mya

Kakkuteline?!

13 viestiä aiheessa

Onko olemassa joku tietty systeemi kasata tällainen kerroksellinen hääkakku? Onko siellä piilossa joku teline vai miten se pysyy koossa? Ja jos siellä on teline, niin minkälainen?sheer_elegance.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä toi on kasattu ilman telinettä.

Näyttäis olevat kuorrutettu marsipaanilla joka on suht tukevaa et pysyy kasassa koko komeus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkohan ne siis kaikki aina ton malliset ilman telinettä? Mitä jos päällinen on vain ihan tavallista kermavaahtoa, eli kakku on ns. pehmeä?  :-? Teen kakun meinaan itse ja olen hyvä tekemään maukkaita ja kauniita kakkuja. Nyt vaan mietityttää sen koossa pysyminen.. Haluaisin juuri tämän mallisen kakun. :-X Kaikki jotka tietävät jotain, auttakaa! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mun mielestä toi on kasattu ilman telinettä.

Näyttäis olevat kuorrutettu marsipaanilla joka on suht tukevaa et pysyy kasassa koko komeus.

Minä taas luulisin, että noissa isoissa kerroskakuissa on useimmiten sisällä sellainen muovinen tai metallinen tukiteline, jotta kakku ei painu keskeltä ja sitä pystyy leikkaamaan.

Siis joku tällainen teline (useampikerroksisena tosin), joka jää kakun piiloon kokonaan.

teline3.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jepu Ötökkä! Mäkin törmäsin tänään tollaseen yksillä jos toisillakin sivuilla. Mun kakusta tulee nelikerroksinen ja rupesin epäilemään sen koossa pysymistä, vaikka kuorrute onkin kovahkoa valkosuklaajuttua. Niitä voi vuokrata aika monista astiavuokraamoista! Jee! ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä nuo kakut pysyvät kasassa ilman minkään sortin telineitä. Nehän eivät suinkaan ole täytekakkuja, vaan tomusokerikuorrutteella päällystettyjä kuivakakkuja.

Eivät muuten ole todellakaan hyvän makuisia, mutta niissähän onkin tärkeintä vain se ulkonäkö. Näitä on tullut maistettua muutamissa amerikkalaishäissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä noi ilman telinettä tehtävät kakut ovat SUOMESSA aivan yhtä hyviä kuin telineellä olevat kakut , eivät suinkaan ole jotenkin kuivempia tai tomusokerikakkuja.

Jos on Jenkkilässä syönyt täytekakkua ei Suomen täytekakuista tiedä mitään.

30 - 40 vuotta sitten ei edes ollut telineitä juuri missään vaan kaikki kerroskakut tehtiin ilman telinettä ja hyviä olivat , upeita luomuksia.

Se on sitä ammattitaitoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kyllä noi ilman telinettä tehtävät kakut ovat SUOMESSA aivan yhtä hyviä kuin telineellä olevat kakut , eivät suinkaan ole jotenkin kuivempia tai tomusokerikakkuja.

Jos on Jenkkilässä syönyt täytekakkua ei Suomen täytekakuista tiedä mitään.

30 - 40 vuotta sitten ei edes ollut telineitä juuri missään vaan kaikki kerroskakut tehtiin ilman telinettä ja hyviä olivat , upeita luomuksia.

Se on sitä ammattitaitoa.

Miten näitä telineettömiä suomalaisia kerroskakkuja leikataan siististi? Eikö sellaisesta kakusta tule jo muutaman palan ottamisen jälkeen epäsiistin näköinen, jos päällinen on kermavaahtoa, kuten aloittajan on kertonut?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Telineettömät hääkakut kannatee aina tehdä esim kaulattavalla sokerikuorrutteella ja näin kakku on ´jämäkämpi´ ja leikkautuu siististi aina kerros kerrokselta.

Hyvää ja monipuolista hääkakkukesää odotellessa. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

onko tota kerroskakkua hankala leikata? ajattelin että varmaan ylhäältä aloitetaan, mutta meneekö se solkkaamiseksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä olen tätä myöskin pohtinut, että kuinka tuommosta kakkua oikein leikellään? Jos ylhäältä aloittaa niin alemmasta kerroksestahan tulee aivan kaameen näkönen? Ja miten käy siinä tapauksessa jos perinteisesti poljetaan kakkua leikatessa, eikai mene lapio kaikkien kerrosten läpi jos innostuu? :D ..tulipa juntti olo :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään