Sparkles

KUVIA pikkuleivistä?

28 viestiä aiheessa

Sattuisiko kellään olemaan kuvia "hääaiheisista" pikkuleivistä?  ??? Usein kuulee häissä tarjotuista esim. sydämenmuotoisista tai sormus-kuvioisista pikkuleivistä. Haluaisin siis nähdä kuvia tällaisista pikkuleivistä. Jos ei muuten, niin digikamerat käyttöön seuraavan kerran kun leivotte!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä ainakin yhdenlaisia.. meille tulee tällaisia (toivon mukaan) mut aprikoosimarmelaadilla. Meillä kun ei ole  tuo punainen teemavärinä...

sydan.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Catriina!

Juuri vastaavaa ideaa ajoin takaa. Lisää kuvia vaan kekoon!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei valitettavasti oo kuvaa, mutta oon tehny lusikkaleipiä Tupperwaren piparisarjaan kuuluvalla pikkusydänmuotilla vadelmahilloa välissä. Tulee siis tämmöisiä:  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mexican Wedding Cakes

Traditional Mexican shortbread cookie served at Mexican weddings.

Perfect cookie for a bridal shower or wedding reception.

Ingredients:

10 cups unbleached flour

2 cups sugar

2 cups vegetable shortening

2 cups lard

1Tblsp. baking powder

1 tsp. cinnamon

1 tsp salt

1 Tblsp. anise seed

about 1 cup of anise tea

(2 cups of water, 1 Tblsp. anise seed)

Instructions:

In a large bowl mix sugar, anise seed and shortening until smooth.  Pour in anise tea.  Mix flour, salt, and baking powder. Add flour mixture, one cup at a time.

Dough should be soft.

Lightly flour rolling surface. Roll out dough to about 1/4 inch

thickness. Use a heart shaped cookie cutter. You will want a smaller sized cookie.

Preheat oven to 325 degrees. Bake for about 10 minutes or until edges are light brown. Dip the face of the cookie in a sugar cinnamon mixture.

Sugar-Cinnamon Mixture:  1 cup sugar

                                      1 tsp. cinnamon

                           

Suggestion: Let dough rest for couple of hours or over night.  The anise seeds will create a wonderful flavor! You do not have to use anise seeds in the dough.

weddingcookies.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskomattoman kauniita pikkuleipiä. :o Semmoisia ovat, etti syödä raaskisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Uskomattoman kauniita pikkuleipiä. :o Semmoisia ovat, etti syödä raaskisi.

yhdyn tähän täysin  :o Mä laittaisin varovasti taskuun ka kotona kehystäisin ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oliskos kellään kuvia ihan oikeasti omissa häissä (tai missä tahansa muissa juhlissa...) tarjotuista pikkuleivistä? Ihania ohjeita löytyi, mutta olisi kiva nähdä miltä niiden kuuluisi valmiina näyttää  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä itseleivottu minttuhuippu :)

image.php?id=43876776

Muokkasin ohjetta sen verran, että vaihdoin osan perunajauhosta kaakaojauheeseen. Luulen, että ovat kuitenkin vaaleina parempi? Erittäin maistuvia kuitenkin myös näin! Tein puolikkaan taikinan, ja siitä tuli 25 pikkuleipää. Suklaana mulla on tuossa Pätkis. Eihän se tietenään varsinaisesti sula, mutta maistuu hyvältä. Kauniimpaa jälkeä tulis kyllä ihan jollain oikealla suklaalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Testasin yhtä mielenkiintoista pikkuleipäohjetta, jonka taikinaan tuli vaahtokarkkeja! Ja ihan nättejä näistä mun mielestä tuli  :D, ja hyviäkin.

Pikkuleivt_005.jpg

Sokerivesikuorrutus on niin kätevää, kun siitä saa karamellivärillä ihan minkä väristä vaan, niin sen voi valita just omaan teemaväriin sopivaksi! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisko sulla Fandango ohjetta noihin vaahtokarkkikekseihin? Näyttävät todella sieviltä ja maistuvilta. Entä sen kuorrutteen ohje?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olisko sulla Fandango ohjetta noihin vaahtokarkkikekseihin? Näyttävät todella sieviltä ja maistuvilta. Entä sen kuorrutteen ohje?

:D

:-X Vaahtokarkkisydämet  :-X

175g vaahtokarkkeja

100g voita

1 kananmuna

300g (n. 4,6dl) vehnäjauhoja

1 rkl vaniljasokeria

ripaus suolaa

1/2 tl leivinjauhetta

1. Sulata voi ja vahtokarkit vesihauteen päällä kulhossa/haudutuskattilassa ja sekoita massa tasaiseksi.

2. Anna jäähtyä sormenlämpöiseksi ja kaada sekaan kananmuna, vaniljasokeri ja suola ja sekoita hyvin.

3. Sekoita leivinjauhe jauhoihin ja kaada seos vaahtokarkkitaikinaan siivilän läpi vähän kerrallaan samalla sekoittaen.

4. Muotoile taikina palloksi, pakkaa se folioon (? tai laita se vaan johonin kannelliseen astiaan) ja laita jäähtymään jääkaappiin noin 20 minuutiksi, niin siitä tulee kiinteämpää ja helpommin muotoiltavaa.

5. Ota taikina jääkaapista, kaulitse se ohuehkoksi levyksi ja ota siitä piparimuotilla haluamiasi kuvioita. (Ihan ohuesta tulee aika rapeita keksejä, itse tykkään vähän pehmeämmistä eli vähän paksummat kuviot :))

6. Paista 180 asteessa n. 10 minuttia (tai vähemmän, riippuu uunista, kannattaa olla tarkkana ettei pala!)

7. Anna jäähtyä ja kuorruta.

Kuorrutus:

tomusokeria

vettä tai esim. mansikkamehua tai sitruunanmehua

(karamelliväriä)

Itse olen tehnyt sellaisen kuorrutuksen (kuvassakin) että olen vain sekoittanut tomusokeriin mansikkamehua ihan pienen määrän; sen verran että koostumus on oikea ja sitä on helppo levittää. Oikea suhde löytyy kokeilemalla, aina voi lisätä nestettä tai tomusokeria.

Mansikkamehusta tulee siis kaunis vaaleanpunainen väri.

Tai sitten voi käyttää ihan vettä, tai sitruunan mehua (josta tulee ihanan raikas maku), ja värjätä kuorrutuksen karamellivärillä ihan minkä väriseksi vaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään