juomia vieraiden laseihin, laittavat ne karahveihin ja pöytiin, taikka kuten meille tulee, laittavat ne juomapöydälle.

Link to comment
Share on other sites

Ehdottoman tyylikästä on se, että tarjoilijat käyvät kaatamassa viinit pöydissä. Tarjoilijat voivat kaataa vain yhden kaadon alkuruoan viiniä, ja jättää pullon pöytään. Ja pääruoalle taas tarjoilijat tulevat kaatamaan pääruoan viinit ja jättävät pullot pöytään. Näin vieraat voivat kaataa itse lisäkaadon. Tietenkin tarjoilijat voivat huolehtia myös lisäkaadoista, joilloin pullot eivät jää pöytään. Tai jos tarjoatte vain yhden kaadon per viini, niin sittenhän homma onnistuu helposti. Näin pystyy myös laskemaan tarvittavan viinin määrän hyvin tarkasti, toisin kun jos ihmiset saavat kaadella itse.

Se, että viini pitää hakea juomapöydästä aiheuttaa hirvittävän trafiikin ruokailun aikana. Vieraan on tuotava ensin lautanen pöytään ja lähdettävä sitten hakemaan viiniä. Vielä jos on hanapakkaukset, joissa tarvitaan yleensä kahta kättä viinin lypsämiseksi, niin huh-huh!

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli erillinen juomapöytä, jossa oli kaikki juomat viinit mukaanlukien. Ei siinä mitään trafiikkia tullut, eikä muutenkaan liiaksi edestakaisin juoksemista, kun pöytä oli niin lähellä. Tuskin kukaan olisi halunnut koko ajan paikalla istuakaan  ::) Pöytä oli siis "auki" loppuun saakka, ja jokainen sai hakea lisää juomaa missä vaiheessa tahansa  ;)

Link to comment
Share on other sites

Meilla tehdaan juuri noin kuin helina jo mainitsikin: tarjoilijat kaatavat vieraille ensimmaisen kaadon viinia (vieraat saavat myos pyytaa olutta tai siideria, jos juovat mieluummin naita, ja tarjoilijat tuovat senkin poytaan) ja jattavat sen jalkeen yhden avatun punaviinin ja yhden valkoviinin joka poytaan. Vieraat saavat sen jalkeen kaataa itse lisaa viinia, ja tarjoilijat tuovat poytiin lisaa avattuja pulloja sita mukaa kun ne tyhjenevat.

Myohemmin illalla meilla on erillinen juomapoyta, josta saa itse hakea viinia, olutta, siideria ja alkoholittomia juomia - tassa vaiheessa vieraat liikkuvat muutenkin enemman, poytien ja tanssilattian valia tai uloskin. Ruokailun aikana pitaisin kuitenkin juomat poydissa, ettei tule sita trafiikkia. Meidan juhlapaikassamme taaimmaiset poydat ovat niin kaukana buffet- ja juomapoydasta etta siina tulisi vieraille aikamoinen kavelymatka joka lasillista varten.

Link to comment
Share on other sites

Meillä pitopalvelun "emäntä" oli sitä mieltä, että jos viini tarjoillaan pöytään, pitää muutkin juomat tarjoilla(kaljat ja mehut jne.) ja se vie aikaa..??? Lisäkierros sitten voidaan taas tarjoilla.. :-? Ja jos viiniä ei tarjoilla pöytään ni onko lasitkin silloin noutopöydässä? Tarkoituksena oli laittaa hääkarkina foliopäälysteinen suklaasydän ihan viinilaiseihin vain, mutta jos lasit ei ole pöydässä, se ei onnistu.. :-/ Kokemuksia???

Link to comment
Share on other sites

No onhan se vähän outoa, jos viinilarit on pöydässä, mutta viini haetaan muualta...

Miten jos teillä olis vesilasit pöydissä ja siellä odottais se hääkarkki? Vesikannut vois varmasti tuoda joka pöytään ja ainoastaan muut juomat haettaisiin tarjoilupöydältä.

Link to comment
Share on other sites

Mä suunnittelin että viinit olisi suoraan pöydissä. Tarjoilijat kävisivät kaatamassa ensimmäisen kierroksen ja sen jälkeen jokainen vapaasti nauttikoon. Tarjoilijat saisivat huolehtia tyhjät pullot pois pöydistä ja uudet tilalle tarvittaessa.

Ja pöytiin katettaisiin valmiiksi viinilasit ja aterimet, servietit..

Link to comment
Share on other sites

Meillä pitopalvelu suostuu ilman muuta kaatamaan pyynnöstämme ensimmäiset lasit viiniä, jonka jälkeen pullot jätetään pöytiin. Vesikarahvit ja -lasit pyysimme myös pöytiin. Pyydettäessä ihmisille tuodaan olutta pöytään ruuan kanssa, loput juomat, oluet, maidot, kotikaljat yms. löytyvät noutopöydän yhteydestä.

Ei viinien kaato vie ammattitarjoilijoilta enempää aikaa, mutta työntekijöitä pitää varmasti varata enemmän, kuin että jos vieraat hoitavat itse omat juomansa ja ruokansa pöytään...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Meillä oli erillinen juomapöytä, jossa oli kaikki juomat viinit mukaanlukien. Ei siinä mitään trafiikkia tullut, eikä muutenkaan liiaksi edestakaisin juoksemista, kun pöytä oli niin lähellä. Tuskin kukaan olisi halunnut koko ajan paikalla istuakaan  ::) Pöytä oli siis "auki" loppuun saakka, ja jokainen sai hakea lisää juomaa missä vaiheessa tahansa  ;)

Meille tulee aivan samanalainen systeemi, paitsi pöydissä ruokailun ajan on kotikalja sekä koko illan vesikannut.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Me ollaan suunniteltu, että viinit ja vesi tulee karahveissa pöytiin ruokailun aikana. Loppuillasta kun pitöpalvelu ei ole enää paikalla voinee viinit hakea noutopöydän "pöniköistä". Onkohan ihan ok, että vieraat kaatelevat alusta asti viinit itse karahveista laseihinsa vai pitäisikö tarjoilijoita pyytää kiertämään pöydissä tekemässä kaadot?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 years later...

Meillä on noutopöytä ja tarjoilijat tarjoilevat viinit pöytiin. Tuo tietysti vähän enemmän juhlan tuntua (ja voi hillitä sitä kittaamistakin?) ja itse asiassa tämä oli juhlapaikan toive myös. Näin ollen myös lasit (puna- ja valkoviinilasit) ovat pöydissä. Pyytämällä saa myös olutta ruuan kanssa; vesi ja kotikalja löytyvät sivupöydältä ruokien vierestä. Ruokaviinit tarjoillaan pulloista, mutta sitten illemmalla mietojen kanssa on itsepalvelumeiningillä pänikkäviinejä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...