Amor_2006

Viinit laatikoissa vai pulloissa?

36 viestiä aiheessa

Tallinnan viinanhakureissu lähestyy enkä ole vielä päättänyt ostaako viinit pulloissa vaiko laatikoissa...  :-/ Pullojen etuna on juhlavuus ja haittapuolena se, että niitä on hankalampi kuljettaa ja ovat kalliimpia. Laatikot taas ovat halvempia (säästöä meidän määrissä useita kymppejä) ja helpompia kuljettaa, mutta tekevätkö liian "halvan" vaikutuksen? Mielipiteitä ja jo häitään viettäneiden kokemuksia siis kaipaisin...

Jos olette päätyneet laatikoihin, niin oletteko koristelleet niitä jotenkin vai laittaneet pöytään sellaisenaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me aiomme tehdä niin että ruokailun yhteydessä tarjotaan viinit pulloista. Ensimmäinen lasi todennäköisesti kaadetaan, ja pullo jätetään sen jälkeen pöytään. Tarjoilupöydältä voi myös hakea pöytään uuden pullon vanhan loputtua...

Ruokailun jälkeen ajattelimme tarjota avoimessa baarissa viinit suoraan pöniköistä. Helpompi niin, niin ei kenekään tarvitse olla koko ajan avaamassa lisää pulloja. Avoin baari on siis jollain pöydällä oleva "kasa" erilaisia pulloja ja tölkkejä, josta jokainen voi käydä hakemassa haluamaansa juotavaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä viinit tarjoillaan laatikoista, juuri eilen tultiin Tallinnasta hakureissulta...ollaan ostettu kauniit viinilaatikkotelineet joita hieman koristelen ja kaunista on ja paljon helpompaa =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysyimme tästä asiasta mielipidettä pitopalvelun isännältä ja hänen vastauksensa oli, että ehdottomasti pullot. Meillä tarjoilijat kaatavat juomat pöytiin, joten siinäkin mielessä laatikot ei tule kyseeseen. Lisäksi laatikkopakkauksiin tuppaa kuulemma pohjalle jäämään ainakin lasin verran juomaa, jonka ulossaaminen edellyttää pakkauksen hajottamista ja tämä taas vie tarjoilijoilta ylim. aikaa. Huono puoli on tietty se, että pulloja saattaa tulla avatuksi liikaa ja jos kaikki ei mene, niin menevät haaskoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti pulloissa, tämä on niitä asioita joista en suostu tinkimään ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse rahdattuna Tallinnasta saakka on tosiaan aika kätevää, jos viinit ostaa laatikoissa. Tietty se pullo on juhlavampi, mutta emme mekään aio iskeä noita laatikoita suoraan pöytiin, vaan erilliseen juomapöytään koristeltuna. Oon ollu muissakin suurissa juhlissa, joissa viinit on tarjoiltu laatikoista ja hyvin ovat maistuneet. Minä tingin tässä, koska meillä vieraita tulee noin 200 ja hanapakkaukset helpompia hankkia ja kuljettaa. Meillä syödään eri paikassa kuin missä iltajuhlinnat järjestetään, joten jos viiniä jää aterialta yli, onnistuu sen kuljettaminen helpommin tanssipaikallekin. Meillä ei tule pöytiin tarjoilua, vaan jokainen hakee ruokansa ja juomansa itse, siksikin hanaviinit sopii meille hyvin. Eri asia, jos pöytiin olisi järjestetty tarjoilu ja juomien kaadot.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee tarjolle laatikoissa hienoissa telineissä, isoissa häissä kätevämpää, kun vieraita 200.Tallinnasta saa pullojakin edullisesti, tuotiin omaan käyttöön 12plon laatikko esim. Santa Helenaa ja pullot oli pakattu hyvin pahvilaatikkoon ja kätevästi tulivat

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli yhdistelmä, ruokailun aikana viinit tarjoiltiin pulloista pöytiin, loppuillan aikana sai itse annostella laatikoista, jotka olivat kivoissa telineissä. Meillä ei ollut boolia ollenkaan joten viiniä oli varattu riittävästi (oluen, siiderin ja lonkeron lisäksi)  ;). On kyllä tosiaan juhlavampaa kun viini tarjoillaan pulloista, mutta laatikkojen kanssa kuljettaminen on huomattavasti käytännöllisempää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ruokailuviinit ovat pulloissa ja baarista siten illalla tarjoiltava viini on laatikoissa. Meillä syinä juuri tuo pullojen "juhlavampi" tyyli: illalla taitaa sitten on se ja sama mistä sitä viiniä saa kunhan vain saa  ;D Ja meillä muuten on niinkin, että viini on ihan samaa merkkiä laatikossa ja pulloissa, mutta en tahdo "köyhäillä" kattauksen tyylikkyyden kustannuksella  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä viinit tuodaan myös Tallinasta, niinkuin kaikki muutkin juomat ;). Ostetaan pullot suoraan omissa kuljetuslaatikoissa niin tulevat ihan kätevästi peräkontissa. Viiniä on tarkoitus tarjoilla ainoastaan ruokailun yhteydessä ja vieraita tulee noin 70, joten pulloja ei kyllä tarvikkaan raahata yhtä paljon kuin 200 hengen häihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarjoamme viinit pulloista. Mielestämme se on jotenkin tyylikkäämpää isossa juhlassa. Loppuillasta voisin harkita laatikkoviinejä, mutta mitä todennäköisimmin ostamme vain pulloja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tyylikkyyden takia myöskin kannattaisin pulloja. mutta budjetin tiukkuuden vuoksi jostain on tingittävä, eli viinit laatikoissa. josta ongelma: mistä olette löytäneet viinilaatikoille telineitä? jos olette tehneet itse, olisko jotain ohjeenpoikasta jakaa? kiittää ja kumartaa etukäteen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

yksi ehdotus; viime syksynä tuttavan häissä oli tehty niin että oli ostettu laatikko viiniä (halvempaa), mutta tarjoiltiin pulloissa (tietty pitäis olla hyvin pestyjä pulloja paljon..  :-/), joihin oli tehty omat etiketit häiden teemaväreillä ja fontilla. Tekstiä en kyllä muista..  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarjoilisin laatikkoviinit karahveista, näyttäisi juhlavammalta kuin laatikosta suoraan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Prismasta löysin kauniita mustia telineitä,jotka koristelin burgundilla sifonkinauhalla ja paperinaruruusuilla, vain 7e kpl. Lisäksi kätevä mieheni teki itse metallista töissä ihania telineitä, joihin saa lasin hyvin alle ja ne on maalattu mustiksi(ihanat kierteiset reunatkin).Näin saadaan useampi tarjoilupiste juomille, ettei jonottaa tarvitse niin kauan, kun porukkaa on se 200

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee ruokailun yhteen viinit pulloissa koska ne on siinä tilanteessa käytännöllisempiä, meille kun tulee noutopöytä niin on vaikea siinä sitten lautasen kanssa ottaa viiniä laatikosta. Ruuan jälkeen viini on tarjolla laatikoissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee viinit laatikoissa. Ovat edullisempia ja käytännöllisiä. Muutkin juomat ovat juomapöydässä, joten viinipönikät sopivat myös sinne. Samalla välttyy siltä, että pulloja hamstrautuu reippaammin ottavien pöytiin ja että tunnelma lähtee turhan aikaisin turhan korkealle...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille viinit tulee laatikoissa, mutta ne tarjoillaan karahveista. Tätä suositteli myös pitopalvelun emäntä. Vaikka siinä onkin heille työtä, niin he silti haluavat, että kaikki on nätisti. Vaikuttaa varmaan myös se, että juhlapaikka ja pitopalvelu ovat samaa eli on samalla myös mainosta paikalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuohuviinit pulloista, punaviini laatikoista ja tarjotaan karahveista. Helpompaa ja halvempaa ja nätimpää näin. Loppuruokailun ajaksi karahvit pöytään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä viinit asetellaan laatikoissa muiden juomien kanssa samalle juomapöydälle. Edullista ja käytännöllistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä viinit asetellaan laatikoissa muiden juomien kanssa samalle juomapöydälle. Edullista ja käytännöllistä.

Ihan ok ratkaisu. Mutta suosittelen, että laitatte viinit jollekkin vähän korkeammalle jalustalle, jotta niistä saa helposti laskettua sitä viiniä ulos. Tämä oli yksissä häissä pieni ongelma näin vieraan kannalta. Viinitönikkää piti aina siirtää sinne pöydän reunalle, jotta sai laskettua sieltä juomaa ulos, ja takaisin siirtäessä aina lensi tippoja pöytäliinalle. Eli suosittelen jotain korkeampaa alustaa laatikoille, ja siihen alle vaikka lautanen mille tipat kerääntyy, niin pysyy suht siistinä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietysti ihan makuasia...

Itse ehkä suostuisin juuri ja juuri tarjoamaan laatikkoviiniä pienen budjetin kotibileissä jossa muu tarjoilukin on samaa tasoa (suoraan kaupasta ostettuja naksuja ja muuta pikkupurtavaa).

Ymmärrän kyllä että isoissa häissä budjetti rajoittaa mitä voi tarjota. Mutta silti pitäisin tärkeänä että ruoka ja juoma kulkevat sekä laadultaan että "estetiikaltaan" käsi kädessä.

(juu, ja tähän mun vastaukseen vaikuttaa varmaan mun takavuosien ravintola-alan työntekijätaustani)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tietysti ihan makuasia...

Itse ehkä suostuisin juuri ja juuri tarjoamaan laatikkoviiniä pienen budjetin kotibileissä jossa muu tarjoilukin on samaa tasoa (suoraan kaupasta ostettuja naksuja ja muuta pikkupurtavaa).

Ymmärrän kyllä että isoissa häissä budjetti rajoittaa mitä voi tarjota. Mutta silti pitäisin tärkeänä että ruoka ja juoma kulkevat sekä laadultaan että "estetiikaltaan" käsi kädessä.

(juu, ja tähän mun vastaukseen vaikuttaa varmaan mun takavuosien ravintola-alan työntekijätaustani)

Mä olen samaa mieltä, eikä mulla edes ole mitään "taustaa"  ;D.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistä ootte hommanneet noita karahveja ja minä kokoisia ne ovat? Olisi mukava laittaa laatikkoviinit niihin, mutta mistäs sellaisia sais?  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ihan ok ratkaisu. Mutta suosittelen, että laitatte viinit jollekkin vähän korkeammalle jalustalle, jotta niistä saa helposti laskettua sitä viiniä ulos. Tämä oli yksissä häissä pieni ongelma näin vieraan kannalta. Viinitönikkää piti aina siirtää sinne pöydän reunalle, jotta sai laskettua sieltä juomaa ulos, ja takaisin siirtäessä aina lensi tippoja pöytäliinalle. Eli suosittelen jotain korkeampaa alustaa laatikoille, ja siihen alle vaikka lautanen mille tipat kerääntyy, niin pysyy suht siistinä.

Kiitos vinkistä. Tarkoitus olisi ostaa laatikoille telineet, mutta eipä ne silti kovin korkeita sellaisenaan ole. Pitääpä pähkäillä tuota korokeasiaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään