Guest Blues80

G: Hääyön jekut - hyvä vai huono?

174 posts in this topic

Kyllä!

Pieni jekuttaminen kuuluu asiaan!

Ei mitään monen tunnin siivous urakkaa, mutta pari herätyskelloa, vähän näkkärin muruja tms on ihan OK.

Me mentiin mummolan vinttiin hääyöksi. Ei ehditty etukäteen käydä laittamassa paikkoja kuntoon, aateltiin että on mummo jotkut lakanat sinne katsonut.

Anoppi oli käynyt laittamassa pitsilakanat, tuonut juhlista kukkalaitteen, skumppalasit & kuohuviiniä ja herkkukorin.  Jekku meinas mennä ohi, sillä viiden maissa aamulla kun tultiin kammariin oli herätyskello jo iloisesti pirisemässä.  ;D

Oli ihanaa saada tuollainen yllätys!

Kuuluu asiaan vai? Mua ei ainakaan vähimmissäkään määrin kiinnosta ruveta siivoamaan sänkyä muruista kun tulee nukkumaan pitkän päivän ja rankan juhlinnan jälkeen. Voin vaan kuvitella reaktiot siinä vaiheessa, kun väsyttää ja tahtoo nukkumaan ja alkaakin kellot piristä ja muuta kivaa tulee eteen. Onneksi mun kaverit ja sukulaiset ei ole niin moukkamaisia että jotakin tuollaista tekisi.

Minusta se että joutuisi siivoamaan ei olisi missään nimessä kivaa, mutta muutama (siis ei koko yötä tunnin välein!) herätyskello oli kyllä ihan hauskaa...varsinkin kun huoneeseen oli tuotu myös kaikkea romanttista kivaa ja nähty muuten vaivaa... Mutta riippuu varmaan parista, normaalioloissa saisin herätyskelloista raivarin, mtta hääyön huumassa ne jotenkin kuuluvat asiaan... :) Ja kun ei nuku niin ei herääkään... ;D

Ehdoton ei jekuille! Mulla ei huumorintaju riittäisi väsyneenä pitkän päivän jälkeen raivailla mitään pahvilaatikoita että pääsee sänkyyn tms.... >:(

En myöskään halua löytää mitään epäilyttävää sängystä tai herätä tunnin välein herätyskellon soittoon.

Mitä hauskaa näissä jutuissa oikein on? Ei ymmärrä :o

- Huumorintajuton  ::) stella-maria -

loistoveto perholta vaatia hotellilta uusi huone käyttöön, kun se alkuperäinen oli sotkettu. juuri oikea meininki, noin minäkin tekisin!

tästä juuri puhuttiin veljeni ja hänen morsiamensa kanssa ja he olivat myös täysin kielteisellä kannalla. erään serkkumme hääyö oli pilattu oikein viimeisen päälle. ei riittänyt leivänmurut ja herätyskellot vaan kelmutettu oli niin lavuaari kuin WC-pönttökin, hanat ruiskuttivat vedet mihin sattui eli naamalle ja vaatteille jne. myös valonkatkaisijoita oli sörkitty, mistä hyvästä tuore aviomies sai kunnon sähköiskun. he oikeasti joutuivat siivoamaan huonettaan monta tuntia.

minä ja mieheni olemme päättäneet jo hyvissä ajoin, että hääyönviettopaikkaa ei saa tietoonsa kukaan muu. heillä ei tule olemaan vinkkiä edes kaupungista, jossa hääyön aiomme viettää. vaikka se jekku olisi vain yksi herätyskello, se olisi silti liikaa.

Minä en kanssa kestäis pätkääkään mitään muroja sängyssä tai kelmuja vessanpöntöllä ja kaaso kyllä on siitä tietoinenkin. Sulkin kavereista en kuitenkaan ole ihan varma mitä keksivät, mutta täytyy heitäkin uhkailla ikuisella porttikiellolla meille...  >:(

Aikoinaan kun siskoni meni naimisiin oltaisiin toimitettu heille shamppanjat, vaahtokarkit ja mansikat huoneeseen yllätykseksi, mutta hepä olivatkin varanneet huoneensa keksityllä nimellä, joten turhaa soiteltiin kaikki kaupungin hotellit läpi.

Mulla menis kyllä välit poikki niihin ihmisiin, jotka ikäviä yllätyksiä järkkäisivät. Positiiviset yllärit on jees, mutta EI!!! mitään ilkeitä.

Minusta on myös ihan älytöntä laittaa jotain ikäviä jekkuja hääparille hääyöksi. Jotain tuollaista kivaa ja romanttista tietysti voisi olla, mutta meillä asia hoituu niin, etten edes minä tiedä, minne sulhoni minut hääyöksi vie  ::)

Toiselle veljelleni oli laitettu punakaalin lehtiä sänky täyteen, eikä se minusta ainakaan kovin kivalta kuullostanu. Kennellä nyt tekisi mieli ensimmäiseksi alkaa siivota sänkyään tai huonettaan  ???

Tekijöistä varmasti on hauska tehdä jekkuja, mutta kuinkakohan moni heistä haluaisi ottaa jekkuja vastaan... ???

Olisin suuttunut aivan järjettömän paljon, jos olisi jotain tuollaisia jekkuja meille tehty! Sama kohtalo olisi ollut kuin jos joku olisi toteuttanut toisen kieltoni, eli että sulhasta ei hääpäivänä nolata millään *cking morsiamenryöstöillä tms. (Uhkasin laittaa välit poikki kokonaan ja olisin sen tehnyt, jos mieheni olisi joku uskaltanut/kehdannut/halunnut nolata.)

Sen sijaan meille oli tehty ihan kiva ylläri. Sängyssä oli peiton alla valtava määrä (muovikassillinen) sinisiä marianne-karkkeja. Minulla on viha-rakkaus -suhde kyseisiin karkkeihin, koska maku on periaatteessa hyvä, mutta olen niihin valtaisan kyllästynyt, koska kannan niitä aina töistä kotiin. (Tai siis kannoin silloin, kun niihin en vielä ollut näin kyllästynyt ja meillä on/oli niitä aina ja itse en niitä enää syö.) Periaatteessa siinäkin oli sängyssä ylimääräistä ja vastenmielistä (minulle), mutta koska noihin karkkeihin liittyy niin paljon hassua (suunnittelimme niitä hääkarkeiksikin samasta syystä, loppujen lopuksi niitä oli vain kulhossa tarjolla), oli yllätys ihan hauska ja repesin ihan täysin. Samoilla karkeilla oli auton sisälle tuulilasin eteen kirjoitettu iso sydän ja J&T  (tai toisinpäin, ei voi muistaa). Kyseessä oli siis asuntoauto, jossa tuota kyseistä vaakatilaa oli metrin verran.

Juu, hauska ja mukava, hyvää makua osoittava yllätys oli. Samoin kuin eväskassi, joka meitä varten autossa odotti hääpäivän iltaa ja seuraavaa päivää varten. Tämän eväskassin joku oli tosin hääpäivänä vahingossa nostanut pois autosta.

Juu, tulipa sekava sepustus. En siis voisi hyväksyä mitään tuollaisia sotku-kiusa-räävittömyys -juttuja, mutta tuollaiset mukavat, kuten hyvä ruoka&juoma jne. ovat toki mukavia.

Jen, jyrkkänä

Ehdottomasti EI jekuille!! Ja varmistaaksemme, että niitä ei sitten varmasti tule, niin emme ole kertoneet kenellekkään emmekä varmasti kerrokkaan etukäteen, että mihin menemme viettämään hääyömme. Mies saa viedä hääpäivänä hotelliin laukkumme valmiiksi, kun sillä on muutenkin tuota luppoaikaa ennen kirkkoa :)) .

Ystäväni kertoi häittensä jälkeen jekuista, joita heille oli tehty, ja ei kyllä kuulostanut kivalta: perinteiset herätyskellot oli kätketty, sanomalehdillä täytetty koko vessa, jotain oksia sängyllä jne... Onnetonta oli se, että ystäväni vietti häyönsä mökissä 50 km:n päässä juhlapaikasta, ja heillä oli jäänyt mökin avain juhlapaikalle illalla; nukkumaan pääsivät vasta viiden aikaan hirveän eestaasajelun jälkeen (jolloin ne oksat eivät oikeasti enää naurattaneet) ja kun herätyskellot olivat alkaneet soimaan, oli ystävältä päässyt itku... :-[ Ei semmoinen hääyö ole mukava. Itse vietimme yön Vanajanlinnassa paikan parhaassa sviitissä, söimme mansikoita ja kermavaahtoa, joimme kuoharia, "nukuimme" pylvässängyssä jnejne... Semmoista se olla pitää!! Jos haluaa jollakin hääparin yllättää, niin miksei vaikka sillä perinteisellä hääyökorilla, josta sitten voivi löytyä jotain tuhmaa tai hauskaakin, jos semmoista väkisin haluaa yöhän sisällyttää :-/

Mäkään en tajua noita jekuttajia. Mulle ei tulisi mieleenkään pilata tuoreen avioparin hääyötä jollain piriseville herätyskelloilla! :o Enkä mä edes tienny tollasesta "tavasta", ennenkuin äiti ehdotti mulle juuri noita herätyskelloja kuukauden päästä naimisiin menevän ystäväni hääyöpaikkaan. Kyllä sai äiti kuulla pari valittua sanaa. grumble.gif

Itse en mitään ikäviä jekkuja haluaisi hääyön viettopaikasta löytää. Itse kaasona ollessani yllätin hääparin viemällä hotellihuoneeseen herkkukorin, pullollisen kuohuvaa ja mansikoita; oli mieluinen yllätys! ;)

Jännä, että tämä on nyt sellainen perinne, joka ei saakaan kannatusta morsianten syvissä riveissä.

Entivanhaan hääparin yötähän on häiritty paljon pahemmin kaiken maailman kattiloilla ja muulla räminällä heti hääyön viettopaikan oven takana. Tarkoitus on ollut ajaa pahoja henkiä matkoihinsa -ja häiritä hääyön viettoa.

Liekö amerikkalaiset elokuvat juurruttaneet morsiamiin sen käsityksen, että hääyön pitää olla elämän romanttisin yö vai miksi tässä kohtaan perinteet ei saa kannatusta.

Omasta mielestäni tästä ketjusta löytyy paljon huumorintajun puutetta. Mua naurattaisi nuo havut, hanat ja sellofaanit. Kaverit on nähnyt niiden kanssa vaivaa. Vähän pilkettä silmäkulmaan!

Hyvällä maulla tehdyt jekut ja kepposet on jees, mutta musta semmonen mikä pilaa koko yön on suututtavaa. Itse en ainakaan halua hääyönä heräillä kellojen pärinään ton tosta, tai joutua väsyneenä pitkän päivän päälle kaivelemaan makaroneja sängystä tai muuta. Musta ne on lapsellista touhua, onneksi ei omilta ystäviltäni ole moista paskaa niskaan tulossa...

Ja mitä tulee Miebin mielipiteeseen siitä, että hääyö on monen mielestä juurtunut  ::) päähän elämän romanttisimpana tai jotain.. niin en itse ainakaan ajattele niin, että se on jotain ihmeellistä ja ihanaa ja aaah, niin seesteistä, mutta musta se ei oo osoitus hounosta huumorin tajusta, jos ei moisia temppuja siedä... moni on vaan todella väsynyt oltuaan koko päivän liikkeessä, juhlinut ja pitänyt seuraa ym. niin sitä kaipaa omaa rauhaa miehen kanssa, jutella ja levätä...

Toki tapansa kullakin...Mä olisin ilomielen katossa kärpäsenä kattomassa kun Mieb naureskelee kaikille paskamaisimmille jekuille ja tempuille... on se hieno jos huumori kukkii vielä yöaikaan ja jaksat alkaa siivoilemaan ennen unia.. Lycky for you Supernainen ;)

Ja mitä tulee Miebin mielipiteeseen siitä, että hääyö on monen mielestä juurtunut  ::) päähän elämän romanttisimpana tai jotain.. niin en itse ainakaan ajattele niin, että se on jotain ihmeellistä ja ihanaa ja aaah, niin seesteistä, mutta musta se ei oo osoitus hounosta huumorin tajusta, jos ei moisia temppuja siedä... moni on vaan todella väsynyt oltuaan koko päivän liikkeessä, juhlinut ja pitänyt seuraa ym. niin sitä kaipaa omaa rauhaa miehen kanssa, jutella ja levätä...

Olen täysin samaa mieltä. En itsekään odota hääyön olevan sen kummoisempi kuin muutkaan yöt. Olisi vaan ihanaa rauhassa ilman siivoamisrumbaa käpertyä kullan kainaloon raskaan päivän jälkeen.  

Ja mitä iloa on hienosta hotellihuoneesta ja muusta luksuksesta, jos ne vähät siellä vietetyt tunnit menevät siivoamiseen?  :o

Mutta oikeasti! Se on yksi yö elämästä! Mitä sitten jos ei pääse heti sänkyyn. Kenen elämä on tosiaan pilalla siitä, että yhdet yöunet lyhentyy? Tuskin kenenkään kaverit niitä jekkuja tekee toteuttaakseen sadistisia taipumuksiaan.

Mä arvoistaisin jos kaverit olisivat viitsineet nähdä vaivaa. Olisi kiva velmuilla asialla puolin ja toisin vielä pitkään häiden jälkeen.

Edelleenkin peräänkuulutan vähän huumorintajua. (Tosin kaikki ihmisethän väittävät, että heille on hyvä huumorintaju, ennen kuin sitä koetellaan...)

Me tehtiin kälylle pari ylläriä toissakesänä kaason kanssa ihan sen vuoksi että käly itse toivoi niitä.  ::) Eli sanoi että eihän se ole hääyö eikä mikään jos ei ole mitään jäynää tehtynä...  ::)

Kaaso halusi laittaa sen kelmun vessanpönttöön, joten se kelmu oli siellä, morsian osasi varautua ja otti sen pois. Lisäksi viriteltiin 4 herätyskelloa, joista pari oli melkein heti soimassa kun oli menivät huoneeseen ja pari sitten aamulla, 30min välein, niin että heräävät kun huoneeseen tilattu (me tilasimme respasta) aamiainen saapuu, toinen vähän ennakkoon jos haluaa tehdä jotain hääyöhön kuuluvaa... Herätyskellot olivat sellaisissa paikoissa että ne oli helppo löytää, ei mitenkään piilottamalla piilotettuja, esim sohvan irtonaisen tyynyn takana (ei ollut edes kokonaan piilossa), mutta sängyn alle ei morsiuspari ollut osannut katsoa. Jäynänä oli vielä 5s kello, yöpöydällä, joka näytti aivan eri aikaa (+2h28min tms) kuin mitä kello oikeasti oli, mutta ei ollut herättämässä...

Huoneessa oli myös meidän taholta vietynä shampanjaa pullollinen, lasit joihin oli laitettu morsiusparin nimikirjaimet, pientä suolaista ja makeaa, ylellistä kylpyvaahtoa (porealtaaseen) + morsiuskimpun kukkasia iso kimppu maljakossa + kaksi käpyä, toisessa punainen ja toisessa sininen rusetti... saa valita kumman laittaa selän alle ;D

Morsian oli tyytyväinen ja sehän on kait tärkeintä?

Eli jos morsian haluaa jekutusta niin... Tuolla antoi hotelli sellaiset ohjeet että ei mitään murusia, risuja, ei mitään likaamista, tahmaamista yms. Niitten rajoissa toimittiin eikä tosiaankaan tullut mieleenkään laittaa mitään näkkileivän muruja tai risuja sänkyyn!

Itselläni on nyt hääyö kohta edessä ja toiveeksi olen sanonut että samaan tyyliin... Yöt on minulla kuitenkin katkonaisia jo muutenkin...

Mies voisi kertoa paljonkin juttuja siitä, miten miellyttävä ihminen mä olen, jos joudun häirityksi kesken kauneusunien...  :P Oikeasti, itsekään ei voi välillä muuta kun nauraa niille raivokohtauksille. Mulla on vaan sellainen koneisto, että ruokaa ja unta täytyy saada takaisin väliajoin, tai...  ;D

Tämän ja erityisen mukavuudenhaluni takia toivoisin, että nuo pilat jätettäisiin vähemmälle. Säästyisi miehenkin hermot edes sinä ensimmäisenä avioliiton aamuna  ::).

Eipä meillä juuri mitään muitakaan perinteitä noudateta.  ;)

Mä olen myös samoilla linjoilla suurimman osan kanssa.

Omaan mielestäni kieron huumorintajun, joka tarkoittaa sitä että heitämme sulhon kanssa huumoria asiasta kuin asiasta. Silti huumorini ei kyllä hääpäivän jälkeen väsyneenä riitä siivoamaan sängyltä jotain murusia pois ym. En välttämättä pidä  positiivisia hääyön jekkuja pahana mutta näihin positiivisiin en lue juuri näitä jekkuja joissa itse joutuu siivoamaan että pääse nukkumaan tai että kellot soi jatkuvalla syötöllä yöllä ;)

Ja jos valita saa niin en välttämättä halua mitään jekkuja hääyöksi. Jos jotain ihanaa kuten shamppanjaa, mansikoita, naposteltavaa tms. on tuotu...JEEEEEE mut ei kiitos muita :D

Ja muistutan että huumoria kyllä tältä tädiltä löytyy mutta rajansa silläkin, ainakin minun kohdalla ;D

Mutta oikeasti! Se on yksi yö elämästä! Mitä sitten jos ei pääse heti sänkyyn. Kenen elämä on tosiaan pilalla siitä, että yhdet yöunet lyhentyy?

Kukaan ei ole väittänyt että elämä olisi näiden jekkujen jälkeen pilalla. Tuskin se elämä näin pieniin asioihin kellään kaatuu. ;)

Mä arvoistaisin jos kaverit olisivat viitsineet nähdä vaivaa. Olisi kiva velmuilla asialla puolin ja toisin vielä pitkään häiden jälkeen.  

Toivottavasti saat toivomasi jekut.  ;) Onhan se toisaalta kiva noudattaa hääperinteitä edes tässä hääyön vietossa, jos ei muussa.  ;)

Kukaan ei ole väittänyt että elämä olisi näiden jekkujen jälkeen pilalla. Tuskin se elämä näin pieniin asioihin kellään kaatuu. ;)

Niinpä...ei kai asiaa heti äärilaitaan tarvitse viedä ;)

Mutta kohtuulliset jekut ovat varmasti ihan jees, kunhan ei tosiaan sellaista, että nukkumaan meno kohtuuttomasti venähtää. Väsy ja nälkä, ah, en ala edes kertomaan, kuinka äreäksi tulen. Vaikka kuinka ajattelee, että pyh, voihan sitä itsensä hillitä, niin noin vaan se kroppa toimii. Itse kömmittiin kotiin 06 aamulla, joten kyllä se oli ihan riittävästi jo sitä unen venyttämistä.

En edes katsoisi, että huumorintajulla on mitään tekemistä suoranaisesti väsykiukun kanssa, en ole yhtäkään ihmistä nähnyt, kenen huumori aina pitää! Aina joku loukkaantuu jostakin, vaikka miten olisit hyvää tarkoittanut ja mojovan vitsin vääntänyt ;D

Mutta oikeasti! Se on yksi yö elämästä! Mitä sitten jos ei pääse heti sänkyyn. Kenen elämä on tosiaan pilalla siitä, että yhdet yöunet lyhentyy? Tuskin kenenkään kaverit niitä jekkuja tekee toteuttaakseen sadistisia taipumuksiaan.

Edelleenkin peräänkuulutan vähän huumorintajua. (Tosin kaikki ihmisethän väittävät, että heille on hyvä huumorintaju, ennen kuin sitä koetellaan...)

::) ::) ::) Mun maailma menee sekasin jos en saa nukkua tarpeeksi...että mulle se on iso juttu...ei kauheesti kiinnosta alottaa avioliittoa äreenä, migreenisenä ja itkuisena väsystä... ::) Ja mitä tulee sadistisuuteen..onkohan joku väittänyt semmosta? Se on hienoo jos huumori on niin "hyvä" että kestää moisen "vaivannäkemisen"...Eikö se vaivan näkeminen vois olla jotain positiivista muka? Jotain kivaa ja extra ihanaa...luksusta...romanttista hömppää tai fiksua ajanvietettä?

Ja mitä tulee huumorintajuun ja sen olemassa oloon...eiköhän jokaisella ole omanlaisensa huumorintaju? Mä en tajuu miksi siitä pitää tehä numeroa? Jos suurin osa ei sattuneesta syystä satu tykkäämään, että hääyö pilataan(niin just, PILATAAN) typerillä, lapsellisilla ja älyttömilläkin jekuilla, niin musta se ei oo osoitus huonosta huumorintajusta...vaikka onhan näitä mieliä monta..... niistä sen enempää sitten. ;)

Mulla on kans hieman sama juttu, et väsyneenä mä oon ihan kamalan kiukkuinen ja äksy. Jos joku erehtyy ärsyttämään mua väsyneenä, voi tulla todella pahasti ärähdettyä  :-/ Joten mäkin haluisin nukkua sen ajan, minkä voi, kunnolla. Ihana olis sitte aamulla herätä pirteenä ja hyvän tuulisena  :-X

Joten ei huonoille jekuille. Mitään herkkukoria tai vastaavaa vastaan mulla ei oo kyllä mitään  :-X

Jos ette halua mitään jekutusta hotellihuoneeseen, niin ilmoittakaa siitä jo varauksen yhteydessä ja varmistakaa että tieto menee respassa listoihin + tulee myös siivoajien listoihin. Muutamaan kertaan on tullut päästettyä esim kaaso hääsviittiin morsiusparien matkalaukkujen kanssa, eli jos ette mitään jäynää todellakaan tahdo, kannatte itse matkatavarat huoneeseen.

Jokaisen jäynän (esim risujen) yms siivous maksaa ainakin meidän hotellissa siivoojan tekemänä 50e/10min, lasku menee huoneen vuokraajalle eli näin ollen morsiusparille. Sama koskee mm keksinmuruja, irtonaisia ruusun terälehtiä ja tiedänpä kerran lähteneen laskun aivan tolkuttomasta määrästä riisiä ympäri hotellia, ilmeisesti riisit oli heitelty hääparin päälle kilokaupalla juuri juhlista lähtiessä ja mm sviitin olohuoneen maton riiiseistä olisi 6 henkinen perhe saaneet koko päiväksi isot annokset riisipuuroa.

Laskuja toki annetaan myös muille todella pahasti huoneensa sotkeneille, siivoustyöt on hotelleissa laskettu minimiin (siis käytettävä aika ja henkilökunta) verrattuna huoneitten määrään mitä pitää tehdä. Ei siinä ehdi kaikkien "kivojen pilojen" jälkiä kuurata.