Guest Dream Bride

Aitoa sen olla pitää...Alkudrinksu-shamppanjanne?

18 viestiä aiheessa

Mitä shamppanjaa olette tarjoamassa tervetulojuomina?

Meillä vaihtoehtoina joko Moet&Chandon Rosé Imperial tai Taittinger Brut Prestige Rosé, koska tahdomme alkujuomiksi vaaleanpunaista shampanjaa. :-X

Mitä teillä on ollut? Tai sanokaa muuten vain suosituksenne?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikos tassa kysytty ainoastaan samppanjamaljoista...?

Alkon rose-valikoimasta toi Moët & Chandon on kylla tyylikkain, parempaa kuin Taittinger vaikka vahan halvempaa onkin. Jos kaikista maailman (kohtuuhintaisista ei-vuosikerroista) rose-samppanjoista jos pitaisi valita, suosittelisin varmaankin Joseph Perrierin Brut Rosé:ta  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eikos tassa kysytty ainoastaan samppanjamaljoista...?

Justiinsa niin, tässä ketjussa puhutaan vain shamppanjasta alkudrinkkinä! :-X Shamppanja ei ole sama asia kuin mansikkakuohari tai jokin muu viritelmä. Oliskos kellään muulla kommentoitavaa hyvistä shampanja-merkeistä, yllä tulikin jo jotakin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Maurice Lassallen samppanjat ovat hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia. Juhlapaikalla on a-oikeudet, joten nautiskelemme näitä samppanjoita sitten ihan vain kahdestaan hotellissa. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

gwiimageload.gws&Id=511897

Tämä on mun mielestä hyvää. Häissä ei tarjottu shampanjaa, mutta sulhon kanssa nautiskeltiin sitten hääyönviettopaikalla...

Muoks. Siis Nicolas Feuillatte Rosé

Muoksmuoks. Tätä e sitten enää ikin. Jäi juomatta.

Pommery-Pop-Pink-Rose-Brut_CC1B3826.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan OT mutta minusta häissä on kyse onnittelumaljasta ei "alkudriksusta"  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ihan OT mutta minusta häissä on kyse onnittelumaljasta ei "alkudriksusta"  ;)

Ihan OTna vastaan: meillä on "alkudrinksut". Tällä nimellä kutsun juomaa jota häävieraat juovat ennen meidän paikalletuloa. Näyttää kyllä siltä että jatkamme samaa juomaa myös onnittelumaljan kohdalla mutta siihen mennessä vieraat ovat jo juoneet lasin jos toisenkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ihan OT mutta minusta häissä on kyse onnittelumaljasta ei "alkudriksusta"  ;)

Kiinnitin huomiota samaan asiaan. Minun mielestäni drinkkiin on aina sekoitettu eri ainesosia, kun taas alkumalja voi olla myös ainoastaan yhtä aineosaa kuten samppanjaa. Jos juodaan samppanjaa, niin sitten se on alku- tai onnittelumalja (ja mahdollisesti ruokajuoma/-viini), mutta mielestäni ei drinksu. Jos taas samppanjasta tehdään esim. Mimosa, se voi olla alkudrinksu, mutta itse ehkä joka tapauksessa puhuisin alkumaljasta, koska alkudrinksu tuo mieleeni teinisynttärit. :)

"Aito alkudrinksu" kuulostaa yhdistelmänä minun korviini hiukan hassulta.. ;)

Meillä tykätään Keltaisesta Leskestä (Veuve Clicquot Brut).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voe hyvät hyssykät sentään teijän kanssa!Onko sillä nyt niin kauhiasti merkitystä miksi mie meijän alku juomia kutsun, saan kai mie niitä kutsua vaikka lehmän lannaks jos sille päälle satun. ;D Myö pääyttiin sitten vaaleanpunaiseen Taittingeriin ystäville järjestetyn teistingin perusteella. :-X

muoks. kirjoitusvirheet

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli Taittinger, ei ihan niin kuiva kuin Moët, siksi se!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minun mielestäni drinkkiin on aina sekoitettu eri ainesosia, kun taas alkumalja voi olla myös ainoastaan yhtä aineosaa kuten samppanjaa. Jos juodaan samppanjaa, niin sitten se on alku- tai onnittelumalja (ja mahdollisesti ruokajuoma/-viini), mutta mielestäni ei drinksu.

Tämän päivän Hesarissa kerrotaan ruokatoimittajien nauttineen alkudrinkkinä kuohuviiniä mutta mitäs he mistään tietäisivät ::).

Minä lähtisin valitsemaan juomia sillä perusteella mitä ruokia/ruokaa tarjolla on tai vaihtoehtoisesti suunnittelisin ruuan juomien ympärille. Meillä ei ruokia vielä ole lyöty lukkoon joten emme myöskään ole päättäneet mitä juomaa tarjoamme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulossa myös näillä näkymin Taittinger tai Veuve. Ravintolassa on a-oikeudet, joten vähän sydäntä kirpasee yli 150 hengen shampanjatarjoilun hinnat. No mutta kun kerran rakastaa hyvää shampanjaa niin ei sitä nyt häissä halua mitään litkua lipittää B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee alkumaljaksi Veuve Clicquot Brut, kun sattuu olemaan molempien suosikki.

http://alko.fi/tuotteet/fi/008611

Ja tosiaan Brut sen olla pitää, vaikka jotkut ei välttämättä osaakaan arvostaa. :girl_blum:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tämä alkumaljoina ja samaa joimme alkuruuan kanssa. Todella hyvää ;), toimi hyvin. Ikävä kyllä, ei kuulu Alkon valikoimaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uppia, hyviä skumppia alkumaljaksi :)

Mä haaveilen Bollingerista alkumaljaksi, mutta se ei ole rosé. Taittinger rosé ja Lanson rosé ovat kyllä kanssa nannaa... Onneksi on aikaa pohtia ja maistella, melkein vuosi vielä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tehdään niin sikamainen temppu, että juodaan miehen kanssa alkumaljaksi samppanjaa, mutta vieraille tarjotaan kuohuviiniä. Vieraita kuitenkin tulee sen verran, että ei ole varaa ihan niin montaa pulloa hankkia samppanjaa. Itse kuitenkin halusimme vähän ns. paremman pullon alkumaljaksi. Alkumaljaksi meillä on Krugin Grande Cuvée ja vieraille Pongrácz Méthode Cap Classique Brut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin mietin samaa, että jos miehen kanssa tylysti juotaisiin shamppanjaa ja vieraat kuoharia onnittelujuomina, eihän vieraat sitä huonais jos on kaadettu valmiiksi laseihin :D

Kuitenkin sen verran ainutlaatuinen tilaisuus, kun on mm synttäreinäkin skoolattu shampanjalla, niin miksei hääpäivänäkin. Meidän budjetti tuskin sallisi, että kaikille vieraillekin tarjottaisiin shampanjaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään