pulleNah

Kuuma tervetuliaismalja

42 viestiä aiheessa

Hei, kaikenlaisia mukavia reseptejä on näkysällä. Mutta me ollaan hiukka ajateltu että josko pohjana olisi joku mustaviinimarja tai puolukkamehu. Kellarissa sitä nimittäin on runsaasti itsetehtynä. Olisiko liian flunssajuomaa ;D ? Mitä alkoholia laittaisitte tuollaiseen mehupohjaan? Jotain aika edullista mutta kivan makuista? Vai olisiko joku vaalea glögipohja sittenkin parempi ...... ??? Ei ole tuo juomapuoli mulla oikein hallussa ..... Auttakaa Siskot!

Itse pidän punaisesta glögistä, mutta mennyt joulu on ehkä liian lähellä. KÄÄK. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen itse joskus kokeillut sellaista et vaaleaa glögiä ja omppusiideriä sekoitetaan. Glögi lämmitettiin ja sit lisättiin siideri ja taidettiin vielä vähän lämmittää muttei missään vaiheessa kiehuttaa. Mä käytin ihan tavallista siideriä mutta miksei sen tilalta vois käyttää 0,7% siideriä. Ei olis kallista. Jos sellainen käy.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja minä suosittelisin olemaan käyttämättä pirtua lainkaan... Olette kai kaikki kuulleet, että itärajan takaa tulevissa pirtupulloissa voi sisältönä olla melkeinpä mitä tahansa puunjalostuksen ylijäämätuotetta!!! Mitä jos käyttämänne pirtu todellakin olisi myrkyllistä ja tarjoaisitte sitä suurelle vierasmäärälle  :-? Seurakset voisivat olla kohtalokkaat!

Eli älkää koittako säästää kuluissa ihmisten hengen kustannuksella vaan ostakaa viinakset laillisesta viinakaupasta! Eri asia toki on, jos tarkoititte apteekin (lääkäreille rajatun määrän/vuosi myynnissä olevaa) pirtua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko jollakin nyt jotain yliveto ehdotusta. Pääsisi tässä kylmenevinä iltoina maistelemaan...  ;D Alkoholia saisi olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä mun ehdotus oli ihan über!   ;D Sitten tuli mieleen et jos porukka on pieni niin niillehän voi tehdä myös irish coffeet. Mut niissä on kuitenkin se vaikeus et pitää saada tarjolle äkkiä. Ja sit toisaalta joku esim snapsikin.. Esim galliano hot shot (galliano+kahvi+kerma) tai sama kahviliköörillä.. Mut ne ei ole niin yybereitä.. Toi siideri+glögi homma on ihan parasta!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kyllä varmasti tykkäisinkin. Sulho vaan ei voi sietää glögiä.  ::) Kummallista. Täytyy tehdä näyte-erä, jos toi kelpaisikin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikka ketjun aloittajalla olikin kotona paljolti omaa kotona tehtyä mehua niin Lidlistä saa kohtuu edukkaasti melko hyvää korviketta jos kaikilla ei satu kotona olemaan tuota mainiota itsetehtyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

voisiko joku auttaa ongelmaani..?  :-? Meille on tulossa talvihäät ja ajattelimme tarjota kuuman juoman alkumaljaksi. Aluksi ideoimme kuumaa minttukaakaota, vaan maito ja alkoholi menee sellaiseksi klimpiksi kun se vähänkin jäähtyy joten tyrmäsimme sen ajatuksen kokonaan. Nyt mielessä on ihan kaupan glögi, mutta itse en siedä glögiä jos siinä on alkoholia. (hyi :-[) Mutta. Onko tyhmää jos glögin tajoilee ilman alkoholia ja pitääkö varalle tehdä esim. punaherukka mehua jos joku ei edes juo glögiä tai o allerginen... ?? vieraslistallamme on 53 vierasta joten hirveistä määristä ei ole kyse..

Toinen kysymys: miten olette samassa tilanteessa ajatelleet tarjoilla juomat?? Kun jos ensimmäisille antaa kuuman juoman heti kun tulevat sisälle saattaa viimesten sisään tullessa ensimmäisten juomat olla jo aika viileät.. Onko järkevintä tarjoilla juomat pöytiin kun kaikki on paikoillaan ja kohottaa malja siinä sitten...?

Ruokailu vaan myöhästyy..  :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo kuullostaa ihan hyvalta idealta.

Enta jos on alkoholiton ja alkoholinen glogi, siis molemmat? Silloin on mista valita eika kenellekaan tarvitse tuntea etta tarvitsee erityisdrinkkia jos ei kesta alkoholia.

Itse ehka odottelisin ensin etta kaikki (tai lahes kaikki) on paikalla, sitten drinkit ja jonkun aikaa jutustelua, sitten poytaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oletko miettinyt muita kuumia drinksuja, sillä glögi ei oo ainut vaihtoehto..? Meillä mietinnässä mansikkalikööri 2cl, vaalea rommi 2cl ja kuuma kaakao -yhdistelmä, hyvää on kuulemma mutta itse ei olla vielä maistettu. Olemme ajatelleet laittaa viinakset laseihin (ei ole vielä tietoa millaiset lasit...) valmiiksi ja kaakaon termareihin, joista sitten h-hetkellä kaakaot vain laseihin päälle. Ja ei kai ne ihmiset niin kauaa paikalle kävele, että kuuma kaakao ehtisi ihan jäähtyä.. Tai jos ne alkaa hidastella niin käy huitomassa piiskalla niitä sisälle..! ;D

Siis olen ajatellut niin, että ihmiset jäävät seisten juhlatilaan odottamaan, ja sitten kun kaikki suurinpiirtein ovat paikalla, jaetaan alkumaljat. Mutta meillä on kirkolta lyhyt matka juhlapaikalle, joten ihmiset tulevat paikalle varmastikin melko samoihin aikoihin. Muuten tuo juomien jakaminen pöytiin on varmasti hyvä idea.

Mutta millaisista laseista nuo kuumat alkumaljat voisi jakaa?? Tulee aika tyyriiksi ostaa ite kunnolliset lasit..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on myös tulossa lämmin alkumalja tammikuussa pidettäviin häihimme. Ongelmana vaan ovat juuri ne tarjoilulasit, sillä pitopalvelulta ei löydy riittävää määrää kuumajuomalaseja. He ehdottivat, että käyttäisimme siihen tarkoitukseen ihan tavallisia juomalaseja.

Kysmys onkin nyt: ovatko tavalliset lasit liian "tylsiä" alkumaljalaseiksi, tai miten niitä sitten voisi sopivasti koristella?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mites olis viinilasit? Tarjoillessani mä olen ainakin tehnyt (kuten neuvottu) joitain kuumia drinksuja viinilaseihin. Eikä pala kädet ku voi ottaa kiinni jalasta..  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viinilasit kuulostaa hyvältä idealta. Täytyypä sitten selvitellä niiden tilannetta. Kiitos vinkistä  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viinilasit voisikin olla ihan kiva juttu.. Nehän pystyy koristelemaankin jos haluaa.. Mietinpä vain mistäköhän saa noin paljon "ylimääräisiä" viinilaseja, jos pöytiin on katettuna jo ruoan kanssa käytettävät. Hmm..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisi kyllä hyvinkin veikata että ravintoloilla, pitopalveluilla tms tms kyllä löytyy noita laseja. ja kun kattelee peruslasien hintoja niin ei se kyl kovin paljoa ole. jos ei meinaa käyttää omia astioitaan tms niin ei varmaan ole ongelmaa. sitä paitsi ne on kyllä sen verran halpoja et ei senkään puolesta varmaan ole ongelma... (siksi niitä ravintoloissa käytetään niin paljon, siis esim kuumiin juomiin tms kun ne käy tosi moneen tarkoitukseen)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu.. Meillä alko kiirettä pukkaamaan tämän asian kanssa.. Jotenkin tuo alkumaljan maistaminen oli meillä jääny, ja nyt kokeiltiin lämmintä siideriä.. Mies ei tykänny yhtään! :( Mutta täällä oli hyviä vinkkejä, täytynee huomenna lähteä ostamaan kaikkea ja kokeilla.. :)

Meidän juhlapaikka on vanha koulu. Sen nykyinen omistaja kertoi, että vanhoja kouluastioita on täällä yhden koulun kellarissa, mistä niitä saa lainata. Niinpä meille tulee mukeiksi sellaset vanhanajan peltimukit, joista alkumalja juodaan.. :D Sopii mielestämme hyvin tuonne paikkaan, tosin ei välttämättä mihinkään hienoon ravintolaan tmv.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään