Jump to content
Naimisiin.info

Mitä teillä on kahvi-avecina??


Guest Schwan

Recommended Posts

Konjakki ja kermalikööri. Näitä ilmankin toki pärjää, jos kakku on ihanaa. Jos kakku ei kuitenkaan ole kovin onnistunut, voi konjakki korvata paljon ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä oli tarjolla konjakkia (Hennessy VSOP) ja Lapponiaa (lakka, mustikka ja karpalo). Liköörit olivat omaan makuuni aika sokeripommeja mutta tekivät hyvin kauppansa ja toimivat kätevästi tuplaroolissa booliaineksina loppuillasta. Itänaapurista kun haki ei hintakaan päätä huimannut. Nyt kun joku mainitsi portviinin täytyy ihmetellä miten se ei meille tullut mieleen, kun kyseessä on yksi minun ja morsiamen suosikkijuomista.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mites kun ruuan kanssa emme tarjoile viiniä, koska se ei sovi menun kanssa, vaan ruuan kanssa on vesi/maito/mehu/kotikalja. Onko hassua jos kahvin kanssa on kuitenkin avec? Tervetuliaismaljana on kuohuviini, ja ruokailun jälkeen tulee tarjolle boolia/olutta/siideriä joten alkoholia on kuitenkin tarjolla.

Link to comment
Share on other sites

Konjakkia ja Amaretto Disaronnoa. Itse olisin ehkä halunnu jonkun kermaliköörin, mutta sulho ei tykännyt. Eikä se mitään, tuo Amaretto on kyllä tosi hyvää. ^_^

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meille tulee tarjolle ainakin calvadosta, se kun liittyy yhteiseen historiaamme. Ehkä myös Baileysia tai jotakin vastaavaa likööriä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Anteeksi tyhmyyteni mutta miten nuo kahvi avecit laitetaan tarjolle? :girl_haha: Onko niille varattava jotkut lasit tms?

Aveceille on yleensä omat lasinsa (esim. konjakki ja sukulaisensa tarjoillaan jalallisesta pienestä laakeasta lasista, sherry taasen kapemmasta, olet varmaan nähnyt Bailey's mainoksessa myös ne matalat paksupohjaiset lasit jne.) Ainakin Iittalan sivuillavoi katsoa minun hienoille selityksille kuvan :D Olisin vähän kummissani, jos muuten "perinteisissä" häissä tulisi vesilasillinen Amarettoa (tai pullo :girl_haha: ) eteen, mutta ei kait sitä mikään pakko ole varata "erikoislaseja", varsinkin jos on rennommat häät / ei pitopalvelua. Yleensä henkilökunta kaataa avecin valmiiksi laseihin, josta se otetaan itse tarjottimelta tai tarjoillaan pöytään.

m. ei näköjään enää pampuliinaa auta, mutta jos jotakuta muuta sitten :)

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Kahvien kanssa tarjotaan ainakin Larsen XO:ta, Bailey'ssiä ja sherryä. Harkinnassa on vielä amaretto/likööri lisäksi.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee konjakkia, Jallua sekä Xantea.

Emme kumpikaan pidä kermalikööreistä ja laktoosiongelmaisena en itse maito-/kermapohjaisia juomia koskaan edes juo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...