Guest Ghostrider

Baarimikko häissä

73 viestiä aiheessa

Kyseltiin tarjouksia myös ton aiemmin mainitun Baarimikon lisäksi Showbartendersiltä ja Shakerilta.

Aika kalliiksi käy lysti ainakin noiden kahden jälkimmäisen puolesta. Hinnat olivat muutamalle tunnille 1200 e (kaksi baarimikkoa) ja toisella 800 e (yksi baarimikko) vuodelle 2009. Pitää miettiä vielä uudestaan, idea on kyllä hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme myös tykästyneet tähän baarimikkoajatukseen, boolin tilalla. Eli itse ostettaisiin juomia, mietittäisiin drinksuja mitä niistä saa ja tehtäisiin niistä lista. Jokainen voisi siitä sitten tilailla. Tämän lisäksi tietysti ruokajuomana viini ja muuten olutta ja siideriä/lonkeroa ja tietysti alkoholittomia. Miten on, onko kellään kokemusta ammattikoululaisten palkkaamisesta? Hinnoista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me palkataan tarjoilijoita, jotka osaa myös baarihommat. Voivat ruokailun aikana pitää huolta pöydistä, hoitaa kahvituksen ja loppuillasta siirtyä baariin tekemään drinksuja. Hyvä idea on minusta laittaa baaritiskille lista drinkeistä joita on saatavilla, vaikka häiden teemaan tai hääpariin liittyen :) ei tarvii vieraiden kysellä mitä on saatavilla. Miten paljon olette laseja hommanneet näihin drinkkibaareihinne? Laseja saattaa kulua melkoinen määrä, jos jokainen vieras hakee vaikka keskimäärin viisi drinkkiä, juovia vieraita esim. 50 = 250 lasia. Onko huono idea laittaa baariin kertakäyttömukeja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ai niin, mitä toi baarimikko-sivustoilla oleva kotitalousvähennys tarkoittaa?! Siis saako häihin palkattujen tarjoilijoiden palkoista kotitalousvähennyksen? Auttakee tietämätöntä :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee tuolta Baarimikko-yrityksestä Miikka(hanttihemmot).Suosittelen!Tunnen Miikan muutenkin ja on tosi mukava ja supliikimies :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaisiko kukaan suositella Turun alueelta hyvää baarimikkoa häihin, kohtuuhinnalla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille myös baari eikä pelkkää iänikuista boolia! Keksin jo hyvän nimen jollekin drinkille:

"Anopin stringit"

"Kaason katkero"

"Papin ponu"

"Tiina on niin onnellinen" (mun nimi on Tiina)

"Sulhon slipoveri"

"Anoppi & Vävy" Tää on meidän perheen läppä. Aina ei anopin ja vävyn ajatukset käy yhteen (lähinnä musiikin suhteen) ja mutsi heitti joskus että pitäisi perustaa Anoppi&vävy-lehti. :lol: Anteeks, ei varmaan aukene muille...

Mut enivei, mä en kestä miten hauska mä oon.. :lol: :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä saatiinkin baarimestari järjestymään pitopalvelun kautta, maksaa 25 euroa/tunti, eli ei paha :lol: nyt vain drinksuja suunnittelemaan, SorbusHorrorilla on hyviä ideoita kyllä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myös baarimestari pitopalvelun kautta , on ensin tarjoilemassa ja jatkaa työpäivää baarimestarin ominaisuudessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan aateltu baarimikkoa ja omaa baaria johonki nurkkaan..mutta niin että baari ei olisi koko iltaa auki vaan jonkun muutaman tunnin alkuillasta ja loppu illasta olisi sitten boolia,sidua ja kaljaa...koska drinksut tulevat yllättävän kalliiksi kun pitää ostella montaa erilaista viunasta lanua niin ajateltii että pistämme oman drinkki listan...sulhasen ja morsiammen lempparit ja ehkä joku viisi paukku vaihtoehtoa ja konjakki ja viski ehkä...ja toi rahalipas tiskille ei oo ollenkaa hullumpi ajatus..paitsi että onko se vähän rahastusta kun pyydämme häälahjaksikin rahaa?..hmm

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee baari aika samalla tapaa kuin Zirppanen yllä kirjoitti. Mulle ei kyllä tulisi mieleenkään pyytää rahaa, samalla tavoinhan sitä voisi sitten pyytää boolista, kaljasta jne. Ja aika harvalla on käteistä enää mukana, siitä voisi sitten tulla nolo olo jos osa laittaa rahaa ja osalla ei ole edes mukana rahaa mitä laittaa. Mun mielestä häihin tulee voida lähteä ilman käteistä (ellei häät ravintolassa ja kutsussa jo mainita että baari omakustanne). Ja vaikka rahalipas olisi kuinka vapaaehtoinen, välittyy siitä mun mielestä sellanen viesti et "ilmaiseksi" en kehtaisi juoda.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee baarimikko, tilaan saa tuoda omat juomat ja me tykataan drinksuista. Juomalistat on paikyssa, mun idea on tehda se 'jotain uutta, jotain vanhaa, jotain lainattua ja jotain sinista' teeman mukaan.

viela pitaa laskeskella kuinka paljon tarvitsee viinaksia Tallinnasta. Meilla syodaan aika myohaan ja ajattelin et kyl semmonen 5-6 juomaa riittaa per nuppi.kaikki ei kuitenkaan niin montaa ota ja ne muutama jotka ottaa saa ne ylimaaraiset. kun loppuu niin loppuu.

Meidan mikko tulee joko tilan puolesta tai sitten tuttu tulee vasaamaan.

En lahtis velottamaan juomista.,,ma oon muutenki aika nou nou kaikista haihin liittyvista rahankerjuu leikeista.

Muokattu: , käyttäjä: Mini-Me

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myös pitopalvelusta baarimikko, eli ensin tarjoilee ja sitten siirtyy baarimikon hommiin ja toinen tarjoilija lähtee.

Tilaan saa viedä omat juomat ja ostetaan muutamiin drinkkeihin aineksia. Keksitään niille tietysti hääaiheiset osuvat nimet. Boolia parempi idea kyllä. Varsinkin jos baarimikko sattuu olemaan helmi. :flirt:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kanssa pitopalvelulta tarjoilia baariin. Minkälaisia drinkkejä olette ajatellu tarjota ja kuinka montaa erilaista? Kauheen vaikea jotenki keksiä sellasia suht helppoja ja sellasia, et kaikille olis jotain mieleistä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin tulee baarimikko, tosin en vielä tiedä mistä. Ajattelin kysyä cateringiltä, siskon kavereilta ja kaverin "ohjelmatoimistosta". Meillä on tarkoitus että baari aukee klo 21 (vihkiminen klo 15, ruoka klo 17) ja on auki klo 01.45 (juhlatilan pitää olla tyhjä klo 02).

Juomiks ajattelin vaikka mitä mutta kaveri just sano ettei kannata ottaa liikaa koska sit pitää ostaa kaikenlaista ja todennäköisesti kaiken arviointi menee vaikeeks. Meille tullee siis vodka, gin, viski ja luultavasti jekku. Sit erilaisia blandiksia vaan (cokis, sprite, battery, joku mehu). Lisäksi koko illan on tarjolla vapaasti viiniä, olutta, siideriä ja alkoholittomat vaihtoehdot. Niin ja kahvin kanssa tulee avecit; konjakki ja baileys.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häissä kaksi baarimikkoa ja toimi kuin häkä! Ei ollut aamulla siivottavana puoliksi juotuja tölkkejä ympäriinsä... Myös vieraat kehuivat "palvelua", supliikki miehiä kun ovat saivat vieraat viihtymään tiskillä drinksun jos toisenkin ajan! :) Suosittelen siis ottamaan ammattitaitoista porukkaa tiskin taakse näin he voivat myös hieman "säännöstellä" drinksujen alkopitoisuuksia ettei koko porukka konttaile tanssilattialla jo ennen puolta yötä! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitääpäs vähän nostella tätä aihetta, kun itse tässä pähkäilin boolin tilalle tällaista vaihtoehtoa.

Onko naikkareilla ollut lähiaikoina baarimikkoa häissä hommissa, jos saatais vähän tuoreempia kokemuksia tänne?

Itse pohdiskelin tässä, että montakohan erilaista drinksua pitäis olla tarjolla 200-250 hlö:lle, että jokaiselle löytyis mieluinen juoma? Joku 4-5 eilaista kuulostais omasta mielestä kohtuulliselta, varsinkin jos ovat erityyppisiä (eli ei tyyliin kossuvichy, kossukola, kossujaffa..), olenko hakoteillä vai miltä kuulostais?

Ja mitähän ne drinkit sitten tosiaan olisi..? Ehdottomasti Virtanen ja ehkäpä Kossu-ruschian, mutta mitäs vielä? Pitäiskö olla yksi ihan erityyppinen, vaikka viski-kola ja sitten joku maitopohjainen esim. Valkovenäläinen. Onko liian äklöjä, pitäiskö olla edes yksi joku kirpeämpi drinksu (ja niistä minä en sitten tiedäkään mitään, nimim. sokerilitkujen kittaaja)?

Ja sitten vielä sellainen askarruttaa, että jos hääbaari on auki esim. 20-02 ja vieraita on tuo reilu 200, niin riittääkö yksi asiansa osaava baarimikko vai tarvitaanko useampi? Taukoja baarimikko voi ja pitääkin toki pitää, mutta silloin vaan baari siksi aikaa kiinni jos on yksin ja jos ei morsian itse innostu tuuraamaan :D. Niin ja sahtia varmaan tulee tarjolle myöskin ihan itsepalveluperiaatteella, mutta tuo ei varmaan paljon heilauta drinksujen menekkiä, sahdilla kun tuppaa olemaan niin harva ja valikoitunut kannattajajoukkonsa..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kesällä baarimikko häissä.

Tarjolla oli kyllä myös boolia ja muita tölkkijuomia. Meillä oli yli 30 erilaista alkoholia pulloa tarjolla, joista baarimikko loihti juomia toiveiden mukaan. Ei siis ollut mitään rajoitettua drinkkilitaa.

Me ja vieraat olimme erittäin tyytyväisiä baarimikkoon ja baariin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Joo tuohan olisi se ihanteellinen tilanne, että drinksu-värkkejä löytyis joka lähtöön B). Epäilen vaan, että meillä ei taitaisi rahkeet (eli rahat ja tila) riittää noin suureen valikoimaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia show baarimikoista? Haluaisin kuulla kokemuksia kun mietitään sellaista omiin häihimme

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää kaikkea aiheesta! Millasta hintatasoa löytyy? Varsinkin näissä flairtending-osaston tyypeissä? Olisko sikahyviä??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin tulee mitä ilmeisimmin häihimme baarimikko, sillä booli on meidän molempien mielestä melko kulunut juttu, ja kuuluu lähinnä kotibileisiin (sekä usein maistuu pahalle).

Kenelläkään tuoreita kokemuksia pääkaupunkiseudulta?

Meillä olisi ideana tarjota viinien/miedompien rinnalle ehkä neljää tai viittä drinkkiä, joihin kaikkiin mieluusti liittyisi joku pieni tarina meidän yhteisestä elämästä. Ideana olisi tehdä "drink menu"-tyyppinen lista, johon sitten drinkin nimen alle voisi laittaa pienen selostuksen siitä, miksi juuri ko. drinksua tarjotaan meidän häissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Baarimikko häissä on ainakin meille ihan ehdoton juttu. Boolikin on ihan hyvä, mutta useimmiten siihen kyllästyy muutaman lasillisen jälkeen. Viime vuonna osallistuin häihin joissa showbaaria pitivät VIP Bartenders, he olivat kertakaikkisen loistavia! Heitä voin lämpimästi suositella kaikille! Pullo ja vitsit lensivät viihdyttäen kuin omana ohjelmanumeronaan häävieraita. Heidän kustannuksistan en tiedä, mutta ovat joka sentin arvoisia. 200 vieraalle suosittelisin 2 baarimikkoa, jotta vieraat saisivat juomansa suhteellisen jouhevasti eikä yksinäinen baarimikko läkähtyisi kesken illan:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään