Pannukakku

Tarjoilijat ammattikoululta?

32 viestiä aiheessa

Voi olla, että tästä aiheesta on jo ollut aiemmin. Mutta rupesin tässä miettimään, että varmaan ammattikoulun ravintolapuolelta vois saada tarjoilut ja ehkä osan ruuistakin (osan teemme itse) halvemmalla kuin pitopalvelun kautta. Onko kokemuksia tällaisesta? Hinta? Palvelun taso jne? Sukulaiset kyllä hinkuvat osallistumaan tarjoiluihin ja ruokahommiin, mutta EN HALUA PISTÄÄ VIERAILLE ESSUA PÄÄLLE!!! Kuitenkin opiskelijabudjetilla hääräillään, joten pakko miettiä halvempia vaihtoehtoja. Oulun seudulla asutaan, joten todennäköisesti kyseessä ois joko Oulun tai Haukiputaan ammattioppilaitos...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen käynyt "tarjoilija koulua" ja me kävimme eri tilaisuuksissa tarjoilemassa. sääntöhän on et opiskelijat ei saa palkkaa kyseisestä työstä. Minäkään en saanut vaikka olin useammassa tapahtumassa tarjoilemassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä itse olin usein ammattikouluaikoina töissä häissä ja sain siitä palkkaa!

varmaan ihan paikkakohtaista...

muoks. halvempaa on ihan varmasti!ja miksei ne oppilaatki osaa hommansa,

kyllähän siellä joku opettaja tai vastaava kattoo niiden perään!

itsekki oon harkinnu että ottaisin koululta pari apulaista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin talvella 06 Tampereen seudulla häissä kaasona. Ruoat ja tarjoilijat tulivat ammattikoululta. Hinnaksi muodostui n. 20€/hlö, sisältäen pöytiintarjoilun, alkukeiton,pääruoan ja kahvin& leivoslautasen. Eli ei ollut mitään perus-noutopöytää, mikä saattoi nostaa hintaa. Mutta hyvää harjoitusta tuollainen aina on opiskelijoille! Kunhan itse tiedostaa sen, ettei tarjoilijat ole vielä mitään ammattilaisia, vaikka tietysti opettaja valvoo että kaikki menee ok.

Tietääkseni suuriosa ammattikouluista ei maksa opiskelijoille palkkaa, vaan tilaajalle tulee ainoastaan raaka-aineet maksettaviksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

Meille on tulossa Porin ammattiopistolta tarjoilut. Hinta per hlö on alv.n kanssa 14.57€. Vieraita on tulossa/kutsutaan n.170hlö. Tulee todellakin edullisemmaksi mitä pitopalvelut.

Olemme käyneet ruokalistat jo sopimassa ja tuntuivat olevan hyvin hollilla ja tietoisia mitä tapahtuu, ja mitä tehdään jne.

Voihan olla että voi jotain "kömmellyksiä" käydä - mutta elämäähän tämä vain on + ainahan ammatti pitopalvelullekin voi vahinkoja sattuja!  :D

Rohkeasti vain soittelemaan! Ainahan voi ainakin kysyä  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kesähäihin ei varmaankaan saa amiksen kautta, kun opiskelijat ja opettajat ovat lomilla.. Ellei sitten laita ilmoitusta esim koulun seinälle jos joku opiskelija innostuu tulemaan pientä palkkaa vastaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos tilaa koko satsin (ruoat+tarjoilut) ammattikoulun kautta, niin siihen ei sitten taida kuulua pöytäliinat ja astiat, vai miten?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

itse olin koulun kautta tilaisuuksissa niin palkatta kuin palkallisena. Riippui vastuusta ym. meiltä aikakin sai hankittua kaiken mahdollisen, jos koululla ei ollu hankimme sen jostain mm. pöytäliinat, koristeet ym..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä noita alan oppilaitoksia on Helsingissä, joista kannattaisi kysellä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään ollut Kuopion ammattikoulusta opiskelijoita tarjoilemassa? Tai ehkä ruuatkin tilattu sitä kautta? Keneen kannattaa ottaa yhteyttä ja kysellä lisää aiheesta?

Kyselyikä iski  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mitä noita alan oppilaitoksia on Helsingissä, joista kannattaisi kysellä?

Samaa kyselen!! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitenkäs sitten opiskelijajärjestöt? Monet järjestöt yliopistolla ja TKK:lla ovat kokeneita sitsien yms. järjestäjiä. Ja ainahan järjestöt ovat keräämässä rahaa matkakassoihin tai muihin tarkoituksiin (ainakin oma aiempi ainejärjestöni tekee niin).

Kannattaisikohan siis jättää tarjouspyyntö järjestöille tarjoilusta ja siivouksesta? Tämä tietysti edellyttää, että häät ovat lukukausien aikana, mutta niin ne meillä ovatkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Julhanen:

Kysyit Hesan alueen kouluja. Perho on ainakin yksi, mutta niillä on kuulema remppa joka kestää ainakin tammikuuhun 2008.

Ootko löytänyt muita kouluja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen myöskin miettinyt tuota amikselta pitopalvelua asiaa, MUTTA mietin myöskin jotta hoitavatko he kesällä koulun ollessa lomalla häitä????

Ajattelin että jos yrittäis vetää jonkun porkkanan siinä samalla niille jos joku 2luokkalainen ottaisi vaikka päättötyökseen häät niin jospa silloin voisi kesällä "uhrautua".. Oisko mitään?

Myöskin haluan ettei talkoon voimin sukulaisia ja kavereita rasiteta teettämällä työtä, vaan he vain juhlivat, mutta tietenkin mahdollisiman vähällä rahalla olisi päästävä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuohon kesäjuttuun en osaa sanoa mitään, kun itse järjestän syyshäitä, mutta yksi asia, mikä ammattikoulujen suhteen on joskus huomioitava, on "keittiöpäällikkö".

Ainakin kahdessa ammattikoulussa mistä kysyin, on sellainen käytäntö, etteivät he tee tarjoilukeikkoja opiskeluun kuuluvana. Opettajat kyllä välittivät työtarjouksia opiskelijoille, jotka sitten sopivat työnantajan kanssa palkoista yms. Koska tarjoilukeikka ei kuulu opintoihin, ei sinne myöskään tule koulun puolesta opettajaa/kouluttajaa mukaan. Opiskelijat eivät kuulema kuitenkaan olleet vielä kykeneviä täysin itsenäiseen työskentelyyn, joten joku vastuuhenkilö täytyisi paikalle varata. Tarjoilujen valmistaminen oppilaitoksessa sen sijaan onnistui.

Me päädytään sitten todennäköisesti aikuiskoulutuskeskukselta tilaamaan tarjoilut. Heillä on koululla oma juhlapalvelu, jossa opiskelijat saavat harjoitella. Täältä myös kouluttaja tulee automaattisesti mukana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyypi kokeilla tuota aikuiskoulutuskeskusta.. hyvä idis!!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa mieltä, hyvä idea!

Tiedättekö onko Vantaa-Helsinki alueella aikuisoppilaitoksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaisi myös nämä oppilaitokset pk-seudulta, olen yrittänyt huonolla menestyksellä googletellakin. Tarkoitus olisi teettää jotain pientä coctail-palaa (salaattia, piirakkaa ja ehkä joku jälkiruoka) seisovasta pöydästä, joten ei olisi kovin vaativa tehtävä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen pitopalvelua ammattikoululta!

Ylioppilasjuhliini oli aikanaan (valmistuin syksyllä 2000) Roihuvuoren ammattikoululta koko pitopalvelu, astiat ja taisivat hankkia kukatkin pöytiin ym. Oli aika isot juhlat ylioppilasjuhliksi, siinä 70 vierasta. Palvelu oli sujuvaa ja ruoka aivan hillittömän hyvää. Erityisesti vuohenjuustotornit olivat vieraiden mieleen. Joku jopa sanoi, että tarjoilu oli parasta, mitä on missään juhlissa saanut enkä ala väittämään vastaan. Ne mun juhlat tehtiin lopputyöksi niin halusivat varmasti kaikki onnistua.

Se Roihikan ammattikoulu on Helsingissä ja osoite on sopivasti Prinsessantie.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Roihuvuoren ammattikoulu on nykyisen nimeltään helsingin palvelualojen oppilaitos, sijaitsee kyllä yhä roihiksessa tuo keittiöpuoli. Yhteystiedot: http://www.helpa.edu.hel.fi/

Täytyy laittaa harkintaan. Miten paljon aikaisemmin olette kysyneet pitopalvelua ammattikouluista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä oli tosi hyvä idea, ainakin mietin tätä vaihtohtoa! Onko joku Turusta käyttänyt Alabamaa tms? Ainakin ilmoitustaululle voisi laittaa etsintäilmoituksen baari/grillityypistä, jota ollaan häihin illaksi suunniteltu. Luulisi, että joku opiskelija voisi innostua tulemaan. Tarjoilijoista taitaa tosin olla pulaa, että heillä on varmaan töitä kyllä muutenkin.. Mutta no katsotaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Turussa olen ollut kaksissa häissä, tosin silloin ravintolakoulu oli vielä vanhassa paikassaan. Ruoka oli siellä hyvää, sitä oli runsaasti ja henkilökuntaa oli reilusti. Kaikki sujui mallikkaasti. Siihen aikaan orkesterikin tuli kaupan päälle, mikäli vieraita oli väh. sata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Idea on hyvä, mutta kannattaa hieman jutella tarjoilijoiden kanssa etukäteen töistä yms. Olin kesällä seremoniamestarina häissä, jossa tarjoilijat tulivat paikalliselta ammattikoululta. Oma aikani menikin ruokailun suhteen keittiössä opiskelijoita ohjaamassa ja etsimässä kännykän/tupakan äärestä. Opiskelijat olivat 3. vuoden opiskelijoita eli periaatteessa melkein valmiita ammattilaisia, mutta edes viinin kaato ei ollut hallussa. Opettajaa heillä ei ollut mukana, koska olivat ns. "omalla ajalla". Onneksi morsiamen isä ei ollut etukäteen sopinut palkasta, joten antoi tytöille aika minimisummat käteen, kun lähetettiin heidät kotiin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Oho!

Itse kun ammatikoulussa olin (ravintolakokki linjalla) olin kolmissa häissä tarjoilemassa. Yhdet oli opiskelijakaverin joten se keikka oli ilmaiskeikka lahjana, ja senkin hoidin kuin palkallisen. Toiset oli alanjohtajalta kysytty keikka, joka lätkästiin kirjaimellisesti käteeni kun odotin tunnin alkua. Itse jouduin keikoille etsimään muut tarjoilijat, soittamaan asiakkaalle ym. Toiselle teimme ruokaakin ja jouduin itse laskemaan laskun ja tapaamaan asiakkaan. Ruoka maksettiin koululle ja tarjoilijoiden palkka käteen. Kolmannet häät oli toisien häiden morsiammen ystävän häät ja näihin emme tehneet ruokaa, tarjoilimme vain.

Ensimmäisellä keikalla olin 1vuoden opiskelija ja toisella ja kolmannella olin 2vuoden opiskelija.

Melkein jos ammattikoulusta pyytää häihinsä tai mihin juhlaan tahansa, suosittelisin ottamaan ensin alanjohtajaan yhteyttä (joka koululla omansa joka alalla). Hän voi jo tietää etukäteen muutaman opiskelijan joka hoitaa homman taitavasti kotiin, ja jos sitä kautta ei saa apua niin sitten ilmoitustalulle ilmoitus ja tarjoilijat kannattaa ainakin kerran tavata. Kutsua joko omaan kotiin taikka kahvilaan jossa käydä läpi juhlan kulku ja heiltä vaadittavat tehtävät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tää juttu meni vielä niin, että morsiamen pikkuveli opiskelee kyseisessä laitoksessa ja isänsä tuntee opettajat hyvin ja oli soittanutkin opettajalle suoraan ja kysynyt hyvät tyypit töihin. Näin sitä voi erehtyä. :flirt:

No tiedänpä, et meille ei oteta sieltä. Ite alan hommia tehneenä oon aika tarkka miten nuo hommat tehdään.. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään